PDA

View Full Version : Serienummer --> model



Stitch
1 december 2002, 19:31
Ik wil van een Ibanez RG via het serienr te weten komen welk model het is. Zijn er inet sites waar je het nmr intikt en kunt zien welk model het is en waar ie vandaan komt??
Tnx alvast

SiNiSTRaL
1 december 2002, 19:45
http://www.ibanez.com ?

Jay Cal
1 december 2002, 19:50
Ibanez kent geen betrouwbaar serienummersysteem. Het enige wat je kunt afleiden aan het serienummer is het bouwjaar en het land van herkomst.
Misschien kan je ons wat meer info geven over je Ibanez. Er zijn zat mensen op het forum (waaronder mijzelf) die een boel modellen weten te benoemen.

Greetz,
Gianno!

Stitch
2 december 2002, 14:03
dit is wat ik der van weet:

*Scherpe stratocaster
*humb-single-hump
*Edge tremolo
*5 jaar oud
*nieuwprijs ƒ1.795,-.

zenabi
2 december 2002, 14:13
[quote]
Op 2002-12-01 19:50, schreef Jay Cal:
Ibanez kent geen betrouwbaar serienummersysteem. Het enige wat je kunt afleiden aan het serienummer is het bouwjaar en het land van herkomst.
Misschien kan je ons wat meer info geven over je Ibanez. Er zijn zat mensen op het forum (waaronder mijzelf) die een boel modellen weten te benoemen.




Ik heb zatedag zelf een IBANEZ SA260FMTR gekocht .Maar op de site en in de folders van Ibanez kan ik hem niet weer vinden .




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zenabi op 2002-12-02 14:14 ]</font>

iwan
2 december 2002, 14:57
Ibanez heeft heel lang het volgende serienummersysteem gehad:
Letter-bouwjaar(2cijfers)-nummer.
De letter staat voor de maand: A=jan, B=feb etc... dan bouwjaar, bv: 80,81 etc... en daarna de hoeveelste het was die de fabriek verliet. DIT IS ONAFHANKELIJK VAN HET TYPE GITAAR! Ik weet niet precies wanneer ze dit ssteem verlaten hebben. Ik dacht ergens halverwege de jaren 90. Als je je gitaar zoekt, kijk dan op basis van de leeftijd op een van de vele (vintage-)Ibanez fansites. Zo vond ik mijn practisch onbekende basgitaar uit 1980.

Zenabi:
Voor je Ibanez SA26FMTR moet je ff op google
'Ibanez SA26FMTR' intikken. Die komt dan met een duitse online shop (wowowo.de oid) die je gitaar heeft. Ook een fotootje. kan je meteen kijken of dat je instrument is. Anders doet SA-series mischien meer. De officiele Ibanez website heeft alleen maar de huidige lijn, en daar zit een snelle doorloop in, dus als je gitaar ouder is, dan kan je hem daar niet meer vinden.

Stitch
2 december 2002, 15:21
Idd halverwege jaren 90 ong. want 5jaar oud= 97 en serienmr komt niet overeen met getallen na de letter wat betreft leeftijd.

Anders Destium
2 december 2002, 15:39
Is een RG 570, vanwege de Edge en de pu-configuratie. Of heeft hij ook nog Sharkfin-inlays?
Stock pu's waren de V7/S1/V8, erg goede gitaar, de hums kunnen ook vervangen zijn, dat gebeurt wel vaker (en maakt het helemaal een goede gitaar) :smile:

Jay Cal
2 december 2002, 15:46
Moet dat niet de RG550 zijn? De RG570 had toen volgens mij al standaard de Lo Pro Edge brug...
De RG550 (standaard versie dus niet de LTD) heeft nog steeds de gewone Edge brug.

Greetz,

Stitch
2 december 2002, 18:41
Hmm ben der achter: tis een 550 (standaard) Maar ik vind die slagplaat zo ooooeeerlelijk. Is die eraf te halen? Of zie je dan de electronica eronder?? Kvind trouwens die lichte hals bij een zwarte rg ook geen gezicht.