PDA

View Full Version : welke pickups voor Strat



Dweezman
23 augustus 2006, 11:25
Ik heb 'n mooie Tokai, die clean en met bakken gain geweldig klinkt. Alleen de feedback is onhandelbaar. Mijn USA strat heeft daar gewoon geen last van, met standaard Fender pickups. Ik heb op aanraden van De Gier de ruimtes achter de elementen opgevuld met schuim, wat een kleine verbetering bleek, maar niet afdoende. Waxpotten is een optie, maar replacements wellicht ook.

Ik zoek een mooie vintage Stratklank, houtig, warm (maar niet modderig!) op de neck, sprankel op de tussenstandjes en een ruige, hotte op de brug (geen HB in SC formaat)

Ik heb Texas Specials gehad op een Standaard USA-er, en ik vond dat echt niks. Geen blues dus.

Met mijn band spelen we eigen werk, van kleine liedjes tot overdreven bombast, dus veelzijdigheid is belangrijk. Maar karakter nog veel meer!


dank!

Quink
23 augustus 2006, 11:33
Heb niet direct een tip voor elementen, maar hier staan iig wel de nodige vergelijkende clips van Fralin, Lollar, Fender:

http://www.acmeguitarworks.com/webpage.aspx?webpage_id=1

Dweezman
23 augustus 2006, 11:38
aha! handig, ff luisteren.

edit: zal ik eerlijk zijn? Ik hoor bijna geen verschil tussen al die neck elementen...

Michael AE
23 augustus 2006, 14:12
Fender CS pickups. Goedkoop, en vaak beter dan de concurrentie in mijn oren.

jimihattricks
23 augustus 2006, 14:33
Heb niet direct een tip voor elementen, maar hier staan iig wel de nodige vergelijkende clips van Fralin, Lollar, Fender:

http://www.acmeguitarworks.com/webpage.aspx?webpage_id=1

waarom kende ik die website niet..? damn dit is handig...

vester86
23 augustus 2006, 14:50
en iedereen mag weer zijn persoonlijke voorkeur roepen, en de topicstarter weet eigenlijk nog niks meer

Michael AE
23 augustus 2006, 14:56
Euhm, hij vraagt toch om onze mening? Ander zou hij zo'n topic niet openen. Bovendien lijkt jouw post me ook niet de meest nuttige op aarde.

vester86
23 augustus 2006, 14:58
in dit soort topics roept iedereen maar wat om zich heen, zonder iets van een onderbouwing, en daar heeft de topicstarter geen fluit aan.
net als bij beginnersgitaar/ wat voor versterkertopics... worden jcm800's voor metal aangeraden....

right

Dweezman
23 augustus 2006, 15:06
Ik hang lang genoeg op dit forum rond om te weten dat er zoveel gitaristen als meningen zijn.

Maar reageren vanuit eigen ervaring is zeer welkom, maar sites met samples, zoals gepost ook.

Dus OT: horen jullie duidelijk verschillen tussen de samples die je daar hoort? Ik krijg zo het idee dat die elementen vrijwel gelijk klinken. Alleen de lace sensors vind ik wat minder.

keep this topic posted!

drap
23 augustus 2006, 15:09
in dit soort topics roept iedereen maar wat om zich heen, zonder iets van een onderbouwing, en daar heeft de topicstarter geen fluit aan.
net als bij beginnersgitaar/ wat voor versterkertopics... worden jcm800's voor metal aangeraden....

right

Met alle respect, maar als je je aan dit soort topics stoort, dan lees je het toch gewoon niet? Ik zie sowieso het rare er niet van in. Maar goed, dat ben ik. Die jongen wil advies, iedereen geeft daar zo z'n ideeen op en hij kan maar uitzoeken wat voor hem het beste is.

