PDA

View Full Version : Sappige Verhalen



Gear Slut
23 augustus 2006, 01:58
Ik doe een oproep,vooral aan de oudere gebruikers om hun "Spinal Tap"moment met ons te delen. Jongeren met een goed verhaal moeten niet schromen hun ervaringen van de muziekwinkel tot de oefenruimte en het podium publiek te maken.
Dus Glorie of totale deconfiture; ik denk dat iedereen geinteresseerd is in jouw malle verhaal.
Ik heb er zelf nog wel een aantal up my sleeve maar ik wacht daar even mee tot dat dit onderwerp een beetje loopt.( echt wel grappigge verhalen en ik denk dat ik ook wel leuk kan vertellen).
Laat je literaire vaardigheden de vrije loop en dik het lekker aan; :???: :p maar het moet wel een kern van waarheid hebben ( oh man, dit is leuk!)
Protect the innocent. Use initials only unless they really deserve to be named.

B_2_the_a
23 augustus 2006, 02:19
spinal tap momenten:

geluidsman die met mengpaneel en al er TIJDENS een optreden vandoor gaat.... ownee wacht, was niet de geluidsman maar een dronke gozer :P


voor de rest dingen zoals gitaristen die op m'n snoer gaan staan zodat het hele zooitje breekt..

en dan ook nog: drummers.........................






















(geen uitleg nodig)

skanky
24 augustus 2006, 11:50
Ik werk als technicus bij een poppodium en tijdens een optreden begon de beroemde Nederlands chagrijnigste arrograntste gitarist Jan A. op me te zeuren en te zeiken dat z'n monitormix niet goed was. Hij was blijkbaar vergeten dat hij zn eigen monitormix op het podium maakt, de sukkel. Ik wil echt nooit meer met'm werken. De show was ook nog eens saai, de hele avond dezelfde trucjes.

Butcher
24 augustus 2006, 15:51
In Lyons, Georgia, in de States zit een club genaamd K-Kountry Kerrigans. Afkorting KKK. Toeval? Hmmm... De eigenaar is een leider van de Dixie Mob, een zwaar criminele versie van de Clan. Als je de club binnen wandelt zie z'n 'security' lui, kale blanke mannen.

Het hoofd van de security, Krazy Wayne was ooit de sherriff van de county. Deze gast had een wietplantage in de kelder van het politiebureau, is uiteindelijk opgepakt, en heeft 15 jaar in de bak gezeten. De dag dat hij vrijgelaten werd wandelde hij Kerrigans binnen om een biertje te doen. Hij raakte betrokken in een vechtpartij en sloeg een man of 5-6 tot gort voordat hij onder bedwang was gekomen. Hij werd weer gearresteerd, maar de eigenaar van de club had z'n borgtocht betaald, had "the charges dropped" en nam hem ter plekke aan om security te doen.

De eigenaar had (had...) een zoon. Deze gast trouwde met een meisje en kreeg een dochtertje. Op een dag ging hij vissen en had een ongeluk. Hij raakte verlamd tot z'n nek. Uiteraard heeft een vrouw haar behoeftes, dus de eigenaar begon z'n schoondochter te naaien. En opeens verdween de zoon. Niemand heeft ooit nog iets van hem vernomen. Hoe ver kan een kreupel nou wegrennen??? Het frapante was dat de eigenaar binnen twee maanden met z'n schoondochter getrouwd was. Hij is dus nu stiefvader van z'n kleindochter...

De club heeft een bandhuis, of eigenlijk een woonwagen in het woonwagenkamp, vol met illegale Mexicanen die als hobbie vechthanen houden. Het bandhuis is ongeveer een jaar of twee oud, nadat het het oude huis vernielt was. Aan gort geschoten. Een vriend van me speelde er, en hij heeft wat vrienden bij de Hells Angels, en ze gaven hem een T-shirt. Dus hij droeg dat T-shirt. Drie Mexicanen lopen binnen, zien hem, en blijven hem de rest van de avond aanstaren. Ze drinken niet, dansen niet, gaan niet naar de WC, ze staren hem alleen maar aan. Aan het eind van de avond gebeurt er niets, dus de band rijdt naar het bandhuis, waar er ongeveer 50 Mexicanen staan te wachten. De band parkeert hun busje en stappen uit. Op dat moment worden er 50 pistolen getrokken en een schietpartij from hell breekt uit. De band vlucht het huis in en gelukkig werd er niemand geraakt. Het bleek dat de Mexicanen Banditos waren, een Mexicaanse motor bende, en aartsrivalen van de Hells Angels...

