PDA

View Full Version : Cae 3+ Se!



wimmeltje
23 augustus 2006, 08:44
heren!!!

Zo dat is even lang geleden dat ik iets heb gepost maar ik ben er nog steeds en heb nog steeds alles in de gaten gehouden. Ik had namelijk een vraag over de CAE 3+SE. Ik kan er nu eentje op de kop tikken maar ik vroeg me af of deze wel voor mijn doeleinden geschikt is voordat ik moeite ga doen om hem te bekijken. Ik heb als FX doos nog een G-Force liggen en een VHT 2502 eindtrap en daar zou een 3+se wel een goede toevoeging bij zijn. Ik speel veel pop/rock muziek wat naar rock en hard rock toe gaat en ik vroeg me af of de CAE preamp dit goed kan. Chiel, morris jullie input graag. Jullie spelen er namelijk al mee.

arjanb01
23 augustus 2006, 08:53
heren!!!

Zo dat is even lang geleden dat ik iets heb gepost maar ik ben er nog steeds en heb nog steeds alles in de gaten gehouden. Ik had namelijk een vraag over de CAE 3+SE. Ik kan er nu eentje op de kop tikken maar ik vroeg me af of deze wel voor mijn doeleinden geschikt is voordat ik moeite ga doen om hem te bekijken. Ik heb als FX doos nog een G-Force liggen en een VHT 2502 eindtrap en daar zou een 3+se wel een goede toevoeging bij zijn. Ik speel veel pop/rock muziek wat naar rock en hard rock toe gaat en ik vroeg me af of de CAE preamp dit goed kan. Chiel, morris jullie input graag. Jullie spelen er namelijk al mee.

Ik zou hem meteen kopen ! Geweldige pre-amp. En geschikt voor echt ALLE stijlen. Onder andere Lukather en Van Halen zweren erbij. En als ik zin had om zoveel rack spullen mee te slepen had ik hem allang gekocht. Maar ja ikzelf speel en repeteer in 3 verschillende bands dus heb geen zin om teveel mee te slepen.
Gewoon testen dus en kopen !

Jimi Hendrix
23 augustus 2006, 09:38
Onder andere Lukather en Van Halen zweren erbij.

Volgens mij gebruikte Van Halen 'm op een paar nummers van F.U.C.K. verder niet toch..... wat niet wil zeggen dat ie 'm niet cool zou vinden haha.

bluegate
23 augustus 2006, 10:08
Goede preamp, maar volgens vele gebruikers zijn de extra Mod's wel noodzakelijk
om het allerbeste eruit te krijgen.
Kost je dus nog een paar honderden euro's extra...

LordRiffenstein
23 augustus 2006, 11:07
Ik heb er momenteel eentje in huis op leen, in combinatie met een Brunetti Silver Bullet (EL34), 2 1x12s van Brunetti en een GForce. Gooi er af en toe een TS voor en dan kom je een eind in toonland. De 3+SE die ik heb staan is niet gemodificeerd en klinkt super, het cleane kanaal is lekker, niet super maar erg goed. De fun begint bij kanaal 2 en 3, lekker veelzijdig, lekker responsive en dan is er de EQ die het nog wat veelzijdiger maakt. Met een Valley Arts met EMGs erbij klinkt het allemaal erg Luke, de sound bedoel ik dan :satisfie: 8-)

Is niet de eerste keer dat ik eentje test en mocht ik een power amp hebben, dan had ik er ondertussen mogelijk al eentje maar ik zie een beetje op tegen de dubbele aanschaf.

wimmeltje
23 augustus 2006, 14:35
dus als ik het goed begrijp is hij zeer geschikt voor het werk wat ik speel. Stevige rock maar geen metal moet hij dus goed kunnen doen.

Chiel
23 augustus 2006, 15:09
Ik blijf het een superding vinden. Ik heb niet eens de Mods zoals Mau deze wel heeft en ik ben er heel erg happy mee. Clean is erg goed. Ik heb zelf de gain instelling op 80% en de master iets verder terug gedraaid als gewoonlijk en dat vind ik super icm met mijn Stratjes. Tweede kanaal is echt mega veelzijdig. Het heeft een beetje het karakter van 'Girl' van Anouk. Op een humbucker scheurt hij lekker en met een single coil heb je een lekkere, chrunchy slag sound. Leadkanaal gebruik ik erg weinig. Meestal boost ik het tweede kanaal en leg ik er een klein delay'tje overheen en voila. Het leadkanaal zou je ook kunnen gebruiken voor wat dikkere heavy sounds of uiteraard voor je main solo geluid. Kortom, een topamp en het proberen absoluut waard.

morris
23 augustus 2006, 20:52
Verder niets aan toe te voegen!

