PDA

View Full Version : Boss Line Selector vraag



drap
23 augustus 2006, 13:42
Vraagje aan de deskundigen op het gebied van pedalen aansluiten.

Ik heb sindskort een ongelooflijk tof scheurgeluid gevonden. Ik sluit achtereenvolgens een MXR Micro Amp, een Digitech DF-7 en een Pro Co Rat aan, wat echt een waanzinnig geluid geeft voor mij.

Nou is mijn probleem het volgende. Die Micro Amp heb ik altijd aanstaan als cleane booster. Wat ik nou dus wil is de Micro Amp altijd aan en de Digitech en de Rat daar overheen tegelijk aan/uit kunnen trappen middels de Line Selector. Nou heb ik de meest vreemdsoortige aansluitingen al geprobeerd, maar het lukt me dus simpelweg niet op de een of andere manier.

Zou iemand me ook asje, asjeblieft de goeie manier van aansluiten kunnen verklappen? Bij voorbaat dank.

Helter Skelter
23 augustus 2006, 13:51
volgens mij kan dat......niet met een Boss LS, je kan de loop niet mengen met een ander signaal als ik het goed heb

maar ik kan het mis hebben, ik heb zelf de LS gehad maar gebruikte 'm alleen om een aparte loop te maken.

nielsduursma
23 augustus 2006, 13:52
even kort door de bocht: gitaar --> micro amp --> true bypass doosje met in de loop de df7 en de proco ratt --> versterker

dus je zet de 2 distortions in de loop zodat je die 2 aan en uit kan zetten en je microamp altijd aan.

je begon veels te moeilijk met denken;)

drap
23 augustus 2006, 13:56
Ik heb 'm mede op aanraden van wat mensen hier om bovengenoemde reden aangeschaft :o Ik aansluiten en draaien en draaien aan de knoppen en weer opnieuw anders aansluiten en dat nou al twee dagen! Ik word echt helemaal gek van dat ding. Ook op het bijgesloten papier met alle vormen van aansluiten zie je bijv. eerst een noise supressor, dan de line selector en dan twee pedalen. Ik dus ook maar zo aansluiten met de gewenste pedalen, nul komma nul.... Ik mag toch hopen dat het zo lukt, want dat ding vond ik nog betrekkelijk prijzig ook nog.

drap
23 augustus 2006, 14:04
even kort door de bocht: gitaar --> micro amp --> true bypass doosje met in de loop de df7 en de proco ratt --> versterker

dus je zet de 2 distortions in de loop zodat je die 2 aan en uit kan zetten en je microamp altijd aan.

je begon veels te moeilijk met denken;)

Om heel precies te zijn is het eigenlijk: gitaar --> cry baby wah --> MXR Micro Amp --> Ibanez FL9 flanger --> Boss Line Selector --> Digitech DF-7
--> Pro Co Rat --> versterker. Volg je 'm nog? Maar om het verhaal wat simpeler te houden (niet 1 van m'n sterkste punten blijkt wel weer) noemde ik maar alleen de pedalen die het voor me doen qua scheur.

Komen nog wel wat pedaaltjes tussen, maar eerst maar ff dit.

nielsduursma
23 augustus 2006, 14:33
die boss line selector zet je voor je clean geluid met de clean boost UIT.
als je die moddervette overdrive wilt sluit je diie 2 distortion pedalen achter elkaar aan in 1 loop van de boss. dan schakel je tussen uit en aan.
uit = gewoon signaal doorlaten
aan= signaal door de 2 distortion pedalen laten gaan.

zo staat die clean boost altijd aan.

drap
23 augustus 2006, 14:59
die boss line selector zet je voor je clean geluid met de clean boost UIT.
als je die moddervette overdrive wilt sluit je diie 2 distortion pedalen achter elkaar aan in 1 loop van de boss. dan schakel je tussen uit en aan.
uit = gewoon signaal doorlaten
aan= signaal door de 2 distortion pedalen laten gaan.

zo staat die clean boost altijd aan.

