PDA

View Full Version : wat ik nou meemaak?



126
22 augustus 2006, 20:06
Loop ik door de lokale muziekwinkel, staat er een squier strat uit '79. in korea gemaakt, in best goede staat, alleen tremolo-arm ontbreekt. Voor € 149,-

Da's toch wel heel weinig of niet?

Robbert
22 augustus 2006, 20:19
Ligt er aan hoe hij klinkt ;)

Ganjaman
22 augustus 2006, 20:22
squiers werden pas sinds 1983 gemaakt, eerst in japan, later (eind 80's) pas in korea, dus hij kan onmogelijk uit 79 zijn...

Gearjunkie
22 augustus 2006, 21:09
Kortom: geld genoeg voor een gebruikte Squier...

nielsduursma
22 augustus 2006, 21:11
Kortom: geld genoeg voor een gebruikte Squier...
wat dus waarschijnlijk niet eens een squier is!

Davidian
22 augustus 2006, 22:07
wat dus waarschijnlijk niet eens een squier is!

Waarom zou iemand een squier willen faken?

FruscianteFan
22 augustus 2006, 22:20
ik zou eerder denken dat het bouwjaar dan niet klopt ;)

DarknessAwaits
22 augustus 2006, 22:24
Is het geen reissue van een '79 model dan? Heb je de serial?

126
23 augustus 2006, 00:09
ja waarschijnlijk gewoon mijn fout dan, maar ik dacht dattie uit 79 kwam omdat het serienummer begint met S9.....? hoe zit dat dan?

Wouter J
23 augustus 2006, 01:53
Loop ik door de lokale muziekwinkel, staat er een squier strat uit '79. in korea gemaakt, in best goede staat, alleen tremolo-arm ontbreekt. Voor € 149,-

Da's toch wel heel weinig of niet?

Die kan niet uit 1979 zijn. Squiers debuteerden in 1982 en dan aleen gemaakt in Japan. Koreanen kwamen pas in 1989 dus die squier die jij zag was zeker op zijn vroegst ook uit dat jaar.

Maar ik kan hem je wel aanraden, die eerste koreanen ware zeker net zogoed als de japanners en veel beter dan dat nieuwe spul.

Wouter J
23 augustus 2006, 01:57
ja waarschijnlijk gewoon mijn fout dan, maar ik dacht dattie uit 79 kwam omdat het serienummer begint met S9.....? hoe zit dat dan?

Ik heb ook een Squier met een S9 nummer maar bij de Koreaanse Squiers staat S niet voor "Seventies" zoals bij een amerikaan. Ik vond echter de datum van assemblage op de onderkant van de hals wat mijn strat dus een uit mei 1989 maakt.

California Jam
23 augustus 2006, 07:28
Weet je of het een Standard Strat is of een Affinity? Ik vermoed het laatste omdat de Standard's toch een stukkie duurder zijn omdat deze beter en kwalitatiever zijn. De Affinity heeft naar mijn weten een multiplex body en de Standard een massieve Agathis body. Daarnaast een 3-ply slagplaat ipv van een enkele laag, een betere tremelo en zadels, staggered poles en veel betere tuners.

126
23 augustus 2006, 19:56
Nee dat weet ik niet of het een std of aff. is, ik dacht eigenlijk dat affinity van de laatste jaren was.

Chris Winsemius
23 augustus 2006, 20:37
Weet je of het een Standard Strat is of een Affinity? Ik vermoed het laatste omdat de Standard's toch een stukkie duurder zijn omdat deze beter en kwalitatiever zijn. De Affinity heeft naar mijn weten een multiplex body en de Standard een massieve Agathis body. Daarnaast een 3-ply slagplaat ipv van een enkele laag, een betere tremelo en zadels, staggered poles en veel betere tuners.

Affinities die ik heb gezien (+/- 5) hadden allemaal 'm massieve essenhout-achtige body, allemaal van rond 2001. Daarna is er 'n serie op de markt geweest met dunnere bodies maar die heb ik nooit bekeken.