PDA

View Full Version : hoe krijg ie deze sound...



EC
22 augustus 2006, 18:42
http://www.youtube.com/watch?v=_TbhG0U7Ipo

hoe krijg je deze sound ??

hier ook een dezelfde sound...

http://www.youtube.com/watch?v=KpcYigqBz1c

Hij maakt op de eerste wel fucking veel fouten.. Maar wel waanzinnige sound...

is wel kick die sg.. Maar is dit nou met veel effecten erachter ??

grtz

JER00N
22 augustus 2006, 18:45
Das toch gewoon een of andere overdrive/fuzz/distortion? Met weinig hoog erin...

tmcm
22 augustus 2006, 18:55
nop, sg en marshall

zou nog een treblebooster kunnen zitten gezien de rough grit

dit is Clapton's "woman tone"

According to Clapton, the "woman-tone" is achieved by rolling the tone control all the way off on either the neck or the bridge pickup of a guitar with humbucking pickups and the volume all the way up. Heavy strings and a bassy-sounding amp at high volume also helps to achieve that wooing, whooshing tone. In fact, a lot of Clapton's "woman tone" was achieved this way [with a wah-wah pedal], with the pedal about three-quarters back from the forward position. (from Guitar Player magazine, Gear Guru, March 1993)

EC
22 augustus 2006, 19:35
hey,

tnx.. Dus een marshall bassige amp, en een sg ?? Ik heb binnenkort een les paul dus daar zou het ook wel mee kunnen toch ?

en dikke snaren en je wah wah pedaal 3/4 dicht ??

en je versterker op vol volume zeker, kan er dan ook een powerbrake op ?? of krijg ie dan een andere sound ?? Anders wordt je zo doof :D tenminste als je die verhalen van cream hoort...

Maar een marshall heeft toch 4 input`s ?? tenminste die 1959 slp

tmcm
22 augustus 2006, 19:45
hey,

tnx.. Dus een marshall bassige amp, en een sg ?? Ik heb binnenkort een les paul dus daar zou het ook wel mee kunnen toch ?

en dikke snaren en je wah wah pedaal 3/4 dicht ??

en je versterker op vol volume zeker, kan er dan ook een powerbrake op ?? of krijg ie dan een andere sound ?? Anders wordt je zo doof :D tenminste als je die verhalen van cream hoort...

Maar een marshall heeft toch 4 input`s ?? tenminste die 1959 slp

vergeet de wha, dat zit hier niet in iig
als ik dit geluid zou willen benaderen dan switch in de tussenstand, tone van neck dicht en mixen met de brug pup, net genoeg om de treble te killen.
je amp mag dan best veel hoog hebben maar een 4x12 box helpt voor "that big sound"
en zoals ik zei, een treble booster, ook al zit ie hier niet in, geeft je dat rauwe geluid instantly en geeft je LP bovendien meer een SG karakter

-=JEROEN=-
22 augustus 2006, 20:42
klinkt een beetje hetzelfde als mijn verotte bas over een buizen gitaar versterker... zo heb ik een jaar in ons buurthuis gejammed met een maffe gitarist die nie kon zingen maar wel fantasties kon schreeuwen en een drummer als mitch mitchell maar dan met ADHD... ik heb nog ergens de tapes liggen... kopen?

ibbie
22 augustus 2006, 23:18
Wat een stelletje mafkezen haha.

Johnny V
23 augustus 2006, 11:04
ik zou zeggen: JTM45 ! :cooler:

onze_jef
23 augustus 2006, 13:39
klinkt een beetje hetzelfde als mijn verotte bas over een buizen gitaar versterker... zo heb ik een jaar in ons buurthuis gejammed met een maffe gitarist die nie kon zingen maar wel fantasties kon schreeuwen en een drummer als mitch mitchell maar dan met ADHD... ik heb nog ergens de tapes liggen... kopen?

Ik ben fan!

Hectische Hector
24 augustus 2006, 11:21
een drummer als mitch mitchell maar dan met ADHD...

bedoel je keith moon? :p

glacius
25 augustus 2006, 11:28
wat een baggersound

-=JEROEN=-
25 augustus 2006, 13:37
bedoel je keith moon? :p
ja bijna, scheelt weinig :seriousf:

Luke-wannabe
27 augustus 2006, 19:56
wat een baggersound
+123456789

strat58
27 augustus 2006, 20:37
Hoi, lijkt erg op mijn sound gewoon TS9 met veel treble, versterker in crunch mode (of te wel hij moet een beetje vervormen) en wat heel belangrijk is alles heel nauwkeurig aanslaan dus niet veel hammer on's en pull off's.
Hele strakke rechterhand met aanslaan, en hoge actie want je hoort alle noten heel duidelijk.
Volgens mij moet je dan een heel eind in de buurt komen, oh ja Eric Clapton was niet voor niks zo populair hij kon dan ook echt heel goed spelen.
Peace Strat58

cardinal
24 september 2006, 09:48
Wat een stelletje mafkezen haha.

Jeps, hehehe:jam: