PDA

View Full Version : halloow iedereen



Tayshawn
22 augustus 2006, 20:05
ik ben tayshawn (das me nickname,me echte naam is kenneth)
ik ben 15 jaar en mannelijk 8-) en woon in belgie
ikzelf speel keyboard en gitaar
keyboard speel ik al ongeveer een jaar, gitaar speel ik 4 maanden
als keyboard heb ik een hohner pk40 ofzoiets :satisfie: en als gitaar heb ik een ibanez en als versterker Spider 2, Line 6 (ale denk ik, ik ken er eigelijk niet zoveel van :) )
ik kan al een beetje spelen, maar nog niet goed, dus daarom kom ik naar hier voor al mijn vragen enzo :cheerup:

en ik heb een vraag: is het al goed als je na 4 maanden Chokehold en Touch Like Angel of Death kan spelen van Children of Bodom?

Tho
22 augustus 2006, 23:12
Welkom tayshawn! Wat voor 'n ibanez heb je?
Antwoord op je vraag: Als je hem GOED kan spelen is dat goed inderdaad, dus zonder fouten, juiste akkoorden, noten, en dat alles vloeiend en in harmonie.
Plaats een keer een demootje met de solo's van die nummers!
groetjes,
thomas

Bluesbreaker
23 augustus 2006, 08:03
en ik heb een vraag: is het al goed als je na 4 maanden Chokehold en Touch Like Angel of Death kan spelen van Children of Bodom?

Nee, na 4 maanden moet je toch minstens 500 aanslagen per minuut maken.

Don Capo
23 augustus 2006, 10:26
Nee, na 4 maanden moet je toch minstens 500 aanslagen per minuut maken.

Bij een langzame leerling inderdaad.

Even een lijstje van waar je MOET zijn na een bepaalde tijd:

0-1 maand : Kennismaking met de gitaar. Echte eisen voor wat je moet kunnen spelen na een maand zijn er niet maar een simpel bluesschema, componeren van een klassiek stuk zijn voorbeelden van een goede oefening.

1-2 maanden: Je eerste optredens staan gepland, je hebt inmiddels auditie gedaan bij Direct en Kane en bent toe aan een betere gitaar. Je haalt ong 200 aanslagen per minuut (blind natuurlijk)

2-4 maanden : Hoe zit je in je jazz? Kan je al soleren, organiseer je al jamsessies met internationale artiesten? Ja, je bent op de goede weg.

4 maanden tot 1 jaar: je afrondingsperiode. 15000 aanslagen per minuut en alle moeilijke stijlen zijn voor jou geen probleem meer. Fuck Vai!

1 - 2 jaar : Je bouwt rustig af en gaat op zoek naar een neiuwe hobby.

ff serieus, welkom! Wat je kan spelen na 4 maanden is echt totaal niet belangrijk nog, maak je niet druk maar maak vooral plezier. Wat je speelt is niet belangrijk, hoe je het speelt des te meer. Veel gitaar en gitaarnet plezier en ik hoop dat je, naast de bakken onzin die er ook te vinden zijn hier, getuige mijn lijstje hierboven, veel informatie vind op deze site.

Tayshawn
23 augustus 2006, 14:11
Wat voor 'n ibanez heb je?

Plaats een keer een demootje met de solo's van die nummers!

een GSA 60, en over die demo, ik kan niks opneme, want ik weet nie hoe en mijn micro is kapot,maar ik zal wel eens zien wat ik kan doen,mss bij iemand anders opneme ofzo :)

maar wat wel heel stom is: school begint bijna en dan kan ik weer weinig gitaar meer spelen, dat is wel echt stom, en als ik gitaarles zou gaan volge,da kan ik nie betalen denk ik

laurah
23 augustus 2006, 14:35
:) hoi welkom ;)

Bluesbreaker
23 augustus 2006, 14:35
maar wat wel heel stom is: school begint bijna en dan kan ik weer weinig gitaar meer spelen, dat is wel echt stom, en als ik gitaarles zou gaan volge,da kan ik nie betalen denk ik

Probeer eens met je ouders te praten, les is wel dé manier om in ieder geval een goede basis te leren.

laurah
23 augustus 2006, 14:56
heeey
va waar in limburg ben je ? ik ben namelijk ook uit limburg en kan je misch zeggen hoeveel het kost ;)

