PDA

View Full Version : line 6 spyder II 30watt Versus Vox AD30VT



Sonny
23 augustus 2006, 20:34
Hee mannen,

wat geven jullie de voorkeur voor een epiphone les paul standard; een line 6 spyder II 30watt of een Vox AD30VT?


Ik ga jullie horen.

Lateretti

marter544
23 augustus 2006, 21:42
De Vox, maar dit topic hoort in moderne versterkers thuis.

Blijepanda
24 augustus 2006, 01:02
En daar gaat dit topic ook naartoe. :)

heavy-metal-thunder
24 augustus 2006, 08:19
De Vox, maar dit topic hoort in moderne versterkers thuis.

dit vind ik wel kort door de bocht. Wat wil je spelen? Classic rock, blues, hard rock? Zeker de Vox. Als het echt metal is, beweren sommigen dat je beter af bent met de line6. Ik heb de vox en vind hem geweldig voor thuis en alvast beter dan de line6. Maar omdat ik eigenlijk geen metal speel, kan ik niet bevestigen of line6 spiderII daarvoor beter is. Ff uitproberen, doet soms wonderen :-)

N00By
24 augustus 2006, 14:44
Hey Sonny

Ik heb de AD30VT, ik ben er zeer tevreden over.

Veel leuke efecten zitten er in zoals wah, maar voor het echte metal geluid moet je niet voor de vox gaan, dan is hij gewoon niet bruut genoeg (Misschien kan je hem wel zo instellen maar dat lukt mij niet:P)
ook de clean is goed op deze versterker.

Ik heb ook een Marshall MG30DFX hier te staan, echt goed voor het harde werk.
Lekker donker en bruut geluid. maar als je veel clean speelt moet je deze niet doen.

Ik denk dat de Line 6 meer op de marshall zal lijken dan op de vox

Als ik jou was zou ik gewoon een keer wat versterkers in een winkel testen

Sonny
24 augustus 2006, 20:59
Ik wil voornamelijk blues en pink floyd gaan spelen op mijn epiphone les paul standard. ( nou ja proberen te spelen )

Erikt
24 augustus 2006, 21:52
neem dan de Vox. Echt een geweldig apparaat!

MaxR
24 augustus 2006, 22:30
Vox all the way.

en als je gain en volume opschroeft op een van die high gain kanalen zoals uk modern, us modern of nu-metal, en dan nog ff die compressor aangooit voor nog wat meer gain, dan klinkt ie toch wel redelijk brute.

outside
24 augustus 2006, 23:12
Vox voor alles behalve metal inderdaad, aloewel als je zeer veel moeite doet lukt het een metal setting eruit te krijgen maar bij de spider had ik deze setting meteen toen ik die in de winkel uittestte. De clean van de spider is ook zeker niet slecht, die van de vox is wel wat warmer (overstuurde bij mij wel redelijk makkelijk). Denk er wel aan dat je bij de vox beperkt bent tot 2 presets + manual mode, voor mij was dit zeer lastig, zoveel sounds uit te krijgen en je kan er eigenlijk maar 3 goed gebruiken... Bij de spider heb je er 4 + manual mode.

brunodb
25 augustus 2006, 02:39
vox, zeker weten. die line 6 is kut. een vriend van mij heeft ze alletwee. hij had eerst de line 6 maar erna de vox gekocht.klinkt vele malen "echter" dan de line 6. die klinkt echt superfake. die overdrive en distortion geluiden die daar inzitten trekken meer op het geluid dat scheurend karton maakt ipv op dat van een gitaarversterker

heavy-metal-thunder
25 augustus 2006, 08:07
vox, zeker weten. die line 6 is kut. een vriend van mij heeft ze alletwee. hij had eerst de line 6 maar erna de vox gekocht.klinkt vele malen "echter" dan de line 6. die klinkt echt superfake. die overdrive en distortion geluiden die daar inzitten trekken meer op het geluid dat scheurend karton maakt ipv op dat van een gitaarversterker

Bruno, je blijft toch wel een beetje fan van de valvetronix, hé :-)

Ik ga hem binnenkort eens op mijn Marshall 2*12 zetten

sembo
25 augustus 2006, 09:21
waaarom alleen die 2 versterkertjes er zijn nog zoveel andere voor die prijs

brunodb
25 augustus 2006, 16:11
Bruno, je blijft toch wel een beetje fan van de valvetronix, hé :-)

Ik ga hem binnenkort eens op mijn Marshall 2*12 zetten

ik blijf idd fan van de valvetronix, voor mij is dat het enige alternatief voor een goed geluid als je niet meteen voor een volledig buizenamp gaat. en ze kosten ook nog eens niet zo veel.

de valvetronix amps zijn een schot in de roos voor wie prijsbewust toch een goed geluid wil.

maar missen doe ik mn eigen valvetronix toch nog niet hoor :-)

brunodb
25 augustus 2006, 16:18
http://www.gearwire.com/mov/Vox_AD30_VT.mov

link naar een flimpje waar de valvetronix dertig watt gedemonstreert wordt.

Sonny
26 augustus 2006, 01:36
waaarom alleen die 2 versterkertjes er zijn nog zoveel andere voor die prijs

Kan jij me verstellen welke versterkertjes dan?

Yapser
28 augustus 2006, 12:01
Ongetwijfeld de Vox. Ik heb zelf die Line6 en zo goed te spreken ben ik niet. Je kan ermee scheuren, het kreng heeft zelfs een Celestion speaker, maar het klinkt gewoon nep.

Ik had niet voor de meeste gain moeten gaan toen ik 'm kocht.. :(

nopster
28 augustus 2006, 14:49
Zelf heb ik de vox ad50vt. Ik ben er ook heel tevreden over. Goeie cleans, goeie overdrives. Hij reageert idd heel goed op de gain en volume settings. Van blues tot stevige rock tot country... alles kan ik eruit halen.

Hier staan ook nog enkele mooie filmpjes:

http://www.dolphinstreet.com/amps/vox_ad50vt