PDA

View Full Version : Visualsound J&H (red) <vs> Boss SD-1 + Marshall GuvNorII



jimihattricks
24 augustus 2006, 17:21
Hoi allemaal,


Ik ben van plan mijn effect-imperium uit te breiden met of een Visualsound Jekyll & Hyde (de rooie) of een Marshall GuvNor II...

Het punt is, ik gebruik nu een dunlop wah, een boss GE7 eq, een boss SD-1 superoverdrive en een EH big muff (in die volgorde + een digidelay in de fx loop).. ohja ik heb een peavey valveking 112

Ik ben dus op zoek naar een distortionpedaal om wat vuiger akkoordenwerk te verkrijgen en lekker veel sustain voor rocksolo's a la slash (o.a. maar ik kan zo gauw geen beter voorbeeld bedenken)..

Heb dus al rond zitten kijken en deze twee pedalen blijven voor mij over (boss DS-1 is niet mijn ding, evenals de proco rat mochten jullie dat adviseren ;))..
Even op harmony central rondgekeken, en hoewel die reviews behoorlijk gebiased zijn, zie ik herhaaldelijk dat het jekyll (of het hyde) kanaal van de J&H een volumedrop met zich meebrengt, dat zou iig kut zijn..
De marshall daarentegen lijkt mij wat 'harsh' om het zo te zeggen, maar ik heb er nog nooit 1tje kunnen proberen helaas, de eq-regeling lijkt mij veelzijdig genoeg om er een fatsoenlijk geluid uit te krijgen.. Alleen: gaat de combinatie met mijn SD-1 fatsoenlijk klinken..?

Btje lang verhaal realiseer ik me nu, maar alle info is welkom, ik wil gewoon ff brainstormen want vooral die J&H is niet goedkoop (145 euro zoiets)..


tnx!

Jeroenvanhulsteijn
24 augustus 2006, 17:42
Volumedrop? Lijkt me eerder dat ze dan het één en ander verkeerd afgesteld hebben. Volgens mij kunnen beide kanten ruim meer dan unity gain leveren.

Ik heb in ieder geval geen last van volumedrop. Verder is het een zeer lekker pedaal. Klinkt in mijn oren net gruizig genoeg.

BeeJee
24 augustus 2006, 18:37
Yep, beide kanten kunnen behoorlijk boosten, dus dat verhaal van die volumedrop klopt van geen kanten.

dunnoaname
24 augustus 2006, 20:15
Ik heb de J&H niet, maar wel de route 66, en de Overdrive kant daarvan is hetzelfde als die van de J&H. Ik heb ook een SD-1 gehad dat is naar mijn mening een veeel minder goed pedaal. in vergelijging klinkt ie dun en slapjes. Visualsound heeft bovendien een goede buffer en degelijke constructie. Ik heb wel gehoord dat als je een J&H koopt dat je de rooie te pakken moet zien te krijgen, en niet de oudere grijze versie.

jimihattricks
24 augustus 2006, 23:14
ok cool precies wat ik wilde horen.. ja route 66 is od en comp in 1 he.. die od is gebaseerd op een tubescreamer, dus dattie vetter (vooral in het mid) klinkt dan een SD-1 is logisch, want die is meer op gericht op hoog frequentie boosten (daarom snijdt de SD-1 wat beter door de mix).. maar als er geen sprake is van volumedrop tussen de kanalen ben ik zeer geinteresseerd in de rooie J&H, en ik weet geloof ik n plek waar ik m kan testen..

bedankt!

Helter Skelter
24 augustus 2006, 23:26
Ik heb de rode J&H die ik alleen thuis en heel af en toe in het oefenhok gebruik. De TS-kant is m'n favoriet, in combinatie met m'n Fender HotRod heb ik een mooie bluestone. De Distortion heeft een duidelijke 'midscoop' en vind ik wat minder bruikbaar maar met de TS erbij is daar ook wel een goede toon uit te krijgen, gain genoeg in ieder geval :)


volumedrop heb ik trouwens nooit wat van gemerkt

BeeJee
25 augustus 2006, 02:20
Ik heb de grijze Y&H. Verschil met de nieuwe rode schijnt er te zijn, maar de rode ken ik niet. Kijk maar op www.visualsound.net (http://www.visualsound.net) . Overigens is de grijze ook gewoon een heel goed pedaal. Ter vergelijk: Ik heb een oude Ibanez TS gehad uit begin jaren 80. Bijna 10 jaar gebruikt en die heb ik onlangs met veel winst verkocht (mojo he, die oude pedalen :hippie: ). De grijze Y&H (met name de Jekyll-kant; da's de TS-clone) is gewoon beter dan die oude Ibanez die ik had. Veelzijdiger, meer gain, meer boost, gedefinieerder en 'cleant beter op'. Gewoon je oren gebruiken en ervoor zorgen dat alle mojo-en andere bullshit je mening niet biast en dan komt alles goed. Zo heb ik ook een SD-1 en dat is ook een heel goed pedaal, vind ik. Ik gebruik deze ook nog steeds live. (iets, maar niet veel!) anders dan een TS, maar zelfs 'unmodded' al een prima overdrive-pedaal. Check deze maar eens uit als je buizenversterker op een lichte crunch hebt ingesteld en je zult versteld staan :cooler: Dat vind ik dus echt geen slap pedaal...

jimihattricks
25 augustus 2006, 12:03
maar schaf ik met een j&h nu alleen een goed overdrive kanaal aan of is de distortion kant ook goed (i.verg.m. bijvoorbeeld een marshall guvnor)?
mid scoop is niet zo'n ramp, vraag me alleen af of t pedaal genoeg eq-mogelijkheden heeft om ervoor te compenseren (anders kan ik nog altijd met mn ge7 een en ander opvangen).. ik wil t niet voor metal ofzo gaan gebruiken nl.

...

haar heeft ze in de winkel staan he die j&hs?

marc_o
25 augustus 2006, 15:06
heb nu een paar jaar de rode J&H en ben er erg tevreden mee. je kunt 'm op verschillende manieren gebruiken, maar het loont absoluut de moeite de gebruiksaanwijzing te lezen, anders kom je voor verrassingen te staan aan de Hyde-kant (distortion). beide kanten hebben volume genoeg in huis en ik gebruik 'm op 2 verschillende manieren. Als ik 'm als aanvulling op m'n rivera gebruik, neem ik de Jeckyll-kant als basis en de extra scheur haal ik dan uit de Hyde kant. Als ik 'm op m'n Vox AC-15 zet, gebruik ik 'm andersom, dus met de Hyde-kant als basis en de extra boost uit de jeckyll-kant, zo kun je zelfs uit de Vox een goede metalscheur halen, zou je dat willen.

almarvk
25 augustus 2006, 15:12
....dus met de Hyde-kant als basis en de extra boost uit de jeckyll-kant, zo kun je zelfs uit de Vox een goede metalscheur halen, zou je dat willen.

+1 en ik kan het weten! :) Gebruik het zelf ook zo! :)