Mmmm ach toch wel.
De 3+ is stock al erg goed, maar voor mij is het pas echt mijn amp geworden na de mods. De verschillen zijn overigens niet zo dramatisch, je krijgt er geen volledig andere amp door, maar voor mij was het wel net dat beetje extra.
De blackface mod maakt het (op zich standaard al mooie) clean nog net wat mooier. Stock zit er een ietwat irritante frequentie rond 1,5 k.
De crosstalk mod zorgt ervoor dat de overspraak tussen kanaal 2 en 3 wordt geëlimineerd, wat vooral kanaal 3 ten goede komt en het buzzy karakter bij een neck SC element wat strakker maakt.
De tranny mod is de meest ingrijpende maar geeft de preamp een volwassener en evenwichtiger geluid, vooral vetter in het laag en dynamischer.
Toch zijn de mods beslist niet noodzakelijk. Luke's preamp bijvoorbeeld is volledig stock en klinkt als een tiet en dat ligt voornamelijk aan zijn VHT poweramp. Met de mods is kanaal 3 van de preamp 100% identiek aan de preamp sectie van de OD100.
Kritieke punt bij de 3+ is dan ook eigenlijk de poweramp, maar dat heb je met de VHT al redelijk voor elkaar. Toch ben ik mezelf nu aan het oriënteren op KT88 buizen of een 6L6 poweramp... Maar goed, ik weet het nog niet. Het klinkt eigenlijk als een tiet zo.

Ik heb de gain op maximaal 60 % staan en doe heel veel met de volumepot van de gitaar. Zet er een OCD of Red snapper voor en je hebt een super veelzijdige amp. Het voordeel van een wat lagere gain op de amp i.c.m. een goede OD is dat het geluid er veel opener en wat strakker door wordt. Metal blinkt 'ie niet in uit, met name door het classic karakter van de amp maar voor al het andere heb je een sublieme preamp.

Een laatste tip: neem wel een (eenvoudige) unity gain mixer bij de GForce, want dat maakt toch echt een wereld van verschil v.w.b. de feel en levendigheid van de preamp.

Morris

wimmeltje
24 augustus 2006, 07:45
thanks voor jullie input.

Ik zat zelf er al aan te denken dat het wel een goede preamp voor mij zou zijn. Ik ben zeker nog niet van plan om hem te modden maar je weet nooit wat er kan gebeuren in de toekomst. Ik ben ook zeker van plan een line mixer te gebruiken. Ik zat zelf te denken om de 3+ te gaan schakelen met een RL8 als ik die eentje kan vinden en ook een CAE linemixer erbij te doen. Zijn allebei 9,5 inch breed dus dat past precies in 1 he. Die red snapper is toch een soort van tube screamer?? Ik heb nog een TS9 liggen die ik zelf heb gemod en zal wel eens kijken of ik die erbij kan gebruiken. iig meenemen als ik de amp ga testen want ik ben er eigenlijk wel benieuwd. Ik krijg nu steeds meer zin in deze preamp.

El Bastardo
24 augustus 2006, 07:56
Kritieke punt bij de 3+ is dan ook eigenlijk de poweramp, maar dat heb je met de VHT al redelijk voor elkaar. Toch ben ik mezelf nu aan het oriënteren op KT88 buizen of een 6L6 poweramp...

+1

hang de 3+ eens aan een VHT 2150 en je weet niet wat je hoort

wimmeltje
31 augustus 2006, 07:42
Ik ga hem nu gebruiken met een 2502 poweramp maar dat wilt zeker niet zeggen dat ik misschien overstap op een 2902 oid. een 2150 zou geweldig zijn maar daar nog eens een mooie tweedehandse op de kop te zien tikken zal wat langer duren denk ik. Eerst zoek ik nog een rl8 en een linemixer.

sebastiaan88
27 oktober 2006, 14:31
Hee wimmel heb je em al?
Ben zeer benieuwdTd,
Sinds de zomervakantie ben ik eigenaar van Een valley arts standard pro, maar wel de swampash body versie, en deze klinkt zo fantastisch, hij is bijna identiek aan een van de oude VA's van lukather, en ik ben zelf groot lukather fan. Misschien is zon CAE3+ ook wel iets voor mij, dus lijkt me leuk als je nog wat post, Niet jongens?

Groeten sebas

pieter25
2 november 2006, 12:49
Wat is het verschil tussen de oude 3+ en de 3+ SE? Wat zijn de gangbare 2dehands prijzen? Scott Henderson zegt een 2:90 het lekkerst te vinden klinken, hebben jullie ervaring met deze combi?