PDA

View Full Version : bouten voor pedaaltjes



jemke
22 augustus 2006, 23:13
Al mijn pedaaltjes (Fulltone, Voodoolab, MXR, T-rex,MI Audio...) gebruiken gelijkaardige schroeven met dezelfde schroefdraad om hun pedalen te sluiten.

Alleen ligt dit tussen M4 en M3...Niet zo standaard dus. Weet iemand welke soort draad ze gebruiken, metrisch of engelse maten?? Ik begin zo stilletjes mijn pedaaltjes te willen vastmaken:)

Thanx!

fullorder
23 augustus 2006, 00:40
Volgens mij is het een Engelse maat, ik zou even niet weten waar je die makkelijk kunt vinden. Lokale bouwmarkten hebben zulke maten volgens mij niet :(

Dirk_Hendrik
23 augustus 2006, 10:20
Klopt als een bus. Al die schroefdraden zijn niet metrisch maar volgens Amerikaanse standaard. In die applicatie ook beter daar ze wat grover zijn en dus gemakkelijker indraaien in het aluminium van de behuizing dan M3.

piezo
23 augustus 2006, 10:36
Op het bedrijventerrein Spaansepolder in Rotterdam zit de "Bouten Centrale" Die hebben ook een redelijke voorraad Imperial maten. Bel ze gewoon even, of misschien hebben ze wel een site.

Mike McCready
23 augustus 2006, 19:20
En anders hebben ze bij Twentse Bouten Service in Hengelo wel wat (als dat dichter in de buurt is). Is onderdeel van Fabory en die zitten op veel meer plaatsen dacht ik.
Fabrikant mailen voor afmetingen en benaming bout is een optie.

jemke
23 augustus 2006, 20:12
Ik heb op het werk een bijbel met bouten van Fabory, ik ga mij daar eens in verdiepen!

BamBuFan1
23 augustus 2006, 21:26
Ik heb op het werk een bijbel met bouten van Fabory, ik ga mij daar eens in verdiepen!

Mocht je iets vinden meld dan hier effe het bestelnummer aub.

Mike McCready
23 augustus 2006, 21:37
Ik heb op het werk een bijbel met bouten van Fabory, ik ga mij daar eens in verdiepen!
Die bijbel ken ik. Als ie daar niet in staat...

jemke
23 augustus 2006, 21:49
Dat doen we!

Chris Winsemius
23 augustus 2006, 23:10
Lemme know!
Zoek nog wat bouten voor MXR-style kastjes.
Plenty usa-amp-bouten/etc. hier maar net die.....

Ash ketchum
24 augustus 2006, 09:23
Probeer es een automaterialen zaak, die hebben vast nog iets voor Engelse auto's/maten. Of zoals ik deed, bij een restauratie-bedrijf van oude Jaguars. Die had echt alle soorten bouten, moeren en schroefjes.

jemke
24 augustus 2006, 13:07
Die catalogus is echt wel heeel groot. Maakt het nog moeilijker als je niet precies weet wat je zoekt...ik zal eens met mijn vijsje op stap moeten gaan en wat shops en garages doen!

Einzeln
24 augustus 2006, 15:12
Motorenco voor de mensen in de IJmond!

jemke
26 augustus 2006, 01:29
Fabory was niet echt leerrijk. Ik moet de verkoper erop wijzen dat hij mij niet de correcte bouten probeert aan te smeren....Morgen andere shop proberen, hopelijk met succes!

jemke
26 augustus 2006, 12:26
En de winnaars zijn: 6-32x5/8 bouten. Ik heb ze gevonden in een winkel die leverancier is voor een groot Amerikaans bedrijf hier in de buurt. Langer dan 5/8 hadden ze niet.