PDA

View Full Version : Elektrische gitaar van Blokker



Lena
23 augustus 2006, 17:03
Hallo ik heb mijn dochter een elektische gitaar gekocht van Blokker.
Dit is een erg leuke gitaar voor een beginner.
Nu heb ik deze gitaar al 2x geruild omdat de versterker bromt.
In de winkel hebben we het getest en daar is geruisloos en hier in huis niet.
Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn.
Als iemand een oplossing kent dan hoor ik dat ook graag.
BVD.

nielsduursma
23 augustus 2006, 17:08
geaard stopcontact..........

Lena
23 augustus 2006, 17:09
Maar stopcontacten die in huis zitten zijn toch standaard geaard in nieuwbouwwoningen.

vester86
23 augustus 2006, 17:12
niet altijd helaas...

Lena
23 augustus 2006, 17:14
Als je een aardlekschakelaar in je meterkast hebt dan heb je toch geaarde stopcontackten.Ik weet eigelijk wel zeker dat we die wel hebben.
Als dit niet de oorzaak zou zijn heeft dan iemand anders nog een idee??????

Nocki
23 augustus 2006, 17:15
Hoi,

Het kan ook komen door een slechte kabel. maar het geaarde stop contact is altijd de eerste oplossing. sluit m eens ana in de keuken of in de badkamer. die zijn altijd zeker geaard. de rest van het huis kan wel voorzien zijn van een aardedoos maar die aarde hoeft niet aangesloten te zijn.

probeer maar eens en laat het dan weten hoe en wat

Nocki

The Underdog
23 augustus 2006, 17:16
Het is ook mogelijk dat de elementen iets opvangen en daardoor brommen.

Lena
23 augustus 2006, 17:17
IK moet nog wel even zeggen dat hij in bepaalde ruimtes minder bromt dan in bv. de slaapkamer.

nielsduursma
23 augustus 2006, 17:17
tl buizen in de buurt?
beeldbuis (monitor of tv) in de buurt?

Lena
23 augustus 2006, 17:18
Bestaat er niet zoiets als ruisonderdrukkers?

Lena
23 augustus 2006, 17:20
Er staat wel apparatuur in de buurt maar niet aangesloten op het stroom.Dat hadden we namelijk zelf ook al uitgetest :P Goed he :)

hendrix2
23 augustus 2006, 17:20
ja, dit bestaat, maar kost redelijk wat, en haalt ook niet alle ruis weg.

Lena
23 augustus 2006, 17:21
Nee dat is dus ook de oplossing niet. :mad:
Jammer genoeg

nielsduursma
23 augustus 2006, 17:25
ja, dit bestaat, maar kost redelijk wat, en haalt ook niet alle ruis weg.

klopt, een goede ruisonderdrukker is nog duurder dan de gitaar zelf in dit geval.

fred dons
23 augustus 2006, 17:26
er zitten waarschijnlijk enkelspoels elementen in en die pikken nu eenmaal brom en ruis op, een noise gate (ruisonderdrukker) zou dit ook niet weg halen
er hoeft maar een kleine storingsbron in de buurt te zitten en hij zal dit al oppikken

Ritch
23 augustus 2006, 17:50
Koop daarom al je spullen bij de Blokker! :D

Lena
23 augustus 2006, 18:27
Lolz maar we hebben wel een elektrische gitaar en deze is om te beginnen best erg leuk.Ga eens kijken zou ik zeggen en geef je oordeel daarna. :)

dano
23 augustus 2006, 18:29
Bij Blokker in de Grotestraat trof ik Aladdin
Hij zocht een mooie nieuwe lamp, zo'n Turks geval van tin
Het meisje zei, met oostelijk accent in haar stem:
"Dit is een echte wonderlamp, veur vief guld'n ma'j 'm hemm"

"Ach kom", zei Aladdin "een wonderlamp, gelooft u dat?
Ik geloof in Allah en dat vind ik meer dan zat
Vijf gulden zei u? Kijk, dat is een prijsje naar mijn zin
Maar wonderen? Nee, daar geloof ik echt niet in"

Onmiddellijk kwam uit de lamp een geest, die zei beslist:
"Wie niet gelooft in wonderen is geen realist"
"Excuses", sprak Aladdin, blozend en bedeesd
"Dan denk ik dat ik altijd al wat zweverig ben geweest"

"U mag een wens doen", zei de geest met een vriendelijk gezicht
"Ik lever wonderen op maat en ben zeer clientgericht"
"Dan wens ik honderd jaar te worden", zei Aladdin toen maar
En meteen werd hij veranderd in een man van honderd jaar

"Geintje", zei de geest "ik maak het dadelijk ongedaan"
Maar er was hem op de toverschool blijkbaar iets ontgaan
Want wat hij ook probeerde en bezweerde met zijn lamp
Aladdin bleef honderd jaar, een regelrechte ramp

Dit was niet meer geestig, het werd echt te gek
Het spook begon te zweten en werd rood tot in zijn nek
"Wat is dit nu", riep Aladdin danig uit zijn sas
"Excuses", zei de geest "ik Hocus Pocus nog maar Pas"

En wat is weer uiteindelijk de moraal van het verhaal?:
Koop nooit iets bij Blokker, want 't is rotzooi allemaal


:D :D

X-Rated
23 augustus 2006, 18:54
Wil je een goede ruisonderdrukker?









