PDA

View Full Version : Rare luchtblaasjes op nek



Franc
24 augustus 2006, 08:58
Mogge,

Gisteravond ontdekte ik vreemde luchtblaasjes achterop de neck van mijn Epi LP JR '57 RI ('t is een hele mond vol :D)

http://www.vernetamps.com/pics/lp/neck.jpg

Als je met je nagel langs de hals gaat voel je ze heel licht, maar niet storend.
Ik vind het toch vreemd. Wat kan hier gebeurd zijn?
Tips om ze weg te krijgen?
Ik heb eerlijk gezegd geen zin om hem terug te sturen ofzo, want ik wil deze gitaar niet kwijt en momenteel vind ik het ook niet erg genoeg om er moeilijk over te doen, maar ik denk er wel over om een mailtje richting Epiphone te sturen.

}{Metalmaster}{
24 augustus 2006, 10:03
omg... das raar.. hebben ze hem verkeerd gelakt ofzo? of geverft? of wat dan ook:p ACh nee . hij is nog niet ingeent tegen waterpokken:P lolz.. das wel minder zeg.. ik hou van epiphone's

Rormo
24 augustus 2006, 10:10
weet je zeker dat het luchtblaasjes zijn? Ik heb soms ongeveer hetzelfde, maar dat zijn zweetdruppeltjes. Probeer eens of het er af gaat met GHS polish (standaard gitaar wax) of anders met wasbenzine (wel ff goed nawrijven met een schone doek).

Franc
24 augustus 2006, 10:18
Of het lucht is weet ik niet zeker, maar het zit wel onder de laklaag.

Dude
24 augustus 2006, 10:44
beetje kut als straks heel je gitaar onderzit, is misschien gewoon een productiefoutje met het lakken. Ik zou wel effe terug gaan naar waar je hem hebt gekocht hoor

guvnor
24 augustus 2006, 10:52
Dit behoorlijk balen. Nu voel je ze misschien nog niet zo, maar zodra de lak iets gaat slijten door gebruik zullen die belletje barsten en ga je ze wel voelen.

Hier is echt iets mis gegaan met lakken. Waarschijnlijk was de hals nat of vies toen de lak erop werd aangebracht. Zeker een boze brief naar Epiphone waard.
Ik zou er mee terug gaan, maar dan is ie inderdaad effe weg...

Ik heb trouwens ook zoiets gehad op mijn Epi. Zat echter alleen op de headstock en ik had er geen last van en het was niet zo duidelijk zichtbaar als bij jou.

Franc
24 augustus 2006, 11:29
Tsja, het zit nu alleen op de hals en de achterkant van kop.
Opeens, van de een op de andere dag, dus ik denk niet dat het nu nog erger wordt...

'Terug naar de winkel' wordt dan opsturen naar Musik Produktiv en zoals gezegd voel ik daar niet zoveel voor.
Bovendien vraag ik me af wat de oplossing wordt. Een ander?
Ik geloof nooit dat Epi de hals opnieuw zal gaan lakken oid. Dat ik ze veel te kostbaar voor zo'n relatief goedkope gitaar :(

Debaser
24 augustus 2006, 12:06
The Epiphone Company, A part of the Gibson family of brands.
MP zal m denk ik opsturen naar Gibson of omruilen

bel of mail anders zelf even met Gibson NL

00800 - 4GIBSON1
(dus 00800 - 44 42 76 61)

ies graties !

Bram+
24 augustus 2006, 12:09
Voordat je iets opstuurt, zou ik ook even wachten op antwoord van Fred Dons, de lak en finishgoeroe van dit forum.

master99
24 augustus 2006, 12:36
Ik ken hetzelfde bij autolakken. Als de kleurlak nog niet volledig is uitgehard en je zet de blanke lak er overheen, dan krijg je na verloop van tijd dit effect. Gaat niet meer weg, ook niet door poeten. Reden om er mee terug te gaan, lijkt me zo.

Ome Roon
24 augustus 2006, 12:58
Of misschien is het hars in het hout wat bv. door een temperatuurstijging naar buiten is gekomen? Of het is slecht ontvet en toen gespoten.

Nickname
24 augustus 2006, 13:18
Voordat je iets opstuurt, zou ik ook even wachten op antwoord van Fred Dons, de lak en finishgoeroe van dit forum.

+1 Fred, waar zit je? :satisfie:

Franc
24 augustus 2006, 13:52
Ik zie het toch ook op de achterkant van de body :(

Ik ben begonnen met MP mailen. Eens zien wat die zeggen.

Nickname
24 augustus 2006, 13:56
Ik zie het toch ook op de achterkant van de body :(

Ik ben begonnen met MP mailen. Eens zien wat die zeggen.

Stuur anders fred dons van het forum even een PMmetje :satisfie:

Franc
24 augustus 2006, 14:14
Ik wacht even geduldig af. Niet iedereen heeft overdag tijd om op een forum rond te hangen :)

Nickname
24 augustus 2006, 14:15
Ik wacht even geduldig af. Niet iedereen heeft overdag tijd om op een forum rond te hangen :)

Het punt is dat ie net wel aan het rondhangen was, alleen niet in elektrische gitaren ;)

G.G.
24 augustus 2006, 16:20
Ik heb precies hetzelfde gehad bij een kuipdeel van mijn motor. Ik had alles goed strak gemaakt en in de spuitplamuur gezet. Een ander heeft het afgelakt en later ontstonden dit soort blazen.

Heb het eens nagevraagd en waarschijnlijk is de tussentijd tussen het lakken verkeerd geweest.

Ik zou toch stappen ondernemen (had je gedaan toch) want vroeg of laat zit heel je gitaar vol met die plekken en die laten gegarandeerd een keer los.

Franc
24 augustus 2006, 16:22
Heb Gibson gemaild en inmiddels een keurig antwoord terug.
Ze verwijzen me echter wel door naar de leverancier.
Daarvan wacht ik nog op antwoord.

Ik kijk er niet echt naar uit om hem terug te sturen :(

Debaser
25 augustus 2006, 01:15
misschien ben je m maar een weekje kwijt,
of vraag of ze een nieuwe brengen en dat je de oude dan direct aan TNT/UPS./??? mee geeft.

naar maar wel een oplossing denk ik