PDA

View Full Version : Boss GT-8 of een Line6POD XT live?



speedjo
23 augustus 2006, 00:41
Mijn zoom 707 ga ik inwisselen voor een nieuw bakkie.
De GT8 is natuurlijk heel sterk maar de Line6 heeft goede opties zoals een editproggie op de pc en ook de Variax aansluiting.
Ik heb trouwens vandaag even op de nieuwe varix gespeeld en het klonk best goed.
Heeft iemand ervaringen of wijs advies voor mij?
:jam:

guvnor
23 augustus 2006, 08:49
geen advies, wel een vraag: Waarom hoor ik zo weining mensen de Digitech GNX3000 als alternatief voor deze MFX boards noemen?

Ik heb er zo eentje en ben er 100% tevreden over. Deze link laat reviews zien:

http://www.thestompbox.net/ViewArticle.aspx?ArticleID=21

pgm10th
23 augustus 2006, 09:16
Mijn zoom 707 ga ik inwisselen voor een nieuw bakkie.
De GT8 is natuurlijk heel sterk maar de Line6 heeft goede opties zoals een editproggie op de pc en ook de Variax aansluiting.
Ik heb trouwens vandaag even op de nieuwe varix gespeeld en het klonk best goed.
Heeft iemand ervaringen of wijs advies voor mij?
:jam:


Ik heb de GT8
http://www.xs4all.nl/~jem777/assets/images/Main_boss_gt8_photo_1.jpg
Deze klinkt echt te gek, maar dat komt ook om dat ik mijn Boss DS-1 custom er voor heb zitten.
http://www.xs4all.nl/~jem777/assets/images/boss_ds1_keeley_1_photo.jpg

Om dat (voor mij) de GT8 geen lekkere amp-sim heeft, en deze Ds-1 custom heeft een Amp-sim in gebouwd. (als je hem op de all seen eye setting heb staan)

Dit pedaal (ds-1) is ook door Steve Vai gebruikt, en hier door krijg je een vette sound.

Opzich is die GT8 echt een uitkomst in vergelijking met ander mulitie effects.
Voor dat ik deze kocht, heb ik zo'n 17 verschillende geprobeerd, waar onder ook die line6, maar dat was dan ook de enige concurentie in vergelijking met die GT8.

Waarom ik uit eindelijk voor die GT8 gekozen heb, omdat ik eenmaal weg ben van Boss.
Hij is heel makkelijk te bedienen en te programmeren.
Kort om,........je moet hem hebben.

Satriani
23 augustus 2006, 20:17
Heb de xt gehad en hated it ;) maar er zijn genoeg mensen die er helemaal weg van zijn. De ampmodels schijnen op de podxtl beter zijn dan op de gt8. Op de gt8 zitten meer/beter klinkende effecten waar je van alles aan kan tweaken. Dus het ligt er maar net aan waar je voor wilt gebruiken.

En zelf testen , miss vind je de ampmodels op de gt8 helmaal de shit, zal iig beter zijn als dat crappy zoom dingetje

grindminder
24 augustus 2006, 11:09
De ZOOM G7 of G9 al getest? ook erg goed/leuk

SimonS
24 augustus 2006, 11:17
tip voor testen: ga niet in een half uurtje per unit doorheen. Neem de tijd, veel tijd, voor testen. Toch echt minimaal een uur per apparaat. Ik kreeg in ´t begin alleen maar poepgeluiden uit mn podxtlive.

guvnor
24 augustus 2006, 12:21
Hieronder de mening van Guitar3456 (Mike). Hij werkt met zo'n beetje alle MFX boards en verkoopt ook CD's met patches, nieuwe amp sims etc.
Hij heeft er ontzettend veel verstand van en dit antwoord postte hij op het Digitech forum. Laat zien welk pedaal volgens hem het beste is voor welke doeleinden.