GAIN VOL OPEN EN BLAZEN MAAR!!!

caliban
23 augustus 2006, 19:31
Volgens mij is die beginnersgitaar gewoon aangesloten op een dikke vette 5150
Dat geeft vieze duistere noorse metal als je dat wil maar ruist ook lekker
Lekker Behemoth "Christians to the lions" :D:D
Nee ik denk dat die mannen op iets anders spelen maar toch iets duister

Anders Destium
23 augustus 2006, 19:49
Is hij in de winkel met hetzelfde snoer getest als thuis of niet? Daar kan het ook nog aan liggen.

Stratman70
23 augustus 2006, 19:51
Je zult vast geaarde stopcontacten in huis hebben, maar niet allemaal zullen ze geaard zijn, neem ik aan. Dus is het vrij logisch dat ie in de slaapkamer aangesloten, meer bromt dan in de keuken aangesloten.

Bram+
23 augustus 2006, 20:00
Wat bij in sommige gevallen nog wel eens hielp (al weet ik de wetenschappelijke verklaring van het niet meer brommen niet) is de stekker andersom in het stopcontact stoppen, de polariteit omdraaien dus. Als het nog geen verschil maakt: gitaarelementen, juist goedkope (vaak microfonische) kunnen vaak allerlei 'gekke' signalen opvangen (ook van buitenaf). Als het allemaal dus niet helpt zal het uiteindelijk toch wennen aan de brom of een betere gitaar kopen worden.

Trocar
23 augustus 2006, 20:18
Volgens mij is die beginnersgitaar gewoon aangesloten op een dikke vette 5150
Dat geeft vieze duistere noorse metal als je dat wil maar ruist ook lekker
Lekker Behemoth "Christians to the lions" :D:D
Nee ik denk dat die mannen op iets anders spelen maar toch iets duister

Offtopic :sssh:
Behemoth = uit Polen = Gibson Firebird + LTD LP (endorsement)+ Ibanez 7snarig + Mesa/Boogie (endorsement).
Tadaa! :)

Bluesbreaker
23 augustus 2006, 20:37
Bij Blokker in de Grotestraat trof ik Aladdin
Hij zocht een mooie nieuwe lamp, zo'n Turks geval van tin
Het meisje zei, met oostelijk accent in haar stem:
"Dit is een echte wonderlamp, veur vief guld'n ma'j 'm hemm"

"Ach kom", zei Aladdin "een wonderlamp, gelooft u dat?
Ik geloof in Allah en dat vind ik meer dan zat
Vijf gulden zei u? Kijk, dat is een prijsje naar mijn zin
Maar wonderen? Nee, daar geloof ik echt niet in"

Onmiddellijk kwam uit de lamp een geest, die zei beslist:
"Wie niet gelooft in wonderen is geen realist"
"Excuses", sprak Aladdin, blozend en bedeesd
"Dan denk ik dat ik altijd al wat zweverig ben geweest"

"U mag een wens doen", zei de geest met een vriendelijk gezicht
"Ik lever wonderen op maat en ben zeer clientgericht"
"Dan wens ik honderd jaar te worden", zei Aladdin toen maar
En meteen werd hij veranderd in een man van honderd jaar

"Geintje", zei de geest "ik maak het dadelijk ongedaan"
Maar er was hem op de toverschool blijkbaar iets ontgaan
Want wat hij ook probeerde en bezweerde met zijn lamp
Aladdin bleef honderd jaar, een regelrechte ramp

Dit was niet meer geestig, het werd echt te gek
Het spook begon te zweten en werd rood tot in zijn nek
"Wat is dit nu", riep Aladdin danig uit zijn sas
"Excuses", zei de geest "ik Hocus Pocus nog maar Pas"

En wat is weer uiteindelijk de moraal van het verhaal?:
Koop nooit iets bij Blokker, want 't is rotzooi allemaal


:D :D

Haha, hier moest ik inderdaad ook aan denken toen ik de eerste post van dit topic las!

dirty-harry
23 augustus 2006, 21:00
Nieuwbouw zeg je, ja daar weet ik alles van.
Laat toch je aarding eens nakijken, als ze in de winkel niet bromt dan ligt het zeker aan de aarding.
Reden: omdat het verplicht is voor de keuring van de winkels dat alles geaard is en ook voor de tentoongestelde toestellen de in werking zijn.
Ik weet elektro firma's die keurings verslagen kopen zonder dat er een echte keuring is geweest.
Geen haan die er naar kraait.
En als het zeker niet bromt in de winkel kan het ook niet liggen aan de TL lampen het hangt daar vol.

