PDA

View Full Version : gitaren opbergen



chennie
22 augustus 2006, 16:26
hoi,

Nou wil het zo zijn dat ik voor een half jaartje weg ben en mn gitaren hier achter moet laten. Wat is de beste manier dat ik ze opberg ?
Voor de gitaren waar ik een koffer voor heb, doe ik ze in koffer. Maar met snaren onder spanning of niet ? En andere suggesties waar ik even op kan letten ?

robert-gitarist
22 augustus 2006, 16:30
Ik dacht dat je bij de bank kluisjes ofzo kon huren.

up-guitarman
22 augustus 2006, 16:34
Ik zou de snaren gewoon gespannen laten, normaal gezien is een constante spanning op de hals het beste dus dat lijkt me logisch op die wijze !!!
Verder mss opbergen in gitaarzakken als je die hebt en ergens veilig in een kast wegbergen ofzo?

FruscianteFan
22 augustus 2006, 16:41
Als je niet weg zou gaan zouden de snaren ook gewoon onder spanning blijven dus het lijkt me het beste om dat zo te houden.

verder ook: up-guitarman +1

Nickname
22 augustus 2006, 16:58
Ik zou ze ergens in een gitaartas of iets dergelijks steken waar het niet vochtig is en ook geen zon schijnt :)

terrasbeest
22 augustus 2006, 18:15
snaren los......;

Negative K3 fan
22 augustus 2006, 18:17
ik accepteer ze wel als bruikleen :)

FruscianteFan
22 augustus 2006, 18:50
snaren los......;zou je ook kunnen uitleggen waarom? :)

terrasbeest
22 augustus 2006, 20:35
zou je ook kunnen uitleggen waarom? :)

Ik niet. Is me gewoon zo geleerd. Staat ook zo op de site van 1 of ander merk ( weet niet meer hetwelke, sorry)

Edit : Deze dus ( Gibson):

Guitars are tuned to A-440. Leave it tuned to pitch in the case during short periods of storage. If you are going to store it for extended periods, relax the string tension but leave them attached.

chennie
22 augustus 2006, 20:47
ik accepteer ze wel als bruikleen :)


you're not worthy.

Gearjunkie
22 augustus 2006, 22:12
Als je het leuk vindt om gitaren af te stellen moet je je snaren los zetten, als je bij terugkomst wilt stemmen en spelen, moet je ze gewoon laten zitten zoals ze zitten.

Tupelo
22 augustus 2006, 22:18
Bij sommige muziekzaken hangen voldoende gitaren die al geen half jaar gestemd zijn.
Gewoon snaren erop laten, in een geschikte koffer als je die hebt en op een constante plek zetten.
Trapkast, of iets dergelijks.
Ergens waar het niet teveel in temperatuur en vocht schommelt.
Wellicht dat je de gitaren gestemd aantreft bij thuiskomst. ;)

Negative K3 fan
23 augustus 2006, 00:13
you're not worthy.

wtf godverredomme je kent me niet eens!

iwamoto
23 augustus 2006, 00:57
wtf godverredomme je kent me niet eens!
precies, onze lennart is gewoon iemand die gitaren als geen ander kent, deze man wacht verdimme meer als een jaar op zn shamray! dus bruikleen ze nou maar heel gauw, want anders!!

up-guitarman
23 augustus 2006, 02:13
precies, onze lennart is gewoon iemand die gitaren als geen ander kent, deze man wacht verdimme meer als een jaar op zn shamray! dus bruikleen ze nou maar heel gauw, want anders!!

Haha, damn dat topic van die shamray, was ik ff uit het oog verloren ... Wacht je nu nog steeds ???

California Jam
23 augustus 2006, 08:31
Gewoon snaren op spanning houden is het beste voor je hals. Ik denk dat wat er op de site van Gibson genoemd staat meer betrekking heeft op je snaren zelf.
En een nieuw setje snaren is goedkoper dan een afstelbeurt voor je hals ;)

Nickname
23 augustus 2006, 10:31
precies, onze lennart is gewoon iemand die gitaren als geen ander kent, deze man wacht verdimme meer als een jaar op zn shamray! dus bruikleen ze nou maar heel gauw, want anders!!