Aha. I'll give it a try! Thanx man! Ik laat het weten of het is gelukt :)

Helter Skelter
23 augustus 2006, 15:14
die boss line selector zet je voor je clean geluid met de clean boost UIT.
als je die moddervette overdrive wilt sluit je diie 2 distortion pedalen achter elkaar aan in 1 loop van de boss. dan schakel je tussen uit en aan.
uit = gewoon signaal doorlaten
aan= signaal door de 2 distortion pedalen laten gaan.

zo staat die clean boost altijd aan.

ff denken hoor Niels.......

maar je moet op deze manier zowel de cleanboost als de loop schakelen of zie ik dat verkeerd?

Jimwoud
23 augustus 2006, 15:18
Let er ook op dat je de goede 'mode' gebruikt.

Erikt
23 augustus 2006, 15:23
ff denken hoor Niels.......

maar je moet op deze manier zowel de cleanboost als de loop schakelen of zie ik dat verkeerd?

neej want de cleanboost staat toch standaard aan?

drap
23 augustus 2006, 15:31
ff denken hoor Niels.......

maar je moet op deze manier zowel de cleanboost als de loop schakelen of zie ik dat verkeerd?

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar het kan best wel eens kloppen. Je hebt namelijk op dat pedaal qua aansluitingen van onder naar boven een gewone bypass in en uitgang, dan een send-B-return in en uitgang en dan een send-A-return in en uitgang. Volg je het nog? :) Je kan de Micro Amp dus wel los van de distortionpedalen inpluggen. Vraag ik me nou eigenlijk wel af wat nou waar in te doen van de drie mogelijkheden. Die draaiknop is dsan geen probleem meer. Ik geef er wel eeen slinger aan en er komt vanzelf geluid.

drap
23 augustus 2006, 15:33
neej want de cleanboost staat toch standaard aan?

Yep, dat was het idee. Die Micro Amp voor zowel clean als voor de scheur altijd aan.

Helter Skelter
23 augustus 2006, 15:34
die boss line selector zet je voor je clean geluid met de clean boost UIT.

zo staat die clean boost altijd aan.

:???:

je hebt op een Boss LS een LOOP A en een LOOP B die je apart kon schakelen en de levels kon instellen en een 'bypass' wat het signaal rechtstreeks de amp instuurt. Als je b.v. LOOP B aantrapte had je alleen de effecten die je in die loop had geplaatst. Dus als je de cleanbooster voor de LS zet dan gaat het toch wel lukken volgens mij maar dan moet die booster wel aanstaan...

drap
23 augustus 2006, 15:38
Dus als je de cleanbooster voor de LS zet dan gaat het toch wel lukken volgens mij maar dan moet die booster wel aanstaan...

Ghehe, dat denk ik ook, maar ik snap Niels wel. Die Micro Amp staat inderdaad altijd aan.

heavy-metal-thunder
23 augustus 2006, 15:40
Vraagje aan de deskundigen op het gebied van pedalen aansluiten.

Ik heb sindskort een ongelooflijk tof scheurgeluid gevonden. Ik sluit achtereenvolgens een MXR Micro Amp, een Digitech DF-7 en een Pro Co Rat aan, wat echt een waanzinnig geluid geeft voor mij.

Nou is mijn probleem het volgende. Die Micro Amp heb ik altijd aanstaan als cleane booster. Wat ik nou dus wil is de Micro Amp altijd aan en de Digitech en de Rat daar overheen tegelijk aan/uit kunnen trappen middels de Line Selector. Nou heb ik de meest vreemdsoortige aansluitingen al geprobeerd, maar het lukt me dus simpelweg niet op de een of andere manier.

