PDA

View Full Version : 3 doors down



Ic3gl0vE
1 december 2002, 17:07
Ik vind dat 3 doors down een erg vet rockgeluid heeft... uit wat voor versterker komt dat?

Phizer
1 december 2002, 22:00
geen id maar 3doors down rulez idd wel bigtime!

met google vind je het zo, lijkt me

LordRiffenstein
1 december 2002, 22:38
Op Pinkpop gebruikten de 2 gitaristen Line6 versterkers (top) in een rack met nog wat apparaten, Ibanez gitaren en Les Pauls.

HTH,

Yoeri

Janneman
2 december 2002, 01:08
Hmmm, als het geluid idd uit die line6 komt, dan kunnen we hier nog een paar leuke discussies gaan voeren :grin:

Rwin
2 december 2002, 19:13
hahaha ja idd... ze gebruikten Line6 met Marshall kasten...

Id studio (wat jij dus hoort op de radio) hebben ze een hel erg lekkere Marshall knoepen... maar vergeet niet dat het BASgeluid (van de bassist) erg goed bij de gitaren past en DAT is het "lekkere" eraan. het klinkt als 1 geheel...

dus: Ze hebben een mooie bandsound. (met marshalls... en flextones...)

Rwin

Ic3gl0vE
2 december 2002, 21:53
maar als je alleen het gitaargeluid hoort klinkt het nog steeds lekker

Ik heb ze nog nooit live gezien/gehoord dus vraag me alleen af hoe ze dat studiogeluid krijgen

wat voor marshalls zijn het?

Ibanez RuleZ
2 december 2002, 22:50
eh, ik dacht altijd dat ze met rectifiers speelden. als je de clips ziet van ze, dan staan die op de achtergrond, en daarnaast vind ik het zeker geen marshall geluid, is te diep en de scheur is te grof.

harrald

PeArLjAm
3 december 2002, 15:21
Ja ik dacht zelf ook dat ze mesa boogie rectifiers gebruiken, zag ze ook staan bij het optreden op lowlands. Anyway in ieder geval ook line6 halfstacks, maar misschien zijn die voor de effecten ofzo, want de echt lekkere scheur komt uit de boogie.

Rwin
3 december 2002, 18:18
welnee... de scheur komt uit de line6. (jullie zitten nog in de ontkenningsfase :razz:)

en ze gebruiken verschillenden.

idd de ene gitarist gebruikt mesa CABINETS. en de ander marshall cabinets.

Dacht ik... kep ze ook gezien op lowlands... maar het was al tegen het eind vd dag en het was 30 graden :grin:

Rwin

Ic3gl0vE
7 december 2002, 19:50
rectifiers? maar dat zijn toch juist ontzettende metal-amps?
of kan je ze goed gebruiken voor rock EN metal?
vertellen jullie me hier stiekem dat ik ook een rectifier wil?

Ibanez RuleZ
8 december 2002, 17:48
welnee man, rectifiers zijn helemaal niet alleen voor de zware metal. Het heeft inderdaad het imago van zulk spul, maar dat valt best wel mee.

In ieder geval zijn de opnames zeker wel recto's, anders zouden ze in de clips die dingen er niet achter zetten. Live kan wel eens een ander verhaal zijn. Die line6 versterkers zijn lekker storingsongevoelig, en dat scheelt problemen als je aan het toeren bent. Er zijn meer bands die hetzelfde geintje uithalen (denk aan Michael Romeo van Sypmhony X, die gebruikt in de studio Mesa spul en live een POD pro). Waarschijnlijk is het gewoon een toursetup, want wat je hoort in de studio opnames, dat zijn volgens mij geen line6 versterkers!

harrald

Ic3gl0vE
13 december 2002, 16:50
maar is de recto geschikt voor zowel rock als metal dan?

Ibanez RuleZ
13 december 2002, 17:28
tuurlijk....

harrald

Kitaarhiero
13 december 2002, 18:12
Op 2002-12-07 19:50, schreef Ic3gl0vE:
rectifiers? maar dat zijn toch juist ontzettende metal-amps?
of kan je ze goed gebruiken voor rock EN metal?
vertellen jullie me hier stiekem dat ik ook een rectifier wil?


3 doors doown is bestempeld als Nu-metal (of was het post-grunge? aaargh hokjes!!!) en daar wordt vooral mesaboogie in gebruikt...

Pennywise (punk) gebruikt ook mesaboogie en nou vindt ik het geluid van 3 doorsdown wel wat weg hebben van dat van pennywise... dus ik denk dat het mesaboogie is.

Ic3gl0vE
13 december 2002, 18:17
ik zie 3 doors down als gewoon ROCK. en daar hebben ze een heeel goed geluid bij.

metal = meer richting in flames enzo :smile:

Pickslide
14 december 2002, 14:46
Op 2002-12-03 15:21, schreef PeArLjAm:
Ja ik dacht zelf ook dat ze mesa boogie rectifiers gebruiken, zag ze ook staan bij het optreden op lowlands. Anyway in ieder geval ook line6 halfstacks, maar misschien zijn die voor de effecten ofzo, want de echt lekkere scheur komt uit de boogie.


Ja je kan natuurlijk niet aan komen zetten met zo'n line 6 bij een optreden ook al speel je er wel over voor de show moet je er dan wel wat mesa's achter neer zetten anders sta je voor lul :razz:

Verder spelen ze bij Millecolin ook allen over mesa's. Dat is verre van Metal de nieuwe CD's in niet eens zo hard...

Janneman
14 december 2002, 20:08
Okee, maar ik hoorde dat Millencollin live ook echt niets voorsteld. Afgelopen jaar ergens in Ned. was dat.
Waarschijnlijk met name teveel drugs gebruik, maar dat tussen haakjes.

Pickslide
14 december 2002, 23:13
Als dat dit jaar in 013 was was ik er bij en was best een goed optreden. Maarja de nieuwe CD is wel gewoon anders, veel softer. Na mijn mening iets minder leuk dan oude shit. Misschien dat het optreden daarom wat tegen viel voor somiggen......

Probe-guy
14 december 2002, 23:51
welke metro moet ik pakken om in parijs te komen?

Ow sorry ik d8 dat ik op het Ns forum zat ofzow:S :grin: doeg

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Probe-guy op 2002-12-14 23:52 ]</font>

Kitaarhiero
15 december 2002, 21:04
met een Line6 kun je natuurlijk ook gewoon een goede benadering van het mesa/boogie geluid maken. en dan heb je een floorboard voor de fx.