PDA

View Full Version : Reverb tank bag



ccc
23 augustus 2006, 15:51
Onlangs heb ik mijn (korte) reverb tank vervangen door een lange. Nu blijkt dat de enige leverancier (in Duitsland) voor een lange reverb tank bag zo'n 38 Euro vraagt (wel verstuurd).

Nu dacht ik om er zelf eentje te maken, wat zijn de specs van een goeie reverbtank bag en hoe kan je hem te best monteren om zo weinig mogelijk feedback en bijgeluid problemen te krijgen.

Chris Winsemius
23 augustus 2006, 15:57
Onlangs heb ik mijn (korte) reverb tank vervangen door een lange. Nu blijkt dat de enige leverancier (in Duitsland) voor een lange reverb tank bag zo'n 38 Euro vraagt (wel verstuurd).

Nu dacht ik om er zelf eentje te maken, wat zijn de specs van een goeie reverbtank bag en hoe kan je hem te best monteren om zo weinig mogelijk feedback en bijgeluid problemen te krijgen.

Vrouwlief lief aankijken. :D

Stukje karton onder de tank zelf zetten. Stevig/dik vinyl/tolex/stof gebruiken. Formaat: dat ie er goed inpast maar niet te ruim.
Haar achter de naaimachine zetten.
Biertje gaan drinken en/of tv kijken en als ze klaar is het in de kast schroeven.

Lekker conservatief maar zo doet 'n maat dat en ik ook. :)

caliban
23 augustus 2006, 16:53
Ik hou van die manier van conservatief zijn :satisfie: :satisfie:

ccc
23 augustus 2006, 21:47
Ik hou van die manier van conservatief zijn :satisfie: :satisfie:

Verdorie, heb ik mijn vrouw toch te vroeg buitengegooid....

Heeft de vinyl een isolerende functie ?

Chris Winsemius
23 augustus 2006, 21:51
Verdorie, heb ik mijn vrouw toch te vroeg buitengegooid....

Heeft de vinyl een isolerende functie ?

Terughalen voor deze job!
:)
Vooral 'n dempende functie. Hoe dikker, eventueel gewatteerd hoe beter. Sommige nieuwe/moderne bags zijn zeer dun, oudere Fender-zakken zijn beduidend dikker.

Ps (flauwe grap) Ga nou niet de disco/kroeg in met de "Kun je 'n nagalm-zak voor mij naaien" versiertruuk :D

marc_o
23 augustus 2006, 22:40
Misschien maken ze wel een mooie blauwpurperen zak voor je...:o

Chris Winsemius
23 augustus 2006, 22:46
Misschien maken ze wel een mooie blauwpurperen zak voor je...:o

Zonder dolle: heb hier 'n blauwe cab met 'n blauwe reverb-zak....

marc_o
23 augustus 2006, 22:53
Dan ben je er bijna!!!

Chris Winsemius
23 augustus 2006, 23:16
En anders kan je hem voor veel minder bij mij bestellen hoor.
__________________
Nico Verduin
http://home.wanadoo.nl/nico.verduin
http://www.verelec.com


Hoezo SPAM?
:)

Dude
23 augustus 2006, 23:44
En anders kan je hem voor veel minder bij mij bestellen hoor.

Beste nico... volgens mij ben je hier meer op aangesproken en voelde je je daarop stevig op de pik getrapt en ben je met een hoop trammelant van het forum verdwenen om "nooit meer terug te komen" en nu zie ik je weer reclame maken... niet zo netjes volgens mij maar goed. Blijkbaar vind jij van wel he ?

Bart

Toaster
24 augustus 2006, 10:07
Ik ben blij dat internet een plek is waar mensen elkaar ontmoeten en oplossingen hebben voor elkaars vragen en problemen.

Als ik de hele wereld af moet zoeken naar een donkerblauwe pimpelpaarse reverbtank, en iemand heeft die maar hij mag het niet zeggen kunnen we net zo goed dit forum afschaffen en weer met flessenpost gaan werken en hopen dat de juiste persoon de fles opentrekt.

Het was alleen misschien slimmer geweest om het te pm'en ;)

ziggie
24 augustus 2006, 10:08
Volgens mij gooi je nu een paar dingen door elkaar. Maar ik merkte dat meerdere tegenwoordig hun winkels/handel weer in hun sig hebben staan. Ook moderators. Heb hier vragen over gesteld. Kennelijk mag het tegenwoordig. De topic starter vraagt over een Reverb Bag. En ik kan hem daarbij bij helpen. Punt.

