PDA

View Full Version : Een zeer eenvoudig opname alternatief



flearulez
1 december 2002, 19:05
Hey een gitarist en ik (bassist) jammen af en toe. We willen onze capriolen nu wel eens een keer gaan opnemen, maar het hoeft niet studio kwaliteit te worden.Ook willen we als we een band hebben eens wat opnemen, dus ook met drums en zangmaar is niet direct nodig.

ik weet dat dit al vaker is gevraag en heb het forum al doorgelzen, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Wat raden jullie aan?
Via me pc met een programma en een microfoon?

Of net ff iets meer investeren en een mengpaneel aanshaffen en via het paneel naar de pc met goede software.

onze equipment
Gitaar- Marshall vs65r, met line out.
Bass - Hartke 3500 met XLR(?) gebalanceerde output met pre/post eq.

Me geluidskaart heeft
-line in
-mic in
en een een of ander raar plat geval met gaten.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: flearulez op 2002-12-01 18:08 ]</font>

flearulez
4 december 2002, 18:02
owkee bedankt voor de antwoorden.....
zal het jullie makkelijk maken is de 4track van Zoom iets?

wanna1
4 december 2002, 20:36
even met een goede microfoon sm58 of 57
en een programma op de comp iets als cakewalk 9.0
kun je al dingen op "studio" kwaliteit doen
hoi

Kitaarhiero
4 december 2002, 21:08
Ik denk dat als het jullie om het opnemen van jams gaat jullie de beste kwaliteit krijgen met een 4-sporen recorder... zoom heeft een kleintje die geloofik 2 sporen tegelijk (van 2 inputs)... kun je via de line outs van jullie versterkers tegelijkertijd opnemen. er zit helaas geen drumcomputertje in verwerkt. tascam heeft wel een drumcomputer in z'n digitale 4-sporen recorder, en ook nog eens ampmodels...
Verder is er nog boss, 2 sporen tegelijk opnemen, drummachine en versterkermods.

de Boss is in vergelijking met de zoom en de tascam een redelijk groot ding.

Ic3gl0vE
3 januari 2003, 13:43
Op 2002-12-04 19:36, schreef wanna1:
even met een goede microfoon sm58 of 57
en een programma op de comp iets als cakewalk 9.0
kun je al dingen op "studio" kwaliteit doen
hoi

die zijn van Shure hè?