Om maar es bij het onderwerp te blijven. Ik heb zelf in m'n strat Kinman Woodstocks gedaan. Erg lekkere elementen die je echt heerlijk kan laten klinken voor zowel clean als een stevig scheurgeluid, voor zover dat dat mogelijk is met een strat. Ik ben zelf erg gecharmeerd van het bekende Frusciante geluid en dat is me aardig gelukt met deze elementen. En, wat voor mij enorm meewoog, geen ruis. Ze zijn nog stiller dan humbuckers. Wel een probleempje, ik hoorde laatst dat Kinman en de Europese importeur sinds kort geen zaken meer doen. Dus wil je nog aan die elementen komen, dan moet je mazzel hebben dat ze nog ergens te koop zijn, of zelf naar Australie gaan m ze te halen. Ik heb ze trouwens in Groningen nog zien liggen in de schappen.

Quink
23 augustus 2006, 15:17
Dus OT: horen jullie duidelijk verschillen tussen de samples die je daar hoort?

Ermm, nee, niet echt. Dacht dat het aan mij danwel aan mijn slechte speakertjes lag. Pak van mijn hart! :D

En, als je toch geen verschil hoort word de keuze een stuk gemakkelijker. :D

Dweezman
23 augustus 2006, 15:34
haha!

Ik heb een prima geluidskaart en speakers aan m'n pc hangen, en ik hoor het echt niet...


De samples op de kinman-site daarentegen hoor je de verschillen per set wél.... Woei: die Regular Woodstocks vind ik prachtig klinken.

drap
23 augustus 2006, 15:36
haha!

Ik heb een prima geluidskaart en speakers aan m'n pc hangen, en ik hoor het echt niet...


De samples op de kinman-site daarentegen hoor je de verschillen per set wél.... Woei: die Regular Woodstocks vind ik prachtig klinken.

Ghehe, die heb ik dus ook :)

Tristan
23 augustus 2006, 17:23
Ik hoor toch wel verschillen hoor jongens...
Vooral de verschillen per merk zijn voor mij erg duidelijk...

Lindy Fralins klinken heel bright met veel hoog maar ook veel attack in het hoog, minder smooth in het hoog en een beetje droog en het laag is behoorlijk strak...
De middenstandjes zijn een beetje overdreven, meer Strat dan een Strat of zoiets...
Die bassplate verneukt het geluid, geeft niet meer laag zoals Fralin beweert, maar geeft een soort dunnige neuzigheid aan het geluid...
Over het algemeen erg overtuigend bij de country clips...
Ook precies wat ik merk bij mijn Patrick Koopman Strat waar die Blues Specials inzitten...

De Fender CS hebben minder attack in het hoog, zijn minder droog en stijf en hebben wat meer zingend laag i.p.v. strak laag...
Deze vind ik persoonlijk toch eigenlijk wat lekkerder klinken...
Lekkere middenstandjes ook, iets mellower en meer bruikbaar ook voor akkoorddingen...

De Lollars zijn heel apart en zitten een beetje tussen de Fralins en de Fender CS in, ze klinken in de meeste posities wat doffer dan de Fenders, maar aan de andere kant hebben ze wel wat meer attack lijkt het...
Lekkere Blues pickups en die country dingen vond ik met deze pickups ook erg overtuigend, maar de meer funky en akkoord dingen vind ik minder overtuigend...
Niet zo allround dus, maar wel lekkere pickups voor specifieke sounds, alhoewel ze dat ook niet beter doen dan de Fender CS pickups vind ik...

De beste allround pickup van alles vind ik bij deze samples de Fender CS '54, lekker warm maar met ballen, goed met akkoorden, goed met blues, zelfs lekker voor funk en redelijk overtuigend met country...

De Fender CS '69 gaan weer wat meer richting Fralin, minder mijn ding, maar toch wel beter dan de Fralins vind ik...

De Fralins vind ik echt het minste, als ik deze site kende voordat ik pickups in mijn gitaar ging gooien dan had ik er geen Fralins ingezet...

Ik ben het overigens niet eens met het statement op de site dat meer output meer warmte geeft...
Ik vind bijvoorbeeld de Fender CS '54 warmer klinken dan de Fralin Blues Specials en ook warmer dan de Fender CS '69, terwijl de Fralin Blues Specials meer output hebben...
Dat komt omdat de Fralins een piek hebben bij bepaalde frequenties in het middengebied die voor mij niet prettig in mijn oren liggen en die het geluid ook heel stug en droog maken, de Fender CS '69 hebben dit in meer of mindere mate ook, maar minder dan de Fralins, het laag is ook minder stug...