Ikzelf vond modelling het belangrijkste en heb daarom gekozen voor de GNX3000.


for stock modeling, premiere editor, great live use pedal with similar stompbox flexibility as XTL-- GNX3000 plus it's cheaper

for efx placement and efx pack add-on's- XTL

for efx. stomp dist - GT8

for reverbs/delays- 3000/GNX4 lexicon based rev's rule

For stage/ PC, advanced flexibility, sounds, recorder/drums/ total pkg GNX4

Bluesy warm classic models, not much on efx - Tonelab

For XTL type functions and tube warmth- G9.2tt

crapton
25 augustus 2006, 21:13
Idd goed testen. Ik heb zelf een XTL en ben het met de vorige schrijver eens dat het wel wat tijd kost met tweaken. Als je het goed doet kan je er heel lekkere sounds uitkrijgen, zowel clean, crunch als hi-gain. Er is behoorlijk veel mogelijk, helaas kan je niet meerdere modulatie effecten achter elkaar zetten (bv trem + chorus). Verder is een externe wah of expression pedal noodzakelijk.

Maar wat volgens mij heel belangrijk is: de software ondersteuning van Line6. Veel gebruikers, je kan allerlei tones downloaden, software updates, editor en de play along software. Ik denk dat de andere merken daar minder moeite in stoppen. Via USB opnemen op de PC is een fluitje van een cent.

Verder een zeer grote userbase - dus een soort industry standard.

Niet te vergeten - als je Variax wil kan je direct via XTL aansluiten zonder extra voeding en de gitaar patches veranderen mee. Ik heb zelf een Variax Ac 700 en die is heel prettig voor live bandgebruik.

Die GNX3000 schijnt ook heel goed te zijn, heb ik niet gehoord. Line6 zou een paar design features van die Zoom G9.2tt moeten overnemen, zitten leuke innovaties op.

sugarfish
26 augustus 2006, 01:41
... helaas kan je niet meerdere modulatie effecten achter elkaar zetten (bv trem + chorus). Verder is een externe wah of expression pedal noodzakelijk...

Dat heeft mij dus voor de GT8 laten kiezen...

speedjo
27 augustus 2006, 17:42
Alvast bedankt voor de reacties. Ik zie dat de verdeeldheid groot is en de keue denk ik vooral persoonlijk. Intussen heb ik een vet aanbod gekregen om de Boss GT Pro 19" versie te kopen. Dan moet er nog een footcontroller FC200 bij. Ik heb ook al een footcontroller van Behringer de FCB1010 gezien met 2 pedalen.
Van de GTPRO heb ik ook al diverse demo's gezien die aardig in mijn straatje komen. Dus zal ik die GT Pro maar eens flink, lang , uitproberen.
Jullie horen nog van mij.
speedjo :satisfie:

armageddon
27 augustus 2006, 17:49
Zelf heb ik een GT-8 en icm met een lekkere amp klinkt ie heel goed. De versterkermodellen zijn niet zo heel goed, maar je kan ze bijvoorbeeld wel gebruiken als extra boost. Experimenteren is een must, er zijn fantastische dingen mee te doen.

JoostBaksteen
27 september 2006, 20:49
Het zijn wel een beetje oude koeien, maar voor mensen die de search gebruiken en dit topic tegen komen wil ik ook nog even wat toevoegen.

Zelf heb ik, sinds kort, de GNX4. Naast alle handige de features klinkt hij ook nog eens erg goed. "Out-of-the-box" klinkt hij niet echt lekker, je hoort duidelijk dat het modeling is. Maar als je de 'SuperModels' van Guitar3456 (waar guvnor het al over had) gebruikt klinkt het echt erg lekker.

Zonder die extra models klinkt hij zo/zo, maar mèt heb je er ècht wat aan. Hier staan wat audio samples van de GNX4 met SuperModels (er zijn overigens ook supermodels voor GNX3000/GNX3/GNX1/GNX2): http://www.mtprosound.com/MFXSUPERMODELS.html/MFXAUDIO.html

Het is alleen jammer dat je hem niet in de winkel kan testen mèt die models. Voor mij was het daarom nogal spannend of het wel echt van die 'super' models zijn, maar dat kan ik confirmen, klinkt echt beter. Die samples zijn wel representatief.