PDA

View Full Version : Paypal vraagje



G.G.
22 augustus 2006, 18:55
Hoi,

heb net een mailtje van GFS gehad met de volgende tekst:

"You may use Paypal for purchases- We accept Paypal
credit card payments and Paypal Balance Transfers- We
do not accept Paypal echecks

Jay".

Met de zoekfunctie kreeg ik zoveel hits, maar kon er niet de juiste info vinden.

Ik heb geen creditcard, maar wil een setje bestellen. Hoe doe ik dit? en wat zijn "echecks", dan weet ik wat ik niet moet doen.

jan jansen
22 augustus 2006, 19:05
Hoi,

heb net een mailtje van GFS gehad met de volgende tekst:

"You may use Paypal for purchases- We accept Paypal
credit card payments and Paypal Balance Transfers- We
do not accept Paypal echecks

Jay".

Met de zoekfunctie kreeg ik zoveel hits, maar kon er niet de juiste info vinden.

Ik heb geen creditcard, maar wil een setje bestellen. Hoe doe ik dit? en wat zijn "echecks", dan weet ik wat ik niet moet doen.


kijk op www.ebay.nl daar staat alles uitgelegd over paypal en volgens mij ook op www.paypal.nl.
Je kan geld via de bank overschrijven op een paypal rekening en is bovendien gratis als koper.

G.G.
22 augustus 2006, 19:37
Hoi Jan,

ik heb die hele site van paypal uitgeplozen, maar daar kom ik de termen uit de eerste post niet tegen.

Ik heb een account aangemaakt, daar kan ik geld op storten. Als ik iets wil betalen, krijg ik een code. Als ik het goed begrepen heb, kan ik die code mailen zodat de ontvanger (GFS in dit geval) dat geld uit mijn account kan trekken. Maar is dat nou een "Echeck"? of een "money balance transfer"?

Quink
22 augustus 2006, 20:11
G.G.

Jij maakt geld over naar PP. Je krijgt van hen een code, die code vermeld je bij het overmaken. Zij weten dan dat het van jou is en in welke account het moet. Na een paar dagen staat het dan in je account. Je kunt het geld dan *zelf* overmaken. Iemand anders kan niks uit jouw account halen.

Als je het geld wil overmaken heb je soms een mogelijkheid via de site van de verkoper "Pay with Paypal" of zo, en word je door het PP proces geleid. Anders vraag je aan de verkoper het email adres waar hij het geld naar toe wil hebben gestuurd en ga je via je account naar de tab "Geld sturen" en vul daar de gegevens in.

Oh en:


We accept Paypal credit card payments and Paypal Balance Transfers- We do not accept Paypal echecks

CC payments: PP is gekoppeld aan credit card;
Balance transfer: PP is gekoppeld aan bankrekening

Rockmo(ther)
22 augustus 2006, 20:17
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=76297&highlight=paypal

Hierin staat ook al iets meer over Paypal.
Misschien heb je er iets aan.. :)

no 1 hops
22 augustus 2006, 20:19
ik weet niet of je van plan bent vaker wat in het buitenland te kopen.
maar anders zou ik gewoon een creditcard aanvragen en die dan an paypal koppelen.
als je maar zorgt dat je binnen een bepaalde termijn het saldo van je credtcard is aangevuld betaal je niet eens rente.
alleen een vast bedrag voor de card per jaar.

G.G.
22 augustus 2006, 20:20
CC payments: PP is gekoppeld aan credit card;
Balance transfer: PP is gekoppeld aan bankrekening

Oke, bedankt. Ik zou dus vanaf de bankrek. geld op mijn paypal account kunnen zetten en het dan naar hun "overmaken"

Weet je toevallig ook wat een Echeck is?

Quink
22 augustus 2006, 20:28
Weet je toevallig ook wat een Echeck is?

Nee, sorry. Maar ja aangezien ze het toch niet accepteren wellicht ook niet zo belangrijk...;)

G.G.
23 augustus 2006, 08:28
Nee, sorry. Maar ja aangezien ze het toch niet accepteren wellicht ook niet zo belangrijk...;)

Ik weet het nu wel, een echeck is een transactie, direct vanaf een bankrekening uit de VS.

Voor ons nederlanders zijn alleen de eerste twee opties van toepassing.

Ik heb gemerkt dat er veel over paypal hier te vinden is. Ookheb ik gemerkt dat alles heel verspreid staat en dat er veel vragen zijn over hoe het te gebruiken zonder creditcard.

Ik zal binnenkort, als ik de elementen besteld heb, wel een korte omschrijving maken, stap voor stap.

Yapser
23 augustus 2006, 12:11
eBay is idd. simpel. Paypal accountje maken, naar een Nederlandse(!) rekening geld overmaken, en binnen een paar dagen staat het erop. Dan kan je op eBay in principe direct alles afrekenen :)