PDA

View Full Version : Metal scheurbeest



Lacrymosa
24 augustus 2006, 13:17
Hey gasten,
Ouwe bekende hiero.

Ik ben een tijdje al op zoek naar een goed metal scheurpedaal
Normaal gesproken heb ik genoeg aan mn koch multitone, maar omdat we vaak op wedstrijden spelen waar we onze eigen meuk niet mee mogen nemen, heb ik maar besloten om er een pedaaltje bij te kopen.

Ik had er een aantal op het oog en de samples beluisterd.
Krank Distortion maximus
EH MetalMuff
Visual sound Jeckyl Hyde
Damage controle Demonizer

Die demonizer is leuk, klinkt op de samples lekker, maar ik vindt het eigenlijk te duur, net als een MESA, Koch of H&K buizenpedaal

Die Visual sound heb ik ff kunnen uitproberen, amar niet op mn eigen spul, dus echt een beeld heb ik niet kunnen vormen.

die EH vond ik op de clips bij lange na niet bruut genoeg, alhoewel de verhalen anders doe geloven

Die krank klinkt goed, niet extreem goed, maar wel lekker, prijs is ok, hij is alleen niet uit te proberen........en om nou blind te bestellen...

Iemand anders nog suggesties? ervaringen?

interessander
24 augustus 2006, 13:33
Ik heb zelkf de Jekyll&Hyde gehad maar vond hem niet zo indrukwekkend, niet strak/scherp genoeg en de boost zit erna dus ik vond de combinatie niet echt geweldig. Het is sowieso aan te raden om eens een keer een scheurpedaal met een ts variant met de drive op 0 te boosten.

De ibanez/maxon SD-9 heeft zeker genoeg gain maar kan ook al snel teveel worden omdat er erg veel bas in zit.

Een buizenpedaal is wel handig als je ergens komt te staan waar ze geen buizenversterker hebben, een tweedehands ibanez tube king bijvoorbeeld, kost minder dan de door jou al genoemde buizen pre-amps (de tube king kan dan ook minder)

Michael Amott
24 augustus 2006, 14:48
Krank definetly een krank die dingen trekken de spijkers uit de vloer

Satriani
24 augustus 2006, 15:32
Nou als je een pedaal wil die het op elke amp goed doet...ik heb opzich goede ervaring met een metalzone icm met een behringer eq

vester86
24 augustus 2006, 15:53
en een pedaltone?

Wimvdb
24 augustus 2006, 16:06
http://www.thomann.de/de/hugheskettner_warp_factor.htm
https://www.musicstorekoeln.de/nl/Gitarren/3_16_GFXE_65_GIT0004570-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Zo maar even 100 € afgeslaan en een echte mesa sound in pedaal vorm. Heb deze ooit in mijn metalperiode nog gehad en voor 99 € gekocht, en vond dat al heel goedkoop voor wat je krijgt

yhcmarc
24 augustus 2006, 17:16
Hey gasten,

Normaal gesproken heb ik genoeg aan mn koch multitone, maar omdat we vaak op wedstrijden spelen waar we onze eigen meuk niet mee mogen nemen, heb ik maar besloten om er een pedaaltje bij te kopen.


Dan zou ik er al niet meer willen spelen .. heb er helaas al een aantal malen ruzie over moeten maken op shows (niet eens wedstrijden, want daar doe ik per definitie al niet aan mee).

EpiCenturiesAWAy
24 augustus 2006, 17:21
hey!
Ik heb em net binnen..
De Hughes and Kettner WARP factor!
Perfect! Lekkere scheur en nu is hij in promotie bij Thomann en musicstore..
19 euro maar!
Op je clean kanaal zetten deze ervoor en scheuren!
Klinkt echt vet, bijna zoals mesa boogie rectifier (verwacht geen identieke kopie wel niet ;) )

Mitch
24 augustus 2006, 17:40
Die Visual sound heb ik ff kunnen uitproberen, amar niet op mn eigen spul, dus echt een beeld heb ik niet kunnen vormen

Je wilde 'm toch ook gebruiken als je niet over je eigen spul speelde ? ;)
Ik weet niet of je 'm metal genoeg gaat vinden, maar een erg goed pedaal vind ik de Subdecay Black Star. Belangrijkste voordeel in dit geval: de toonregeling is erg goed, beduidend flexibeler dan gemiddeld. Juist als je 'm op verschillende amps wil gebruiken een voordeel.
Quas gain zit -ie misschien meer richting '80s metal, maar hij is in ineder geval strak genoeg met plenty attack.

Mitch
24 augustus 2006, 20:45
Aanvulling: er staat op Marktplats een 2ehands Zoom Tri-Metal te koop. Niet meteen wegrennen voor de naam Zoom, ze hebben een tijdje een lijn analoge pedalen gehad die alom geroemd werden, maar ja.... de naamsbekendiheid zat ze nogal 'tegen' ;) De Tri-Metla is absoluut een aanrader.

Lacrymosa
25 augustus 2006, 12:48
Een pedaltone is te duur, zeker voor iets wat ik niet veel ga gebruiken, die H&K heb ik meteen maar besteld, kijken of het wat is.

Hoe meer ik rondneus hoe meer ik GAS krijg voor die Krank, de naam alleen al is cool.
En hij is nog goed inzetbaar als ik op mn eigen spullen speel, voor meer diversiteit, voor als het echt moet beuken.
Want de koch is af en toe toch wat subtiel

yhcmarc
25 augustus 2006, 13:15
Toen wij met terror speelden had die dude ook krank amps, maar ik vond er niet echt veel aan moet ik zeggen, qua sound dan.