PDA

View Full Version : Staalsnarig? goede merken?



kim_mii
23 augustus 2006, 15:26
heej allemaal;)

Mijn beginnersgitaar is een klassieke gitaar van morgan..
Nu ben ik me ook wat gaan intresseren in staalsnarige gitaren en naar mijn mening klinken ze mooier (met meer volume).. Ik weet niet veel van akoestische merken.. welke goed zijn en welke niet (ik weet wel weer dat Martin een van de betere is is en stagg een van de slechtere maar van de andere merken weet ik niks).. zou iemand me daar wat advies over kunnen geven?

Alvast bedankt!:)

kim_mii;)

Nickname
23 augustus 2006, 16:12
Nou... dat is wel een heel algemene vraag, in welke prijsklasse zoek je iets?

max2
23 augustus 2006, 17:02
hey kimie ik zit hier gewoon wat merken neer in verschillende prijs klasse.
guild,yamaha,martin,fender,simon & patrick,takamine,tanglewood,gibson,lag.
er zijn er nog veel meer maar dit is waar ik opgespeeld heb en na mijn mening goed was.
hoop dat je er wat aan hebt.
gr max

kim_mii
23 augustus 2006, 20:12
hehe thnx;),, ik ben nog niet echt van plan een te kopen.. ik zit atm een beetje krap;)

max2
24 augustus 2006, 09:37
ok efe goed sparen:P
gr max

GunMetalBlue
24 augustus 2006, 11:32
Aangezien je een beginner bent zou ik zeggen dat je voor een paar honderd euro al goed op weg bent met een Canglewood of Richwood. Naar mijn smaak zijn die echter iets te "fris" van klank. Maar dat zijn natuurlijk alleen de modellen die ik vast gehad heb. Ik ben verzot op de epiphone PR 350S (I'm back :)). Die klinkt magnifiek.

Ik zou zeggen: ga eens naar een gitaarwinkel en probeer wat uit. Neem een optie op een gitaar als-ie de moeite waard is. Neem er wat foto's van de gitaar en plaats die met de vraag of het een goede gitaar is op dit forum in een nieuw topic.

Suc6! (en veel plezier in de winkel :))

Ohja, naar mijn ervaring klinken occasies altijd nét wat mooier

Luca P
25 augustus 2006, 12:01
Deze lijkt me wel wat:

Ibanez (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_akoestisch/47754215.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4 SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMK KxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1)

Ik heb een Artwood 28 uit die periode (1987) en die is super!
ze zijn nog in Japan gemaakt en naar mijn idee stukken beter dan de huidige uit Korea(?).

kim_mii
25 augustus 2006, 12:09
Deze lijkt me wel wat:

Ibanez (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_akoestisch/47754215.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4 SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMK KxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1)

Ik heb een Artwood 28 uit die periode (1987) en die is super!
ze zijn nog in Japan gemaakt en naar mijn idee stukken beter dan de huidige uit Korea(?).


dies idd erg mooi;) iig thnx ik weet nu een beetje meer over de merken;)

prs
25 augustus 2006, 13:44
vergeet ook blueridge niet!!

Captain Badass
25 augustus 2006, 17:03
vergeet ook blueridge niet!!

Inderdaad, zeker Blueridge eens testen. Zeer mooi en helder geluid, zelfs het goedkoopste model klinkt en speelt prima.

max2
27 augustus 2006, 09:54
Deze lijkt me wel wat:

Ibanez (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_akoestisch/47754215.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4 SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMK KxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1)

Ik heb een Artwood 28 uit die periode (1987) en die is super!
ze zijn nog in Japan gemaakt en naar mijn idee stukken beter dan de huidige uit Korea(?).
Ey
die ibanez daar is lang niet op gespeeld denk ik zo ziet hij er uit, dus dat is nooit goed voor die gitaar.
gr max

Gitaargek
27 augustus 2006, 11:42
Ik heb het net nog bij een ander onderwerp gezegd en ik zou gewoon voor een Seagull S6 gaan. Ik heb hem nu 2 jaar en het blijft een fantastische gitaar. Succes. www.seagullguitars.com