PDA

View Full Version : opnemen tijdens repetities



gradje pbc
23 augustus 2006, 18:53
Hallo,

Tijdens repetities is het erg handig op nummers en rifjes op te nemen!

De ouderwetse cassette is ook niet alles en ik dacht aan z'n mp3 speler.

Ik heb er eentje geprobeerd met ingebouwde "voicerecorder" maar die
sloeg dicht doordat het veeeel te hard ging..
Het zou echter wel werken, denk ik, als er een microfoon uitgang op zou zitten.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Is er een mp3 speler te koop waar je via de koptelefoon of met microfoon
kunt opnemen?

grtz.

gérard

Martien
23 augustus 2006, 20:46
Via de koptelefoon kun je sowieso niet opnemen, dat is een uitgang en dat gaat niet werken,
je moet kijken naar een mp3 speler of beter (?) een minidisk met een line in of mic in idd, voor weinig geld heb je dit al wel voor elkaar, anders kun je altijd nog een simpel computertje er neer gooien :)

Pun
23 augustus 2006, 22:26
Met koptelefoon kun je wel degelijk iets opnemen, misscien niet met allemaal, maar ik heb zelf al wel eens wat opgenomen metmeen koptelefoon. Of het goed gaat klonken is een tweede.

Maar inderdaad een MD recorder met mic ingang en een leuke mic kun je hele aardige resultaten mee krijgen.

harrie-beton
24 augustus 2006, 09:17
Ik denk dat jullie een oefenruimte huren ergens?

Begonnen zoals iedereen met casssettes.
Wat ik de laatste jaren gebruikt heb is een mini disc speler. Die worden ook veel 2e hands aangeboden. Het liefst met een losse microfoon.

Nu nemen we op met een oude computer in onze oefenruimte

Kim Wilson
24 augustus 2006, 09:21
Minidisc is een hele goeie optie. En wat ook kan, is meerdere microfoons een mengtafeltje insturen, en dat naar de MD sturen. Dan kun je ook nog iets regelen met de niveaus.

guhlenn
24 augustus 2006, 10:06
hoe heeft pun opgenomen via een koptelefoon uitgang (mind you, niet met een koptelefoon, met een koptelefoon uitgang)

gradje pbc
24 augustus 2006, 15:09
noem eens wat merken van MD spelers die zo'n MIC in hebben...

Kim Wilson
24 augustus 2006, 15:13
Sony...

Je moet wel een MD-recorder hebben, anders kun je er nog niks mee. Er zijn md-recorders in formaat walkman. Ik weet echter niet of ze nog steeds verkocht worden. MD is nooit echt succesvol geweest, en ik dacht dat ze er ook weer vanaf gaan.

Wormaap
24 augustus 2006, 15:34
MD wordt professioneel nog veel gebruikt. Is ook nog steeds best goed aan te komen, alleen niet meer al te breed beschikbaar bij de dozenschuivers enzo :P

Ic3gl0vE
24 augustus 2006, 16:04
noem eens wat merken van MD spelers die zo'n MIC in hebben...

Alles van sony dat portable is en kan opnemen heeft wel mic in. Zo'n (portable) recorder koop je tweedehands voor een euro of 75 en dan moet je zelf maar kijken wat voor mic je eraan wilt hangen. Sony heeft zelf stereomicrofoontjes die je in kunt pluggen maar die zijn redelijk duur.

Sony maakt geen nieuwe md spelers meer trouwens, Sharp geloof ik wel.

Martien
24 augustus 2006, 18:16
Met koptelefoon kun je wel degelijk iets opnemen, misscien niet met allemaal, maar ik heb zelf al wel eens wat opgenomen metmeen koptelefoon. Of het goed gaat klonken is een tweede.

Maar inderdaad een MD recorder met mic ingang en een leuke mic kun je hele aardige resultaten mee krijgen.

hmz ik zei dat t een uitgang was, met een uitgang kun je niet opnemen, anders zou t best kunnen, maar dat gaat dan toch via een ingang.
Met koptelefoon klonkt dat toch niet

Pun
24 augustus 2006, 20:44
hoe heeft pun opgenomen via een koptelefoon uitgang (mind you, niet met een koptelefoon, met een koptelefoon uitgang)

Oh nee, niet met de uitgang, met de koptelefoon zelf :)

Dacht dat je dat bedoelde. Met een koptelefoon uitgang gaat opnemen niet echt lukken, nee.


Wat betreft geluidskwaliteit was het niet echt goed, maar het was ook alleen maar spraak, geen muziek of zo, dus het kon er wel mee door.

JeroenZ
24 augustus 2006, 20:49
Ik gebruik een olympus mp3 speler/voice recorder. Het is geen studiokwaliteit maar zeer prima geluid om idd dingen terug te horen. Ben er erg tevreden over iig !

gradje pbc
24 augustus 2006, 21:28
@jeroenZ: heb je daar ook wel eens in een repetitieruimte mee opgenomen
met een drummer die door de geluidsbariere gaat?

De mp3 speler die ik gekocht had (samsung) had zo'n ingebouwde mic.
en die sloeg echt op tilt...

grtz.

gérard

JeroenZ
24 augustus 2006, 21:31
@jeroenZ: heb je daar ook wel eens in een repetitieruimte mee opgenomen
met een drummer die door de geluidsbariere gaat?

De mp3 speler die ik gekocht had (samsung) had zo'n ingebouwde mic.
en die sloeg echt op tilt...

grtz.

gérard

yes ! en 2 gitaristen plus toestenist en bassit/zanger

dit is hem trouwens:
http://www.pocket-lint.co.uk/images/5d537cd02d3b01a0081ba69c5afedf43.jpg

ideaal recordertje

gradje pbc
24 augustus 2006, 21:39
da's iets voor mij!

es ff surfen waar ik zoiets kan kopen.

@jeroenZ: eeh duur?


gérard

JeroenZ
24 augustus 2006, 21:51
da's iets voor mij!

es ff surfen waar ik zoiets kan kopen.

@jeroenZ: eeh duur?


gérard

ik heb hem tijd geleden bij mediamarkt gekocht, de prijs was rond de 300 euri.

nielsduursma
24 augustus 2006, 22:12
dixons hebben ze hem ook. ze gaan daar vanaf 39 euro.

en die jeroen laat zien is daar 119 euro.

gradje pbc
25 augustus 2006, 17:45
ik heb vandaag de olympus vn-240pc gekocht en een kabeltje
gemaakt met xlr en mini-jack: werkt super!!!

bedankt voor de tips!

groeten,

gradje

JeroenZ
25 augustus 2006, 18:52
No pro gradje....

Ik verwacht een bonus van olympus eigenlijk , aangezien ik reclame voor ze heb gemaakt;-)

Bâh
27 augustus 2006, 12:05
Ik gebruik zelf m'n Archos Gmini 402 om op te nemen.
Geweldig apparaat, werkt gewoon als externe harde schijf enzo (20 gb).
De opneemfuntie is ook erg goed. Je kan het bestandstype en kwaliteit instellen. En je kan het inputvolume regelen, zodat je opnames altijd goed klinken en niet overbelast zijn.

Heb het apparaatje 1,5 jaar geleden gekocht voor 300 euro op www.mp3shop.nl en als hij gestolen zou worden zou ik absoluut weer een nieuwe kopen.