Wacht ie nou NOG STEEDS :???: Wtf man, hoe traag zijn die bozo's? :o

Veekeren
23 augustus 2006, 10:41
Dat ding is al lang... nou ja... dat ding is al binnen.

schizo910
23 augustus 2006, 10:43
ja, maar onbespeelbaar totdat hij een element krijgt, toch?

Alsof je een nieuwe auto krijgt, maar dan één waarvan het sleuteltje in het contactslot is afgebroken :D

Nickname
23 augustus 2006, 10:52
ja, maar onbespeelbaar totdat hij een element krijgt, toch?

Alsof je een nieuwe auto krijgt, maar dan één waarvan het sleuteltje in het contactslot is afgebroken :D

Wat is er mis mee dan? ontbreekt er iets?

glacius
23 augustus 2006, 11:03
gewoon netjes gestemd in de koffer en die lekker onder je bed leggen ..

chennie
23 augustus 2006, 12:53
wtf godverredomme je kent me niet eens!

hahadat zegt meer over jezelf dan over mij =)

hey, mensen bedankt voor de reacties, komt eigenlijk totaal overeen met wat ik zelf in gedachten had. Zal nog wel even bij de schoenenmaker van die silicium vochtvreet zakjes halen.

Negative K3 fan
23 augustus 2006, 16:48
Wat is er mis mee dan? ontbreekt er iets?

het nek element gaf op een of andere russische manier de geest na een dag of 3 en ik ben sindsdien aan het wachten op vervanging maar volgens de laatste berichten is hij daar nog niet eens aangekomen (ik had hem opgestuurd) omdat de post in de zomer traag zou gaan ofzo...

Nickname
23 augustus 2006, 16:55
het nek element gaf op een of andere russische manier de geest na een dag of 3 en ik ben sindsdien aan het wachten op vervanging maar volgens de laatste berichten is hij daar nog niet eens aangekomen (ik had hem opgestuurd) omdat de post in de zomer traag zou gaan ofzo...

:seriousf: Sorry ik kan het niet laten, maar dat is gewoon runderschijt, via een normale pakketmaatschappij is het daar binnen no time. En als je het met de gewone post hebt gedaan, hoe lang geleden heb je hem verstuurd?

Negative K3 fan
23 augustus 2006, 16:56
ik heb geen zin om daarop te reageren :mad: :sneaky:

Nickname
23 augustus 2006, 17:04
ik heb geen zin om daarop te reageren :mad: :sneaky:

Tis niet lullig bedoeld hoor.. maar ik vind het zo frapant, je hebt al met zo veel vertragingen moeten leven en nu dit weer... ze moeten echt jou hebben he..

Negative K3 fan
23 augustus 2006, 17:11
het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn he...

Nickname
23 augustus 2006, 17:16
het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn he...

Maar hoe lang is het nou geleden? straks is het kwijt bij de post.

hubert
23 augustus 2006, 23:49
ik geloof dat jij de meest rustige en geduldige persoon bent die ik ken. Ben bijna geneigd een inzamelaktie te doen om jou dat element te geven. Puur uit respect voor jouw en je geduld....en das geen grap...

grayfink
23 augustus 2006, 23:57
Ik zou ze ergens in een gitaartas of iets dergelijks steken waar het niet vochtig is en ook geen zon schijnt :)

Stick it where the sun don't shine:o

Nickname
24 augustus 2006, 10:42
Stick it where the sun don't shine:o

Neej, daar is het meestal toch iets te vochtig :D

Anders Destium
24 augustus 2006, 12:08
Wat ik ooit nog heb meegekregen is dat je een gitaarkoffer het beste rechtop kunt zetten (zodat de gitaar als het ware staat). Op die manier komt er geen spanning op de hals te staan, wat wel zou kunnen gebeuren als je een paar koffers op elkaar legt.

Negative K3 fan
24 augustus 2006, 17:51
ik geloof dat jij de meest rustige en geduldige persoon bent die ik ken. Ben bijna geneigd een inzamelaktie te doen om jou dat element te geven. Puur uit respect voor jouw en je geduld....en das geen grap...

voeg de daad bij het woord zou ik zeggen :D










van zandts lijkt me wel wat