PDA

View Full Version : vantage gitaar



levi
24 augustus 2006, 11:03
eej allemaal voor de gene die het merk vantage kenen of het merk gitaar hebben wat vindden jullie van de gitaar geeft die eenbeetje goed gluid me broer krijgt namelijk een bas van vantage en ik ga mischien wel een vantage gitaar kopen inieder geval zijn ze wel mooi :cooler:

Nickname
24 augustus 2006, 11:06
Ik moet je helaas teleurstellen, van de bassen weet ik het niet maar de gitaren zijn in ieder geval ruk... :(

levi
24 augustus 2006, 11:25
nouw ik ken wel iemand die heeft een vantage gitaar maar die klinkt behoor lijk goed maar dan praat ik wle over een gitaar vasn een paar honderd euro

mah die elementen die er in zitten zien er wel profesioneel uit

Nickname
24 augustus 2006, 11:27
Bij ons op de muziekschool staat er 1, en die is zo dramatisch slecht: hij ontstemt als de ziekte, elementen piepen en hij ratelt aan alle kanten. De gitaar ziet er inderdaad best wel mooi uit.. maar dat is ook zijn enige +punt. Het zou natuurlijk kunnen dat je betere en slechtere hebt, maar ik heb alleen maar mindere ervaringen en verhalen gehoord over vantage.

Bram+
24 augustus 2006, 11:29
nouw ik ken wel iemand die heeft een vantage gitaar maar die klinkt behoor lijk goed maar dan praat ik wle over een gitaar vasn een paar honderd euro

mah die elementen die er in zitten zien er wel profesioneel uit
Hehe hoe zien elementen er professioneel uit? Dan zet ik die ook in mijn gitaar.

levi
24 augustus 2006, 11:38
Hehe hoe zien elementen er professioneel uit? Dan zet ik die ook in mijn gitaar.

doe je bestzow ik zegge

nielsduursma
24 augustus 2006, 11:38
ik weet niets van het merk vantage wat ik wel weet is dat leestekens in een verhaaltje veel makkelijker lezen en dat het dus ook zeer op prijs wordt gesteld als je eens een zin met een hoofdletter begint en met een punt eindigt dat maakt het lezen voor ons een stuk makkelijker

Zie je hoe irritant dat is?

Nickname
24 augustus 2006, 11:40
ik weet niets van het merk vantage wat ik wel weet is dat leestekens in een verhaaltje veel makkelijker lezen en dat het dus ook zeer op prijs wordt gesteld als je eens een zin met een hoofdletter begint en met een punt eindigt dat maakt het lezen voor ons een stuk makkelijker

Zie je hoe irritant dat is?

Dikke plus één!

levi
24 augustus 2006, 11:41
ik weet niets van het merk vantage wat ik wel weet is dat leestekens in een verhaaltje veel makkelijker lezen en dat het dus ook zeer op prijs wordt gesteld als je eens een zin met een hoofdletter begint en met een punt eindigt dat maakt het lezen voor ons een stuk makkelijker

Zie je hoe irritant dat is?

Je moet niet zo zeuren opa. zo goed?

nielsduursma
24 augustus 2006, 11:42
Je moet niet zo zeuren opa. zo goed?

Je mag wel wat aardiger doen!
mensen proberen je te helpen, en dan snou je ze af.
Dan moet je ook niet raar opkijken als je niet geholpen wordt!!

Nickname
24 augustus 2006, 11:44
Je moet niet zo zeuren opa. zo goed?

Leuk geprobeerd, toch net niet goed. Hoofdletters na een punt... :seriousf:

levi
24 augustus 2006, 11:44
jij begint over lees tekens

levi
24 augustus 2006, 11:45
Hahha grappig hoor.

nielsduursma
24 augustus 2006, 11:46
Jij begint over leestekens

Klopt, maar je houding in het algemeen staat me al niet aan. :stop:

Nickname
24 augustus 2006, 11:46
jij begint over lees tekens

Omdat je hier pas net bent kan je het eigenlijk niet weten, maar best veel mensen hebben hier een hekel aan schrijven zonder leestekens. Een foutje hier en daar kan natuurlijk geen kwaad, maar geen hoofdletters en punten gebruiken wordt hier over het algemeen niet zo gewaardeerd. Dus in het vervolg een beetje beter je best doen he ;), dan zul je vanzelf zien dat mensen wat meer hun best terug doen.

levi
24 augustus 2006, 12:09
Ik heb geen zin om 3 uur aan een verhaaltje te zitten werken.

