PDA

View Full Version : les paul kopie of brol?



Yvoshkiro
23 augustus 2006, 13:39
zou dit evenaardig als een epiphone kopie zijn of is dit gewoon brol?

is een identieke les paul kopie ( merk en logo nagemaakt) van chinese makelij,
vraagprijs (2dehands) is 400 maar doet ze weg voor 200...
wat is jullie mening hierover?
http://images.kapaza.be/photolarge/3159672_3.jpg
http://images.kapaza.be/photolarge/3159672.jpg
http://images.kapaza.be/photolarge/3159672_2.jpg
http://images.kapaza.be/photolarge/3159672_4.jpg

ACSlater
23 augustus 2006, 13:42
De Chinese fakes die overal opduiken schijnen van beroerde kwaliteit te zijn. Heb er zelf geen ervaring mee. Deze ziet er wel mooi uit in elk geval. Een soort kruising tussen een Standard en een Custom. Net of ze niet konden besluiten welke ze wilden kopiëren :)

up-guitarman
23 augustus 2006, 13:52
Ik vind ze er mooier uitzien dan een epi !!!
Als je voor die 200€ een mooie en degelijke gitaar kunt scoren zou ik het mss wel doen ...

Nickname
23 augustus 2006, 14:12
Ik vind ze er mooier uitzien dan een epi !!!
Als je voor die 200€ een mooie en degelijke gitaar kunt scoren zou ik het mss wel doen ...

Ik zou het persoonlijk niet doen, ik zou me gewoon 'nep' voelen als ik met zon ding zou spelen :stop: . Als er gibson op staat, moet het er ook echt 1 zijn.

Herman
23 augustus 2006, 14:27
Toch denk ik niet dat het voor het geld een verschrikkelijke gitaar is, tuurlijk als het wel zo is, 200€ is dan een sneu bedrag, maar ik denk dat je al redelijk snel voor hetzelfde weer door kan verkopen. En hij ziet er inderdaad wel mooi uit. Spelen moet je misschien toch maar gewoon even testen, meer echt een verkeerde stap zet je DENK ik niet...tenzij je dus al als Nickname zit, dat je niet op een "gibson" wilt spelen.

Hendrix
23 augustus 2006, 16:06
Pas heb ik ook een Chinese Gibson SG custom besteld.
Op de foto ziet de gitaar er goed uit. Als ik hem thuis heb, zal ik wel ff wat posten over de kwaliteit van de gitaar.

fred dons
23 augustus 2006, 16:13
ik vind het toch wel te overduidelijk te zien dat het een neppert is, het zal ongetwijfeld niet slechter als een chinese epi zijn maar ik als ik een vervalsing zou willen hebben dan toch liever 1 die er meer op lijkt (de gitaar is nu een mix tussen een lp custom en een standard maar is uiteindelijk geen van 2)

Rormo
23 augustus 2006, 18:13
Ik zou uit principe geen fake gitaar kopen (als ik weet dat hij fake is). Staat ook behoorlijk triest om met je nep les paul daarna op het podium stoer te doen.

fred dons
23 augustus 2006, 18:15
ligt er een beetje aan, als het gewoon een goede gitaar is die goed lijkt op het origineel, waarom niet?
maar dit is te overduidelijk een nepper

Parasite
23 augustus 2006, 22:30
Kan je de gitaar niet eerst proberen of moet ie over de post gekocht worden?
in dat geval zou ik het afraden, zo lijkt 200 euro voor een gitaar niet veel maar als het "brol" blijkt te zijn kon je er achteraf heel veel bier van kopen :cooler:

sregor
23 augustus 2006, 22:43
Hoe kun je nu zien dat het een fake is?? als ze hem aan zouden bieden 2e hands voor bv 1000 EU zou ik geinteresseerd reageren om vervolgens een vervalsing in handen te hebben. Waar zit op de girtaar het "watermerk" zeg maar??

