PDA

View Full Version : Nieuw werk van m'n bandje



schizo910
24 augustus 2006, 15:07
Nieuwe NINE YARDS nummers.
Al eind vorig jaar opgenomen, maar eindelijk afgemixt

klikkerdeklikklik (http://music.myspace.com/music/popup.cfm?num=0&time=undefined&fid=76534750&uid=1)

-=JEROEN=-
24 augustus 2006, 15:18
kan de zanger ook nog iets anders zingen dan A majeur?

schizo910
24 augustus 2006, 15:21
kan de zanger ook nog iets anders zingen dan A majeur?

ja.

..........

-=JEROEN=-
24 augustus 2006, 15:30
laat eens horen dan :listen:

schizo910
24 augustus 2006, 15:39
Laten we die nummers nou net niet hebben opgenomen... :roll:

Hell, dat zijn ook zaken die ons geen flikker uitmaken. We maken nummers die lekker we lekker vinden klinken... En als dat nummers zijn die in A majeur gezongen worden, soit...

Als je bij ieder nummer dat je hoort of speelt gaat nadenken over de theorie, wordt het snel wiskunde i.p.v. muziek en emotie

We doken een jaar geleden de studio in met de kans een aantal nummers op te nemen. Dan gaan we kijken welke nummers het live altijd goed doen op het podium. We gaan dan niet kijken in welke toonaard alle songs staan of gezongen worden, om dan vervolgens nummers uit te zoeken die je minder graag zou opnemen omdat het dan qua theorie interessanter is.

Muzikanten schijnen soms te vergeten dat het gross van de beluisteraars niet eens het verschil weet tussen een triangel en een doedelzak. Dat zijn aangeleerde zaken die je hoort of horen wil. Mooi als je dat als muzikant aan bagage mee kan nemen. Maar zware bagage is lastig te tillen, slecht voor je rug en knieën en je wordt er moe van. Het is net als een kok in een vijf sterren restaurant die niet meer kan genieten van een ordinaire bal met mayo...

-=JEROEN=-
24 augustus 2006, 15:43
lange tenen?

Bram+
24 augustus 2006, 15:43
De dag dat ik mijn muziek moet aanpassen aan (het intellect van) mijn luisteraars, doe ik het meteen goed en ga ik wel in de jostiband spelen.. Niettemin lekkere deuntjes hoor Skiets. Niet mijn ding, maar dat zal voor veel mensen anders zijn.

Kim Wilson
24 augustus 2006, 15:46
lange tenen?
Je hoeft toch niet álles naar muziektheorie te draaien?

Herman
24 augustus 2006, 15:48
Ik vind t tof!
Metname "Elevate My Mind"
Ik zou zo zeggen, ga zo door!

schizo910
24 augustus 2006, 15:49
lange tenen?


Oh nee, absoluut niet.. begrijp me niet verkeerd.

Ik snap alleen nooit hoe mensen op die manier naar muziek luisteren willen/kunnen.

Het is alsof je iemand vraagt of je de vormgeving van een auto mooi vindt maar diegene daarvoor dan wel eerst onder de motorkap wil kijken...

Een manier van redeneren die ik niet begrijpen kan/wil.

Lange tenen, over een hobby? een bandje? muziek? Allerminst... daarvoor heb ik teveel dingen in mijn leven gezien en meegemaakt die er wél toe doen.

Negative K3 fan
24 augustus 2006, 17:13
Het is alsof je iemand vraagt of je de vormgeving van een auto mooi vindt maar diegene daarvoor dan wel eerst onder de motorkap wil kijken...

die vergelijking gaat niet op, het is alsof je iemand vraagt of diegene de vormgeving van een auto mooi vindt en diegene vraagt of dze ook andere kleuren dan blauw gebruiken.

heavy-metal-thunder
24 augustus 2006, 17:26
[QUOTE=schizo910]
Het is alsof je iemand vraagt of je de vormgeving van een auto mooi vindt maar diegene daarvoor dan wel eerst onder de motorkap wil kijken...
QUOTE]

Ach... trek het je niet aan! AC/DC zijn stinkend rijk geworden op A pentatonisch. En "Hey Joe" is ook "maar" Em penta.

ik vind het wel leuk klinken, zeker niet mijn favoriet genre en ik zal ook jullie cd niet kopen (want ik koop hooguit 1 cd per jaar). Desalnietemin fijn gedaan.

schizo910
24 augustus 2006, 17:34
Ik trek me niets aan hoor... Dan zou ik het niet posten he :D :p

new deep
24 augustus 2006, 18:33
lekker gitaargeluid in 'one in a million'

hendrix2
24 augustus 2006, 19:16
Ik vind het allemaal zeer goed. Words vind ik het minste, maar de andere nummers vind ik echt goed. Vooral Believe Again vind ik zeer geslaagd. (begin deed me wel ff denken aan "the 8 mile" van eminem :p). De zanger z'n stem lijkt hier veel op die van Staind (als compliment bedoeld). Elevate My Mind heeft een super begin!!!