Bram+
23 augustus 2006, 21:03
Bij Blokker in de Grotestraat trof ik Aladdin
Hij zocht een mooie nieuwe lamp, zo'n Turks geval van tin
Het meisje zei, met oostelijk accent in haar stem:
"Dit is een echte wonderlamp, veur vief guld'n ma'j 'm hemm"

"Ach kom", zei Aladdin "een wonderlamp, gelooft u dat?
Ik geloof in Allah en dat vind ik meer dan zat
Vijf gulden zei u? Kijk, dat is een prijsje naar mijn zin
Maar wonderen? Nee, daar geloof ik echt niet in"

Onmiddellijk kwam uit de lamp een geest, die zei beslist:
"Wie niet gelooft in wonderen is geen realist"
"Excuses", sprak Aladdin, blozend en bedeesd
"Dan denk ik dat ik altijd al wat zweverig ben geweest"

"U mag een wens doen", zei de geest met een vriendelijk gezicht
"Ik lever wonderen op maat en ben zeer clientgericht"
"Dan wens ik honderd jaar te worden", zei Aladdin toen maar
En meteen werd hij veranderd in een man van honderd jaar

"Geintje", zei de geest "ik maak het dadelijk ongedaan"
Maar er was hem op de toverschool blijkbaar iets ontgaan
Want wat hij ook probeerde en bezweerde met zijn lamp
Aladdin bleef honderd jaar, een regelrechte ramp

Dit was niet meer geestig, het werd echt te gek
Het spook begon te zweten en werd rood tot in zijn nek
"Wat is dit nu", riep Aladdin danig uit zijn sas
"Excuses", zei de geest "ik Hocus Pocus nog maar Pas"

En wat is weer uiteindelijk de moraal van het verhaal?:
Koop nooit iets bij Blokker, want 't is rotzooi allemaal


:D :D

Zou de muziekhandel nog open zijn? Ik moet nog een nieuwe vergiet hebben.

EpiLP
23 augustus 2006, 21:23
Ik had deze gitaar ook gekocht in Blokker. 3 dagen later ben ik mijn geld gaan terug vragen. Snaren stuk, slecht geluid, ruis in de versterker, bepaalde onderdelen zater er gewoon zelfs niet bij, ...

Ik heb gelijk dat geld gebruikt om bij te leggen voor een degelijk instrument. Heb een Epiphone Les Paul Special gekocht en Roland Micro Cube. Ik ben wel een beginner en kan nog maar 3 akkoorden maar ik hoor wel dat hier wel degelijk muziek uit komt!

Misschien kunnen jullie die gitaar nog gebruiken om als het weer beter weer is de BBQ mee aan te steken of je kan de hals wel als mixer gebruiken. Uit de versterker haal je alles uit en je hebt een mooi vogelkastje. De hoes kan je gebruiken om een paar hemden stofvrij op te bergen. En met het plectrum kan je lekker blikjes bier openen.

Ga eens naar een echte muziekwinkel en kijk eens wat bepaalde setjes kosten. Voor 150 euro heb je al een beginnerssetje waar je uitleg, support en een degelijke garantie bij krijgt. Dan heb je nog geen supermateriaal maar wel een echt instrument. Gelukkig had ik snel door dat het weggegooid geld was. Ik vind dat supermarkten en zulke keten als Blokker, Kruidvat e.d. geen muziekinstrumenten mogen verkopen. Tenzij ze aangeven dat het speelgoed is. Weet je dat er zelfs Professioneel op die doos staat in grote letters.

Ik had gedetailleerde foto's en beschrijving doorgegeven aan kenners. In één woord "rommel". Als je natuurlijk eens wil op "rammelen" en dan in een hoekje plaatsen is het nog wel een mooi stuk om de huiskamer te versieren.

"Voor problemen groot en klein...

Moet je bij Blokker zijn."

caliban
23 augustus 2006, 21:55
Offtopic :sssh:
Behemoth = uit Polen = Gibson Firebird + LTD LP (endorsement)+ Ibanez 7snarig + Mesa/Boogie (endorsement).
Tadaa! :)
Voor mij is dat allemaal noors (ik bedoelde eigenlijk scandinavisch maar dat is zo moeilijk op te typen) Nu je het zegt, ik wist dat die mannen uit polen komen.
Ik dacht dat ze op nog een ander merk speelden. Dat merk met vanvoor zo een zwaard op. Bij die muziek maakt het eigenlijk niks uit. Als het maar heel duister is
En satanistisch :D:D. Ik vraag me vaak af hoe serieus zo een 'mensen' zich nog kunnen nemen
Die muziek is lawaai, maar heel vet lawaai.

bert k
23 augustus 2006, 22:44
Als je een aardlekschakelaar in je meterkast hebt dan heb je toch geaarde stopcontackten.Ik weet eigelijk wel zeker dat we die wel hebben.
Als dit niet de oorzaak zou zijn heeft dan iemand anders nog een idee??????