Of je stuurt even een PM. Scheelt weer een hoop gezeur en verwijten naar elkaar.

marc_o
24 augustus 2006, 10:13
Dat eeuwige gezanik omtrent spam moest maar eens gedaan zijn zeg.....iedere keer opnieuw.

Nico: als ik er ooit eentje nodig heb, koop ik 'm bij jou hoor!!!

Dude
24 augustus 2006, 10:37
Het ging me meer over het feit dat als het over iemand anders gaat een aantal lui (in dit geval dus nico) meteen met de vinger staan te wijzen en de gehele gitaarnet machine proberen aan te zwengelen, boos worden op alles en iedereen, vervolgens weggaan om niet meer terug te komen, en een tijdje later zelf vrolijk precies hetzelfde doen.

Dat het slimmer was via de pm te doen klopt, zal ik een volgende keer aan denken.

Bart

Dweezman
24 augustus 2006, 10:41
onderin m'n Twin ligt ook een of andere zak. 'k Wist niet daar de reverb zat. Dacht dat ik een gouden deal had gesloten, incl een baal coke onderin een stiekem opbergvakje...

Dude
24 augustus 2006, 10:46
Hahahahahahaha omg !!

Kim Wilson
24 augustus 2006, 10:46
CCC, heb jij die andere reverb tank nog? Ik heb namelijk een lange in mijn Hotrod, maar ik wil dolgraag een korte. En die van mij zit dus ook een zak omheen...

harrie-beton
24 augustus 2006, 12:36
zou iemand een plaatje kunnen posten van zó'n bag?

Kim Wilson
24 augustus 2006, 12:46
CCC, je hebt een privé bericht! :)

LordRiffenstein
24 augustus 2006, 15:44
Mocht het nog niet duidelijk zijn, geen SPAM!!

Kim Wilson
24 augustus 2006, 15:47
Rustig maar, hij laat enkel zien hoe zo'n ding eruit ziet.

Wat een overspannen toestanden zeg...

LordRiffenstein
24 augustus 2006, 17:09
Rustig maar, hij laat enkel zien hoe zo'n ding eruit ziet.

Wat een overspannen toestanden zeg...

Niet in de post die ik aangepast heb samrtypants!! :)

En nu weer on topic!

ccc
24 augustus 2006, 19:14
CCC, je hebt een privé bericht! :)

Kunnen die privéberichten nog beter wegestopt worden ?

Kim Wilson
24 augustus 2006, 19:48
Weet er hier ook iemand of ik een reverb tank uit een Valvetech aan een Hotrod Deluxe kan hangen?

Chris Winsemius
24 augustus 2006, 19:52
Weet er hier ook iemand of ik een reverb tank uit een Valvetech aan een Hotrod Deluxe kan hangen?

Vermoed van niet. Die v/d HRDL heeft HOOGSTWAARSCHIJNLIJK 'n andere impedantie dan die v/e Valvetech.
Vergelijk anders de codes op de tanks.

Kim Wilson
25 augustus 2006, 09:23
Volgens het schema op www.fender.com (http://www.fender.com/) heb ik een reverb pan met nummer 050394. Maar wat kan ik hiermee?
Of moet ik hem toch even uit de versterker schroeven?

ccc
25 augustus 2006, 13:44
Je moet de kodering hebben van de reverb pan zelf (combinatie van letters en cijfers). Die moet je dus even onderzoeken. Echter Al die nieuwe Fenders hebben meestal een SolidState Reverb. Daar is de impedantie stukken hoger dan de oude Tube reverb drivers. Ik weet niet wat voor driver er in die Valvetech zit. Als daar een klein trafotje in zit, dan is de kans grote dat ze niet uitwisselbaar zijn.

De valvetech is Tube driven reverb, er zat een 8AB2A1B in , en is vervangen door een 4ABB3C1B. Op aanraden van Rob van Valvetech zelf.

Kim Wilson
25 augustus 2006, 13:46
Dan gaat het niet door. Jammer.

johantipker
25 augustus 2006, 21:37
Mocht het nog niet duidelijk zijn, geen SPAM!!


ja maar waarom mag ik dan wel mijn lespraktijk promoten in het subforum "lessen" ? En hij dat panzakding niet? dat lijkt me nou ook geen supermarktartikel die je om de hoek kunt kopen.... en de topicstarter is er mooi mee gered...