PDA

View Full Version : Wah pedaal?



mdb
23 augustus 2006, 17:39
Had nogal veel geld over na lowlands dus heb ik besloten een wah pedaal aan te schaffen. Ik heb niet echt een budget maar het liefst niet duurder dan 50 euro; het hjoeft niet het allerbeste te zijn. Heeft iemand wat aanradertjes voor m?

(ja ik heb gezocht maar kwam geen topic hierover tegen)

Fuhgawz
23 augustus 2006, 17:40
Gaat moeilijk worden voor 50 euro. Misschien een tweedehands Crybaby of zo?

MaxR
23 augustus 2006, 17:46
voor 50 euro krijg je zo'n behringer hellbabe ofzo, maar daar heb ik geen ervaring mee.

http://www.feedback.nl/?id=55&b=DLEPGCB95

maarja, 90 euro..

BeeJee
23 augustus 2006, 18:07
2ehands dunlop moet lukken voor 50 euro.

Erikt
23 augustus 2006, 19:19
spaar dan even door naar 80 euro en koop een crybaby

Hector_Tsolodimos
23 augustus 2006, 19:25
ja idd.. ik heb een goedkope, en een echte cry baby,
en ik kan je vertellen.. nouja.. jullie raden wel wat ik wil zeggen

mdb
23 augustus 2006, 22:14
Mm... ik heb het geld wel maar weet niet of ik er zoveel aan wil besteden. Misschien effe langs de winkel gaan. Maar die cry baby is wel OK dan?

MaxR
23 augustus 2006, 22:39
crybaby rulez. je kan m alleen niet tweaken ofzo, er zitten geen knoppen op. gewoon aantrappen en gaan!

robert-gitarist
23 augustus 2006, 23:06
crybaby rulez. je kan m alleen niet tweaken ofzo, er zitten geen knoppen op. gewoon aantrappen en gaan!

ooit gehoord van modificeren? :hippie:

hendrix2
23 augustus 2006, 23:13
de crybaby is z'n geld wel waard.
Je kàn goedkopere wah's krijgen, maar die zullen ook goedkoper klinken.

nopster
23 augustus 2006, 23:22
Ik heb onlangs voor 65 euro zo'n Killerwail van Tech 21 gekocht. Zeker zijn geld waard.

Brammibal
24 augustus 2006, 02:21
he, ik ben ook wel geintereseerd, waar heb je die killer wail gekocht?

Wicked Willy
24 augustus 2006, 08:51
Ik heb nu al een tijdje de Vox 487, prima Wah, maar zou ook nog wel een Wah met een wat agressiever geluid willen (maar ook weer niet te). De Dunlop's heb ik zo'n beetje allemaal al gehad (of geprobeerd), maar daar zit niet echt iets tussen.......iemand suggesties?

Rormo
24 augustus 2006, 10:06
De Jimi hendrix of de classic fasel cry baby? Die zijn lekker aggressief, maar niet TE.

nopster
24 augustus 2006, 10:45
he, ik ben ook wel geintereseerd, waar heb je die killer wail gekocht?

Via Ebay, je komt ze af en toe tegen. Het leuke vd wah is dat je hem op verschillende wah-standen kunt zetten.

Hier heb je de link vd site:

http://tech21nyc.com/killer_wail.html

Zino Z
24 augustus 2006, 12:24
even over die Hendrix wah, heeft die echt een heel erg Hendrix geluid? :gitarist: want iemand bij mij in de buurt heeft er een te koop en ik wil wel een beetje een allrounder en geen pedaal waar je alleen maar voodoo chile mee kan spelen
(JAAAAAAAAAAAAAAAH IK GA HEM TESTEN!!!)

Hector_Tsolodimos
24 augustus 2006, 13:10
de crybaby is z'n geld wel waard.
Je kàn goedkopere wah's krijgen, maar die zullen ook goedkoper klinken.
klopt, en ja..je kan ze nog altijd modden

Kim Wilson
24 augustus 2006, 13:11
even over die Hendrix wah, heeft die echt een heel erg Hendrix geluid? :gitarist: want iemand bij mij in de buurt heeft er een te koop en ik wil wel een beetje een allrounder en geen pedaal waar je alleen maar voodoo chile mee kan spelen
(JAAAAAAAAAAAAAAAH IK GA HEM TESTEN!!!)
Ligt eraan. Kun je spelen als Hendrix?

Brammibal
24 augustus 2006, 13:39
Via Ebay, je komt ze af en toe tegen. Het leuke vd wah is dat je hem op verschillende wah-standen kunt zetten.

Hier heb je de link vd site:

http://tech21nyc.com/killer_wail.html
Ow okee! ik had dat al gezien, en zag dat ze momenteel niet meer geleverd worden.
ik zal ebay is gaan afstruinen.

piezo
24 augustus 2006, 13:41
Het hele verschil tussen de gewone Crybaby (GCB-95), de Jimi Hendrix (JH-1) en de Dunlop Baswah is één (1) condensatortje met een andere waarde.

Zino Z
24 augustus 2006, 13:57
Ligt eraan. Kun je spelen als Hendrix?

Nee daarom mijn vraag, is het echt een Hendrix sound of valt dat mee?

Rormo
24 augustus 2006, 13:58
even over die Hendrix wah, heeft die echt een heel erg Hendrix geluid? :gitarist: want iemand bij mij in de buurt heeft er een te koop en ik wil wel een beetje een allrounder en geen pedaal waar je alleen maar voodoo chile mee kan spelen
(JAAAAAAAAAAAAAAAH IK GA HEM TESTEN!!!)

heb zowel de standaard, als de jimi hendrix als de classic fasel naast elkaar getest. Standaard vond ik te tam. Jimi Hendrix vond ik veel beter maar op een bepaalde manier klikte het net niet. De classic was precies wat ik zocht. Ik speel Rock, gebruik mijn wah voor Metallica, Velvet revolver, Gun n roses, Bryan Adams, Bon Jovi. De Hendrix kon dat zeker wel, maar net iets minder dan de classic. De Hendrix maakt dus niet alleen maar Hendrix geluidjes.

Hector_Tsolodimos
24 augustus 2006, 18:35
Het hele verschil tussen de gewone Crybaby (GCB-95), de Jimi Hendrix (JH-1) en de Dunlop Baswah is één (1) condensatortje met een andere waarde.
die kun je ook zelf vervangen