PDA

View Full Version : ENGL thunder50?



Pat85
24 augustus 2006, 13:18
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor mogelijk een nieuwe amp en vind deze engl wel erg interresant...
maar mijn vraag is, wat is het verschil tussen de 2 versies? (engl thunder 50 en engl thunder 50 drive) is de een met reverb, en de ander met een extra drive knop of heb ik het nu verkeerd? leg me het alsjeblieft uit! en waarom is er een prijsverschil tussen deze versies?

heeft iemand verder ervaring met deze amps?
iets wat ik nog over deze amps moet weten?

alvast bedankt!

BartL
24 augustus 2006, 13:46
Thunder reverb: de thunder met reverb.
Thunder drive: thunder ZONDER reverb en extra "crunch volume" knop meen ik.

De Reverb versie is duurder...omdat er reverb inzit :)

Pat85
24 augustus 2006, 16:11
ik ben niet zo'n fan van veel reverb...dus denk niet dat ik dat zou missen....
maar wat is het voor- (of na)deel van deze extra 'crunch volume' knop?

Bl44t44p
24 augustus 2006, 17:14
ik ben niet zo'n fan van veel reverb...dus denk niet dat ik dat zou missen....
maar wat is het voor- (of na)deel van deze extra 'crunch volume' knop?

Dat je dan in feite het volume van de drie kanalen afzonderlijk kunt regelen, dan wel met een gedeelde gain. Gain regelt tevens volume van clean, en crunch en lead volume voor respectievelijk de kanalen crunch en lead.

Neals
24 augustus 2006, 21:40
Ik heb de Thunder ook gecheckt en vind het een zeer lekkere amp

Droffie
24 augustus 2006, 21:43
Probeer de Screamer ook...Is zeker de moeite waard...

BartL
24 augustus 2006, 22:29
OF DE SOVEREIGN! :D

Nee, serieus. Heb ze allemaal gehad. Zelf vond ik de Thunder wat lekkerder klinken dan de Screamer. De Sovereign klinkt evengoed/beter dan de Thunder, maar is uiteraard veel uitgebreider.

...dus, zie signature ;) Moet niet weg, mag weg.

qroy
25 augustus 2006, 00:08
Ga je het rijtje af, Bart?

BartL
25 augustus 2006, 00:58
...tja, je hoeft maar 'n hobby te hebben he :D

qroy
25 augustus 2006, 10:41
Maar damn, waarom heb ik nu niet even wat geld.....

habberdoedas
25 augustus 2006, 17:25
Ik zou dan ook ff de Classic tone van ENGL proberen. Ook niet verkeerd hoor

Pat85
28 augustus 2006, 09:43
bedankt voor de aanbevelingen, maar het budget ligt momenteel niet hoger dan een thunder...en ben nog niet zeker of ik als ik een nieuwe amp koop mijn blues jr wil verkopen.

nu is mijn vraag, weet iemand waar de 2 versies van de thunder beide te koop zijn zodat ik ze alletwee kan testen?
en wat zijn ENGL dealers in (Midden) Nedeland?

Bl44t44p
28 augustus 2006, 17:50
bedankt voor de aanbevelingen, maar het budget ligt momenteel niet hoger dan een thunder...en ben nog niet zeker of ik als ik een nieuwe amp koop mijn blues jr wil verkopen.

nu is mijn vraag, weet iemand waar de 2 versies van de thunder beide te koop zijn zodat ik ze alletwee kan testen?
en wat zijn ENGL dealers in (Midden) Nedeland?