Zou iemand me ook asje, asjeblieft de goeie manier van aansluiten kunnen verklappen? Bij voorbaat dank.

waarom zou dat niet gaan??
Eerst je Micro amp, dan ga je naar de input van de LS2. de DIgitech en Rat ze je in de loop (send LS2 A => DIGi=> Rat => return LS2 A) En dan zet je de LS2 zo dat je kan kiezen tussen Bypass en Loop A. Trappen maar.

heavy-metal-thunder
23 augustus 2006, 15:44
en als je wah niet samen met die digi en Rat gebruikt, zou ik die ook in loop B zetten, maar dan komt hij wel na de microamp

drap
23 augustus 2006, 15:45
waarom zou dat niet gaan??
Eerst je Micro amp, dan ga je naar de input van de LS2. de DIgitech en Rat ze je in de loop (send LS2 A => DIGi=> Rat => return LS2 A) En dan zet je de LS2 zo dat je kan kiezen tussen Bypass en Loop A. Trappen maar.

Yep, dat is wat Niels ook min of meer uitlegde. Maar de extra info in welke in en uitgangen nou alles precies moet is zeer welkom. Thanx!

drap
23 augustus 2006, 15:47
en als je wah niet samen met die digi en Rat gebruikt, zou ik die ook in loop B zetten, maar dan komt hij wel na de microamp

Die wah zal er wel voor moeten denk ik, aangezien ik de wah zo nu en dan (lees sporadisch) voor zowel clean als voor de scheur gebruik.

nielsduursma
23 augustus 2006, 15:53
toch maar effe een paint voorbeeldje maken.......
van je gitaar ga je naar je microamp.
vanuit je microamp naar je boss pedaal, als deze uitstaat laat hij signaal gewoon door.
loop A zet je de 2 distortionpedalen in.
loop B zet je de wahwah in.

http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/voorbeeld.jpg
let niet op hoe het is gedaan, het gaat om het idee:p

Helter Skelter
23 augustus 2006, 15:55
toch maar effe een paint voorbeeldje maken.......
van je gitaar ga je naar je microamp.
vanuit je microamp naar je boss pedaal, als deze uitstaat laat hij signaal gewoon door.
loop A zet je de 2 distortionpedalen in.
loop B zet je de wahwah in.

http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/voorbeeld.jpg
let niet op hoe het is gedaan, het gaat om het idee:p

precies Niels!

mooie graphics trouwens...

drap
23 augustus 2006, 16:28
toch maar effe een paint voorbeeldje maken.......
van je gitaar ga je naar je microamp.
vanuit je microamp naar je boss pedaal, als deze uitstaat laat hij signaal gewoon door.
loop A zet je de 2 distortionpedalen in.
loop B zet je de wahwah in.

http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/voorbeeld.jpg
let niet op hoe het is gedaan, het gaat om het idee:p

Drap gaat weer naar zolder... Wordt vervolgd!

Btw, mooie tekening! :)

drap
23 augustus 2006, 17:01
Helaas, helaas, maar het werkt niet :confused:

Erikt
23 augustus 2006, 17:03
Helaas, helaas, maar het werkt niet :confused:

wat werkt er nou precies niet dan?

drap
23 augustus 2006, 17:04
Ik krijg alleen clean + de Micro Amp, maar geen scheur als ik de Digitech + Rat in een loop zet zoals beschreven. Hoe ik ook draai aan de knop en het pedaal intrap.

nielsduursma
23 augustus 2006, 17:09
Ik krijg alleen clean + de Micro Amp, maar geen scheur als ik de Digitech + Rat in een loop zet zoals beschreven. Hoe ik ook draai aan de knop en het pedaal intrap.

klinkt toch als een deffect ergens......
kabels goed?? gaan je kabels ook weer TERUG naar de boss??
heb je niet de verkeerde loop geselecteerd??
heb je de goede modus geselecteerd???
staan de pedalen in de loop AAN??

het moet toch echt werken!

