PDA

View Full Version : Hoe is de Peavey XXL top?



Nils Veen
24 augustus 2006, 15:20
Wie kan mij wat vertellen over de Peavey XXL top? Hij is namelijk niet duur, oogt goed en krijgt hoge ratings van gebruikers op harmony central (duh).

ruben knipping
24 augustus 2006, 15:52
Ik heb hem dinsdag geprobeerd bij musicstore
hij klinkt echt goed vind
warme clean
ruige distortion

Jimwoud
24 augustus 2006, 20:22
Hey Nils,

Ik heb hem hier thuis staan, en ben er zeer tevreden over, al zit ik nu weer te denken aan een 5150/6505, maar dat zal wel even uitblijven. Het is inderdaad een lekkere amp, met 6 verschillende distortion types(beetje modeling achtig) erop dus er moet wel wat voor je bijzitten. Ik zit wel te denken aan een EQ pedaal erbij, vooral bij kanaal 2(lead) vind ik de toon regeling niet optimaal. op het ultra kanaal zitten actieve toonregeling en dat is echt veel en veel beter. Clean klinkt hij ook zeer ok. Het blijft wel echt transistor, maar klinkt goed genoeg. Zou hem zeker proberen als ik jou was.

Heb nu een Koch 2x12 eronder maar zit aan die Fame 2x12 te denken. Vind die koch wat te hifi klinken.

Als je vragen hebt hoor ik het wel,

Jim

AART
24 augustus 2006, 22:46
Ik zou voor dat geld zeker de valveking uittesten, en misschien kan je met een beetje bijleg zelfs beter een 5150 scoren.

ben niet zo'n fan van de xxl, vind hem een beetje dood klinken en erg klinisch.
De randall RH100 (g2 of 1 boeit niet) reageert bijvoorbeeld een stuk natuurlijker als je een niet meer wil betalen.
Die heeft ook een veel betere distortion, veel warmer en dynamischer.

Nils Veen
25 augustus 2006, 16:08
Sommigen zeggen dat je nogal veel bijgeluiden krijgt als je erop speelt, vooral met hi gain, klopt dat? is een noisegate/surpressor noodzakelijk om de ruis in toom te houden?

Jimwoud
26 augustus 2006, 12:08
Ik heb thuis geen last van bijgeluiden, maar heb hem ook nog nooit echt hard gehad. Bij mij komt de gain niet voorbij 9 uur. Zit echt absurt veel in, en de regeling is niet echt helemaal ok.

Je kunt trouwens ook kijken naar de XL, ik ben toch wel een beetje teleurgesteld in het 2e kanaal, mede door de passieve toonregeling.

Maar ik vind een randall RH100 zeker niet beter, die vind ik nagal dood. Heb toevallig gister op de valveking gespeeld. Klonk wel ok, maar ook geen goede(passieve) toonregeling. Hij klinkt wel wat meer levendigger dan de XXL. En het clean kanaal is beter.

Ik weet niet waar je woont, maar je mag wel eens langskomen om hem te testen. Ik woon in A'dam.