Bluesbreaker
23 augustus 2006, 15:12
heeey
va waar in limburg ben je ? ik ben namelijk ook uit limburg en kan je misch zeggen hoeveel het kost ;)

Ga je jezelf nou lopen prostitueren hier, of heb ik iets gemist?

laurah
23 augustus 2006, 15:47
nee dat ben ik zeker niet bezig en zal zelf wel beslisse wat ik doe zeker
was daar over iet bedoeld ;) was over die lesse eh aols je tegoei lleest

Bluesbreaker
23 augustus 2006, 16:05
nee dat ben ik zeker niet bezig en zal zelf wel beslisse wat ik doe zeker
was daar over iet bedoeld ;) was over die lesse eh aols je tegoei lleest

Ik kan heel goed lezen als mensen ook goed typen, geheimtaal ontcyferen ben ik wat minder goed in.

joanna
23 augustus 2006, 16:20
Ik kan heel goed lezen als mensen ook goed typen, geheimtaal ontcyferen ben ik wat minder goed in.
Wat was er daar nu onduidelijk aan???




En owjah, welkom natuurlijk, tayshawn. Veel plezier op het forum:D!

laurah
23 augustus 2006, 17:54
maar was niet zo bedoeld gewoon als ie zegt vanwaar ergens kon ik het misch vertellen hoeveel die lessen kome ;) :satisfie:

Tayshawn
23 augustus 2006, 17:55
aah,ik ben van Paal,das kort bij Heusden-zolder, ja, van mn ouders moet ik het niet hebben die lessen,die betalen toch niks, zij hebben het zo al heel moeilijk om rond te komen

laurah
23 augustus 2006, 19:53
weet niet als dat dicht bij is ma ben van hasselt , ?;)
ma normaal zijn die lesse niet duur hoor
ma mn ouders doen betalen het wel voor me hebbe het ook daar meoilijk mee hebbe ook groot gezin ;) dus ja ...

Bluesbreaker
23 augustus 2006, 19:59
Waarom ik dit niet kan lezen? Omdat jullie geen Nederlands schrijven, er zijn genoeg Belgen hier de wel de moeite nemen om netjes Nederlands te posten op het forum, is wel zo plezierig (meerendeels Nederlanders hier op het forum, en een groot deel daarvan is net als ik niet in staat om jullie geheimtaal te ontcyferen)

Alleen al de woorden allemaal los van elkaar (dus na een woord even op de spatiebalk drukken) en het gebruik van zinnen (een . aan het einde van een zin en daarna een nieuwe zin beginnen met een hoofdletter) zou al heel fijn zijn.

Oja, een hoofdletter krijg je door tegelijk met de letter de zogenaamde "shift" toets in te drukken

Tho
24 augustus 2006, 16:58
Ga je jezelf nou lopen prostitueren hier, of heb ik iets gemist?

Mwhahahahhaa

laurah
24 augustus 2006, 18:14
Weet heus wel hoe je en hoofdletten moet doen hoor .
Maar dit is zeker je hobby of zo iemand in het belachelijke trekke ??
....maarja het boeit me heus niet hoor .
Je doet maar weermee je bezig bent, boeit mij het wat.....
NEE DUS

Tho
24 augustus 2006, 18:59
nou nou, wat een temperament

iwamoto
24 augustus 2006, 19:04
Weet heus wel hoe je en hoofdletten moet doen hoor .
Maar dit is zeker je hobby of zo iemand in het belachelijke trekke ??
....maarja het boeit me heus niet hoor .
Je doet maar weermee je bezig bent, boeit mij het wat.....
NEE DUS
Nou, sorry, maar die postst van jou zijn vaak zelfs niet met de hulp van babelfisch te lezen :seriousf:
Wij kennen in nederland woorden als "tegoei" niet, vandaar dat we het niet zo makkelijk hebben, maargoed, je laat duidelijk merken dat het je niets kan schelen, echt niet he, je laat het goed merken he? kan je niets schelen he? echt niet he? nee he? :seriousf:

laurah
24 augustus 2006, 19:16
eeyy
doe mn best al hoor je moet blij zijn dat ik het al doe
en nee het kan mij niks scelen ze moeten mij maar nemen zoals ik ben he
maarja in ieder geval ik doe mn best :cooler:

Brammibal
24 augustus 2006, 19:58
hahahahaha.