drap
23 augustus 2006, 17:28
Er is niets stuk in ieder geval. De pedalen in kwestie doen het allemaal en de Line Selector is nieuw, dus de kans dat die stuk is lijkt me ook erg klein. Ik snap het ook niet wat er fout gaat. Ik heb de distortion/overdrive pedalen in de send-A-return geloopt zoals op de tekening en de Micro Amp in de gewone bypass ingang geplugt. De kabel naar de versterker komt uit de gewone bypass uitgang van de Line Selector. Ik snap het echt niet.

nielsduursma
23 augustus 2006, 17:37
nog een tekeningetje
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/ls2.jpg

je moet hier dus de aangegeven in en outs gebruiken, de bovenste zijn voor de loop, en de alleronderste voor de bypass. kijk ook goed naar de modus, en naar het volume van de modus.

drap
23 augustus 2006, 17:46
Zo had ik alles inderdaad aangesloten volgens mij. Ik snap het werkelijk niet wat er dan fout gaat. Ik ga het in ieder geval nog es proberen. Wordt vervolgd. Alvast bedankt voor de hulp.

Nog een vraagje wat betreft die loop. Het is toch: returnA (rechts op de foto) naar ingang Digitech => Digitech uitgang naar ingang Rat => uitgang Rat naar sendA (links op de foto)?

Erikt
23 augustus 2006, 19:16
Zo had ik alles inderdaad aangesloten volgens mij. Ik snap het werkelijk niet wat er dan fout gaat. Ik ga het in ieder geval nog es proberen. Wordt vervolgd. Alvast bedankt voor de hulp.

Nog een vraagje wat betreft die loop. Het is toch: returnA (rechts op de foto) naar ingang Digitech => Digitech uitgang naar ingang Rat => uitgang Rat naar sendA (links op de foto)?

nee het is:

SEND A --> ingang digitech-uitgang digitech --> ingang RAT-uitgang RAT --> RETURN A
SEND B --> ingang wahwah-uitgang wahwah --> RETURN B

drap
23 augustus 2006, 20:00
nee het is:

SEND A --> ingang digitech-uitgang digitech --> ingang RAT-uitgang RAT --> RETURN A
SEND B --> ingang wahwah-uitgang wahwah --> RETURN B

Die wah heb ik nog maar ff niet aangesloten, omdat de benodigde kabeltjes te kort zijn. Of je nou send of return omdraait, dat zou qua singaal om het even moeten zijn, gezien het een loop is. Zolang je dat maar op of A of B doet lijkt me.

10Man
23 augustus 2006, 20:12
de loops zijn wel eenrichtingsverkeer

schematisch:

gitaar--->microamp--->input LS

output LS-->versterker

loop A:
send A-->dist. pedalen-->return A

loop B:
send B-->wah -->return B

de mode knop kun je dan op A<>B, of op A->B->bypass-> zetten
en als je loop B nog niet aangesloten hebt dan is de optie A<>bypass de juiste

FruscianteFan
23 augustus 2006, 20:12
kun je anders een foto maken?

Anders zou ik even naar de winkel teruggaan of Boss een mailtje sturen.

Als je send en return verwisselt, verandert, lijkt mij, alleen de volgorde van je effecten en niet de werking.

drap
23 augustus 2006, 20:17
kun je anders een foto maken?

Anders zou ik even naar de winkel teruggaan of Boss een mailtje sturen.

Als je send en return verwisselt, verandert, lijkt mij, alleen de volgorde van je effecten en niet de werking.

Wordt 'm vanavond niet meer, maar ik zal morgen es kijken of ik een kiekje kan schieten. Die winkel hoef ik net zo goed niet heen te gaan trouwens, want ze wisten niet eens wat zo'n Line Selector nou precies deed in het geval met pedalen. Erg vermoeiend was dat om uiteindelijk het pedaaltje te krijgen dat ik wilde.

drap
23 augustus 2006, 20:19
de loops zijn wel eenrichtingsverkeer

schematisch:

gitaar--->microamp--->input LS

output LS-->versterker

loop A:
send A-->dist. pedalen-->return A

loop B:
send B-->wah -->return B

de mode knop kun je dan op A<>B, of op A->B->bypass-> zetten
en als je loop B nog niet aangesloten hebt dan is de optie A<>bypass de juiste

