PDA

View Full Version : Ik vond de gitaar die ik zocht... maar waar kan ik dit ding



Darklight
1 december 2002, 17:39
Ik heb een beetje een obsessie. Ik vind BC Rich warlocks echt zo supermooi.

Ik wilde eerst een NJ gaan kopen, maar ik ga doorsparen voor een Handmade USA warlock (ik wil het nu een keer goed doen).

Nu kwam ik deze tegen:
http://home.wanadoo.nl/bred/warlock.jpg
EMG pu's, een vaste brug (ole) en een ontzettend mooie kleur vinnik.

Ik heb alleen geen id waar ik zo'n soort gitaar dus kan vinden :sad: Ik weet dat er bij Staffhorst in Utrecht een Warlock USA hangt, maar die voldoet niet aan mijn eisen.

kortom... Hoe kom ik aan zo'n gitaar?

Noctiis
1 december 2002, 17:48
bestellen...
ik heb vroeger een USA Warlock laten bouwen volgens mn eigen specs. dit moet alleen wel altijd gebeuren i.s.m. een winkel of handelaar... en omdat nederlandse winkels meestal eikels zijn heb ik het via Drum City Guitar Land gedaan.
Maar weet aub wel precies wat je wilt en OF je m ook echt wilt!

Dude
1 december 2002, 18:49
kortom... Hoe kom ik aan zo'n gitaar?


ik weet niet precies wat die moet kosten maar ik weet wel dat je bijvoorbeeld bij vox humana een gitaar kan laten bouwen die aan al je eisen voldoet...

Swan
1 december 2002, 19:10
Op 2002-12-01 17:39, schreef Darklight:

kortom... Hoe kom ik aan zo'n gitaar?


heel lang sparen

Ibanez
1 december 2002, 20:27
kortom... Hoe kom ik aan zo'n gitaar?
Vraag de eigenaar ervan hoe hij eraan komt.

Sanbak
2 december 2002, 10:50
Bij Staffhorst in Amersfoort. Importeur van BC Rich!

Darklight
2 december 2002, 12:36
Staffhorst in Amersfoort?! lol.. Daar durf ik niet eens meer heen te gaan :razz:

Maarja, ik zal het toch maar eens in keer navragen daar.

tnx iig.

(Darklight spaart vast)

Patrick M.
2 december 2002, 15:47
Exact de gitaar die jij zoekt staat te koop bij drumcityguitarland:

http://www.drumcityguitarland.com/guitar_images/5-30-02/b/mvc-013f.jpg

Als je wilt kun je 'm nog voor de kerst in huis hebben (reken op tenminste 1500 euro!). Ff mailtje sturen naar Jason, prijs vragen, geld over maken via de bank, en voila, een custumshop BC Rich.

(wat er bij staffhorst hangt aan Amerikaanse BC Rich gitaren is van zeer dubieuze afkomst).

Ik heb mijn custom BC Rich Bich ook bij DCGL gekocht: http://www.acidpit.org/albums/bcrich/acm.sized.jpg

Barret Wallace
2 december 2002, 17:01
hey Patrick M hoeveel waren de verzendkosten en eventueel invoerrechten enzo? en hoelang duurde het voordat de gitaar aankwam ?

Darklight
2 december 2002, 19:05
Dat vind ik wel eng... zo bestellen. Trouwens die foto vond ik ook op die site :smile:

Ik ben ook wel benieuwd naar de verzendkosten (en andere kosten?)!

Darklight
3 december 2002, 02:40
Ik heb die Jason dus gemaild en kreeg mooi snel een reactie.

Die warlock kost $1700 inc. case. Hoop geld, maar dan heb je ook wel wat.

En deze gitaar sprak mij ook zeer aan!

foto:
http://home.wanadoo.nl/bred/beast.jpg

info:
PLATINUM SERIES
Limited Edition
BEAST

** Black w/Silver Bevels
** Black w/Silver Outline
Headstock
** Black Hardware
** Strings Thru Body

Kwalitatief natuurlijk niet zo goed als de custom USA, maar string tru body, mooie inlay, nog mooiere bevel, outline... echt vet (eventueel EMG pu's inzetten nog). en de prijs valt mee: $419, maar daar komt vast nog het 1 en ander bij voor shipping enzo (hoe zit het met de belasting die je erover betaalt?)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Darklight op 2002-12-03 02:53 ]</font>

Anders Destium
3 december 2002, 09:19
Platinum staat niet echt bekend om de hoge kwaliteit, als je niet voor een USA wilt gaan raad ik je aan naar een NJ serie te zoeken, die zijn stukker beter dan de Platinums (en het prijsverschil meer dan waard)...

Darklight
3 december 2002, 11:32
hehe I know, maar heb je die gitaar gezien :razz:

Het is geen standaard platinum he...
Ach ik zie nog wel. Ik ga gewoon een beetje rondkijken en vragen overal denk ik.

Swan
3 december 2002, 11:51
hoe kan je nou in godsnaam twijfelen tussen een Platinum en n USA custom????? heb je wel enigzins verstand van gitaren????

Darklight
3 december 2002, 11:53
Ehmm hallo... ik wil natuurlijk 10x liever die USA custom... maar heb je gezien wat die kost?!?!

Swan
3 december 2002, 11:55
koop dan een NJ Neckthru zoals in Den Haag bij Rockpalace hangt.
750 euro: bindings, trans lak, neckthrough

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Swan op 2002-12-03 11:56 ]</font>

Patrick M.
5 december 2002, 06:58
Invoerrechten = een paar tientjes
BTW = 19%
verzendkosten = $190, maar dan is de gitaar er ook al de volgende dag.

Het is een boel geld, maar zo'n gitaar koop je één keer en gaat je hele leven mee. Het is voordeliger om meteen een goede te kopen dan om eerst een redelijke gitaar te kopen, dan een nog wat betere etc, en dan pas een custom BC Rich.
Als je het echt niet kunt/wilt betalen neem dan een NJ neck-through series Warlock, zet er een paar EMGs in en je hebt voor veel minder geld een gitaar die redelijk in de buurt komt van een Amerikaanse Warlock.