PDA

View Full Version : Digidesign



TIMBER
23 augustus 2006, 19:00
Zijn er hier mensen die redelijke kennis hebben van de digidesign HD (plus bijbehorende) producten... of weet iemand waar ik anders eventueel terecht kan... bij voorkeur een nederlandstalige site of forum..????

skanky
23 augustus 2006, 21:23
Ik werk erg veel met protools HD en LE, vraag maar raak.
Je kan ook terecht op het forum op de digidesign site natuurlijk. Ik ken geen nl.talige sites.

TIMBER
25 augustus 2006, 13:37
Sorry voor de late reactie maar mijn 1e vragen zijn....


1: Wat is het verschil tussen de 96 I/O en de PRE... als ik naar de achterzijde kijk lijken ze dezelfde functionaliteit te hebben..??

2: Wat is nu het wezenlijke verschil tussen de 192 I/O en de 192 Digital I/O. Volgens de beschrijving is de 1 digitaal en ander analoog maar via de HD kaarten wordt toch alles digitaal geregistreerd..??? Voor beiden geld dat er nog een menpaneel of een mic-pre-amp op aangesloten moet worden... voldoet dan 96 I/O of moet die PRE er dan ook nog bij voor versterking..!!! En als ik ze beiden niet gebruik maar een mengpaneel daarop aansluit welke producten van digidesign zijn daarvoor beschikbaar..??

3: Waar kan ik een catalogisch van de digidesign producten verkrijgen of kopen..??

skanky
25 augustus 2006, 14:12
Ok Timber.

1. Het verschil tussen de 96i/o en de Pre is dat de Pre alleen 8 mic preamps heeft en de 96i/o alleen 8 analoge en 8 digitale i/o heeft op lineniveau. Als je dus externe preamps hebt (of een mixer dus) heb je meer aan de 96.

2. Het verschil tussen de gewone 192 en de Digital 192 is inderdaad dat de een analoge i/o's heeft en de ander digitaal. Het voordeel van de digital is dat je daar externe (betere) A/D D/A converters bij kunt gebruiken. De 192 heeft prima converters, maar er zijn veel betere op de markt. De converters van de 96 zijn weer iets minder dan die van 192.

Als je de preamps van een mengtafel wilt gebruiken, heb je de PRE niet nodig en heb je genoeg aan een 192 of een 96. Dan gebruik je gewoon de line-inputs van de interface. Vergeet niet dat de zowel de 192 als de 96 maar 8 analoge ingangen hebben en dat de andere 8 wel digitaal zijn, daar zijn wel extra analoge kaarten voor beschikbaar.

Je kan een catalogus gratis bestellen op www.digidesign.com.
succes!

TIMBER
28 augustus 2006, 11:02
Bedankt voor deze duidelijke uitleg.

Ik las overigens ergens dat de 96 IO niet uit te breiden is, zoals bij de 192 IO en de PRE wel het geval is...!!!

Wat heb jij als setup als ik vragen mag..???

skanky
28 augustus 2006, 18:27
Je hebt gelijk, de 96i/o en de PRE kunnen niet worden uitgebreid, trouwens wel met een 888 ed via de legacy port (maar die gaan niet hoger dan 48kHz)

Thuis heb ik een LE setje met een 001 staan, maar op school werken we met HD3 ( 2x 192 waarvan 1 met extra D/A kaart) gekoppeld aan een D&R Cinemix. In de andere studio hebben we HD2 met 1x192 gekoppeld aan een control24.

In de studio waar ik regelmatig werk werken we in 2 studio's met HD2 en een ProControl.