PDA

View Full Version : Ask Dr. Phil - relic expert



Wizz
24 augustus 2006, 10:53
De discussie over Relic = cool/nep is nu bij Dr.Phil beland!Dr. Phils zoons relic! (http://www.fender.com/news/index.php?display_article=131)

Wizz

dano
24 augustus 2006, 11:11
hahha prachtig

vester86
24 augustus 2006, 11:35
mooi man ! :)

overigens vind ik ook dat de gitaar, afgezien van die paar vale plekken, nog veel te veel glimt....

Robbert
24 augustus 2006, 11:59
Ik vind dat ie wel gelijk heeft :D

Letsgo21
24 augustus 2006, 16:48
:-) slechte relic, je kunt moeilijk verwachten dat dieje man dat gaat begrijpen hé :-)

Tho
24 augustus 2006, 16:54
mooi man ! :)

overigens vind ik ook dat de gitaar, afgezien van die paar vale plekken, nog veel te veel glimt....

Inderdaad een beetje met elkaar in strijd he? Alsof er alleen maar in gebutst en geschuurd is

Jax
24 augustus 2006, 16:57
hahaha, you tell them dr phill :D :D

Ash ketchum
24 augustus 2006, 17:02
volgens mij zijn gitaristen de enige soort muzikanten die het cool vinden om een oud "afgetrapte" instrument te hebben.
Ik zie de drummer van me band al z'n kit relicen of de zangeresjes hun microfoontjes van de trap af smijten.

MarkS
24 augustus 2006, 22:04
Ik vind dat ie wel gelijk heeft :D
Logisch... de man is een autoriteit in het intrappen van open deuren.
Vind dat hele relic gebeuren ook best triest, en mensen die graag a la Rory Gallagher of Stevie Ray Vaughn op het podium willen staan lijden volgens mij aan een minderwaardigheidscomplex of aan grootheidswaanzin. Rijp voor Dr. Phil i.i.g. :roll:

Chris Winsemius
24 augustus 2006, 22:32
Kunnen we Dr.Phil niet relicen?
















:D

MarkS
24 augustus 2006, 22:39
Kunnen we Dr.Phil niet relicen? :D
:blast:
Heeft ie nog niet genoeg kale plekken?
Ah! Het glimt nog teveel! Nog een extra rondje aan de trekhaak dan maar.
:D

Chris Winsemius
24 augustus 2006, 22:47
:blast:
Heeft ie nog niet genoeg kale plekken?
Ah! Het glimt nog teveel! Nog een extra rondje aan de trekhaak dan maar.
:D

Toch vond ik de pre-CBS Dr. Phil beter, lichtjes schuren moet wel helpen.
Tijd voor 'n reïssue Dr.Phil?

Dr.Phil en Keith Richards?
Nah,
Dr.Phil en Metallica!















:D

Morpheus
24 augustus 2006, 23:16
relic my ass. het is flauwekul om expres een afgeragde gitaar te kopen. wil je een ouwe ragbak, koop dan een ouwe afgetrapte seventies strat, of een afgetrapte les paul, maar niet een nagelnieuwe, prefab aftrap kutding.


oh ja, koop 'm alleen als dat ding ook echt beter KLINKT dan een nieuwe die niet in de fabriek gereliced is.

AART
24 augustus 2006, 23:23
Dr. Phill for president, een reli is kut, tenzij het echt door leven is gebeurt.
Nieuwe gitaren moeten glimmen!

Pun
25 augustus 2006, 02:16
Ik heb bij van die store-bought relic gitaren altijd hetzelfde idee als bij store-bought kapotte spijkerbroeken, en zo.
Ik heb absoluut niets tegen kapotte spijkerbroeken (ik wil er zelf af-en-toe ook nog wel eentje aantrekken), en ook niet tegen gerelicte gitaren, maar wat bezielt mensen om zo'n ding kant-en-klaar te kopen, waar je dan twee keer zoveel voor betaald als voor eentje die nog helemaal heel is.
Koop dan gewoon eentje die nog helemaal heel is en relic hem zelf, scheelt de helft van het geld, en zo krijg je tenminste ook nog een volledige uniek, naar eigen smaak ingericht instrument.



Ps. Die gerelicte Strats schijnen wel beter te klinken dan de gewone, althans dat zij een van de locale gitaarboeren hier. Ondanks dat hij het eigenlijk maar helemaal niets vindt die gerelicte gitaren.

Michael AE
25 augustus 2006, 03:20
Ik had er ook altijd een hekel aan, totdat ik er 1 bespeelde. Relic Fenders klinken en spelen beter dan de niet-gerelicte versies. Vraag me niet waarom, maar het is zo. Zal wel aan de lak liggen.