Dat is een misverstand. Als je een aardlekschakelaar hebt, heb je juist geen geaarde stopcontacten. De aardlekschakelaar is een slim ding dat er voor zorgt dat je nooit onder stroom komt te staan, maar er is geen 'echte' aarde. En dat heb je nodig tegen de brom.
Probeer het eens in de keuken, daar zitten ze wel. Het zijn die stopcontacter met die twee extra metaken klemmetjes.

dano
23 augustus 2006, 23:22
Zou de muziekhandel nog open zijn? Ik moet nog een nieuwe vergiet hebben.


herman finkers rocked

MusicManMaestro
23 augustus 2006, 23:29
@Bert K

Dat is niet waar , als je een aardlekschakelaar hebt kun je ook geaarde stopcontacten hebben maar het hoeft niet. Het één sluit het ander zeker niet uit . Tegenwoordig is trouwens verplicht alle stopcontacten te aarden (nieuwbouw) in combinatie met een aarlekschakelaar.

bert k
23 augustus 2006, 23:40
Ja, maar die staan dan wel op een andere groep. Het één sluit het andere juist wel uit.

MusicManMaestro
23 augustus 2006, 23:45
Nee dat lijkt mij niet, één aardlekschakelaar beschermt 4 groepen tegelijk.

Het is echt volkomen normaal dat je een aardlekschakelaar hebt in combinatie met een geaarde stopcontact.

M Kactus
24 augustus 2006, 09:35
Blablabla

Hier heeft toch niemand om gevraagd ? Altijd dezelfde zever...
Komt iemand fier zijn met een nieuwe gitaar, hoor je ze al van ver afkomen.
Kap daar toch mee! Er vraagt iemand om hulp. Kan je die niet geven, hou dan je kop. Ze was vast blij met haar gitaar, net zoals ik blij was met mijn eerste gitaartje. Dan is het niet leuk als iedereen er bakken ongevraagde kritiek over uitstort.
Nah :)

Nickname
24 augustus 2006, 09:41
Tip, breng dat prulding van de blokker eens weg en ga naar een muziekzaak iets fatsoenlijkers uitzoeken. :satisfie:

}{Metalmaster}{
24 augustus 2006, 09:49
Wij hebben hier thuis ook een aardlekschakelaar.. vrijstaande woning.. 29 jaar oud ofzo... en we hebben overal geaarde stopcontacten.. op sommige verlengsnoeren na lol. en stuk of 2 zijn dan niet geaard

maar... de vraag was hoe die brom weg kon


Ey dude.. volgens mij ken je zelfs nog beter van het merk stagg kopen dan bij de blokker :p

wat trouwens wel apart is.. een vriend van me en nog een vriend hebben allebij een elektrische gitaar:p de eene komt van de intertoys.. is een The Animall les paul gitaar ofzo:p enneh die ander komt bij spanjaard muziek alkmaar vandaan en is een ibanez grx40.. ik heb ze allebij aan de zelfde versterker gehad en raar genoeg vond ik the animall gitaar mooier klinken dan de ibanez grx40:p. (dat doet me eraan denken dat me ma vroeger daar haar eerste mobiel kocht bij de intertoys. heeft het 10 jaar gedaan ofzo)

Nickname
24 augustus 2006, 09:57
Wij hebben hier thuis ook een aardlekschakelaar.. vrijstaande woning.. 29 jaar oud ofzo... en we hebben overal geaarde stopcontacten.. op sommige verlengsnoeren na lol. en stuk of 2 zijn dan niet geaard

maar... de vraag was hoe die brom weg kon


Ey dude.. volgens mij ken je zelfs nog beter van het merk stagg kopen dan bij de blokker :p

wat trouwens wel apart is.. een vriend van me en nog een vriend hebben allebij een elektrische gitaar:p de eene komt van de intertoys.. is een The Animall les paul gitaar ofzo:p enneh die ander komt bij spanjaard muziek alkmaar vandaan en is een ibanez grx40.. ik heb ze allebij aan de zelfde versterker gehad en raar genoeg vond ik the animall gitaar mooier klinken dan de ibanez grx40:p. (dat doet me eraan denken dat me ma vroeger daar haar eerste mobiel kocht bij de intertoys. heeft het 10 jaar gedaan ofzo)

Okee, de ibanez GRX-40 is ook een supergoedkoop beginnersplankje, al vergelijk je dat met een traptrede met een element en ijzerdraad, dan klinkt die nog beter. En natuurlijk is het mogelijk om eens een leuk gitaartje bij de blokker te kopen, maar bij een muziekzaak kunnen ze je nog eens fatsoenlijk helpen.