Dat is een beetje wat ik meen te horen in de samples, omdat ik de meeste van de Fralin en Fender CS pickups ook wel in levende lijve gehoord heb kan ik zeggen dat de samples voor mij redelijk accuraat zijn...
Het is mijn mening, daar hoeft natuurlijk niemand het mee eens te zijn, maar dit is wat ik meen te horen in de samples...

Dweezman
23 augustus 2006, 19:22
Dank voor je omschrijving!

Eens kijken of ik je omschrijving terug kan horen. Ik vond zelf de CS pick-ups het beste klinken, en de lace het minst aantrekkelijk. Maar de verschillen zijn wat mij betreft zo minimaal, dat ik het niet zeker durf te zeggen.

Tristan
23 augustus 2006, 19:40
Over de Lace heb ik het niet eens gehad, want die vond ik gelijk niet lekker klinken, een beetje dof, en klinisch hoog zoals de Fralins...

Voor mij de minste pickups van minder naar beter:
Lace
Fralin Vintage Hot / Fralin Blues Special
Fender CS '69 / Lollar Special

De lekkerste pickups vind ik:
Fender CS '54 / Fender CS Fat 50's

Allebei erg lekker:
De '54 zijn iets helderder en feller, maar hebben echt de karakteristieke Fender "quack", hoog mids en laag zitten allemaal in een voor mijn oren lekker gebied, dus wel felheid en ballen, maar niet schril of stug van toon...
De Fat '50's zijn heel lekker smeuig, zingen echt, mooie sustain, maar missen voor sommige dingen misschien wat presence...
Wel heel mooi gebalanceerd, warm en toch helder met akkoorden, single note dingen komen ook nog steeds lekker door, erg mooi...
De Fat '50's zijn de enige Fender CS pickups die ik nog nooit in levende lijve heb gehoord, dus wat dat betreft kan ik alleen op de samples afgaan...
De rest van de Fralins en de Fender Custom Shops heb ik wel in levende lijve gehoord...

De Fender CS '69 valt mij in deze clipjes wel wat tegen, die heb ik maar een keer in levende lijve in een gitaar gehoord, maar dat klonk toen lekker, dat stugge was mij toen niet zo opgevallen...
Het is ook alweer een tijdje geleden, dus misschien zijn mijn oren ook weer veranderd...

Dweezman
23 augustus 2006, 20:07
zou je ook eens willen luisteren naar de samples van kinman?

http://www.kinman.com/html/mediaCentre/sounds.htm

ik ben namelijk benieuwd hoe je die beoordeelt, omdat ik daar wel verschillen hoor. Vooral hoe de Woodstocks zich verhouden tot de CSen.

Tristan
23 augustus 2006, 21:22
Van de Kinmans vind ik de Regular Woodstock overduidelijk het beste...
De andere pickups vind ik echt ronduit kut, schril en toch ongedefinieerd, veel te stug en te stijf en te weinig verschil tussen de verschillende standjes...

De Fender SCN Noiseless klinkt als een uitversterkte Dobro in deze clipjes, erg grappig, wel apart... :o

Ik vind het zeker niet slecht die Regular Woodstock set, maar helaas heeft deze ook dat stijle karakter wat de Fralins en de Fender CS '69 plaagt...
Bovendien hoor ik bij deze pickups minder verschil in de verschillende standjes dan dat ik dat bijvoorbeeld bij de Fender CS '54 en Fat 50's hoor...
Het nadeel van dit type pickups is dat ze altijd gaan, je kan ze niet laten fluisteren, ze hebben minder dynamiek en klinken minder rond en zingen minder bij akkoordspel dan de '54 en de Fat 50's...

De Kinman clipjes zijn wel met meer een high gain sound opgenomen, dus dat geeft wel een iets ander beeld...
Ik denk ook dat deze pickups evenals bijvoorbeeld Suhrs meer geschikt zijn voor high gain dan de Fender CS pickups, dus dat kan een voordeel zijn...
Suhrs hebben voor mij ook een beetje dat steile karakter dat ze altijd gaan en niet kunnen fluisteren...
Tsja, je moet er van houden...