Leuke muziek, ik zou zeker blijven moest ik je ergens zien optreden!

Negative K3 fan
24 augustus 2006, 19:23
niet slecht niet slecht, maar de zang is valsig en de basgitaar overheerst op een lelijke manier.

gitaargeluid is wel lekker skiets!

Kim Wilson
24 augustus 2006, 20:00
Ik vind het allemaal zeer goed. Words vind ik het minste, maar de andere nummers vind ik echt goed. Vooral Believe Again vind ik zeer geslaagd. (begin deed me wel ff denken aan "the 8 mile" van eminem :p). De zanger z'n stem lijkt hier veel op die van Staind (als compliment bedoeld). Elevate My Mind heeft een super begin!!!

Leuke muziek, ik zou zeker blijven moest ik je ergens zien optreden!
Grappig, Words vind ik dan weer de mooiste. Daar zit tenminste een beetje tempo en energie in. De andere nummers zijn zo... nou ja, dat soort nummers heb ik al te veel gehoord van diverse rockbandjes met eigen werk. Langzaam, niet vrolijk. Ik ben iemand die graag vrolijke liedjes en uptempo nummers hoort. :)

Maar ik zou Nine Yards ook wel eens live willen zien.

Sebman
24 augustus 2006, 20:49
welaan, bedankt voor de add op myspace! zo maakt een mens toch nog eens vrienden op een andere manier dan enkel via myspace :-)


veel succes met de band!

rock and/or roll,

sebman

-=JEROEN=-
25 augustus 2006, 02:00
tja ik zei dat dus omdat de 1e twee nummers ontzettend op elkaar lijken, en als ik naar een band sta te luisteren, en 2 nummers na elkaar klinken nagenoeg hetzelfde, ben ik geneigd om weg te lopen

het 3e nummers is flink anders (ja ik heb ze alle 3 geluisterd ;)) en dat beviel me gelijk al een stuk beter

= just my 2c =

Dude
28 augustus 2006, 11:44
Ik vind de zang ook wat valsig aanwezig.... met name in de wat meer laid back stukken. Als het dr wat steviger aan toe gaat blijft die steviger staan !

Gitaargeluid is idd lekker, koch multitone toch ? Vet hoor ! Believe again is een nummer dat ik thuis ook lekker op het hoerendvdtjedatelkedaggedraaitwordt zou zetten ! Vet

Mitch
28 augustus 2006, 13:51
Prettig uptempo nummer ! Ik heb het niet meegespeeld om te controleren in welke toonssort staat, maar ik kan me wel vinden in het gevoel dat deze zanger meer tot zijn recht komt op de wat lottere, hadere stukjes en dat -ie nog een beetje moeite heeft met ingetogener zingen. Typische een 'live' zanger :satisfie:
De totale sound en mix is best lekker trouwens, al staat de zang wel wat droog. Beetje meer galm en vooral wat meer harmonieën zouden 't wel wat meer áf maken denk ik. Tot zover het opbouwende gelik ;)

Martien
28 augustus 2006, 23:28
Muzikanten schijnen soms te vergeten dat het gross van de beluisteraars niet eens het verschil weet tussen een triangel en een doedelzak. Dat zijn aangeleerde zaken die je hoort of horen wil. Mooi als je dat als muzikant aan bagage mee kan nemen. Maar zware bagage is lastig te tillen, slecht voor je rug en knieën en je wordt er moe van. Het is net als een kok in een vijf sterren restaurant die niet meer kan genieten van een ordinaire bal met mayo...

word...

volgens mij knallen jullie live wel lekker,

Rockmo(ther)
28 augustus 2006, 23:37
Gio, "Elevate my mind" klinkt aardig lekker in de oren (zeker qua gitaarspel..) en lijkt me live helemaal goed uitkomen. Ook de rest is niet verkeerd, maar mijn voorkeur gaat uit naar dat nr.
Zou jullie best eens live willen zien/horen.