Mitch
24 augustus 2006, 22:02
was over die lesse eh aols je tegoei lleest

Alle positieve dingen die ik ooit over Belgen en hun taalbeheersing heb gezegd: ik neem het terug.

Bluesbreaker
24 augustus 2006, 23:17
en nee het kan mij niks scelen ze moeten mij maar nemen zoals ik ben he maarja in ieder geval ik doe mn best :cooler:

Met zo'n houding kom je er wel, als zelfs iwamoto het niet kan begrijpen is het serieus ernstig gesteld met je taalbeheersing.

Tristan
24 augustus 2006, 23:42
Dit wou ik aanvankelijk posten:

nou laurah ik neem je wel zoals je ben hoort en je benne toch zeker goeikoop ik benne van brabant das nie wijd dus dan kenne we wel een keer een lesje nemen doen...

Maar ja, ze is pas dertien, dus heb ik het maar niet gepost... :D

iwamoto
25 augustus 2006, 01:11
Met zo'n houding kom je er wel, als zelfs iwamoto het niet kan begrijpen is het serieus ernstig gesteld met je taalbeheersing.
En Ik pas me wel aan :D

Tayshawn
25 augustus 2006, 13:09
zo prate wij limburgers, echt moeilijke taal 8-)

Bluesbreaker
25 augustus 2006, 13:29
zo prate wij limburgers, echt moeilijke taal 8-)

Ja, maar dit is geen Limburgs forum, dus je wordt geacht hier geen Limburgs maar Nederlands te schrijven.

almarvk
25 augustus 2006, 13:42
Lijkt het nou zo, of kunnen Belgen niet een normale zin in het Nederlands schrijven?? :s

laurah
25 augustus 2006, 13:59
seg mense doe es ff normaal ja ben nog ma 13 endan?
ik probeer al normaal nederlands te schrijven en breken jullie me al af haha want zijn jullie voor mense ?
ben eenenal positief dus ja ..
ook al ben ik 13 maakt niet uit he dan moete ze nog niet zo reageren als ik es perongeluk een foutje maak he .
heb het trouwens ook al gezegt hoor dat het perongeluk is
normaal spreek ik dialect dus ge moet al content zijn da ik mijn best doe he

maarja laten we er over ophouden zal in ieder geval mijn best al doen goed ?
;)

Bluesbreaker
25 augustus 2006, 14:23
Ik zal het eens proberen te vertalen naar redelijk beschaafd Nederlands.



seg mense doe es ff normaal ja ben nog ma 13 endan?
Zeg mensen doe eens even normaal, ik ben nog maar 13.



ik probeer al normaal nederlands te schrijven en breken jullie me al af haha
Ik probeer al normaal Nederlands te schrijven en nog hebben jullie commentaar.



want zijn jullie voor mense ?

Wat zijn jullie voor mensen?



ben eenenal positief dus ja ..

Ik ben een en al positief.
(wat deze zin betekent is me een raadsel, heeft geen samenhang met je verhaal voor zover ik het begrijp)



ook al ben ik 13 maakt niet uit he dan moete ze nog niet zo reageren als ik es perongeluk een foutje maak he .

Ook al ben ik 13, dat maakt niet uit. Jullie moeten niet zo reageren als ik eens per ongeluk een foutje maak.



heb het trouwens ook al gezegt hoor dat het perongeluk is

Heb trouwens ook al gezegd dat ik per ongeluk fouten maak.



normaal spreek ik dialect dus ge moet al content zijn da ik mijn best doe he

Normaal spreek ik een dialect dus jullie moeten al blij zijn dat ik mijn best doe.



maarja laten we er over ophouden zal in ieder geval mijn best al doen goed ?
;)

Maar laten we er over ophouden, ik zal in ieder geval mijn best doen, goed?






Als je echt niet beter kunt schrijven heb je een serieus taalprobleem, op school schrijf je toch ook niet zo neem ik aan?

laurah
25 augustus 2006, 14:40
Ik schrijf op school ook zo .
en daar hebben ze er geen probleem mee .
maar zal wel in ierder geval mijn best doen goed??

Quink
25 augustus 2006, 14:49
Ik schrijf op school ook zo .
en daar hebben ze er geen probleem mee .

