PDA

View Full Version : opstelling van elementen.. leer het mij!



Tho
22 augustus 2006, 23:27
Mensen ik heb een vraagje!
Ik wil graag een jackson sl 3 aanschaffen. Nou is het brugelement een humbucker (SDjb) en het middel en als element 2 singlecoils (hotrails).
Ik hoorde van iemand dat als je een lekkere vette metalsound wil hebben, het eigenlijk voornamelijk van belang is dat het brugelement een humbucker is..
Weet iemand hier iets van? En wat is nou PERFECT voor metal? (zowel rythm als solo)
graag wat info over de opstelling van de humbuckers en singles!!
groetjes, thomas

Negative K3 fan
22 augustus 2006, 23:34
hot rails zijn geen single coils, maar humbuckers in single coil formaat en met een seymour duncan JB kun je prima metal spelen, dus zet hem op.

Tho
22 augustus 2006, 23:37
Okey! dat word interessant.. Dus zitten er in feite 3 humbuckers in? of begrijp ik dat nou verkeerd..

Negative K3 fan
22 augustus 2006, 23:47
als er in de midden en nek positie hot rails zitten, dan heeft je gitaar inderdaad 3 humbuckers.

FruscianteFan
22 augustus 2006, 23:52
Wat is perfect voor metal?

Geen idee, metal is een groot begrip.

Maar voor het meeste werk zul je met een humbucker in de brugpositie wel een heel eind komen. Zeker als het een Jackson is kan het qua gitaar niet echt misgaan. Voor solowerk is een humbucker in de halspositie ook fijn.

Tho
23 augustus 2006, 07:11
thnx mannen, dan ben ik er uit! Misschien de JB ooit nog eens vervangen door een Dimebucker :P

Have a nice day ya'll!

Nils Veen
28 augustus 2006, 19:20
EMG's zijn goed voor metal, maar daar zijn geen hot rails van voor zover ik weet.
Di Marzio maakt prijzige maar prima elementen, maar als je perse een humbie geluid op neck pickup position wil neem dan de Duncan ja

Tho
29 augustus 2006, 18:21
Ik heb EMG's in mijn Custom les paul zitten, en dat is niet verkeerd! DiMarzio hou ik niet zo van (vraag me niet waarom), Maar seymours vind ik echt heel veel karakter hebben.. Ik denk dat het de Jackson SL3 word, maar ik kijk tijdens het sparen nog rustig verder.
Ik denk wel dat die hotrailsjes echt super strak klinken! :D

Johannes
29 augustus 2006, 19:22
... DiMarzio hou ik niet zo van (vraag me niet waarom), Maar seymours vind ik echt heel veel karakter hebben..

Er zijn een hoop mensen die denken dat DiMarzio elementen je gitaar doen klinken als een Ibanez.... Ik gok dat het daardoor komt.

sembo
29 augustus 2006, 19:28
de dimarzio fasttrack 2 is echt een heel goed hardrock/metal element in single coil formaat

meer gain en bas kanje niet hebben!!

Tho
29 augustus 2006, 20:02
Er zijn een hoop mensen die denken dat DiMarzio elementen je gitaar doen klinken als een Ibanez.... Ik gok dat het daardoor komt.
Daar heb je een sterk punt, want ik heb inderdaad een Ibanez gehad.. Maar ik laat mijn gear ook heel sterk beïnvloeden door mijn favo gitaristen (waarvan ik denk dat dat geen verkeerd punt is) en dan kom ik toch altijd op EMG of Seymours uit..
Maar ik ga eens wat info ophalen over DiMarzio!

G.G.
30 augustus 2006, 00:54
DiMarzio hou ik niet zo van (vraag me niet waarom), Maar seymours vind ik echt heel veel karakter hebben.


Er zijn een hoop mensen die denken dat DiMarzio elementen je gitaar doen klinken als een Ibanez.... Ik gok dat het daardoor komt.

Ik vind de eerste beredenering ook een beetje kort door de bocht.

Een Tone Zone, in het juiste instrument geen karakter?????? (en zo ken ik wel meer DiMarzio's) We hebben het over magneetjes met koperdraad, niets meer en niets minder.

Karakter, als die term al bestaat, komt uit de combinatie van hout, speelstijl, elementen, amp.

Je doet jezelf echt tekort door DiMarzio te negeren in je keus. Kijk niet teveel naar merknamen, maar probeer zoveel mogelijk instrumenten uit die qua houtsoort overeen komen met de jouwe, en kijk welke elementen daarin zitten.

Morpheus
30 augustus 2006, 01:41
ik ga te allen tijde voor dimarzio. SD mist iets in sound. ik heb van de humbuckers van SD een stuk of 6 geprobeerd, en van dimarzio ook een stuk of 8. al die dimarzio's waren stuk voor stuk briljant, en van die seymours vond ik er geen lekker.

t lijstje:

seymour:
JB: mist power, ballen, druk, punch, smeuigheid, laag.
'59: mist complexiteit, kracht, diepte, smeuigheid
seth lover: idem
distortion: gruizige pokkezooi. voor de rest: zie jb
jazz: zeer gearticuleerd, maar niet warm noch smeuig, ook niet romig.
pearly gates: scherpe schelle vervelende pickup.

Dimarzio:
Superdistortion: krachtig, scheurt als de nete, lekker dik en romig.
Air norton: lekkere allround pickup, hotte paf eignelijk, met super harmonics.
EVO brug: scheurt als de hel. dik, zwaar, dreunend, lekkere pinches, onvergeeflijk.
EVO hals: zie air norton, maar dan meer scheur, mindere pinches, en dikker en agressiever
X2N: lekker voor pompende metal, en gesplit lekker voor de rest. lekker dikke dreunende sound.
Super2: scheurt lekker, is smeuig, maar wel heel helder, bijna TE helder.
breed: ala superD, maar dan minder output, en nog dikker
Hum from helll: heerlijk element in de hals, licht smeuig, niet gruizig, lekker voro clean, en met OD is ie niet te zwaar overstuurt, maar zeker niet iel.

alles in les pauls btw. ik ga dus voor de superD in de brug en een breed in de hals.

Tho
30 augustus 2006, 11:44
Ik vind de eerste beredenering ook een beetje kort door de bocht.

Een Tone Zone, in het juiste instrument geen karakter?????? (en zo ken ik wel meer DiMarzio's) We hebben het over magneetjes met koperdraad, niets meer en niets minder.

Karakter, als die term al bestaat, komt uit de combinatie van hout, speelstijl, elementen, amp.

Je doet jezelf echt tekort door DiMarzio te negeren in je keus. Kijk niet teveel naar merknamen, maar probeer zoveel mogelijk instrumenten uit die qua houtsoort overeen komen met de jouwe, en kijk welke elementen daarin zitten.

Als je mijn laatste post had gelezen stond daar dat ik me een beetje zou gaan verdiepen in DiMarzio's, en stond daar ook dat ik me erg laat beïnvloeden door mijn favoriete gitaristen, en dat ik een Ibanez heb gehad met DiMarzio's die me niet echt bevielen. Verder weet ik dat het sterk afhangt van het soort instrument en hout waar je op speelt.
Tnx voor je reactie anyway, het blijkt dus dat een hoop mensen wel van DiMarzio houden, wat mij dus weer aanspoort om wat te gaan testen ;)