Kim Wilson
24 augustus 2006, 12:11
Dat hoeft ook helemaal niet. Maar je kunt toch wel even de moeite nemen om correct Nederlands te typen? Dat is toch niet teveel gevraagd?

Kim Wilson
24 augustus 2006, 12:15
eej allemaal voor de gene die het merk vantage kenen of het merk gitaar hebben wat vindden jullie van de gitaar geeft die eenbeetje goed gluid me broer krijgt namelijk een bas van vantage en ik ga mischien wel een vantage gitaar kopen inieder geval zijn ze wel mooi :cooler:
Dit had dus ook zo gekund:


Hey allemaal! Voor degene die het merk Vantage kennen, of het merk gitaar hebben: wat vinden jullie van de gitaar? Geeft ie een beetje een goed geluid? Mijn broer krijgt namelijk een bas van Vantage en ik ga misschien wel een Vantage gitaar kopen. In ieder geval zijn ze wel mooi. :cooler:

Niet eens veel langer of lastiger. Zie? :)


We willen je allemaal best helpen, maar als je te lui bent om een normaal stukje te typen, kun je ook niet teveel medewerking verwachten.

ajverbeek
24 augustus 2006, 12:52
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar is het merk niet Vintage (in plaats van Vantage)? Ik heb zo'n ding (Vintage) en hij is best oké - voor een beginner zoals ik - al heb ik wat problemen met de bolling van de hals en de actie in het bijzonder.

Kim Wilson
24 augustus 2006, 12:56
Nee, Vantage bestaat ook. En nu ik erover nadenk, mijn broer heeft ook zo'n ding. Dat ding mag echt niet onder de gitaren geschaard worden. Wat een achterlijk kut stuk hout. Actie, intonatie, fretbuzz... Alles wat je niet zoekt in een gitaar, heeft dat ding allemaal. Er is echt geen fatsoenlijk stuk muziek mee te maken. Als je stemt met een apparaat, kloppen de noten op de hals niet meer, stem je gefret (d.w.z. 5e fret op E is losse A, enz.), kom je aan het eind twee noten te hoog uit.

Echt, mijn Motion is vele en vele malen beter dan dat brol van een gitaar.


Het gaat hier trouwens om een western, volledig akoestisch.

Wormaap
24 augustus 2006, 12:57
Vantage is een ander merk dan Vintage :)

Verder ga ik nieteens proberen te helpen als iemand met zo'n houding hier binnen komt vallen.

wietse
24 augustus 2006, 12:57
inderdaad en gelijk brutaal worden helpt je hier ook niet.

wat nickname zegt is bullshit, natuurlijk zijn de goedkoopste gitaren van hun niet veel soeps maar dat geldt voor ieder merk.
de huidige vantage gitaren zijn beslist niet slecht, zolang je maar bij de <100 euro gitaren wegblijft, dan moet je echt verstand van zaken hebben om er een goede uit te pikken.
die dingen zijn meestal ook van multiplex.
de oude vantage gitaren (tot ongeveer 1983) zijn wel erg goed kwamen uit de matsumoku fabriek vandaan, en die fabriek sotnd bekend om hun goede constante kwaliteit.

Nickname
24 augustus 2006, 12:58
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar is het merk niet Vintage (in plaats van Vantage)? Ik heb zo'n ding (Vintage) en hij is best oké - voor een beginner zoals ik - al heb ik wat problemen met de bolling van de hals en de actie in het bijzonder.

Vintage is iets anders dan vantage, vantage komt van matsumoko in japan. :)

wietse
24 augustus 2006, 12:59
Vintage is iets anders dan vantage, vantage komt van matsumoko in japan. :)
kwam van matsumoku, is nu koreaans .