:o :o Serieus?? Arm België dan.....

laurah
25 augustus 2006, 15:02
Waarom maken jullie er zo een groot probleem van als ik heb gezegt dat het per ongeluk was?

(en ik denk dat ik zelf nog beslis hoe ik in school schrijf he )

Quink
25 augustus 2006, 15:37
(en ik denk dat ik zelf nog beslis hoe ik in school schrijf he )

Geen idee hoe dat bij jullie gaat. Bij ons beslist de leraar/lerares hoe je schrijft, maar wellicht dat jullie in België zelf mogen aanrommelen?


Maar serieus, het gaat er gewoon om dat het irritant is om berichten eerst te moeten ontcijferen. Het is irritant als mensen niet de moeite nemen om enigzins begrijpelijke zinnen te typen.

Als jij bijvoorbeeld een vraag stelt over een gitaar, en je typt zo iets:


was daar over iet bedoeld ;) was over die lesse eh aols je tegoei lleest

dan heb ik echt geen idee waar je het over hebt. En als jij niet de moeite neemt om begrijpelijk Nederlands te typen, neem ik ook niet de moeite om een antwoord te geven.


Waarom maken jullie er zo een groot probleem van als ik heb gezegt dat het per ongeluk was?

En ik *denk* namelijk dat het een kwestie is van gemakszucht, niet de moeite nemen, want aan deze quote te zien kun je blijkbaar wel prima leesbare zinnen te maken. Dus daar ligt het niet aan. Paar typefoutjes is absoluut niet erg, maar beetje moeite doen ook niet. ;)

Tristan
25 augustus 2006, 15:42
@laurah:
Op dit forum zijn er mensen die het grappig vinden om met dingen te spotten, maar wel binnen een bepaalde grens natuurlijk...
Voorwaarde is wel dat je zelf ook wat kan hebben, het is allemaal niet beledigend bedoeld, het is een bepaalde vorm van humor...

Echter, jouw taalgebruik ziende, denk ik dat er hier mensen zijn die zich ernstig en welgemeend zorgen maken over jouw taalkundige ontwikkeling...

laurah
25 augustus 2006, 15:53
ok
zal voortaan dan wel letten op wat ik schrijf goed?
wat in school schrijven bepaald maakt hier niks uit ofwel?
weet niet he gewoon een vraag ;)
maarja ik zal voortaan wel letten wat ik schrijf ;)

Bluesbreaker
25 augustus 2006, 15:56
wat in school schrijven bepaald maakt hier niks uit ofwel?


Jawel, op school leer je als het goed is schrijven volgens allerlei regels die iedereen volgt bij het schrijven. Daardoor kun je iets wat iemand anders schrijft ook weer moeiteloos begrijpen.

laurah
25 augustus 2006, 15:58
Ja mischien is dat bij jou zo dat kan ik moeilijk weten he ;) ?
maar bij mij in school mag je kiezen hoe je schrijft als het maar beleeft is ..
maar laten we er nu over ophouden ik zal er wel op letten hoe ik hier schrijf .





laurah

wietse
25 augustus 2006, 16:15
Ja mischien is dat bij jou zo dat kan ik moeilijk weten he ;) ?
maar bij mij in school mag je kiezen hoe je schrijft als het maar beleeft is ..
maar laten we er nu over ophouden ik zal er wel op letten hoe ik hier schrijf .





laurah

lekkere school, kan je zo wel zeggen dat als je een sollicitatiebrief op die manier schrijft de kans verdomd laag is dat je aan wordt genomen, ik zou zelf iets hebben van daar heb je weer zo'n onontwikkeld figuur hup de prullebak in.
jij doet iets wat enorm veel vlamingen doen op fora's, praktisch fonetisch vlaams schrijven, en ik heb nog wel veel erger gezien.
ik meende altijd dat de vlamingen als de hoeders van de nederlandse taal werden beschouwd door taalkundigen, zijn ze daar nog nooit op een school of forum wezen kijken volgens mij :D.
ik begin hier toch ook niet in het fries te lullen waar geen zak, behalve het handjevol friezen die hier rondlopen, iets van begrijpt.
want dat spreek ik in het dagelijkse leven.

