PDA

View Full Version : Versterker



Jens_vdw
22 augustus 2006, 17:04
Hey,

Mijn versterker is aan vernieuwing toe.
Ik speel voornamelijk HC/punk. Heeft er iemand een suggestie welke verserker voor dit genre wel ideaal is. Kheb een Gibson Les paul (Studio). Kdacht aan een mesa boogie, maar weet niet ofdat dit zon goei keus is

allesinds bedankt

ieme
22 augustus 2006, 17:18
budget????

Negative K3 fan
22 augustus 2006, 17:20
wat heb je nu?
aan welke mesa boogie zat je te denken?
wat is je budget?
wat voor opties moet de versterker hebben (kanalen, vermogen, uiterlijk, gewicht, combo/stack etc.)

even iets meer moeite doen

Brammibal
22 augustus 2006, 18:26
eh, ideaal voor Hardcore is toch een peavey 5150, ik denk dat de helft van alle hardcore bands daar op speelt.

Iceman
22 augustus 2006, 20:12
Jep, 5150.

caliban
22 augustus 2006, 22:18
Als je geld hebt een mesa (rectifier ofzo)
Anders 5150 of voor oldschoolhardcore een JCM 800
Voor punk is een JCM 900 ook nog redelijk goed

chennie
22 augustus 2006, 22:41
blergh 5150, wat een stofzuiger is het ook...

Ik vind mesa's mooier eigenlijk, of een ENGL. Ben zelf ook van HC en punk.

caliban
22 augustus 2006, 22:45
ENGL was ik vergeten. Ik vind ze eigenlijk wel beter voor metal maar voor hardcore ook wel zalig

Jens_vdw
22 augustus 2006, 23:28
Om even te reageren op de overgebleven vragen van Negatieve k3 fan.

Mijn budget ligt ongeveer rond de 1000 euro denkik.
Ik denk dat ik dan toch al aan een degelijke 2de hands versterker moet kunnen geraken
Ik dacht idd al aan een mesa boogie rectifier (klinkt niet alleen vet,ziet er ook goed uit) maar weet niet echt of deze echt voor (oldschool) HC geschikt zijn. (+waarschijnlijk kan ik nooit aan een rectifier binnen mijn budget halen.)

Negative K3 fan
22 augustus 2006, 23:36
voor HC punk wel geschikt maar idd niet binnen je budget

ik zou richting jcm800, 5150, fireball/screamer, jcm900SLX etc. kijken.

mikey-1
23 augustus 2006, 01:01
heyz ik had een vraagje met de buizenversterkers van tegenwoordig moet je die ook steeds vervangen? want ik ben van plan een versterker met een overdrive kanaal te kopen . maar je heb ook weer transistors versterkers goedkoper kleiner lichter. maar is het geluid dan wel net zo goed ?

Helter Skelter
23 augustus 2006, 01:21
Buizenbakken hebben onderhoud nodig. Hoe vaak ligt er natuurlijk aan hoeveel je 'm gebruikt. Transistoramps, zijn goedkoper, lichter en hebben nagenoeg geen onderhoud nodig, ik ken gitaristen die al tientallen jaren met dezelfde transistoramp spelen en alleen de potmeters en inputs af en toe hebben schoongemaakt.

Over wat er 'beter' klinkt zijn al miljoenen discussie's geweest, gebruik de search maar even! ;)

hidde630
23 augustus 2006, 09:20
koop een jcm800 icm met een les paul is dat super!

brunodb
23 augustus 2006, 14:44
+1 voor de jcm900 SL-X

goedkoper dan de jcm 800 en heeft wat meer gain ter beschikking wat voor jouw hardcore punk zeker geen kwaad kan en klinkt toch nog een stuk beter dan de gewone jcm 900 dual reverb. of hoe noemt ie?

The_W85
23 augustus 2006, 14:46
koop een jcm800 icm met een les paul is dat super!