Bovendien vind ik het wel een voordeel. Mijn Relic strat stop ik net zo lief in mijn gitaartas als mijn London City, maar mijn R9 gaat altijd in de koffer.

nopster
25 augustus 2006, 09:54
Vind dat hele relic gebeuren ook best triest, en mensen die graag a la Rory Gallagher of Stevie Ray Vaughn op het podium willen staan lijden volgens mij aan een minderwaardigheidscomplex of aan grootheidswaanzin. Rijp voor Dr. Phil i.i.g. :roll:

Sommige vinden een gerelicte gitaar gewoon mooier. En over smaak kun je niet twisten. Als je dat niet begrijpt dan ben je klaar voor Dr. Phil. :satisfie:

Michael Amott
25 augustus 2006, 10:17
What's next een Dr. Phill signature??? krijg je een gitaar met een kale plek op de headstock ;)

Robbert
25 augustus 2006, 10:55
Dr. Phill for president, een reli is kut, tenzij het echt door leven is gebeurt.
Nieuwe gitaren moeten glimmen!

+ fucking 1

marc_o
25 augustus 2006, 14:45
Over smaak twisten heeft erg weinig nut. Ik heb een paar relics bespeeld en er gaat er zeker eentje komen. het hoeft niet afgeragd te zijn, maar een closet-classic is ook een optie natuurlijk. Heb nu een 62 reissue en die kan toch niet op tegen de relics die ik geprobeerd heb, terwijl ie al zeer goed klinkt naar mijn mening.

Robbert
25 augustus 2006, 16:04
Over smaak twisten heeft erg weinig nut. Ik heb een paar relics bespeeld en er gaat er zeker eentje komen. het hoeft niet afgeragd te zijn, maar een closet-classic is ook een optie natuurlijk. Heb nu een 62 reissue en die kan toch niet op tegen de relics die ik geprobeerd heb, terwijl ie al zeer goed klinkt naar mijn mening.

Komt dat dan omdat het geluid beter uit uit het hout kan komen bij die relics, omdat het ruimte heeft om door de lak te komen, of is er gewoon betere kwaliteit gebruikt??

marc_o
25 augustus 2006, 16:25
Komt dat dan omdat het geluid beter uit uit het hout kan komen bij die relics, omdat het ruimte heeft om door de lak te komen, of is er gewoon betere kwaliteit gebruikt??

Sowieso betere kwaliteit, en dat hoor je wel terug hoor..

Wizz
26 augustus 2006, 10:08
Ik ga jullie morgen allemaal de ogen uitsteken met een Relic Telecaster !

Wizz

Swan
26 augustus 2006, 10:21
en weer n minpunt voor fend0r

Hector_Tsolodimos
26 augustus 2006, 11:14
mooi man ! :)

overigens vind ik ook dat de gitaar, afgezien van die paar vale plekken, nog veel te veel glimt....
dat doen ze eigenlijk allemaal hoor..ik vond dit juist een hele goede relic, ik had zo gedacht dat ie een jaartje of 20 oud was, of ouder

Harm
26 augustus 2006, 12:03
Het vervelende is, zoals een paar al eerder gezegd hebben, is dat de relics echt beter zijn in sound...

Ik ben jaren op zoek naar een mooie fender, kan er geen vinden die voor mij echt lekker klinkt... Totdat ik jaren terug een relic strat (daphne blue) in de handen had en die klonk super!! Zonder dat je de gitaar in plugged hoor je het al... Maar ja, om daar zo gruwelijk veel geld voor neer te leggen...

Waarom beter? De materialen zijn volgens mij de beste (ook beter dan de closed closet serie), verder de lak? Ik weet het ook niet maar het verschil is er als je de verschillende fenders naast elkaar zet!

Maar net als Marc zeg ik ook: ooit komt er een!!! :-D

Harm

FruscianteFan
26 augustus 2006, 12:22
Over smaak twisten heeft erg weinig nut. Ik heb een paar relics bespeeld en er gaat er zeker eentje komen. het hoeft niet afgeragd te zijn, maar een closet-classic is ook een optie natuurlijk. Heb nu een 62 reissue en die kan toch niet op tegen de relics die ik geprobeerd heb, terwijl ie al zeer goed klinkt naar mijn mening.Closet Classics zijn juist geen relics.

Fender heeft drie maten van afgetraptheid van customshops: new old stock, closet classic en relic. De gitaar is dus geen Closet Classic en relic tegelijk :p

Quink
26 augustus 2006, 12:28
Closet Classics zijn juist geen relics.

Jawel toch? "Relic" betekent toch namaak oud? Van de Fender website:


It has a few small dings, a mildly checked finish, lightly oxidized hardware and aged plastic parts

Dus kunstmatig verouderd. Niet in hele ernstige mate, maar wel degelijk relic. Toch? :???:

Sim-Simon
26 augustus 2006, 12:33
Phil heeft in deze nog gelijk ook. Hulde! Het is een waar genie!

Zino Z
26 augustus 2006, 12:39
Overeenkomsten tussen die Fender en Dr.Phill:

Ze zijn allebei vreselijk Amerikaans

Ze hebben alle twee kale plekken

En ze zijn alle twee kunstmatig verouderd, kijk dan... DIE SNOR... dat kan toch niet

FruscianteFan
26 augustus 2006, 13:11
Jawel toch? "Relic" betekent toch namaak oud? Van de Fender website:



Dus kunstmatig verouderd. Niet in hele ernstige mate, maar wel degelijk relic. Toch? :???:is het niet zo dat Fender de term 'relic' in de gitaarwereld geïntroduceerd heeft?

Aan den andere kant, Fender gebruikt de term tremolo ook verkeerd.