Mijn lijstje met de Kinmans erbij van minder naar beter, afgaande op de clips:

zou ik niet (meer) kopen:
Lace
Fralin Vintage Hot / Fralin Blues Special

twijfelgevallen, niet mijn ding:
Fender CS '69 / Lollar Special
Kinman Woodstock Regular / Fender CS Texas Specials

zou ik zeker checken:
Lollar Tweed / Lollar Blonde / Lollar Blackface
Fender CS '54 / Fender CS Fat 50's

Voor mij zijn de mindere pickups de pickups die minder kunnen fluisteren, waarin je minder zelf kan bepalen hoe je geluid reageert of het zijn pickups die te donker klinken en niet genoeg helderheid en ballen hebben...
Alhoewel de pickups die minder dynamische range hebben voor sommige (higain) stijlen wel wat geschikter zijn, aangezien ze vaak wel iets strakker zijn en altijd een bepaalde (overdreven) definitie geven...
Een nadeel van deze pickups is echter dat ze minder klankkleur verschillen hebben, ook tussen de verschillende standjes en ze klinken over het algemeen ook wat droger en stugger, hebben wat minder sustain, ze zingen wat minder...

Dat is zo'n beetje wat ik er nu van kan maken, de Lollar clips moet ik nog wat uitgebreider checken om daar wat gedetailleerdere uitspraken over te kunnen doen ook t.o.v. de Fender CS pickups...

nopster
23 augustus 2006, 21:48
Vroeger had ik ook Texas Specials, maar die vind ik niet zo goed klinken. Nu heb ik Van Zandt Vintage Plus zitten en ik moet zeggen dat ik het een hele verbetering vind. Ik speel voornamelijk blues en lichtere rock, ideaal.

ewout
24 augustus 2006, 11:03
Er zit echt een groot verschil tussen echte single coils en kinmans. Ik heb kinmans in een strat (traditional mk2 in hals, woodstock reg. in middle) en ik heb een andere strat met echte single coils. De kinmans klinken veel voller, maar ook minder dynamisch dan echte single coils. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind ze eigenlijk gewoon humbuckers met een single coil geluid. Ze hebben hierdoor enorme voordelen, zoals; geen ruis, waanzinnig strak en stabiel bij vette oversturing, en een erg gebalanceerd geluid. Het nadeel is dat het niet dat 'transparante geluid' heeft van echte single coils. Ik zeg dit na een paar maanden beide soorten elementen bespeeld te hebben naast elkaar. In het begin vielen me de verschillen dit echt niet zo op.

Echte singlecoils zijn veel dynamischer. Ik merk het vooral in hoe de klank afneemt; kinmans lijken het geluid af te kappen als een noot uitklinkt, een echte single coil laat de noot natuurlijker uitklinken. Kinmans zijn stil, maar gek genoeg voelt het, wanneer je echte single coils ernaast houdt, een beetje als een noisegate; onnatuurlijk. In de praktijk vind ik het niet hinderlijk maar juist ideaal. Een droom voor geluidsmensen die eindelijk geen compressor nodig hebben en een storingsvrij signaal binnenkrijgen. Hetzelfde geld voor hard aanslaan; een echte single coil reageerd heftiger op je aanslag dan de kinmans. Een heleboel (geluids)mensen zullen overigens de echte single coils waarschijnlijker wat schrikkeriger vinden klinken dan kinmans. Een ander iets waarin een verschil zit zijn de tussenstanden 2&4. Zelfs de meest goedkope singlecoil elementen hebben meer belletjes als de kinmans. De kinmans klinken vele malen dikker. Pak een willekeurige squier strat en je zit dichter bij het authentieke strat-in-2e&4e-positie-geluid dan welke kinman set dan ook...