Kim Wilson
24 augustus 2006, 10:24
Tipje: tijdens het oefenen afgelopen zondag had onze andere gitarist ook een vreselijke brom in zijn versterker. Aan het spul lag het niet, hij speelt een Gibson ES-135 over een Bassman.

Wat was het probleem? De gitaarkabel lag over de versterker, precies op de plek waar de trafo zit. Dus de kabel van de versterker gehaald, probleem verdwenen...

Snaar
24 augustus 2006, 13:59
Op wat voor versterker is de gitaar aangesloten? Komt die ook bij de Blokker vandaan?
Misschien zit die brom wel alleen in de versterker.

Harry
24 augustus 2006, 14:38
jongens, ze hebben die set nu eenmaal staan, en die brom moet er uit. In de winkel zit die er niet in, dus thuis moet het ook zonder kunnen. Dus toch een geaard stopcontact gebruiken (zoals Bert al zei; zoeen met metalen pinnetjes die eruit steken)

hendrix2
24 augustus 2006, 14:41
kabels altijd een goed checken.
Deze week had ik echt kutbijgeluiden als ik gitaar speelde.
Mijn gitaar volledig opengesmeten, alle contacten gecontroleerd,...
Bleek het uiteindelijk m'n kabel te zijn die kapot was.

nielsduursma
24 augustus 2006, 14:47
mischien ligt het wel aan van die aardstralingen...... waar mensen ook hoofdpijn van krijgen enzo.

maar het verbaast me dat hij in de winkel niet mer bromt, je hebt daar allemaal tl-buizen enzo.

is het niet gewoon zo dat het in de winkel druk is en rumoerig waardoor je de ruis minder hoort?

Bluesbreaker
24 augustus 2006, 14:58
mischien ligt het wel aan van die aardstralingen...... waar mensen ook hoofdpijn van krijgen enzo.


Inderdaad, gewoon even een wichelroedeloper uitnodigen en je bent er zo achter!

Lena
24 augustus 2006, 15:29
Bedankt voor het meedenken allemaal enneuhhhhhhhh we zijn niet allemaal als geoefende gitaristen geboren vergeet dat niet :P
Het is en blijft een leuke gitaar en in bepaalde ruimtes is de brom minimaal dus......
We oefenen wel door hier totdat we op het nivo zitten van Mark Knopfler en Jimmy Hendrix :P :P :P :)

Ow ja en nog ff We wonen ook in Almelo de plaats waar Herman Finkers is geboren lollll
En in Almelo is altijd wat te doen,
Soms staat het stoplicht op rood ,
En soms springt ie op groen hihiihihih

Nickname
24 augustus 2006, 15:37
jongens, ze hebben die set nu eenmaal staan, en die brom moet er uit. In de winkel zit die er niet in, dus thuis moet het ook zonder kunnen. Dus toch een geaard stopcontact gebruiken (zoals Bert al zei; zoeen met metalen pinnetjes die eruit steken)

Die pinnetjes hoeven niet altijd aangesloten te zijn, je kan bijvoorbeeld ook een draadje tussen je amp en een verwarmingsbuis spannen. Moet je wel zorgen dat je geen geverfd stukje hebt. :)

Bluesbreaker
24 augustus 2006, 15:41
Die pinnetjes hoeven niet altijd aangesloten te zijn, je kan bijvoorbeeld ook een draadje tussen je amp en een verwarmingsbuis spannen. Moet je wel zorgen dat je geen geverfd stukje hebt. :)

Het kan natuurlijk allemaal wel, maar ik zou mn elektriciteit toch maar door iemand aan laten leggen die er echt verstand van heeft, is niet iets waar je ongelukken mee wilt hebben.

Lena
24 augustus 2006, 15:44
Aan onze stroomaanleg ligt het niet .
Nog nooit hebben we er problemen mee gehad en dat nieuw wat ik noemde is al wel 8 jaar zeker maar dat noem ik voor een huis nog nieuw.

Nickname
24 augustus 2006, 15:50
Aan onze stroomaanleg ligt het niet .
Nog nooit hebben we er problemen mee gehad en dat nieuw wat ik noemde is al wel 8 jaar zeker maar dat noem ik voor een huis nog nieuw.

Blijkbaar wel, anders zou ie niet brommen, of is het ruis? Ruis kan ook komen door een storend iets in de buurt (tv, radio, gsm-mast, hoogspanningsleiding, enz enz)

Rude Perception
24 augustus 2006, 16:02
bij ons thuis (nieuwbouwhuis) zit ook alleen in de keuken en de badkamer geaard stopkontakt.....

Kun je zeggen of het in de keuken/badkamer minder is? In welke ruimtes is de brom erger?