Ander verhaal. Een band speelde in die club, en de bassist, een gast genaamd Mike nam z'n vriendin mee. Deze hoepla besloot om de band een pleziertje te doen en deed een drug deal om crack cocaine te kopen. Met een undercover politie agent. Dus op een donderdag ochtend, 4 uur, werd het bandhuis binnen gevallen, en iedereen werd gearresteerd. De club zat opeens zonder band. Dus de eigenaar belt de judge, en om 11 uur 's ochtends word de band vrijgelaten. De aanklachten waren ingetrokken. Op die manier had Kerrigans een band voor het weekend. Twee weken later werd de band weer ingehuurd...

glacius
24 augustus 2006, 18:16
spinal tap momenten:

en dan ook nog: drummers.........................



praat me er niet van,... drummers die in een live situatie vinden dat ze iets nieuws moeten proberen en niet aan de afgesproken schema's te houden.. met als gevolg ... de rest staat voor lul

en dan ook nog achteraf zeggen dat hij goeie ideeen had ...

Gear Slut
24 augustus 2006, 19:23
Toen ik dertien was kreeg ik voor het met goed gevolg van het doorlopen van de brugklas een spaanse gitaar van mijn ouders. Aanvankelijk was ik zeer in mijn nopjes met mijn instrument maar na een half jaar trad er toch frustratie op; het ding klonk niet als een electrische gitaar. Nou had ik in Muziekkrant Oor gelezen dat er plak-elementen bestonden voor de gitaar. Mijn oudere broers hadden mij verteld dat de naald van een pick-up (platenspeler) in een element zit. Vindingrijk als ik was telde ik een en twee op, sloopte het elementje uit mij tiener pick-up en toog met soldeerbout en plakband aan de slag. Vervolgens plugde ik het eindresultaat in een oude buizenradio. En verdomd het werkte; door het opvoeren van het volume van de radio kreeg ik zelfs vervoming en was helemaal door het dolle heen.
Een klasgenoot van mijn broer die dit alles gadesloeg zei enkel: "Jij bent gek!".

Gear Slut
7 december 2006, 05:35
Komen we dus in Froombosch om het bovenstaande te doen,zien we tot onze schrik Vortex :metal: in de opname ruimte; die lui zijn dus echt niet zachies.
Wat blijkt nou, Harrie is ziek. Hij had nog een mailtje gestuurd..'s middags..
Hallo lul! had je niet effe kunnen bellen??
Maar verder is hij wel een goeie gozer.

jasper159
7 december 2006, 12:44
Drummers, pfff (sommige dan toch)
Zoals onze ex drummer
Speelde op ons eerste optreden 3x te snel, dus wij moesten volgen, de zangeres kon niet volgen, waardoor wij allemaal voor lul stonden...
Maar we hebben nu een andere drumster, en zij houd zich er wel aan, dusja..

vulvasonic
24 december 2006, 00:50
Ik zit pas sinds een jaar bij DE ZINGENDE FRESIA'S.
Onze bassist is inmiddels de 50 gepasseerd en als je alle verhalen hoort in de limo, dan zou je het liefst daar meteen een boek over gaan schrijven. En dan wordt het een HEEL DIK BOEK!

Het is teveel.
Zelf heb ik ook het een en ander meegemaakt toen ik met een oud bandje van me met 34 man een ouwe doorgeroeste bus in stapten om door Tjecho-Slowakije te touren. Het kost me TE VEEL tijd om alles te vertellen.

