PDA

View Full Version : Fender Telecaster Amerikaans vs. Mexicaans



StAkKe
24 augustus 2006, 11:47
Hallo,

Ik ben van plan een 2dehandse telecaster te kopen. Nu kom ik meestal uit bij mexicaanse en amerikaanse maar weet iemand het verschil hiertussen?
Ik ben van plan er een EMG element in te laten zetten dus als er enkel verschil zit in element is de keuze snel gemaakt aangezien een mex tele de helft van een amerikaanse kost. Ik heb me laten vertellen dat dit gewoon dezelfde gitaren zijn maar mexicaanse export goedkoper is. Weet iemand hier iets van?

Groeten

drap
24 augustus 2006, 12:00
De Mexicaanse tele is ansich niks mis mee. Ik heb er ook ooit 1 gehad en ik ben van mening dat ik die nooit weg had moeten doen.

Een Amerikaan en een Mexicaan zitten toch best wel veel verschillen tussen hoor. Het hout, de stemmechanieken, de elementen, allemaal net ff beter op een Amerikaanse tele.

Maar goed, als jij er EMG's in wil laten zetten, dan zou ik voor de Mexicaanse tele gaan, gezien actieve elementen toch al alle karakter uit je gitaar halen. Daar is niets negatiefs mee bedoelt ofzo, noch een voorkeurskwestie. De singlecoils die normaal gesproken in een tele zitten, komen veel beter tot hun recht met bijv. een goeie kwaliteit hout. Actieve elementen hebben een karakter opzich en zijn wat minder afhankelijk van andere invloeden. Of je moet al mahonie met esdoorn gaan vergelijken ofzo. maar in het geval van twee tele's zal dat verschil er haast niet zijn met EMG's volgens mij.