G.G.
24 augustus 2006, 16:14
Volgens mij heeft niemand nog gevraagd wat voor soort model het is.

Gata het om een strat of telemodel? Eentje met enkelspoeltjes? Je zou de slagplaat eraf kunnen halen en de ruimte die daar is kunnen beplakken met alu plak folie. Vouw die folie ook over de top heen en beplak de onderkant van de slagplaat en laat deze delen contact met elkaar maken (zodat de folie ook geaard is.

Het probleem zal hoogstwaarschijnlijk in je electra in het huis zitten, maar de folie kan de klachten sterk verminderen.

Lena
24 augustus 2006, 17:47
Jay sound met een 20 watt versterker en hij koste met 8 blokker dukaten €99
Zonder blokker dukaten zou hij €149 kosten.

Het is toch een storing zover zijn we wel als we ver van elektrische apparaten staan is de brom veel minder en als er verder geen stroom afgetapt word uit het betreffende stopcontact is het ook minder.

Er zit een knop op die op een andere frequentie gaat waardoor je soms ook steeds minder brom/ruis hoort.

G.G.
24 augustus 2006, 18:04
Misschien een hele domme opmerking, maar ik weet niet hoeveel ervaring je met een versterker hebt:

Staat de gain niet gewoon open?

Lena
24 augustus 2006, 18:11
Is dat de draaiknop die erop zit en die de brom soms onderdrukt ?
Deze werkt goed als er werkende elektriche apperaten in de buurt staan.

marter544
24 augustus 2006, 18:14
De gain knopt voegt "scheur" (oversturing) aan het geluid toe, hoe verder die open, hoe meer scheur, maar ook meer ruis. Is der geen FAQ voor zulk soort dingen?

glacius
24 augustus 2006, 18:20
Bestaat er niet zoiets als ruisonderdrukkers?

ja uuhh humbucker ??



niet gewoon gitaarkabel stuk ? of probeer je het in de winkel clean en thuis met distortion .. kan ook een groot verschil zijn

}{Metalmaster}{
24 augustus 2006, 22:09
Lena? moet je is voor de grap alles aan doen en je hand op de snaren houden gewoon bij de slagplek... me vriend heeft ook een brom in zn amp en als je je hand erop legt op de snaren dan ist al gelijk stuk minder

Yapser
28 augustus 2006, 15:08
Ik denk dat een goede, dikke kabel en de distortion zo ver mogelijk dicht al goed kan helpen. En voortaan geen brandhout kopen. :)

Bluesbreaker
28 augustus 2006, 15:25
Ik denk dat een goede, dikke kabel

Tja, alsof een dikke kabel goed is.

Kim Wilson
28 augustus 2006, 15:28
Nee, dat hoeft niet. Maar een dunne is wel (in 98 % van de gevallen) slecht. Zeurdoos...

Luca P
28 augustus 2006, 16:39
Bij Blokker? Die shop van potje, stofzuigers en zo??

Wat leuk. Wat kost zoiets?
En wat voor model/merk is het?
Mijn zoontje is binnenkort ook jarig. Maar aan papa's gitaren komen mag hij nog niet!
(bruut:stop: )

Yapser
28 augustus 2006, 17:02
Zou 'm niet kopen. Bestel desnoods bij de Feedback een Behringer starterssetje, dat is dan iig. -iets- degelijker. (Nogsteeds meuk, natuurlijk..)

guitartub
28 augustus 2006, 18:13
Maar aan papa's gitaren komen mag hij nog niet!
(bruut:stop: )

Jooohh, laat dat kind!
Mijn kleinkids vinden het heerlijk om aan opa's gitaren te klooijen. (Ik zorg er natuurlijk wel voor dat ik niet de duurste neerzet.)

guitartub
28 augustus 2006, 18:16
Volgens mij heeft niemand nog gevraagd wat voor soort model het is.


Het betreft een (mini) strat modelletje.

LaurentB
28 augustus 2006, 18:41
Zou 'm niet kopen. Bestel desnoods bij de Feedback een Behringer starterssetje, dat is dan iig. -iets- degelijker. (Nogsteeds meuk, natuurlijk..)

Toch kunnen ze tegenwoordig tenminste enigszins bruikbare beginnerssetjes maken. Ik was vandaag nog bij een leerling die voor 100 euro een QTX-gitaar, QTX-miniversterkertje en hoes had gekocht. Het versterkertje klonk clean nog acceptabel ook tot mijn verbazing.
Het is absoluut geen top natuurlijk maar je KUNT erop spelen en het klinkt niet vals. Dertig jaar geleden was dat wel anders met electrische gitaren. Ik herinner mij Maya gitaren met valse boomstamhalzen waarvan ik na een half uur spelen hoofdpijn kreeg.

ikookmaar
15 september 2006, 12:02
Iedereen heeft het over aarden van de versterker en de (slechte) kwaliteit van de elementen, maar meestal is een brom het gevolg van een aardlus.
Lees de uitleg eens op bijvoorbeeld http://www.popschoolmaastricht.nl/homepage_frameset.htm?page=college_brom_kraak_ruis .htm
Misschien kan een "ground-lift" schakelaartje uitkomst bieden?
Succes ermee!