Als je naar de Fresia-site gaat (hoofdmenu-item 'In beeld' en dan het submenu-item 'Spinal Tap' (zie mijn signature) dan zie je een selectie Spinal Tap avonturen. En dat is maar het topje van een gigantische ijsberg. En de vieze verhalen hebben we wijselijk weggelaten.

Dude
28 december 2006, 00:15
Veel verder dan de bekende vergeten spullen, kapotte auto op de snelweg, ruzie met een dronken pauper en band stress ben ik nooit gekomen. Wie weet komt het nog ! Leuke verhalen om te lezen btw !

Nellyrocks
2 februari 2007, 12:33
En... Zit ie er weer aan?

Raffie
7 februari 2007, 11:21
Mijn glorie momenten :

Eerste GIG ever : we speelden seek&destroy van metallica , alles ging perfect, lekker strak geluid ... tot ik aan de lead van de andere gitarist besefte dat mijn volume niet open stond ... ik zet mijn volume op met gigantische feedback tot gevolg ... de geluidsman had mij loeihard gezet :-)

- Op een optreden bij een moto-club : tijdens nummer kregen we bbq kippenvleugels in onze mond gestopt , de bassist weigerde maar moest uiteindelijk toegeven , hij is vegetariër hahahhaha

- hetzelfde optreden : tijdens een wahwah lead viel mijn pedaal van't podium , iemand zag dat en legde hem terug, met de rubberen voetje naar boven effe later was de solo gedaan ...

- Een keer een zatlap voor op't podium met zijn gat op mijn midipedaal schakelen tss effecten , toe hij rechtstond viel hij om tegen de front PA speakers die op een biervat stonden, kon ze nog net tegenhouden voor ze vielen , heb er leuke videobeelden van hehe

dat zijn zowat de straffe verhalen maar ... puur rock&roll he ;-)

Raf

Nellyrocks
8 februari 2007, 16:14
Komt me wel bekend voor dat soort dingen.

De rubber dopjes onder mijn wha zijn inmiddels weg. Een keer heel erg hard uitgegleden over dat ding in een te enthousiaste solo. Mensen dachten dat het erbij hoorde.

Aantal optredens in Zwitserland gehad en ik had niet genoeg snaren. een half optreden met vijf snaren gespeeld en de dag erna 50 km moeten rijden naar de eerste musiekwinkel.

Zelfde serie optredens: Ze hadden de speakers van de zangversterker aan buizen aan het plafond getaped. Dat liet aan een kant wat los dus hebben we dat verstevigd met leaches van snowboards. Was dus een hangende speaker met drie bungelende snowboards er onder.

akkebaas
12 februari 2007, 22:22
Verhaaltje uit België: groep speelt café-optreden dat niet echt lekker loopt. Tijdens de pauze belt de gitarist de politie om te klagen over geluidsoverlast. Gevolg: politie komt binnen tijdens de tweede set, legt het optreden stil, band kan naar huis...

Harry
21 februari 2007, 12:07
je hebt vast nog wel meer van die verhalen......

Nellyrocks
21 februari 2007, 13:24
zaterdag weer een mooi moment.
Ik speelde met een gelegenheidsbandje op het feest ter ere van het 5 jarig bestaan van mijn stamkroegje. 26 stamgasten die met z'n allen 30 nummers spelen.

We waren met bezig met rearviewmirror van PJ toen de zanger (overrigens ook de zanger van mijn echte bandje) een vriendelijk bedoelt bierviltje in zijn oog gegooit kreeg. Hij heeft het nummer meet zijn hand op zijn ook afgemaakt en is daarna heel snel het podium afgerend. Hij loopt nog steeds met een dik, rood, ontstoken oog rond.