Het verschil tussen woodstocks en traditional kinmans is best groot. Ik heb ze beide in mijn strat dus ik hoor het verschil heel goed. De woodstocks zijn veel strakker, donkerder en ook vlakker in hun geluid, echt meer als een humbucker zou klinken. De traditionals zijn veel opener en hebben veel meer kleur in hun geluid. Beide sets hebben in de praktijk dezelfde output. Veel mensen vergelijken de cs69 met kinman woodstocks; ik vind de cs69 meer lijken op de traditionals en de woodstocks vind ik echt 'half single coil, half PAF humbucker'. Ik heb een Seymour Duncan alnico pro2 humbucker in de brug van mijn strat en die lijkt echt verdacht veel qua klank op die woodstock!!! Ik denk dat iedereen die kinman traditionals overweegt goed moet beseffen dat het misschien klinkt als soort van singlecoil, maar absoluut anders reageert op je aanslag. Woodstocks zijn hierin nog een stap verder verwijderd van echte single coils en al half humbucker. Dit is mijn mening na een paar maanden beide bespeelt te hebben. Beide hebben hun voordelen en ik ben dan ook blij dat ik twee strats heb, gheghe... In een band waarin ik de enige melodie-instrumentalist ben is de strat met kinmans een uitkomst; een veel voller geluid. Met een normale strat kan ik me wel eens in mijn nakie voelen staan, als je begrijpt wat ik bedoel. De strat met echte single coils wordt uit de kast gepakt als ik blues speel of veel cleane dingetjes. Daar ligt de kracht van echte single coils. Ik vind overigens kinmans niet veelzijdiger dan single coils. Ze zijn ieder sterk in bepaalde dingen en zwak in bepaalde dingen.

Mijn tip voor echte single coils; ik zie op www.fenderforum.com en dan het subforum 'puptent' (TIP) eigenlijk iedereen na lang omzwerven terugkomen bij de customshop sets voor het echte authentieke strat geluid; de cs54, de cs69, de 57/62 en de fat50's. Met deze sets kun je gewoon niet misgaan blijkbaar en ze zijn goed geprijst; de meeste sets kun je voor rond de 130 dollar kopen. De cs54 is zo'n beetje de industrie-standaard op dit moment.

Tristan
24 augustus 2006, 12:04
@Ewoud:
Ik heb ook zo'n beetje dezelfde ervaringen en de soundclips bewijzen het ook...
Misschien dat ik die Kinman Woodstocks lekkerder vind klinken omdat ze voor mij beter zijn in wat ze doen...
Ze klinken heel recht, met een felle attack maar toch warm...
De Kinman Traditionals hebben voor mij gewoon hetzelfde karakter, alleen klinken ze wat dunner en icepickier en dynamisch zijn beide elementen toch niet echt, ze hebben toch nooit de respons van een echte single-coil...
Het gekke is wel dat Suhr pickups voor mij hetzelfde karakter hebben en dat zijn wel echte single coils, maar die zijn ook helemaal niet dynamisch vind ik...
In de Vintage hoek hebben Fralins het ook een beetje en de Fender CS '69 ook, maar dat zijn van karakter wel heel andere pickups, blijven dynamischer en veranderen meer van klank met je manier van aanslaan...
Ik vind dat verschil in klank als je anders aanslaat juist heel erg geil, want je moet beter en consequenter spelen, je hebt echt controle over je sound...
De Fenders zijn voor mijn gevoel het meest dynamisch, dynamischer ook dan de Lollars, maar de Fenders hebben als nadeel dat ze bij sommige ampinstellingen en harde aanslag lelijk kunnen gaan klinken, dus je moet het wel kunnen controleren...
Ik denk dat de extra dynamiek de reden is dat sommige mensen uiteindelijk terugkomen bij de Fender CS pickups en tevens ook de reden is dat sommige mensen juist de Suhrs en Kinmans e.d. diggen, want die spelen wat makkelijker en met high gain heb je minder kans op icepicky, dun en ongedefinieerd/overgedefinieerd geluid...

De Fender 57/62 pickups vind ik overigens niet echt lekker klinken, die vind ik wat te neuzig, de Fender CS pickups en de Lollars vind ik duidelijk beter voor de Strats...

