PDA

View Full Version : songs van mijn band



Dweezman
24 augustus 2006, 18:42
http://www.monstertux.nl/content/view/49/120/

benieuwd naar jullie mening!

new deep
24 augustus 2006, 18:59
goede productie!

Martien
24 augustus 2006, 19:12
Zo, klinkt super goed qua kwaliteit!
Muziek is ook erg lekker om naar te luisteren

schizo910
24 augustus 2006, 19:14
Ik ken je band via MySpace, erg cool... chapeau!

nielsduursma
24 augustus 2006, 19:25
klinkt echt tof man!!

krizz
24 augustus 2006, 21:29
Super! Lekker muziekje voor deze avondsfeer ook...bak koffie d'r bij...koptelefoon op...in de luie stoel boekje lezen... :)

Goed bezig zo!

X-Rated
24 augustus 2006, 23:38
Niet mijn muziek, maar wat ben ik jaloers op de kwaliteit :) Het klinkt echt superlekker

Dweezman
25 augustus 2006, 12:28
thanx!

Wat is muziekmaken toch mooi werk, niet dan?

DTmaster
25 augustus 2006, 16:54
wel leuk hou er zelf niet van maar ja daar ken ik niks aan doen :), goed opgenomen trouwens , complimenten voor het nummer Reprise

-=JEROEN=-
26 augustus 2006, 17:57
alleen het woord "definitely" komt er niet zo heel erg lekker uit

(moet toch wat verzinnen om alle lof enigszins in balans te brengen :D)


klinkt echt super te gek vet tof enzo

Zino Z
26 augustus 2006, 22:00
klinkt goed.. wanneer komt de doorbraak? :hippie:

Tristan
26 augustus 2006, 23:56
Ik vind het ook goed klinken...

Vanuit gitaristen oogpunt:
Ik vind je goed spelen, leuke sounds, mooie partijen, echt goed...
Je cleane sound klinkt erg lekker, de crunch/distortion sound klinkt voor mij soms iets te buzzy, dat zou misschien nog wat rauwer, voller en cleaner mogen (ik heb het dan niet over de fuzzy Alternative Rock sounds/dingen, maar meer over de basissound/basispartijen)...
De effectsounds klinken erg vet, met filters e.d. en ook nog wat langzame modulatie dingen die ik niet helemaal kon plaatsen...
Wat voor pedalen/gear gebruik je of heb je gebruikt?

Vanuit band oogpunt:
Goede drummer, lekkere combinatie tussen een beetje Alternative en 70's Rock sound en feel, lekker log...
De bas klinkt goed, maar misschien een beetje te modern en aktief, het past voor mij soms niet helemaal bij de sfeer van de band...
De toetsen vind ik soms erg mooi en de sfeer echt versterken (Hammond/orgel sounds, sferische dingen) en soms vind ik de sounds niet echt bij de sfeer van de band passen, zoals sommige gebruikte string en pad sounds...
De zang klinkt ook goed en ik hoor wel de emotie in de stem, alleen vind ik de stem wel een beetje kaal gemixt (dit gaat puur over het mixen, niet over de uitvoering zelf), een beetje compressie en/of galm of delay zou misschien de zang iets meer in het totaalgeluid van de band laten passen...
De zang zou (dan) misschien ook nog wel ietsje harder mogen, of sommige frequenties kunnen nog wat geboost worden, dan zou de zang nog een beetje beter er uitkomen terwijl het ook nog wat meer een geheel wordt qua totaalsound...

Dit is puur mijn smaak en erg nitpicky hoor, want het is allemaal erg goed gedaan...
Zelf heb ik (nog) niet zo'n goede demo als die van jullie, maar ik ben wel een echte sound en partijenfreak, vandaar ook dat jouw sounds en partijen mij gelijk opvielen, erg goed, ik ben nieuwsgierig hoe je dat allemaal gedaan hebt... :D

P.S: Ik denk dat die Custom '54's je wel gaan bevallen, de stijl die je speelt horende...

Dweezman
27 augustus 2006, 14:31
zo! Dank voor je uitvoerige commentaar. Ik vind het bere-interessant wat mede muzikanten horen en ervan vinden. Daar kunnen we alleen maar ons voordeel mee doen. Daarnaast is een objectieve mening van 'onbekenden' zowieso erg handig, zelf word je op een gegeven moment 'bedrijfsdoof'.

Aan de mix e.d. kunnen we niets meer doen, maar bedankt voor de inhoudelijke commentaren. Ik kan alvast wel vertellen dat onze nieuwe songs wat meer straight forward zijn, en iets harder rocken ;-)


dweez

meul
27 augustus 2006, 20:30
tof bandje wel. ik vind fragile wel mooi breekbaar gezongen.

erwin_ve
29 augustus 2006, 13:46
Hoi Derek,

Tof bandje, je hebt erg mooie geluiden. Je clean vind ik echt super.
Wat voor amps en mic combinaties heb je gebruikt? Bij Martijn opgenomen?

Groeten,

Erwin

Dweezman
29 augustus 2006, 16:30
Ey Erwin!

Dank. Op de nummers zijn een Koch Multitone en een Musicman 210HD one thirty (Twin-achtige) gebruikt. Aan gitaren een Telecaster, Stratocaster en een Jaguar. En ja: Martijn is tha man...

Mic heb ik geen verstand van. Opvallend vond ik dat hij ook veel ambient geluiden opneemt en gebruikt in de mix.


Ga je nog actief iets doen, na !Kboemm?