mikeyaxeman
24 februari 2007, 17:16
Ik heb qua verhalen ook wel hetzelfde meegemaakt als de meeste hier denk ik.
Zoals het welbekende bier over je pedalenbak heen krijgen en dergelijke.
Een keertje stonden we op een motortreffen te spelen toen er enkele mensen begonnen te dansen op de vloer (plavuizen nat van het bier, nee da's geen goeie combi) dus donderen ze op een gegeven moment overhoop over de monitors richting mij (wij stonden gewoon op de vloer omdat ze geen podium hadden).
Nou ze stonden weer op en ik dus verder spelen en ik denken waarom geeft mijn versterker opeens zo weinig gas!
Bleek dat die gasten op mijn channel switch waren geflikkerd stond ie dus op het cleane kanaal.
En andere keer stond er voor mij een zatte gast met de microfoon te sodemieteren en op een gegeven moment pleurt ie voorover tegen de mike aan waarop ik het ding tegen mij gitaar kreeg (gelukkig verder geen schade aan m'n gitaar).
Tja de charme van in een bandje spelen :)

Harry
27 februari 2007, 12:38
nee, zal geen familie zijn. Wel grappig dat al die muzikanten uit die tijd het over Radio Luxemburg hebben. De muziek op de nederlandse zenders was schijnbaar nogal oubollig....




Jazeker Harry! maar ik benodig vaak een aanleiding.
Dat kan van alles zijn b.v... jouw naam?

In de tijd waarin mijn vorig verhaal speelt was er in Den Haag een geweldige band genaamd ; de Scarlets. Gitarist was een naamgenoot van je.
Toeval, familie??

van "The Scarlets" werd gezegd dat ze de beatlesnummers eerder speelden
dan de fabfour zelf. Het gebeurde regelmatig dat de nieuwste single van
de beatles nog niet in de winkel lag maar dat de Sc.... het dan al live speelden.

De truc was om midden in de nacht naar radio Luxemburg te luisteren waar ze
altijd de primeurs hadden. De jongens van de Scarlets hadden kennelijk aan 1 keer luisteren genoeg .

In mijn beleving hadden de beatles elke week een hit en dus zullen de muzikanten van de Scarlets weinig geslapen hebben.

kick.

Butcher
9 maart 2007, 16:28
Op 19 Juli 2006 vertrokken we voor een zes daagse tour vanuit Nashville, TN. Dit is de dag dat een onweerstorm de stad St. Louis voor een week plat legde. Welnu, op het moment dat de storm begon reden wij in een bus op een brug over de Mississippi rivier. In St. Louis. We zagen een vrachtwagen overkantelen, en we dachten, "OH FUCK!! WE"RE GONNA DIE" Gelukkig veilig aan de andere kant aangekomen. Opeens hoorden we een luide knal, en begon het te regenen in de bus, boven onze bedden. Een afgebroken tak vloog over de bus en nam een airconditioner van onze bus met zich mee, een gat van 75cmx75cm in het dak van onze bus achterlatend.

De volgende dag begonnen we met onze show, en drie nummer in de set vloog de de PA in de fik. Een of andere kortsluiting. Einde show.

Op dag drie speelden we Nebraska. De promoter was een lokale boer, en we hadden ontbijt bij zijn ouders. Echt wreed te gek, en na het ontbijt stonden er 10 quads klaar voor de band en crew. De Reader's Digest Het Beste versie: De stage manager breekt z'n elleboog tegen een boom. De roadmanager vliegt van z'n quad af en verzwikt z'n enkel. Ik land om m'n rug met de quad boven op me. De leadzanger rijdt zijn quad in drijfzand. Maar de show die avond was te gek.

Op dag vier was het de bedoeling dat we in Colorado speelden. Jammer genoeg scheed de koppeling was de bus ermee uit. Dus de bus werd naar Omaha, NE gesleept, en we hadden een hotel geregeld zodat we we konden uitvogelen hoe the fuck we naar Colorado konden. Lang verhaal kort, die gig werd gecanceled. Toen een vrachtwagen en een busje gehuurt om naar Cheyenne, Wyoming te gaan voor de laatste show van die week. Na een rit van 8 uur in Cheyenne aangekomen.