Tristan
24 augustus 2006, 12:22
Na nog een flinke luistersessie ben ik voor mij tot de volgende conclusie gekomen:

De Lollar Blonde vind ik toch minder klinken, gaat van de Lollars het meest richting de Fender CS pickups qua ranzigheid en dynamiek, maar ik vind het element een beetje te neuzig klinken en niet genoeg lekker laag hebben...

De Fender CS '54 en de Lollar Tweed zijn mijn favorieten, de verschillen zijn subtiel tussen deze twee...
De Fender klinkt iets meer old school en ranzig bij de Funk dingen en de Lollars blijven iets cleaner en netter, de Lollars zijn iets beter met de country dingetjes, maar voor Jazz vind ik de Fenders weer ietsje lekkerder, ietsje dynamischer en iets gedefinieerder terwijl ze toch warm en vet klinken...
Hendrix en single note doen ze allebei goed, het ene standje is bij de ene pickup weer iets lekkerder dan bij de ander, maar als je alles optimaal afstelt dan is dat allemaal wel te optimaliseren...

Voor een wat meer Moderne/Poppy Strat zou ik in eerste instantie voor de Fender CS Fat 50's gaan, heel gebalanceerd, veelzijdig, warm en ze zingen erg mooi bij akkoordpartijen, veel sustain...

De Lollar Blackface vind ik ook wel wat hebben, lekker smooth, alleen vind ik het jammer dat hij een beetje laag mist t.o.v. de Fender CS '54 en de Lollar Tweed...
Ook klinkt het element ietsje neuziger, alhoewel die neuzigheid wel heel subtiel is en niet storend, niet lelijk, maar niet altijd bruikbaar...
Iets minder veelzijdig als element, maar wel lekker en weer een ander karakter...

Ik wil nogmaals zeggen dat dit puur mijn persoonlijke smaak is, gebaseerd op de soundclipjes (Lollars heb ik nooit in levende lijve kunnen testen), dus het hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden...

Dweezman
24 augustus 2006, 12:26
Dank voor de input, Tristan/Ewout. Zeer zinvol.
Ik ga die CS '54 eens nader bekijken, ze zijn in ieder geval gunstig geprijst.

ewout
24 augustus 2006, 13:19
Het gekke is wel dat Suhr pickups voor mij hetzelfde karakter hebben en dat zijn wel echte single coils, maar die zijn ook helemaal niet dynamisch vind ik...


Dat heb ik nog niet eerder gehoord? Ik zal binnenkort weer es gaan luisteren naar Suhrs, misschien dat ik dingen nu ook weer anders hoor...



Ik vind dat verschil in klank als je anders aanslaat juist heel erg geil, want je moet beter en consequenter spelen, je hebt echt controle over je sound...


Gek genoeg vind ik het ook lekkerder ;-) alhoewel het echt tegen je kan werken als je niet je best doet. Het komt allemaal veel nauwkeuriger aan, ook met versterker en pedalen instellingen.



Ik denk dat de extra dynamiek de reden is dat sommige mensen uiteindelijk terugkomen bij de Fender CS pickups en tevens ook de reden is dat sommige mensen juist de Suhrs en Kinmans e.d. diggen, want die spelen wat makkelijker en met high gain heb je minder kans op icepicky, dun en ongedefinieerd/overgedefinieerd geluid...


ja, dat zie je nu inderdaad, geen twijfel over mogelijk. Wil je echt dat dynamische authentieke geluid, koop dan gewoon echte single coils. Wil je ongeveer dat geluid, noiseless, strakker met distortion en perfect gebalanceerd (helaas ten koste van dynamiek dan) kies dan Kinmans.



De Fender 57/62 pickups vind ik overigens niet echt lekker klinken, die vind ik wat te neuzig


Op soundclips ergens, of heb je ze bespeeld? Ik heb nog nooit een goede opname gehoord van die elementen.

brunodb
24 augustus 2006, 13:47
ik vind die Lollar tweeds veruit het beste klinken. zowel goed voor het little wing stuk als voor het funky stuk. die blonde vond ik goed voor little wing maar minder voor het funky stuk.daar was het wat te dof voor, niet spranekelend genoeg

Quink
24 augustus 2006, 14:41
Tsja, gezien het prijsverschil van $100 tussen de Lollar's en de CS 54's lijkt de keuze me op zich niet zo moeilijk.
Van de andere kant, die Lollar's worden echt "ambachtelijk" in elkaar gezet, wat ergens wel weer charme heeft imo. Heb een setje Tele elementen gehad waarvan de koperen plaat onder het brug element "netjes" op maat was gevijld. :D Ok, maakt voor de sound geen klap uit, maar vond het een grappig detail.

