PDA

View Full Version : Charvel gitaren



strat58
24 augustus 2006, 00:23
Hoi weet iemand misschien wat een Charvel met 1 pick-up en Schaller Floyd Rose waard is ? Ik kan er een kopen.
Het is een zwarte met maple neck en een jackson pick-up.
Die zal af moeten want die vind ik niet klinken, zet er wel een Dimarzio of Seymour Duncan in.
Alvast bedankt.
Peace Strat58

Ibanez RuleZ
24 augustus 2006, 00:29
die staat op marktplaats.

1. het is geen amerikaan, maar een japanner
2. het is een model 2
3. de floyd is vervangen voor een betere schaller (was JT6)
4. die jackson elementjes schijnen niet eens zo slecht te zijn
5. het is volgens mij een goede gitaar, ik heb een model 6 en dat is een meesterlijk klinkend ding.
6. 250 tot 300 is hij wel waard volgens mij...

Harrald

Wormaap
24 augustus 2006, 01:15
Inderdaad volgens mij 'n goede gitaar.
Heb zelf 2 Model 6'en :P
250-300 lijkt me echter wat aan de hoge kant, daarvoor heb je al vrij makkelijk een M4.
Ter illustratie: Voor m'n 'nieuwe' 6 heb ik 435 euro betaald, nadat'ie een hele tijd in BartL's sig had gestaan :)

Ibanez RuleZ
24 augustus 2006, 10:12
modelletjes 2 zijn relatief zeldzaam. een model 4 is een luxe variant, maar vaak hebben die nog de crappy JT6 dr op zitten. vandaar mijn commentaar op de prijs. ik zou zeggen dat 250 echt niet onredelijk is, want die 435 die jij hebt gelapt voor die model 6 is eerder aan de lage kant.

harrald

bert k
24 augustus 2006, 10:49
Ik heb zowel een 2 als een 4, en er is qua hardware geen verschil tussen de modellen. (Behalve de gaten voor de elementen uiteraard, die zitten er niet op de 2)

Ik heb nog steeds die ouwe crappy termolo, die doet het al 20 jaar eigenlijk wel goed. De elementen zijn oké, maar op mijn 4 heb ik laatst een SD JB gezet, en dat is toch wel een grote verbetering.

Wormaap
24 augustus 2006, 12:53
De Schaller was ik even vergeten, die tikt de prijs inderdaad nog wat omhoog.
250 is dan wel redelijk, voor 300 zou ik persoonlijk verder gaan kijken.

En dat die prijs voor de 6 goedkoop was weet ik, voor de andere heb ik de helft meer betaald :P

Ibanez RuleZ
24 augustus 2006, 16:34
toen ik mijn "6" kreeg was die tremolo compleet verrot. zit nu een schaller op met een nieuwe stringlock (pas sinds kort) en die is ZO stemvast, dat ik sinds ik er nieuwe snaren op heb gezet (1 maand terug) de stringlock NIET meer los is geweest!

harrald

Wormaap
24 augustus 2006, 18:04
Dat had ik met de Kahler 2710 die op m'n eerste 6 is gegaan.
Op de 2e 6 heb ik de JT-6 vrij stabiel gekregen door'm te vervangen door die op m'n eerste 6 (de 'nieuwe' was redelijk uitgekauwd, op zich nog wel te redden, maar ik ben lui van aard :P ) de blokjes in de toplock om te draaien (zaten groeven in) en er 5 veren in te zetten.
Heeft nu een perfecte return bij zowel duiken als stijgen, ben alleen benieuwd hoe lang dat zo blijft.

De ontstemming zit'm vaak voor het grootste deel in een niet goed werkende toplock, is makkelijk te checken door de snaren vast te klemmen, en dan met de stemmechanieken op de kop te spelen. Verandert de toonhoogte? Dan doet je toplock't niet fatsoenlijk :)

Ibanez RuleZ
24 augustus 2006, 18:47
als je die toplock wil vervangen: ik heb dr nu een van ABM opzitten, bij voxhumana vandaan en die heeft sander de gier dr op gezet. werkt perfect, behalve dat hij .009 snaartjes doorknipt en ik dr nu maar 010 op heb zitten, en dat gaat prima, is alleen wat meer werken :p, maar klinkt ook gelijk veel vetter

harrald