Tot zover ben ik in NL slechts de Reverb-ers tegengekomen. Ik heb mijn Thunder 50 Drive bij Thomann(.de) gehaald :)

biels
28 augustus 2006, 17:57
ik geloof dat muziekhuis da capo bijde heeft, niet echt midden nederland helaas.
http://www.muziekhuisdacapo.nl/

Pat85
29 augustus 2006, 10:21
Tot zover ben ik in NL slechts de Reverb-ers tegengekomen. Ik heb mijn Thunder 50 Drive bij Thomann(.de) gehaald :)

dus het ligt niet aan mij, ik begon al te twijfelen of ik soms niet goed zocht ofzo...
ik zit er inderdaad dus aan te denken, dat als na uitproberen de thunder bevalt, ik die drive versie bestel bij bij thomann of musicstore.

Iemand voorkeuren of aanbevelingen welke internetzaak het beste zou zijn?

SimonS
29 augustus 2006, 12:19
ik vind Thomann wel een plezierige winkel, ik had altijd aardige mensen aan de lijn. Snelle service+levering. Toen een door mij besteld product een keer niet voorradig was, stond het na enig aandringen van mijn kant toch nog 3 dagen later op de stoep :)

Bl44t44p
29 augustus 2006, 14:54
Iemand voorkeuren of aanbevelingen welke internetzaak het beste zou zijn?

Thomann is echt prima. Let er alleen op dat als je de eerste keer met creditcard betaalt (en een hoog bedrag), ze mogelijk een bevestiging van je creditcard nodig hebben. Toen dat eenmaal bij mij geregeld was, stond de Thunder 3 dagen later hier in huis.

Pat85
30 augustus 2006, 14:01
Thomann is echt prima. Let er alleen op dat als je de eerste keer met creditcard betaalt (en een hoog bedrag), ze mogelijk een bevestiging van je creditcard nodig hebben. Toen dat eenmaal bij mij geregeld was, stond de Thunder 3 dagen later hier in huis.

ik zag dat musicstore geen verzendkosten had, en dat thomann iets van 8 euro verzendkosten had (wat dus niks scheelt ;)) maar ik heb geen creditcard, denk je dat via overschrijving naar de rekening van thomann het net zo snel, of sneller gaat als jij met creditcard had?
speel je trouwens nog steeds op de thunder?

Bl44t44p
30 augustus 2006, 17:49
ik zag dat musicstore geen verzendkosten had, en dat thomann iets van 8 euro verzendkosten had (wat dus niks scheelt ;)) maar ik heb geen creditcard, denk je dat via overschrijving naar de rekening van thomann het net zo snel, of sneller gaat als jij met creditcard had?
speel je trouwens nog steeds op de thunder?

Geen idee hoe snel dat met overschrijving gaat, reken maar op paar dagen (buitenland), maar als ze eenmaal het geld binnen hebben dan vesturen ze het ook écht heel snel. Overigens kocht ik destijds mijn Thunder bij Thomann omdat ie daar wat goedkoper was dan bij Music Store, ik weet niet of dat nu nog zo is.

Ik speel er nog steeds op ja, fijn ding, heb hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=62519) nog een topic van toen ik 'm net had. Vind het nog steeds een erg goede versterker.

Pat85
31 augustus 2006, 11:01
Geen idee hoe snel dat met overschrijving gaat, reken maar op paar dagen (buitenland), maar als ze eenmaal het geld binnen hebben dan vesturen ze het ook écht heel snel. Overigens kocht ik destijds mijn Thunder bij Thomann omdat ie daar wat goedkoper was dan bij Music Store, ik weet niet of dat nu nog zo is.

Ik speel er nog steeds op ja, fijn ding, heb hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=62519) nog een topic van toen ik 'm net had. Vind het nog steeds een erg goede versterker.

ik geloof dat thomann een paar euro goedkoper is, maar die verzendkosten maken dat weer even duur geloof ik,maar als ik ook die Z-4(ik geloof dat het eenz04 is iig) dan komt het weer een paar euries goedkoper uit

die thread heb ik inderdaad al doorgelezen:) vandaag of morgen die thunder eens testen...als t gaat lukken met de tijd...en anders volgende week, en dan bestellen :) (onder voorbehoud hehe...hij moet wel mijn ding zijn natuurlijk)