Dweezman
15 september 2006, 12:10
Gister zag een in mijn woonplaats in de etalage er 1 staan: Een Jay-Sound met amp bij de blokker. Cool! Maar met zo'n hoge actie heeft de gitaar meer weg van een pijl-en-boog dan van een gitaar. Ik hoop dat er veel jonge playertjes bij komen door dit setje, en dat ze niet juist afknappen omdat de eerste kennismaking met een gitaar een slechte was.

Trick
21 september 2006, 13:57
Staat je gain niet gewoon open? :satisfie:

Redyoo
22 september 2006, 19:32
Poeh poeh, mijn vader kwam naar me toe vandaag dat er een elektrische gitaar werd verkocht bij blokker. Ik dus even op internet checken: adviesprijs 240 euro. Oke, bij blokker 150 euro, en met 8 dukaten nog maar 100 euro.

Ik begon dus te twijfelen, 240 euro is niet niks (als originele prijs). Maar nu ik dit topic helemaal heb doorgespit, ben ik radicaal van gedachten veranderd. Bedankt voor jullie professionele kennis! :rockon:

ijzerbroot1
22 september 2006, 19:46
moet je eens bij de kijkshop kijken....die amuse zooi staat er niet meer, nu hebben ze een stratje van phoenix. Kan me herinneren dat dat een best gitaartje is (test in de gitarist geloof ik).

Hiddie
23 september 2006, 10:10
Toch kunnen ze tegenwoordig tenminste enigszins bruikbare beginnerssetjes maken. Ik was vandaag nog bij een leerling die voor 100 euro een QTX-gitaar, QTX-miniversterkertje en hoes had gekocht. Het versterkertje klonk clean nog acceptabel ook tot mijn verbazing.
Het is absoluut geen top natuurlijk maar je KUNT erop spelen en het klinkt niet vals. Dertig jaar geleden was dat wel anders met electrische gitaren. Ik herinner mij Maya gitaren met valse boomstamhalzen waarvan ik na een half uur spelen hoofdpijn kreeg.


Ik heb zo'n setje... Maar dan met nog wat zooi: plectra, reservesnaren, tremolo, schouderband, stemfluit voor 89 euries.

Deze dus: http://img245.imageshack.us/img245/1075/untitled2copyuk7.jpg Maar waarschijnlijk in een ander kleur. Ik heb 'm namelijk in het zwart.

Het is best dom om een hele dure gitaar te nemen als je nog net begint met spelen. Wie zegt dat je het na 2 jaar nog leuk vind? Zolang je er maar op kan spelen (dus dat je niet doof wordt) is het wel goed. Dat vind ik dan.

Mja. Als je een gitaar bij de blokker koopt dan vraag je er wel een beetje om. Alhoewel je wel snel de neiging krijgt om zo'n gitaar te kopen als die goed geprijsd is.

Blokker, Bart Smit en al die andere kinder zaakjes zijn rommel.

Vertrouw die plekken nooit!!! Houd jezelf in.

LaurentB
23 september 2006, 14:20
Ik heb zo'n setje... Maar dan met nog wat zooi: plectra, reservesnaren, tremolo, schouderband, stemfluit voor 89 euries.

Deze dus: http://img245.imageshack.us/img245/1075/untitled2copyuk7.jpg Maar waarschijnlijk in een ander kleur. Ik heb 'm namelijk in het zwart.

Het is best dom om een hele dure gitaar te nemen als je nog net begint met spelen. Wie zegt dat je het na 2 jaar nog leuk vind? Zolang je er maar op kan spelen (dus dat je niet doof wordt) is het wel goed. Dat vind ik dan.

Mja. Als je een gitaar bij de blokker koopt dan vraag je er wel een beetje om. Alhoewel je wel snel de neiging krijgt om zo'n gitaar te kopen als die goed geprijsd is.

Blokker, Bart Smit en al die andere kinder zaakjes zijn rommel.

Vertrouw die plekken nooit!!! Houd jezelf in.

Als je nog niet eens zeker weet of je er wel verder mee wil heb je gewoon gelijk, ja. In een echte muziekhandel zullen ze je in elk geval nog kunnen adviseren, dus ook al zou zo'n instrument van Blokker bruikbaar zijn, het probleem is dat het personeel in die winkel dat niet eens kan weten. In een muziekhandel wel.

kevin1994
26 september 2006, 15:54
staat er een electric toestel in de buurt dat kan het veroorzaken

Bluesbreaker
26 september 2006, 15:55
Lees anders eerst even het hele verhaal...