Nickname
24 augustus 2006, 13:00
inderdaad en gelijk brutaal worden helpt je hier ook niet.

wat nickname zegt is bullshit, natuurlijk zijn de goedkoopste gitaren van hun niet veel soeps maar dat geldt voor ieder merk.
de huidige vantage gitaren zijn beslist niet slecht, zolang je maar bij de <100 euro gitaren wegblijft, dan moet je echt verstand van zaken hebben om er een goede uit te pikken.
die dingen zijn meestal ook van multiplex.
de oude vantage gitaren (tot ongeveer 1983) zijn wel erg goed kwamen uit de matsumoku fabriek vandaan, en die fabriek sotnd bekend om hun goede constante kwaliteit.

Pardon? Ik heb alleen maar gezegd dat mijn ervaringen en de verhalen die ik over vantage heb gehoord niet bijster positief zijn, dat is toch geen bullshit of wel :???:

caliban
24 augustus 2006, 13:47
Een bassist die ooit bij mij in een groep speelde heeft zo een vantagebas.
Weinig kwaliteit. Dikwijls hoor je zijn bas gewoon niet omdat die elementen werken wanneer ze zelf zin hebben. Ik denk dat als je begint met gitaar je best een epiphone of een squire koopt. Die vallen vind ik over het algemeen echt goed mee en dat kost ook niet zo veel extra

ACSlater
24 augustus 2006, 13:49
Uit mijn ervaring heeft Nickname gelijk. De Vantage die ik ken is een POS (met hoofdletters ja) Die dingen werden in de jaren '90 veel aan beginners verkocht. Het model dat ik bedoel is een superstrat, h-s-s setup, cherry sunburst en een multiplex body. Waardeloos ding! De nieuwe Vantage serie of de oudere van voor '83 ken ik niet...

Nickname
24 augustus 2006, 13:52
Uit mijn ervaring heeft Nickname gelijk. De Vantage die ik ken is een POS (met hoofdletters ja) Die dingen werden in de jaren '90 veel aan beginners verkocht. Het model dat ik bedoel is een superstrat, h-s-s setup, cherry sunburst en een multiplex body. Waardeloos ding! De nieuwe Vantage serie of de oudere van voor '83 ken ik niet...

Superstrat model, H-S-S cherry sunburst (das toch rood en zwart dat je bedoelt) en een multiplex body, zo een staat er precies bij onze muziekschool... waardeloos stuk prul... :stop:

wietse
24 augustus 2006, 16:57
Uit mijn ervaring heeft Nickname gelijk. De Vantage die ik ken is een POS (met hoofdletters ja) Die dingen werden in de jaren '90 veel aan beginners verkocht. Het model dat ik bedoel is een superstrat, h-s-s setup, cherry sunburst en een multiplex body. Waardeloos ding! De nieuwe Vantage serie of de oudere van voor '83 ken ik niet...

jammer dat jullie alleen maar ervaring hebbebn met de goedkoopste vantage gitaren, heb ook wel eens van die goedkope superstratjes van hun uit de 90er jaren gehad voor de handel.
moest effe grondig nagekeken en afgesteld worden maar voor een beginner goed genoeg, dat is vaak het probleem met instrumenten op een muziekschool, zijn ooit afgesteld toen het ding nieuw binnenkwam en daarna wordt er alleen maar het meest noodzakelijke aan gedaan.
en natuurlijk iedereeen zit er met z'n klauwen aan en dat is vaak ook niet bevorderlijk voor de levensduur.
ik heb zelf nog een mooie aria pro II ES kopie in de handel (dezelfde fabriek) en dat speelt echt fantastisch, nou kost die nieuw ook 400 euro, en daar zit natuurlijk wel verschil in.
wat de oude vantages aangaat kijk maar eens op deze site http://www.matsumoku.org (http://www.matsumoku.org/) daar kan je alle merken vinden wat die fabriek ooit heeft gemaakt, oa japanse epi's, washburn etc.
stukken beter dan wat ze tegenwoordig maken was die vantage die ik heb een jap geweest en geen koreaan dan was hij nu een 600 euro waard inplaats van 200.

oh ja link effe kopieeren naar de adresbalk anders kom je bij de teletubbies terecht.:D

Hector_Tsolodimos
24 augustus 2006, 18:31
nouw ik ken wel iemand die heeft een vantage gitaar maar die klinkt behoor lijk goed maar dan praat ik wle over een gitaar vasn een paar honderd euro

mah die elementen die er in zitten zien er wel profesioneel uit
je moet je niet af laten leiden door het uiterlijk, Staggs kunnen er ook goed uit zien..