Echt precies zo had ik het aangesloten, behalve de tweede loop met de wah door gebrek aan kabeltjes. De mode knop heb ik op alle standen uitgeprobeerd en echt alleen m'n clean deed het in sommige standen.

nielsduursma
23 augustus 2006, 20:28
Echt precies zo had ik het aangesloten, behalve de tweede loop met de wah door gebrek aan kabeltjes. De mode knop heb ik op alle standen uitgeprobeerd en echt alleen m'n clean deed het in sommige standen.

batterijtje?

FruscianteFan
23 augustus 2006, 20:31
Ik hoop dat dit een domme opmerking is.. maar heb je in elke stand ook de footswitch ingeduwd/-trapt?

drap
23 augustus 2006, 20:33
batterijtje?

Nope, alles behalve de Rat, waar overigens een nieuwe batterij in zit, gewoon met den adaptor. De Rat moet ik nog ff een verloopje voor halen.

drap
23 augustus 2006, 20:34
Ik hoop dat dit een domme opmerking is.. maar heb je in elke stand ook de footswitch ingeduwd/-trapt?

:o Tuurlijk grapjas! Drap is dan wel blond, maar zo erg is het ook nog weer niet met mij gesteld :seriousf:

FruscianteFan
23 augustus 2006, 20:36
Je weet maar nooit ;)

Ik bedoel.. toen ik met mijn ME50 aan de slag ging kwam er geen geluid uit omdat het volumepedaal heel-down stond :hippie:

10Man
23 augustus 2006, 20:44
ik heb trouwens ook problemen gehad met mijn LS2

toen bleek dat een van de kabels niet goed functioneerde

probeer anders een kabel direct van send A naar return A te sturen
als de A loop niet functioneert en de bypass functie wel dan ligt het aan deze kabel

drap
23 augustus 2006, 20:47
ik heb trouwens ook problemen gehad met mijn LS2

toen bleek dat een van de kabels niet goed functioneerde

probeer anders een kabel direct van send A naar return A te sturen
als de A loop niet functioneert en de bypass functie wel dan ligt het aan deze kabel

Dat is inderdaad een goeie tip waar ik nog niet aan gedacht had. Ga ik zeker ff doen :)

drap
24 augustus 2006, 10:48
Even een fotootje van hoe ik denk het goed te hebben aangesloten.

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/bossls2.jpg

skanky
24 augustus 2006, 11:13
Stop het lange blauwe kabeltje vanaf de send naar de Digitech, en het lange groene kabeltje vanaf de RAT naar de return

drap
24 augustus 2006, 11:36
Het probleem is opgelost! Je had inderdaad gelijk Skanky. Het ziet er nu niet uit met die kabeltjes kruislinks over elkaar heen, omdat ik veel te korte kabeltjes heb, maar het werkt. Top! Thanx allen voor de tips :)

paulusdeBKB
26 augustus 2006, 15:25
kun je anders een foto maken?

Anders zou ik even naar de winkel teruggaan of Boss een mailtje sturen.

Als je send en return verwisselt, verandert, lijkt mij, alleen de volgorde van je effecten en niet de werking.

Topic is dus al opgelost maar op bovenstaande wil ik ff terugkomen: DIT IS DUS NIET WAAR! Elektriciteit heeft wel degelijk een richting. De LS stuurt, afhankelijk van de mode die je kiest, het binnenkomende signaal door naar Send A of Send B, NOOIT naar de return!

FruscianteFan
26 augustus 2006, 18:28
Ik was er zelf inmiddels ook al achter dat ik iets doms had gezegd. Ik hield er even geen rekening mee dat op elk pedaal een in- en output zit (en deze dus niet uitwisselbaar zijn)

paulusdeBKB
26 augustus 2006, 21:30
Geeft niets hoor, ik heb ook al een hoop domme dingen in mijn leven gezegd :)