Gitaar4LifeDude
22 januari 2008, 17:55
ik heb gewoon zo'n verlengsnoer met van die stopcontacten erin (kom niet op 't woord) en daar zitten ook van die ijzertjes in die stopcontacten. heb ook geheel geen last van ruis.
ja ik weet dat ie heel laat is :P
i kdacht maybe heeft iemand er nog wat aan

Nocki
22 januari 2008, 17:57
Sig waardig!~ :)

Vonk
22 januari 2008, 18:04
Sig waardig!~ :)

Dat ie zegt dat ie nogal laat is (understatement), of dat ie niet op het woord stekkerdoos kan komen? :)

Rormo
22 januari 2008, 18:47
*smeert Gitaar4lifedude in met pek*

Kan iemand anders ff wat veren over hem heen gooien?

Squier4ever
22 januari 2008, 19:18
ik heb gewoon zo'n verlengsnoer met van die stopcontacten erin (kom niet op 't woord) en daar zitten ook van die ijzertjes in die stopcontacten. heb ook geheel geen last van ruis.
ja ik weet dat ie heel laat is :P
i kdacht maybe heeft iemand er nog wat aan

dit is al zo vaak besproken en al helemaal niet nodig om daarvoor een fokking jaar oud topic voor te bumpen.

no 1 hops
22 januari 2008, 19:21
dit is al zo vaak besproken en al helemaal niet nodig om daarvoor een fokking jaar oud topic voor te bumpen.tis ook nooit goed.
gebruikt er iemand eens een zoekfunctie word die weer af geserveerd.

Gitaar4LifeDude
22 januari 2008, 20:15
écht he XD
naja, de noobhunt hier is toch allang uit de hand gelopen. jullie projecteren gewoon jullie eigen onzekerheden op mij xD

Guitargasm
26 januari 2008, 01:33
Ik vraag me af wat iedereen toch zit te mekkeren over deze gitaar. Hij komt weliswaar bij Blokker vandaan, en ja, er zit een ruisje in, en als je de handleiding goed leest staat er dat je hem moet aansluiten op een stopcontact met zilver ding erin.
Verder functioneert hij gewoon naar behoren. En gezien de prijs, is dit gewoon een hele goede deal. En, zelfs mét de brom komt er nog een degelijk geluid uit de versterker, want het geluid van je gitaarsolo overtreft toch wel dat brommende geluidje.

hendrix_appendix
26 januari 2008, 03:28
Wow, en daar maak je een account voor aan? Face it, Blokker gitaren zijn gewoon kut, spaar door. n00bs!

iwamoto
26 januari 2008, 04:01
Ik vraag me af wat iedereen toch zit te mekkeren over deze gitaar. Hij komt weliswaar bij Blokker vandaan, en ja, er zit een ruisje in, en als je de handleiding goed leest staat er dat je hem moet aansluiten op een stopcontact met zilver ding erin.
Verder functioneert hij gewoon naar behoren. En gezien de prijs, is dit gewoon een hele goede deal. En, zelfs mét de brom komt er nog een degelijk geluid uit de versterker, want het geluid van je gitaarsolo overtreft toch wel dat brommende geluidje.
ja kijk, ik zat er heel erg mee in mijn hoofd om als volgende gitaar een vigier fretless te kopen, zoiets dus
http://212.43.220.66/sites/medias/produit/photos/255.jpg
maar zoals je het nu brengt is een blokker gitaar dus misschien ook wel een optie, spaart wel wat uit, vant die vigier is minstents 2500, maar zoals jij het zegt met het soleren de ruis verdrukken, nou, wie heeft er dan een vigier nodig?! :)

Gitaar4LifeDude
26 januari 2008, 13:28
hahahaahha, sarcasme, blijft iets heerlijks

bass blom
26 januari 2008, 13:32
mijn ghod :nervous: moet mijn gitaar in een stopcontact met een zilver dingetje?
en dat hoor ik nu pas? na ruim 40 jaar gitaarspelen? wat zonde :chicken:

Ibanez666
26 januari 2008, 13:39
Heb je licht in huis met dimmer? Die veroorzaken ook ruis als de versterker op dezelfde groep is aangesloten en het licht aan staat...

danny a thousand
28 januari 2008, 15:33
Inderdaad, dimmers op dezelfde groep geven veel storing!!
Of heb je misschien je mobieltje op zak? Kan ook storen!
Televisie aan?

jw009
28 januari 2008, 15:48
Misschien een hele domme opmerking, maar ik weet niet hoeveel ervaring je met een versterker hebt:

Staat de gain niet gewoon open?




Is dat de draaiknop die erop zit en die de brom soms onderdrukt ?
Deze werkt goed als er werkende elektriche apperaten in de buurt staan.



Priceless....... :seriousf: :seriousf: :seriousf:


(Ben zowat van me stoel gevallen, tijd voor een nieuwe sig.)