BamBuFan1
24 augustus 2006, 20:48
Vintage is iets anders dan vantage, vantage komt van matsumoko in japan. :)

Al 100 jaar niet meer. Die ouwe Vantages zijn meestal enorm goed: mooi hout en regelmatig goede elementen (dimarzio, seymour duncan), maar sinds de jaren 90 is het merk echt in een vrije val geraakt wat kwaliteit betreft. De goedkopere modellen zijn nu van onvervalst waaibomenhout. Het lijkt wel of de merknaam verkocht is aan een echte budgetfabrikant. De duurdere modellen zijn ook tegenwoordig nog wel aardig, hoewel daar helaas ook veel kaf onder het koren zit.

Nu even de vertaling voor levi:
yo opa hou effe je bek als je er niks over weet want vantage komt al 100 jaar niet meer uit japan ouwe vantages zijn bes wel fet met mooi hout en bes wel goeiste elementen dimarzio seymour duncan maar sinds eind vorige eeuw is het merk echt ruk en van kuthout ze worden nu vooral door goedkope landen uitgepoept maar sommige blingbling axes van ze zijn nog wel dope ongezien de tering terug bambufan

BamBuFan1
24 augustus 2006, 20:50
stukken beter dan wat ze tegenwoordig maken was die vantage die ik heb een jap geweest en geen koreaan dan was hij nu een 600 euro waard inplaats van 200.


Boeie, ik heb hier ook een paar Koreanen liggen die het een merkgitaar dun door de broek laten lopen. En ze kostten idd geen drol.

MarkS
24 augustus 2006, 21:55
Nu even de vertaling voor levi:
yo opa hou effe je bek als je er niks over weet want vantage komt al 100 jaar niet meer uit japan ouwe vantages zijn bes wel fet met mooi hout en bes wel goeiste elementen dimarzio seymour duncan maar sinds eind vorige eeuw is het merk echt ruk en van kuthout ze worden nu vooral door goedkope landen uitgepoept maar sommige blingbling axes van ze zijn nog wel dope ongezien de tering terug bambufan

LOL! (en nog 6 erbij)

Nickname
25 augustus 2006, 08:37
Nu even de vertaling voor levi:
yo opa hou effe je bek als je er niks over weet want vantage komt al 100 jaar niet meer uit japan ouwe vantages zijn bes wel fet met mooi hout en bes wel goeiste elementen dimarzio seymour duncan maar sinds eind vorige eeuw is het merk echt ruk en van kuthout ze worden nu vooral door goedkope landen uitgepoept maar sommige blingbling axes van ze zijn nog wel dope ongezien de tering terug bambufan

Yeah! dikke vette +1!!!!!!! :seriousf:

}{Metalmaster}{
25 augustus 2006, 09:38
Die zat! :seriousf:

Ik wilde ook nog is een vantage kopen, alleen wilde me ma dat ik een wat duurdere en ook echt flinke goede gitaar kocht:p. Het was zo'n SG modelletje weetje wel:p, maar ik had op internet gekeken en zag dat vantage geen sg heeft. Wel Vintage. Oehh zou de muziekzaak: ''The String'' soms het merknaam vervalst hebben:p
Lolz.
Maar ik geloof dat het wel leuke gitaartjes verder zijn, MAAR dan moet je nou wel net een goede te pakken hebben. Ik zeg hierbij: ik zou gewoon naar een zaak waar ze ook vantage gitaren verkopen gaan en wat proberen. Dan kom je er wel uit en achter hoe vantage gitaren zijn.

