PDA

View Full Version : Lapsteel tonebar



Doc869
22 augustus 2006, 23:27
Ben net bezig met de laatste hand te leggen aan mijn eigen lapsteel gitaar!
maar nu voordat ik ze kan uitproberen moet ik nog een tonebar zien te vinden....

aangezien ik er nergens één vind (in België toch niet) vraag ik het hier... weet iemand waar ik dit in België kan vinden?? want de zaken in nederland die ik geraadpleegd heb en die tonebars verkopen, verzenden dit precies niet naar belgie... want overschrijvingen naar het buitenland is niet direct het simpelste precies...

zou echt zo rap mogelijk mijn lapsteel bespelen (of toch proberen :cooler: )

groeten!!!

Harry
23 augustus 2006, 09:49
ken je niemand die aan metaalbewerking doet en even een staafje voor je kan polijsten?

Nickname
23 augustus 2006, 10:37
Eigenlijk hoort dit niet in elektrische gitaaren maar okee.. je kan er toch ook zelf wel 1 maken? :satisfie:

iam
23 augustus 2006, 10:43
bij thomann.de heb ze goedkope steelbars...
als je in de buurt van gent woont wil ik er je wel eentje lenen...

bert k
23 augustus 2006, 11:36
Eigenlijk hoort dit niet in elektrische gitaaren maar okee.. je kan er toch ook zelf wel 1 maken? :satisfie:
O? Is toch ook elektrisch?

Kim Wilson
23 augustus 2006, 11:38
http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Hier zou die idd beter staan...

bert k
23 augustus 2006, 11:39
Weet je dat ik daar nog nooit geweest was? Ik ga hem maar verplaatsen idd.

Kim Wilson
23 augustus 2006, 11:40
Ach, zo leer je nog es wat. :D

Ron Houben
23 augustus 2006, 16:37
Hallo Doc869,

Die zijn gewoon van het merk Jim Dunlop te bestellen. Iedere muziekhandelaar heeft dit merk in zijn winkel en kan dit dus bestellen. Koop vooral geen geheel ronde, maar een met uitsparingen aan de zijkanten voor je vingers.

http://www.jimdunlop.com/files/1153518147_LAP_DAWG_TONEBAR_250X185.jpg

Dát is wat je moet hebben, de rest is niet te handelen.

Succes!

Ron Houben

shamehair
23 augustus 2006, 16:46
In afwachting tot je een tonebar vindt, kan je ook een gewone metalen of koperen slide gebruiken. Mits wat oefening lukt dat ook wel.

Doc869
24 augustus 2006, 01:19
merci voor de reacties!
ik heb er vandaag toch één via internet kunnen bestellen! en jawel in nederland!! want in belgie is het precies nogal triestig wat onlineshops betreft!

als alles goed zit kan ik binnen een paar dagen, na nog een paar lagen vernis, mijn nieuwe lapsteel uitproberen!!!

groete!!