Dweezman
24 augustus 2006, 17:25
Iedereen bedankt voor de bijdrages.

Setje CS '54 coming up!

Tristan
24 augustus 2006, 18:11
@Ewout:
Ik heb die Vintage 57/62 pickups op meerdere stock Fenders ('62 en '57 Vintage Reissue Strats) geprobeerd en vond ze een beetje neuzig klinken...

De '62 Vintage Reissue Strats hadden akoestisch dit karakter ook wel, maar de pickups waren een beetje doffig met niet zo mooi rinkelend hoog en met minder laag dan de Fender CS pickups...
Ik vind ze nog het meeste lijken op de Fender CS '69 pickups alleen dan met minder lekker laag en dat zijn ook niet mijn favorieten bij de clipjes...

@Dweezman:
Vet! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt...

Dweezman
24 augustus 2006, 19:43
@Ewout:
@Dweezman:
Vet! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt...


Me too! Can't wait...

Dweezman
29 augustus 2006, 23:36
Geachte klant,
We hebben vandaag met UPS Uw bestelling verstuurd.

yes....

Tristan
30 augustus 2006, 00:20
Tromgeroffel... :)

Samder
1 september 2006, 08:41
Schrijf maar een recensie als je ze hebt;):)

Dweezman
1 september 2006, 20:55
ik heb ze!

Eerst pielen. De gaatjes in de baseplate(?) van de pickups zijn te klein. De bijgeleverde schroeven passen niet lekker. Tricky klusje dit....

Ze hebben ook geen bolle kop. Alsof ze in het hout moeten verzinken. 'k weet niet hoe dat bij jullie zit, maar mijn slagplaat is van plastic...

Dweezman
2 september 2006, 00:17
Zo..

het is allemaal gelukt. Ff een klusje (nooit eerder gesoldeerd), maar dat viel mee. Slagplaat terug schroeven, nieuwe snaren erop en gaan!

Mijn eerste indruk... hmm. Wel ff wennen. De 54's hebben meer hoog, klinken frisser. De brightswitches van de Twin heb als eerste uit gezet. De definitie is zeker beter. Ergens ervaar ik het als een gemis aan warmte, wat ik bij de originele elementen als zeer prettig ervaar. Nu is het allemaal iets klinischer. Eerst maar ff kijken of dit de oplossing is voor mijn initiële probleem: feedback bij meer gain. Alles op max, check, wel de gebruikelijke ruis, maar feedbacken niet!
Jeuh!

Na ff aan wat knoppen draaien (brightswitches weer 'on'), meer eindtrap, minder treble etc etc, denk ik dat de '54's en Dweezman wel vrienden gaan worden. M'n instellingen op amp en pedalen komen wat preciezer nu, ik denk dat dat een goed teken is: namelijk dat je meer detail kunt horen.

Eerst maar es pitten. Morgen vroeg op, om mijn voorlopig laatste GAS-aanval op gitaargebied te stillen. Beware!

Dweezman
2 september 2006, 21:03
vandaag weer flink aan 't spelen geweest, 54's klinken superhelder. De truuk voor mij is om pre amp flink open te draaien, voor die heerlijke growl op de neckpup bij clean. Dat miste ik eerst ietwat, maar heb het terug. Wat een detail , deze elementen.

de middenstandjes zijn sowieso lekkerder dan met de Tokai-pups, de brug gebruik ik alleen bij veel gain, en dat kunnen ze hebben. Lekkere snijdende tone, heb deze pu wat dichter tegen de snaren gezet, zodat ik ookwat een volume toename krijg voor het betere solowerk.