levi
25 augustus 2006, 11:14
Nee, Vantage bestaat ook. En nu ik erover nadenk, mijn broer heeft ook zo'n ding. Dat ding mag echt niet onder de gitaren geschaard worden. Wat een achterlijk kut stuk hout. Actie, intonatie, fretbuzz... Alles wat je niet zoekt in een gitaar, heeft dat ding allemaal. Er is echt geen fatsoenlijk stuk muziek mee te maken. Als je stemt met een apparaat, kloppen de noten op de hals niet meer, stem je gefret (d.w.z. 5e fret op E is losse A, enz.), kom je aan het eind twee noten te hoog uit.

Echt, mijn Motion is vele en vele malen beter dan dat brol van een gitaar.


Het gaat hier trouwens om een western, volledig akoestisch.
Ja maar ik heb het over een elektrische.

Nickname
25 augustus 2006, 11:22
Als je toch erover nadenkt om er 1 te gaan kopen kan je natuurlijk even in winkels gaan kijken of ze er ergens wat hebben staan om uit te proberen :)

Wabbie
25 augustus 2006, 12:05
ik ben als bassist begonnen op een Vantage P/J-kopie. Opzich geen onaardig beginnersbasje. Ik vond hem toenertijd beter dat de squier waarmee ik hem vergeleek in de muziekzaak. Echter naar een flink aantal jaren dienst begon het ding toch echt behoorlijk te irriteren. De electronica die erin zit is extreem waardeloos, op het laatst had ik geen enkele potmeter meer die het deed, en die input overleed uiteindelijk ook. Je zou kunnen zeggen dat ik die bas totaal opgespeelt heb. Ik heb die bas toe vervangen voor een Jackson Kelly Bas en dat was een wereld van verschil.

Tijdje geleden heb ik geprobeerd om mijn vantange bas op te knappen, want jah, het was toch mijn eerste bas en ik wilde wel een P basje erbij. Toe ik hem uit elkaar had liggen viel me pas op hoe waardeloos die bas eigenlijk was. Slecht uitgefreest onder de slagplaat, eletronica totaal naar de klote en een multiplex body. De hals en brug zijn nu ook niet om naar huis te schrijven. Ik heb met veel klooien er nog weer een redelijke actie op weten krijgen, maar het valt in het niet bij die superlage actie die mijn jackson heeft.

Ik adviseer je dus om echt eens te gaan kijken naar andere goedkope gitaar. Een kameraad van mij heeft een tijdje geleden een Dean Vendetta gekocht op mijn aanraden, dat is al een veel degelijkere gitaar dan een goedkope vantage.

succes ermee iig

levi
25 augustus 2006, 12:34
jammer dat jullie alleen maar ervaring hebbebn met de goedkoopste vantage gitaren, heb ook wel eens van die goedkope superstratjes van hun uit de 90er jaren gehad voor de handel.
moest effe grondig nagekeken en afgesteld worden maar voor een beginner goed genoeg, dat is vaak het probleem met instrumenten op een muziekschool, zijn ooit afgesteld toen het ding nieuw binnenkwam en daarna wordt er alleen maar het meest noodzakelijke aan gedaan.
en natuurlijk iedereeen zit er met z'n klauwen aan en dat is vaak ook niet bevorderlijk voor de levensduur.
ik heb zelf nog een mooie aria pro II ES kopie in de handel (dezelfde fabriek) en dat speelt echt fantastisch, nou kost die nieuw ook 400 euro, en daar zit natuurlijk wel verschil in.
wat de oude vantages aangaat kijk maar eens op deze site http://www.matsumoku.org (http://www.matsumoku.org/) daar kan je alle merken vinden wat die fabriek ooit heeft gemaakt, oa japanse epi's, washburn etc.
stukken beter dan wat ze tegenwoordig maken was die vantage die ik heb een jap geweest en geen koreaan dan was hij nu een 600 euro waard inplaats van 200.

oh ja link effe kopieeren naar de adresbalk anders kom je bij de teletubbies terecht.:D

Dankje voor de site.