Een andere act die daar speelde was ook Nashville-based, en we hadden het voor elkaar gekregen om onze aparatuur om hun vrachtwagens te krijgen, zodat wij vanuit Cheyenne terug naar huis konden vliegen. Jammer genoeg moesten we 600 dollar per voertuig betalen als wij de vrachtwagen en het busje niet terug naar Omaha reden. Fuck... Dus met een lege vrachtwagen zijn we terug naar Omaha gereden, en vanuit daar vlogen we naar huis. Was de bedoeling...

Twee uur into die trip (3uur 's ochtends) kwam het verkeer op de snelweg tot slilstand. Een of andere gek had een meisje op gunpoint vanuit een tankstation ontvoert, een auto gestolen, en richting het westen gereden totdat hij zonder benzine zat. Toen heeft hij het meisje uit de auto getrokken, en begon op auto's te schieten. Deze debiel heeft toen een vrachtwagen chaffeur doodgeschoten, die op dat moment nog 120km/uur reed. Deze stand-off duurde tot ongeveer 8 uur 's ochtends. De stagemanager en ik stonden het allemaal eens effe aan te kijken, toen een politie scherpschieter deze gek doodschoot, ongeveer 3-400 meter van ons vandaan.

Uiteraard misten we onze vlucht vanuit Omaha, dus via verschillende vluchten zijn we thuis gekomen. Mijn vlucht had een tussenstop in Cheyenne, WY...

intGod
27 maart 2007, 16:21
Klein en vooral ondiep podium. In plaats van de gewoonlijke formatie staan we met z'n vieren zowat naast elkaar te spelen. Met gevaar voor eigenlijk leven, mag ik zeggen, want ik heb meerdere malen de hals van de bas moeten ontwijken.

Maar goed, het hoogtepunt voor de bassist komt en hij mag een nummer beginnen met een basintro. Glimmend van trots en wijdbeens zet hij het nummer in. Waarop wij niets horen. Niets.

Blijkt de zangeres tijdens het vorige nummer op zijn volumepedaal gestaan te hebben en dat pedaaltje is dus volledig dicht.

hendrix_appendix
27 maart 2007, 21:00
We schrijven; de jaren 60
.
De roerige,fantastische, gelukzalige jaren 60.
Ja hoor als je alle rottigheid vergeet en dat lukt me soms.
Dan is het allemaal geweldig.
Zeker in Den Haag waar op iedere straathoek in clubs en
kroegen, in onderkerkse kelders,in kantines van rolschaatsbanen.
overal bands spelen. Wij niet! Wij treden niet op. Wij weten wel beter en
we kijken wel uit. Wij doen aan “repeteren”. Dat wel.

Wij spelen drie nummers met vier accoorden .Of is het andersom?
En we repeteren alleen als we voldoende meisjes weten te interesseren.
Deze keer zijn het er drie .

Wij zijn met vier. Mickey, drummer van wereldklasse , geleend drumstel.
Lex basgitaart middels een verbouwde jukebox .
Ik versterk mijn postorderstrat met een radio en Ferry denkt dat hij kan zingen.

We hebben een schuur op het volkstuintjes-terrein niemand heeft hier last
van ons en we hebben ‘s-zomers verse worteltjes.
De meisjes heten Anja en Tanja ze lijken op elkaar en dan is er ;Anneloes
maar die is van Mickey!

Drie nummers en dan, in de pauze kunnen de dames hun waardering voor de
de muzikanten tonen .We maken het ons gemakkelijk op de aanwezige matrassen.
Er blijkt een meisje te weinig maar Anja weet een oplossing. ”De schat “

We repeteren alleen “door de week” . In het weekend vindt je ons in de kroegen en clubs in onderkerkse kelders en in kantines van rolschaatsbanen.
Daar spelen ; The Golden Earrings ,The Nicols, The Scarlets ,The Q65 en
zondagmiddag in “hoornwijk” The Motions.

kick.

Stop er een paar blote tieten en een stijve lul bij en ik zou denken dat je de langverloren broer van Jan Wolters bent!:chicken:


@Butcher, ok das een goed verhaal voor je kleinkinderen;)