PDA

View Full Version : Strumming



KC-Girl
22 augustus 2006, 20:00
Joeps iedereen!

Ik heb dus een vraagje.Ik heb een klein probleempje(essentieel) met liedjes spelen op de akkoestische gitaar en ben een beginner. Ik weet niet hoe ik een akkoord het best speel. In het Engels noemt dit 'strumming the guitare'. Op,op,neer,op,neer,neer. Zo'n dingen. Kan ik dit enkel leren door veel te luisteren of zijn er sites en/of boeken waar dit wordt uitgelegd?

Thanks!

P.S. : Dit is al een hele goeie site voor mij : http://www.grouptherapy.guernsey.net/strumming.html

Alberto
22 augustus 2006, 22:20
Elk nummer heeft een specifieke aanslag of strumpatroon maar je kan het naar eigen inzicht interpreteren.
Je kan het wat aanpassen zolang je maar in hetzelfde tempo speelt en op het juiste moment van akkoord wisselt.
Luister naar de cd en probeer wat uit en je zal zien dat het vanzelf gaat ;)

Succes!

Grrtz...

mawashi
23 augustus 2006, 08:06
Ik heb ook altijd problemen om de juiste strumming te vinden. Bedankt voor de website in elk geval. Jammer dat ik hier de geluidsbestandjes nog niet kan horen, zit op het werk. Jammer, is dus wachten tot vanavond.

mawashi
23 augustus 2006, 17:03
Laps ook straf. Op't werk kan ik geen geluidsbestanden afspelen dus wil ik thuis die site eens bekijken, werkt die thuis dus niet.

chris83
24 augustus 2006, 11:10
Bij mij thuis doet ie het wel!

Heb je quicktime wel geinstalleerd? Of probeer eens rechtermuisknop en dan doel opslaan als.

Bij mij speelt hij de bestanden af met quicktime.

-=JEROEN=-
24 augustus 2006, 11:49
kijk hier eens naar

http://www.theshower.nl/~zeronine/temp/slagjes.gif

de 1 speel je meestal iets sterker (harder)

mawashi
24 augustus 2006, 12:48
Bij mij thuis doet ie het wel!

Heb je quicktime wel geinstalleerd? Of probeer eens rechtermuisknop en dan doel opslaan als.

Bij mij speelt hij de bestanden af met quicktime.

Wat later deed hij het wel, denk dat er tijdelijk een probleempje was met de site.

mawashi
24 augustus 2006, 20:05
'k Vind die website echt wel goed, het helpt me wel vooruit. Maar ik heb toch een vraagje. Voor het nummer knocking on heavens door zegt de site dat het deze strumming is: DDU/UD Verder geen problemen hiermee, dat begrijp ik wel. Maar als ik dan de akkoorden op zoek van het nummer zie ik dit:

intro: G D | Am | G D | C | 2x

Die G en die D staan zo in 1 vakje. Betekent dit dan dat ik DDU moet spelen bij de G en UD bij de D of toch heel de strumming per akkoord?

'k Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel :d

jaspie
24 augustus 2006, 20:27
'k Vind die website echt wel goed, het helpt me wel vooruit. Maar ik heb toch een vraagje. Voor het nummer knocking on heavens door zegt de site dat het deze strumming is: DDU/UD Verder geen problemen hiermee, dat begrijp ik wel. Maar als ik dan de akkoorden op zoek van het nummer zie ik dit:

intro: G D | Am | G D | C | 2x

Die G en die D staan zo in 1 vakje. Betekent dit dan dat ik DDU moet spelen bij de G en UD bij de D of toch heel de strumming per akkoord?

'k Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel :d

Ik heb geen id wat je allemaal zegt, maar een zon streepje betekent een maat. Dus je moet een halve maat G aanhouden en een halve maat D en dan een hele maat Am etc.

-=JEROEN=-
25 augustus 2006, 02:29
'k Vind die website echt wel goed, het helpt me wel vooruit. Maar ik heb toch een vraagje. Voor het nummer knocking on heavens door zegt de site dat het deze strumming is: DDU/UD Verder geen problemen hiermee, dat begrijp ik wel. Maar als ik dan de akkoorden op zoek van het nummer zie ik dit:

intro: G D | Am | G D | C | 2x

Die G en die D staan zo in 1 vakje. Betekent dit dan dat ik DDU moet spelen bij de G en UD bij de D of toch heel de strumming per akkoord?

'k Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel :d
DDU/UD met G, D en dan Am 2 keer hetzelfde

tis dus eigenlijk:

G | D | Am | Am

het nadeel van zijn notitie (DDU/UD) is dat er geen tempo bij staat

als je kijkt naar dit overzicht

http://www.theshower.nl/~zeronine/temp/slagjes.gif

zie je dat oef.6 hetzelfde is als knocking, maar dan duidelijk met tempo erbij

maar goed, voor sommige is tellen weer een ramp, dus zijn zn audio voorbeelden wel weer erg handig

iedere gek zn gebrek :hippie:

mawashi
25 augustus 2006, 06:34
Aha oke, 'k heb het gesnapt.Thx!

KC-Girl
25 augustus 2006, 12:41
Heel erg bedankt!