PDA

View Full Version : Draadloos Gitaar Spelen



Parasite
24 augustus 2006, 17:39
Een vraagje:
wat zijn goede (beginners) setjes om draadloos te spelen?
Ik had al wat gevonden van het merk Samson. ik weet niet of iemand bekend is met dit merk.
ik heb zelf nog nooit draadloos gespeeld en het hoeft allemaal nog niet zo professioneel dus rond de 200 euro is al duur genoeg.
alvast bedankt.

Wormaap
24 augustus 2006, 18:07
Voor zover ik weet zijn die Samson-setjes niet al te denderend.
Met dat budget kan ik je sowieso afraden om wireless te gaan, er is serieus niet al te goed spul voor te vinden.


Zou je het toch willen, dan kun je me ook nog PM'en, ik heb nl. een Shure-set over, die voor 200 euro de deur uitmag

nielsduursma
24 augustus 2006, 18:22
beginners draadloos setje.........

Neem liever een goede kabel als je budget niet al te groot is. de goedkopere draadloos setjes vreten behoorlijk aan je geluid.

GunMetalBlue
24 augustus 2006, 19:15
Cordial 6m...

Bartvo
22 oktober 2006, 23:33
Weet er iemand of die setjes van Sennheiser "Freeport FP-72" iets goed is?

Bedankt,
Bart

Jay Cal
23 oktober 2006, 06:47
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=81764

Ja ik ben er erg blij mee. Afgelopen vrijdag mee gegigged... was een openbaring.

J

Hector_Tsolodimos
23 oktober 2006, 08:16
je moet zoals eerder gezegd zowiezo niet draadloos gaan spelen, en als je dat tóch doet, neem dan de beste setje
je verliest zowiezo geluid: en met een goedkoper setje alleen maar meer
het is duur, zelfs de goedkope setjes
je moet batterijen en dergelijken vervangen
enz enz
koop een goede kabel, voor 30 euro, heb je veel meer aan!

Nocki
23 oktober 2006, 09:27
Hoi,

Ikzelf speel alweer jaren met een samson wireless series one setje en ben zeer tevreden. natuurlijk is het geen kabel maar dat is een keuze geweest. het heeft voor mij veel voordelen vandaar dat ik altijd (thuis, oefeningen en op de podia) het altijd gebruik.

de goedkopere samson sets moet je echt niet hebben. ik denk dat die aanbieding voor de dhure wel wat voor je kan zijn. goedkoop is vaak duurkoop.

almarvk
23 oktober 2006, 09:34
Wel goede verhalen gehoord over die nieuwe Shure. Maar het is maar net of je het wat vindt. Ik speel zelf met een Rexer draadloossysteempje. Behoorlijk illegaal, tis gewoon een FM zender zowat :) Suckt wel tone, maar op een podium heeft niemand dat door...

Jay75
23 oktober 2006, 10:17
Wat mij dan weer apart lijkt is SNAARLOOS gitaar spelen :)

Spitfire
23 oktober 2006, 11:18
Wat mij dan weer apart lijkt is SNAARLOOS gitaar spelen :)

het kán! :D

http://www.codinghorror.com/blog/images/guitar_hero_package.jpg

GibsonSG
23 oktober 2006, 19:06
het kán! :D

http://www.codinghorror.com/blog/images/guitar_hero_package.jpg

Ja, daar heb ik ook van gehoord, heeft Jan Smit niet zo'n gitaar? Zoiets had ik gehoord.

cardinal
23 oktober 2006, 22:24
je moet zoals eerder gezegd zowiezo niet draadloos gaan spelen, en als je dat tóch doet, neem dan de beste setje
je verliest zowiezo geluid: en met een goedkoper setje alleen maar meer
het is duur, zelfs de goedkope setjes
je moet batterijen en dergelijken vervangen
enz enz
koop een goede kabel, voor 30 euro, heb je veel meer aan!

onzin, als je ook nog een beetje show wilt maken en niet wilt struikelen over je snoer is het perfect. Geluid scheelt inderdaad maar echt niet mega en het gemiddelde publiek (lees leek) merkt er al helemaal niks van.

Gewoon doen, sennheiser is prima. Merk wat jij noemt heb ik slechte ervaringen mee. Ook een nady gehad (wel heeeeeeeeeeeel vroeger) die heeft mij ook nooit in de steek gelaten.

Noid
23 oktober 2006, 22:31
onzin, als je ook nog een beetje show wilt maken en niet wilt struikelen over je snoer is het perfect. Geluid scheelt inderdaad maar echt niet mega en het gemiddelde publiek (lees leek) merkt er al helemaal niks van.

Gewoon doen, sennheiser is prima. Merk wat jij noemt heb ik slechte ervaringen mee. Ook een nady gehad (wel heeeeeeeeeeeel vroeger) die heeft mij ook nooit in de steek gelaten.

Mee eens! En ik heb al jaaaren een Nady, bevalt goed, tonesuck is te verwaarlozen in het totale bandgeluid.