fred dons
23 augustus 2006, 23:07
het logo staat verkeer (te schuin), de binding rond de kop en de body is die van een les paul custom echter de "les Paul"decal op de kop is die van een les paul standard
de trusrodcover is van een epi
de blokinleg is van plastic terwijl die op een custom van parelmoer moet zijn ( de inleg op een standard is wel plastic maar die heeft geen blok maar een trapeze vorm)
de toets op een custom hoort ebben te zijn dit is rosewood

en dan nog wat kleine dingen ;)

Kaïn
23 augustus 2006, 23:16
Ik vind het knap! :p Nieuw vak. Gitaarxenologie.

sregor
23 augustus 2006, 23:39
+1

en dan heb ik weer 10 tekens:o

fred dons
23 augustus 2006, 23:44
ik heb alle afleveringen van CSI Miami, Las Vegas en New York gezien en daar neem je toch wat van mee he :D

Nickname
24 augustus 2006, 11:10
het logo staat verkeer (te schuin), de binding rond de kop en de body is die van een les paul custom echter de "les Paul"decal op de kop is die van een les paul standard
de trusrodcover is van een epi
de blokinleg is van plastic terwijl die op een custom van parelmoer moet zijn ( de inleg op een standard is wel plastic maar die heeft geen blok maar een trapeze vorm)
de toets op een custom hoort ebben te zijn dit is rosewood

en dan nog wat kleine dingen ;)

Verschillen body's tussen LP's dan? (nee ik ben geen LP kenner, vind ze ook lelijk maar vind dit toch best interessant, ik had deze ook voor echt aangezien)

fred dons
24 augustus 2006, 12:14
een les paul standard heeft een enkele binding (creme) rond de top van de body, een les paul custom heeft een multiple binding (wit/zwart/wit/zwart) rond de boven kant en de onderkant van de body
deze kopie heeft dus de kenmerken van een custom (ook de binding op de kop, de standaard heeft daar helemaal geen binding) echter een Custom heeft op de plek waar nu "les paul" staat een witte parelmoeren inleggen bestaande uit driehoekjes en een rechthoek

Nickname
24 augustus 2006, 12:34
Klopt het lettertype van het logo trouwens wel? Het is net of er Gibsun staat in plaats van Gibson... :satisfie:

fred dons
24 augustus 2006, 12:54
het letter type is inderdaad ook niet goed, dit is het logo dat op hun verpakking voor snaren etc wordt geprint maar niet hetzelfde als op echte gibsons wordt ingelegd (de open O die lijkt op een U kan overigens wel maar dit logo is toch verkeerd)

ACSlater
24 augustus 2006, 15:00
Als je zelf een Les Paul hebt of hebt gehad dan zie je de verschillen meteen. De verschillen zijn wel heel duidelijk. Het Gibson-logo, naast dat de vorm niet klopt, wordt op de Standard en Custom, altijd ingelegd met mother of pearl. Dit en de verschillen die Fred heeft opgenoemd, zijn waarschijnlijk niet eens alle details die niet goed zijn. De plaats van het serienummer klopt ook niet.

Nickname
24 augustus 2006, 15:06
Als je zelf een Les Paul hebt of hebt gehad dan zie je de verschillen meteen. De verschillen zijn wel heel duidelijk. Het Gibson-logo, naast dat de vorm niet klopt, wordt op de Standard en Custom, altijd ingelegd met mother of pearl. Dit en de verschillen die Fred heeft opgenoemd, zijn waarschijnlijk niet eens alle details die niet goed zijn. De plaats van het serienummer klopt ook niet.

Maar als je zon ding verkoopt aan iemand die er net niet zoveel verstand van heeft zou je die persoon met dat ding makkelijk kunnen oplichten toch?

fred dons
24 augustus 2006, 15:26
inderdaad, nu zul je voor 200 eurie er geen buil aan vallen maar voor 1000 wel

bij vintage gitaren is het eigenlijk ook zo dat als je het verschil niet kunt zien je zo'n gitaar niet voor een topprijs zou moeten kopen, want 1) je ziet/merkt het verschil blijkbaar toch niet en twee de kans is groot dat je wordt opgelicht.
Ik heb weinig problemen een goed prijs te betalen voor een perfecte kopie omdat die blijkbaar precies hetzelfde is als het origineel maar zodra ze flink beginnen af te wijken is het voor mij afgelopen ;)