BamBuFan1
25 augustus 2006, 17:49
Die zat! :seriousf:

Ik wilde ook nog is een vantage kopen, alleen wilde me ma dat ik een wat duurdere en ook echt flinke goede gitaar kocht:p. Het was zo'n SG modelletje weetje wel:p, maar ik had op internet gekeken en zag dat vantage geen sg heeft. Wel Vintage. Oehh zou de muziekzaak: ''The String'' soms het merknaam vervalst hebben:p

Ik heb hier ook een vIntage LP en da's ook absoluut geen verkeerde gitaar voor het geld. Niet te vergelijken met een (goede!) ouwe Japanner maar mahonie body, gelijmde hals, net fretwerk, gewaxpotte humbuckers. Dunner dan een normale LP en het geluid is meer richting SG, maar met een SG is ook niets mis.

ACSlater
25 augustus 2006, 22:49
ja Vintage is een betere optie. In de Gitarist (of heet het nou Gitaar Plus?) kreeg die uit mijn hoofd, 3,5 ster. Vooral het geluid was erg goed. De afwerking op verfgebied was ietsjes minder maar daar heb je geen last van bij het spelen.

levi
27 augustus 2006, 13:27
Al 100 jaar niet meer. Die ouwe Vantages zijn meestal enorm goed: mooi hout en regelmatig goede elementen (dimarzio, seymour duncan), maar sinds de jaren 90 is het merk echt in een vrije val geraakt wat kwaliteit betreft. De goedkopere modellen zijn nu van onvervalst waaibomenhout. Het lijkt wel of de merknaam verkocht is aan een echte budgetfabrikant. De duurdere modellen zijn ook tegenwoordig nog wel aardig, hoewel daar helaas ook veel kaf onder het koren zit.

Nu even de vertaling voor levi:
yo opa hou effe je bek als je er niks over weet want vantage komt al 100 jaar niet meer uit japan ouwe vantages zijn bes wel fet met mooi hout en bes wel goeiste elementen dimarzio seymour duncan maar sinds eind vorige eeuw is het merk echt ruk en van kuthout ze worden nu vooral door goedkope landen uitgepoept maar sommige blingbling axes van ze zijn nog wel dope ongezien de tering terug bambufan


Hahaha grapig hoor alls jullie nouw een speciaal Levi forum maken kunnen de mensen nog een beetje lachen.

levi
27 augustus 2006, 13:29
Maar je zegt dat de goed koperen merken slecht zijn maar de wat duurdere wel aardig. Maar voor hoe duur moet je dan een goede kopen ik heb er een op internet gezien voor 195 met een speciaal paint.

wietse
27 augustus 2006, 15:19
Maar je zegt dat de goed koperen merken slecht zijn maar de wat duurdere wel aardig. Maar voor hoe duur moet je dan een goede kopen ik heb er een op internet gezien voor 195 met een speciaal paint.
koperen gitaren slecht? lijkt me wel zwaar een gitaar van roodkoper :D, veel dobro's zijn daar van gemaakt en dus loodzwaar.
die met special paint is dat toevallig een keiper?
want die worden geregeld aangeboden, en hoor daar verdomd weing goeds over.
wees verstandig ga na een gitaarboer toe met iemand die al enige tijd gitaar speelt en laat die de gitaren proberen die je intereseren, die pikt er wel uit of de gitaar goed of slecht is, soms heb je voor 100 euro een prima gitaar terwijl je ook wel voor 100 euro een stuk wrakhout kan treffen.

levi
27 augustus 2006, 18:25
koperen gitaren slecht? lijkt me wel zwaar een gitaar van roodkoper :D, veel dobro's zijn daar van gemaakt en dus loodzwaar.
die met special paint is dat toevallig een keiper?
want die worden geregeld aangeboden, en hoor daar verdomd weing goeds over.
wees verstandig ga na een gitaarboer toe met iemand die al enige tijd gitaar speelt en laat die de gitaren proberen die je intereseren, die pikt er wel uit of de gitaar goed of slecht is, soms heb je voor 100 euro een prima gitaar terwijl je ook wel voor 100 euro een stuk wrakhout kan treffen.