laurah
25 augustus 2006, 17:39
eey
Je mag al blij zijn dat ik me ga aanpassen he .
heb toch al gezegt dat ik er ga opletten?
waarom dan nog meer kritiek? :???: :roll:

mawashi
25 augustus 2006, 17:47
lekkere school, kan je zo wel zeggen dat als je een sollicitatiebrief op die manier schrijft de kans verdomd laag is dat je aan wordt genomen, ik zou zelf iets hebben van daar heb je weer zo'n onontwikkeld figuur hup de prullebak in.
jij doet iets wat enorm veel vlamingen doen op fora's, praktisch fonetisch vlaams schrijven, en ik heb nog wel veel erger gezien.
ik meende altijd dat de vlamingen als de hoeders van de nederlandse taal werden beschouwd door taalkundigen, zijn ze daar nog nooit op een school of forum wezen kijken volgens mij :D.
ik begin hier toch ook niet in het fries te lullen waar geen zak, behalve het handjevol friezen die hier rondlopen, iets van begrijpt.
want dat spreek ik in het dagelijkse leven.

Helaba, de Belgen niet beginnen veralgemenen he. Ben ook Belgische, maar heb in de jeugdjaren wel degelijk goed en correct leren schrijven. En de scholen waar ik gezeten heb werd wel degelijk rekening gehouden met het correct schrijven. Een examen Nederlands zonder juist te schrijven zou maar belachelijk zijn nietwaar :d

joanna
25 augustus 2006, 18:04
Helaba, de Belgen niet beginnen veralgemenen he. Ben ook Belgische, maar heb in de jeugdjaren wel degelijk goed en correct leren schrijven. En de scholen waar ik gezeten heb werd wel degelijk rekening gehouden met het correct schrijven. Een examen Nederlands zonder juist te schrijven zou maar belachelijk zijn nietwaar :d

Groot gelijk!!! Ik ben ook Belgische en zit nog in de jeugdjaren (14). Bij ons is het ook belangrijk correct te schrijven!

laurah
25 augustus 2006, 18:12
Ja heb ook wel correct leren schrijven maar wat ik eigenlijk bedoelde was de manier waarop je iets schrijft

wietse
25 augustus 2006, 18:46
Helaba, de Belgen niet beginnen veralgemenen he. Ben ook Belgische, maar heb in de jeugdjaren wel degelijk goed en correct leren schrijven. En de scholen waar ik gezeten heb werd wel degelijk rekening gehouden met het correct schrijven. Een examen Nederlands zonder juist te schrijven zou maar belachelijk zijn nietwaar :d

helaas zie ik op veel nederlandse fora's dat verschijnsel er dient zich een belg aan en niemand begrijpt hem, juist doordat ze het schijnbaar zo gewoon vinden om in het vlaams te schrijven.
natuurlijk doet niet iedereen dat maar zie het wel vaker, net zoals de beroerde taalbeheersing van veel nederlandse jeugd, op amerikaanse/engelse fora's is het ook erg daar zijn vaak degene die het best engels schrijven de niet engelstaligen.
Laurah@ natuurlijk is wat je schrijft en hoe je het brengt belangrijk niet alleen de juistheid van de gramatica, maar je kan nog zoveel goeds willen vertellen als niemand het kan lezen heb je er ook niks aan.
vandaar op fora's (nederlandse) ABN gebruiken zodat iedereen het begrijpt ongeacht leeftijd, want vooral voor veel oudere, waar ik zelf ook onder hoor, is het soms niet te begrijpen terwijl die meestal wel de meeste kennis hebben en dus vragen kunnen beantwoorden.

Yapser
25 augustus 2006, 18:47
Heh, hoofdletters aan het begin van een zin en leestekens mag je ook best gebruiken hoor :P

wietse
25 augustus 2006, 18:59
Heh, hoofdletters aan het begin van een zin en leestekens mag je ook best gebruiken hoor :P
hoofdletters is inderdaad een makke van me, ook omdat ik die wat onzinnig vind persoonlijk, hebben alleen echt nut als je zoals sommigen alle zinnen achter elkaar aan schrijft.
en dan wordt het zonder hoofdletters echt een woordenbrij.
maar wat moet ik meer gebruiken dan de komma en punt in dat stuk tekst?
ik gebruik de leestekens die nodig zijn, overdaad schaadt.

