PDA

View Full Version : Epiphone SG G400 Vintage



Chroxy
23 augustus 2006, 21:12
Ik heb al tijden een Ibanez RG550 te koop/te ruil staan en nu kwam vandaag iemand met als ruil een Epiphone SG G400 Vintage.. Limited Edition..

Nu heb ik wat liggen rondneuzen en ja hoor, het is hier even vaag als ik toen had met de LP's van epiphone (normale varianten en plus varianten.. enzo)

Mijn vraag is dus..
Het verschil tussen een normale G400 en de vintage g400 is op thomann.de ongeveer 100 euro en de kleur, grover tuners voor de vintage, iets andere elementen voor de vintage en binding op de hals.. toch?

Of is er verder nog een verschil?
En! Hoeveel is een 2ehands G400 vintage van 1 jaar oud waard? (in goede staat)..

alvast bedankt!

Jakke
23 augustus 2006, 21:36
Ik denk dat je zelf al alle verschillen tussen de twee hebt opgenoemd, maar ik denk dat bij de Vintage ook de inlay in de headstock geel/goudkleurig is. (dus het kroontje (?) en het epiphone-logo)

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar dit wat betreft de pickups:

G400: 2 Alnico V pickups
Vintage: 57N HB, HOT-B HB pickups

Persoonlijk vind ik de Vintage er veel mooier uitzien, gewoon al omwille van de binding.

verder kan ik je niet helpen denk ik.

Nickname
24 augustus 2006, 10:06
Een ibanez RG 550 tegen een Epi? Ik zou het niet doen... de epi's waar ik tot nu toe op heb gespeeld komen niet in de buurt van de RG5xx series (het kan natuurlijk zijn dat je toevallig een goeie epi of een slechte RG hebt natuurlijk. Alleen zou ik het niet doen....

hidde630
24 augustus 2006, 10:12
Ik weet niet hoe een ibanez rg550 klinkt/speelt, maar ik heb zo'n vintage g400 en die dingen rocken als een tiet. De grover tuners zijn stemvaster dan die dingen die op die andere g400 zitten. Het verschil tussen de elementen weet ik zo 123 niet, want ik heb mijn vintage nog niet naast een gewone g400 gehad.
De kleur en totale look en feel is sowieso 10x beter dan een normale g400. Enige minpuntje wat ik daaraan kan ontdekken is dat de element schakelaar oranje is.

up-guitarman
24 augustus 2006, 10:38
Enige minpuntje wat ik daaraan kan ontdekken is dat de element schakelaar oranje is.

Dat is volgens mij gewoon één van de vintage eigenschappen. Bij Gibson LP reissue's is dat nl. ook vaak het geval !!!

Chroxy
24 augustus 2006, 19:49
bedankt voor de reacties.. ik weet nu tenminste het verschl tussen een normale G400 en vintage G400 :)..

alleen hoeveel moet zo'n vintage G400 2ehands opbrengen? hij kost 425 euro nieuw bij thomann.de.. en voor mijn Ibanez RG550 vraag ik 400.. dan ga ik dr in principe ook op geld wat achteruit. hoeveel?

hidde630
25 augustus 2006, 10:32
Dat is volgens mij gewoon één van de vintage eigenschappen. Bij Gibson LP reissue's is dat nl. ook vaak het geval !!!

dat kan wel zo zijn, maar ik vind ut leeluck!

hidde630
25 augustus 2006, 10:33
bedankt voor de reacties.. ik weet nu tenminste het verschl tussen een normale G400 en vintage G400 :)..

alleen hoeveel moet zo'n vintage G400 2ehands opbrengen? hij kost 425 euro nieuw bij thomann.de.. en voor mijn Ibanez RG550 vraag ik 400.. dan ga ik dr in principe ook op geld wat achteruit. hoeveel?

ik heb hem voor 200 euro op mp gekocht.