Ik heb een JCM 800 combo, fantastisch geluid, zeer veelzijdig. Ik speel er van alles mee, van metal tot blues

caliban
23 augustus 2006, 16:50
Ik stelde zelf de rectifier voor maar ik vind dat geen geweldige amp eigenlijk. Low-end is zo loose En dat geeft dan van die gore palm-mutes
Oudere mesa's vind ik veel beter.
Het is sowieso al heel belangrijk welk soort hardcore je wil spelen. JCM 800's hebben vind ik een beetje te weinig gain voor de nieuwere hardcore. 5150 heeft daarentegen gain te veel evenals ENGL.
Kan je misschien enkele bands zeggen waarvan je het geluid wil nastreven

Jens_vdw
24 augustus 2006, 00:37
Ik zoek eigenlijk veelal het geluid van oldskool bands (80's).
denk:

Groepen nu:

-Justice
-Cold world
-True colors
-No turning back (voor de Ned)
-Kill your idols
-Dead stop

Groepen oude:

-Jerry's kids
-Antidote (US niet de Ned)
-DYS
-Underdog

Kdenk dat je daarmee toch al een redelijk antwoord hebt op je vraag.
Volgens mij spelen veel van deze groepen idd op een Marshall amp. Alleen Terror speelt zeker op een Mesa (maar dit is ook al een iets andere sound)

Brammibal
24 augustus 2006, 01:34
Kill your Idols!
vet hoor. :cooler:

caliban
24 augustus 2006, 14:04
Die oldschool is volgens mij vaak op JCM 800 gespeeld. Ik denk dat die de laatste tijd nogal serieus in prijs stijgen.
Je kan eens zoeken voor prijzen op tweedehandssites
Ik weet niet juist wat je voor een tweedehandse JCM 800 met een cabinet betaalt maar ik ga eens kijken
En ziehier
http://www.kapaza.be/detail/3175103/Witte_Marshall_stack.html
1500 euro voor een JCM 800 met twee cabinets erbij.
Dit is een anniversary-edition, ik weet niet of je aan een gewone minder betaalt maar met een cabinet zal je waarschijnlijk wel iets vinden voor rond 1000 euro
Je kan altijd testen en als het je niet aanstaat zoek je iets anders
Persoonlijk vind ik dat JCM 800 niet genoeg geeft maar dat is allemaal smaak

EpiCenturiesAWAy
24 augustus 2006, 14:25
Justice is goed te doen met een jcm 800, misschien nog een boostertje erbij ?
Check the setup ook eens, spelen met een 5150 op de CD vroeger live en nu jcm 800 splitchannel en dual rectifier en dat klinkt geweldig ;)

OldSkool
24 augustus 2006, 14:34
Je hebt een privé-bericht

Helter Skelter
24 augustus 2006, 14:44
Die oldschool is volgens mij vaak op JCM 800 gespeeld. Ik denk dat die de laatste tijd nogal serieus in prijs stijgen.
Je kan eens zoeken voor prijzen op tweedehandssites
Ik weet niet juist wat je voor een tweedehandse JCM 800 met een cabinet betaalt maar ik ga eens kijken
En ziehier
http://www.kapaza.be/detail/3175103/Witte_Marshall_stack.html
1500 euro voor een JCM 800 met twee cabinets erbij.
Dit is een anniversary-edition, ik weet niet of je aan een gewone minder betaalt maar met een cabinet zal je waarschijnlijk wel iets vinden voor rond 1000 euro
Je kan altijd testen en als het je niet aanstaat zoek je iets anders
Persoonlijk vind ik dat JCM 800 niet genoeg geeft maar dat is allemaal smaak

dat is idd een Limited Edition en dus wat duurder.

De prijzen voor een 800 stijgen idd met de dag, je bent spekkoper als je een mooie 2203 of 2210 exclusief cabinet voor €700 op de kop kan tikken.