Nee ik bedoel goedkooperen geen gitaar van koper duh.

levi
27 augustus 2006, 18:26
Nee die met special paint is geen keiper is ook een vantage maar die verkochten ze bij een muziek winkel.

levi
27 augustus 2006, 18:29
En trouwens wat bedoel je met gitaarboer?
Een muziek winkel of zo?

BamBuFan1
28 augustus 2006, 01:14
Hahaha grapig hoor alls jullie nouw een speciaal Levi forum maken kunnen de mensen nog een beetje lachen.

Niet nodig, we blijven gewoon dit draadje volgen en lachen ons ondertussen helemaal kapot.

Mr.Fingers
17 april 2008, 11:10
vanwaar deze toch wel nutteloze bump van een 2 jaar out topic?

pilotman0953
12 november 2008, 23:05
Ik ben zelf in het bezit van Fender US classic strat, Gibson LP Studio, een Bo-El mach en Feder US tele. Over het algemeen bijzonder gewaardeerde gitaren.
Al vele jaren als gitarist spelend in een prog rockband meen ik zo langzamerhand wel een beetje verstand te hebben van gitaren.
Ik heb naast bovenstaande gitaren o.a. ook een Vantage in de selectie zitten en ik kan stellen dat dit bepaald geen slechte gitaar is.
Goed gebouwd, goed gebalanceerd en een uitermate goed geluid.
De gebruikte materialen zijn, zeker gezien de aanschafprijs, van een voortreffelijke kwaliteit en de plank oogt ook nog eens prima.
Ik lees maar al te vaak berichten op dit forum van mensen die, als de gitaar niet komt van de "grote 3", kennelijk per definitie slecht is.
Nonsens. London City is een goed voorbeeld van niet al te dure maar wel goede gitaren en een ander voorbeeld is AXL die met name met de zeer aparte badwater serie bijzonder goed heeft gescoord in diverse testen.
Gitaar is voorzien van EMG designed pick ups en is, zeker gelet op de uiterst acceptabele prijs, een fantastische plank.
Tuurlijk zullen er Vantage's tussen zitten die minder zijn maar dat het ik ook meegemaakt met Fender's, Epiphone's en zeker met Ibanez's en Squier's.
Over het algemeen genomen levert Vantage echter een uiterst acceptabele kwaliteit voor een prima prijs.

Wheelie
13 november 2008, 07:45
In de jaren 80 ben ik begonnen met spelen op een Vantage VS600. Ik heb hem nog steeds, en hij gaat ook niet weg. In tegenstelling tot de reputatie van Vantage is het een heerlijke gitaar.

Henk Wijers
31 juli 2014, 01:16
Hoi iedereen!

Ik heb zelf een Vantage 211, uit de jaren 80.

Komt uit de Matsumoku fabriek, waar grotere merken ook hun gitaren lieten maken.
De gitaar is dik 30 jaar en heb deze overgenomen voor 100 euro via marktplaats.

Maar wat een heerlijke gitaar is dit zeg! dikke vette sustain, goeie actie, goeie intonatie en geen fretbuzz.

Er zijn Vantage gitaren gemaakt, ook na de Matsumoku fabriek; en die zijn over het algemeen bagger.

Maar aub, schrijf niet alle Vantage gitaren af - als je mazzel hebt zit er echt een goeie plank tussen!

Henk Wijers
31 juli 2014, 01:19
Haha, sorry voor de bump!

Zie nu pas hoe oud de thread is maar ik moest Vantage even verdedigen. :p

BamBuFan1
1 augustus 2014, 00:17
Haha, sorry voor de bump!

Zie nu pas hoe oud de thread is maar ik moest Vantage even verdedigen. :p

Joh, al dat oosterse spul is troep. Ze konden alleen in Amerika ECHT gitaren bouwen (en dan alleen in de jaren '50 en 60). Dus verpats die Vintage van je en spaar voor een ECHTE gitaar. En vooruit, die Vantige neem ik dan wel voor €100 van je over. Afhandeling verder even via pb?