PDA

View Full Version : Eerste buizenamp



Jurre_83
22 augustus 2006, 21:44
Hallo,

Jaja, ik ben er weer zo eentje. Ik heb flink gespaard deze zomer en ben eindelijk toe aan een buizen versterker :) alleen nu het probleem... welke??? Ik heb wel aardig in m'n hoofd wat ik zoek. Een tijd geleden speelde ik ergens op de perfecte versterker alleen die kan ik nergens vinden (Carlton Pro Series). Wat research bracht me bij de conclusie dat ie heel erg op een mesa boogie leek. Helaas ligt een goeie mesa iets uit m'n budget denk ik omdat ik het liefste een nieuwe versterker koop. Mijn wensen:

* tot 30 watt buizen (vandaag op een London City Hornet gespeeld maar die is te hard)
* Vooral goeie clean belangrijk
* liefst 2 kanalen met apparte toonregeling
* tot 900 euro

Versterkers die ik bekeken heb zijn: Laney Lc30, Brunetti Maranello, Crate V3112, Koch Studiotone ... iemand nog andere ideeen?

caliban
22 augustus 2006, 22:14
Nee mesa's zijn niet zo licht
Nee serieus
Waarom geen tweedehandse versterker
Je kan beter een goede occasie kopen dan een minder goede nieuwe
Als je clean heel belangrijk vindt zeker aan fender denken (en vox, nieuw rond 1000 euro denk ik)

vester86
23 augustus 2006, 15:14
ga toch eens naar mesa kijken, ze hebben vaak hele leuke en kleine combotje (.22 caliber, DC2 of DC3 etc. 20 tot 35 watt combotjes met leuke opties en het (oude) mesa boogie geluid). en 2e hands vaak voor een euro of 500 (of ietsie meer) te krijgen

ccc
23 augustus 2006, 16:08
Net iets duurder maar fantastisch: Valvetech vac 22 watt

http://www.haarguitars.nl/test/Index2.htm

Doorklikken naar amps en naar Valvetech.
Er zijn hier al wat mensen die er eentje hebben...

Jurre_83
23 augustus 2006, 16:54
Dat ziet er goed uit die valvetech.. alleen net iets boven m'n budget. Ik had wel nog iets anders interessants gevonden. http://www.rivera.com/pclub25-110.php
Iemand ervaring met die versterker?

Tristan
23 augustus 2006, 17:29
Die heeft Mitch van dit forum op dit moment te koop staan, wel tweedehands, maar dat scheelt ook weer wat in de prijs...
Misschien moet je hem even PM'en...

Punt
23 augustus 2006, 20:01
Ga de Koch ST proberen...

brunodb
23 augustus 2006, 20:04
peavey classic is zeker een aanrader

ccc
23 augustus 2006, 20:50
peavey classic is zeker een aanrader

Classic 30's zijn best goed en als je ze nog wat laat modden zijn ze super.

brunodb
24 augustus 2006, 04:39
Classic 30's zijn best goed en als je ze nog wat laat modden zijn ze super.

ah, wat laat je er dan zoal aan doen?

majortomtogroundcontrol
24 augustus 2006, 09:50
ik heb zo'n mesa calibre .22 echt een vet ding en die gaat ook loeihard. ja kan er gemakkelijk zonder pa mee optreden heb dit al enkele keren gedaan in kleine cafés en jeugdhuizen. je hebt ook een lead en een rythm kanaal alhoewel ik deze niet gebruik...
ik heb die zo'n 5 jaar geleden gekocht (2de hands) denk ik voor zo'n 600 euro. dus als je budget 900 euro is koop er ineens nog een extra 1*12 cab bij.

kortom het is een geweldige versterker en ook compact, wel wat zwaar... maar welke lampenamp is dat niet...

nog iets dat je moet onderhouden zijn je lampen, allemaal vervangen kost snel 200 euro

ibbie
25 augustus 2006, 10:48
ik heb zo'n mesa calibre .22 echt een vet ding en die gaat ook loeihard. ja kan er gemakkelijk zonder pa mee optreden heb dit al enkele keren gedaan in kleine cafés en jeugdhuizen. je hebt ook een lead en een rythm kanaal alhoewel ik deze niet gebruik...
ik heb die zo'n 5 jaar geleden gekocht (2de hands) denk ik voor zo'n 600 euro. dus als je budget 900 euro is koop er ineens nog een extra 1*12 cab bij.

kortom het is een geweldige versterker en ook compact, wel wat zwaar... maar welke lampenamp is dat niet...

nog iets dat je moet onderhouden zijn je lampen, allemaal vervangen kost snel 200 euro
maar dat hoeft maar 1x in de 2 jaar te gebeuren ofzo

Kim Wilson
25 augustus 2006, 10:49
Ben je gek, dat hoeft geen 200 Eu te kosten...

Jurre_83
25 augustus 2006, 12:34
Het wordt zeer waarschijnlijk de Rivera Clubster. Ik kan hem nieuw krijgen voor 950 via iemand die hem rechtstreeks bij de importeur vandaan haalt. Moet alleen nog even 2 weken geduld hebben

timgte
25 augustus 2006, 12:44
Het wordt zeer waarschijnlijk de Rivera Clubster. Ik kan hem nieuw krijgen voor 950 via iemand die hem rechtstreeks bij de importeur vandaan haalt. Moet alleen nog even 2 weken geduld hebben


Heb je hem getest? Zou ik namelijk wel echt even gaan doen ergens als het om zulke bedragen gaat...