Yapser
25 augustus 2006, 19:01
Was ook niet op jouw, maar op de TS. :)

wietse
25 augustus 2006, 19:10
Was ook niet op jouw, maar op de TS. :)
oke, quote het bedoelde stuk dan voortaan, dan weet iederen wat je bedoelt.:D

Tayshawn
25 augustus 2006, 20:10
Hier in Beringen (hopelijk ook heel België) wordt er in de klas zeer streng gecontroleerd op het maken van fouten in de spelling,zinsbouw,etc...
Maar als de leerlingen dan thuiskomen van school en op MSN gaan chatten, dan begint het 'dialect-praten'. Vergeten ze de 'n' achter een werkwoord, gebruiken ze allemaal afkortingen die in het hedendaagse taalgebruik niet van toepassing zijn. En zo doet laurah nu op dit forum ook, maar zij houdt het nog wat bescheiden. Er zijn mensen die veel moeilijker praten met taalgebruik waar wij nog nooit hebben van gehoord en dat is vrij ingewikkeld.

Maar in het vervolg, laurah, let een beetje op je taalgebruik. Onze noorderburen kennen 'onze taal' niet zo goed.

Laten we nu maar ophouden met al die discussies over het al dan niet eens van het taalgebruik op het forum, we zullen ons best wel doen om op het forum goede taalgebruik te gebruiken. :)

joanna
26 augustus 2006, 16:14
Jah, loate we drover stoppe. Tkan trouves viel erger dan Laurah oar toal, oe da kikke soms schroif op msn.
Vertaling:
Ja, laat ons erover stoppen. Het kan trouwens veel erger dan Laurah haar taal, zoals hoe ik soms schrijf op msn.

Dat even tussendoor. Dit is allemaal zo'n typisch voorbeeld van de "Nederlander-Vlamingen oorlog", als ik het zo mag noemen :satisfie: . Het is iets wat eeuwig zal blijven terugkkeren en erover discussieren helpt niemand een stap vooruit.
Stop er gewoon mee.

iwamoto
26 augustus 2006, 19:46
Jah, loate we drover stoppe. Tkan trouves viel erger dan Laurah oar toal, oe da kikke soms schroif op msn.
Vertaling:
Ja, laat ons erover stoppen. Het kan trouwens veel erger dan Laurah haar taal, zoals hoe ik soms schrijf op msn.

Dat even tussendoor. Dit is allemaal zo'n typisch voorbeeld van de "Nederlander-Vlamingen oorlog", als ik het zo mag noemen :satisfie: . Het is iets wat eeuwig zal blijven terugkkeren en erover discussieren helpt niemand een stap vooruit.
Stop er gewoon mee.
maar dit gaat helemaal niet om die strijd ;) het gaat ons erom dat de afspraak is om gewoon nederlands te typen, en dan is het heel vervelend als iemand dan met zo'n dialect typt. als hier iemand portugees post gaan we daar ook net zo hard op in (WAAG HET! :angry: )

joanna
27 augustus 2006, 13:12
Ik zou het doen maar ik ken geen Portugees :p

laurah
30 augustus 2006, 14:38
ja zal er dan voortaan op lette goed ?

joanna
30 augustus 2006, 16:49
ja zal er dan voortaan op lette goed ?

Ohoh, nee Laurah, niet flink.
Je bent je onderwerp vergeten en een 'n' na de 'lette'. Foeifoeifoei :p. En dan een komma voor 'goed'. :seriousf:

;)

iwamoto
30 augustus 2006, 17:33
Ohoh, nee Laurah, niet flink.
Je bent je onderwerp vergeten en een 'n' na de 'lette'. Foeifoeifoei :p. En dan een komma voor 'goed'. :seriousf:

;)
agerm, en ze heeft het er al zo moeilijk mee dat ze "nie meer ambras ma schoepe o da forumske van den drees"

laurah
30 augustus 2006, 18:37
jong jong , :p of moet daar ook een komma tussen ? :p
maarja .... ;)

iwamoto
31 augustus 2006, 01:34
jong jong , of moet door ook een komma tussen ?
maarja .... ;)
zullen we een keer samen gaan vissen? je hapt zo goed naar al die opmerkingen :D typisch belgs :seriousf:

laurah
31 augustus 2006, 13:59
nee ,
houd niet zo van vissen :p

joanna
31 augustus 2006, 16:40
wrm niet? Bang dat ze zullen bijten? :p

laurah
31 augustus 2006, 16:44
neeh :p ik zwem liever :p
kan dat beter :p