PDA

View Full Version : Peavey Delta Blues amp



peveo
23 augustus 2006, 10:48
Tjuu,

Net naar de arts geweest vanwege problemen met de darmen. Bleek ik accuut geval van Gasvorming te hebben.
Receptje mee gekregen , eeen buizenamp om de zaak eens goed door te blazen.

haha, that wil work!!

Goed, Ik heb mijn oog laten vallen op een Peavey Delta Blues als maatje voor mijn Marshall Plexi59.

Heeft iemand zo,n amp en wat zijn de ervaringen? Maakt zo,n 15"speaker een veel vetter geluid of valt dat wel mee.
Wat doet ie met een strat?

Houdoe,

Peter

Mike McCready
23 augustus 2006, 18:18
Onze andere gitarist heeft hem de laatste tijd een paar keer in combinatie met een Marshall 1922 kast. Hij heeft een LP en dat klinkt erg lekker. Hij gaat zelfs zijn Mesa verkopen...

roger
26 augustus 2006, 13:51
Ik speel nu ongeveer 2 jaar op een DB 15 inch. Is echt een klassebak. Vooral clean klinkt 'ie errug goed. Op hoog volume krijgt het geluid een lekker randje, maar 30 watt is dan wel hard...Overstuurd kanaal is ook OK, maar minder dan het cleane. Met veel gain klink 'ie lekker.

Ik heb nu een Fulltone Fulldrive aangeschaft om die i.c.m. met het cleane kanaal te gebruiken. Helaas pas over 2 weken weer repetitie...

Trouwens nog een leuke verhaal ergens gelezen: Iemand speelde op een tweed DB maar met het Peavey logo eraf gehaald. Komt er iemand uit uit publiek op hem af vol lof over zijn mooie geluid en hele verhalen dat "die oude fenderversterkers" toch wel ontzettend goed klinken. Toen dus bleek dat het een Peavey van 600 euro was droop hij af...

Eko
26 augustus 2006, 16:36
Een 15inch geeft inderdaad wat meer bottomend aan je geluid. Zeker met een strat met singlecoils. Gebruik echter wel je cleane kanaal. Om een versterker met overdrive te leveren wordt de versterker ,,geknepen,, in het laag. Het mid wordt wat gepushed. Dit maakt een vervorming wat kaal qua klank.
Het is een truc die de meeste fabrikanten toepassen. Ze kunnen dan dunnere kasten en materialen gebruiken en toch klanten houden.
De DB met de 15 inch is een leuke versterker. Gebruik voor de drive inderdaad een goed pedaal. De Fulltone is inderdaad zeer goed. Gebruik echter zeker ook goede kabels. Anders is je geluid nog slecht. ( is geen grap.)
Ik gebruik zelf ook altijd een singlecoil met een 15 inch combi.

roger
27 augustus 2006, 12:52
Gebruik echter zeker ook goede kabels. Anders is je geluid nog slecht

Dat klopt, ik geloofde dat eerst ook niet, todat Frans (van Jukebox in Boekel) mij overtuigde, ik gebruik nu Cordial-kabels

BartL
27 augustus 2006, 12:59
http://student.infonomics.nl/students/b.loog/Delta%20Blues.mp3

Dit is mijn Delta Blues met een Les Paul, zonder pedaaltjes.

datsun
27 augustus 2006, 14:42
weet iemand of deze amp luid genoeg gaat voor gigs en repetities? Ben ook aan het overwegen voor eentje aan te schaffen.

a.c.
27 augustus 2006, 15:27
de DB gaat hard genoeg voor repetities en kleine optredens in kroegen e.d.
Als ie echt hard moet werken gaat met een strat alleen wel krijsen als een varken en gaat het warme geluid verloren. Hij wordt niet romig om zo maar te zeggen. Daarom heb ik hem uiteindelijk weggedaan.

datsun
27 augustus 2006, 15:29
spijtig, daarvoor zou ik hem dus gebruiken (grotere optredens dan kroegen). Zou het misschien gaan met een extra cab ofzo?

BartL
31 augustus 2006, 13:22
Een extra cabinet is er inderdaad op aan te sluiten. Heb dit alleen nog niet zelf gedaan.

Of hij gaat krassen op hoog volume of niet, ligt helemaal van je instellingen af overigens.

Wormaap
31 augustus 2006, 13:30
Bart, ik haat je :/

IK KAN GEEN GAS GEBRUIKEN ALS IK SPAAR, JA!

Vind'm erg lekker klinken, en ben nog quasi opzoek naar een blues buizenampje.
M'n high-gainers zijn toch wat erg heftig voor bluesy stuff (al is't zeker met de Fireball toch wel goed te doen)

Maar ome Wormaap moet nu toch echt eerst sparen en z'n nieuwe hifi-set kopen, want mijn '100 WATT US BLASTER' speakers bevallen me niet :+