PDA

View Full Version : Carl Martin AC-Tone



Gear Slut
22 augustus 2006, 15:53
Hij is nog maar net op de markt maar zijn er al mensen die de Carl Martin AC-Tone hebben gehoord of misschien al in hun bezit hebben?
Dat ie goed zal klinken geloof ik wel maar krijg je er geluiden uit die op een AC 30 lijken of moet je dan toch die versterker hebben.

humbucker
23 november 2009, 18:13
Ik ga deze eens bumpen omdat ik opzich ook geïnteresseerd ben in dit pedaaltje. Op de demo's op youtube klinkt ie in ieder geval lekker!

Iemand ervaring ermee?

humbucker
25 november 2009, 17:47
niemand?


1234567890

robert-gitarist
25 november 2009, 20:55
Daar ben ik ook wel erg nieuwsgierig na. Ik heb de Plexitone en dat vind ik ngo steeds een onwijs tof pedaal! Zeer overtuigende overdrive.
Ik heb de AC tone wel zien liggen in de winkel maar helaas had ik toen geen tijd om die eens te testen.

humbucker
25 november 2009, 21:03
Daar ben ik ook wel erg nieuwsgierig na. Ik heb de Plexitone en dat vind ik ngo steeds een onwijs tof pedaal! Zeer overtuigende overdrive.
Ik heb de AC tone wel zien liggen in de winkel maar helaas had ik toen geen tijd om die eens te testen.

Welke winkel? :D

Pepe
25 november 2009, 21:51
De combinatie van een boost met een vox toonregeling lijkt me erg slim, de overdrive doet me erg denken aan de Vox Big Ben, hoe verrassend.

Over het algemeen ben ik niet dol op effecten die claimen het geluid van dit of me dat te geven. Heb je een AC30 dan heb je dit niet nodig, heb je een Fender dan zou ik daar geen Voxie achtig geluid uit willen horen. Dan koop ik wel een Vox.

humbucker
25 november 2009, 22:19
Stel dat je een AC15 hebt, gelijk ik :D. En die stel je zo in dat ie net begint op te breken. Dan zou dit pedaaltje toch makkelijk zijn als basisdrive en solodrive. Heb je eigenlijk ipv eenkanaalsamp meteen een driekanaler. Ik zie er het nut van in, tenminste, als ie ook daadwerkelijk zo lekker klinkt natuurlijk!

edit: die big ben overdrive, is dat iets?

robert-gitarist
25 november 2009, 22:22
Welke winkel? :D

Frietbek in Apeldoorn ;)
Is een beetje er ver rijden voor je om alleen even een pedaaltje uit te proberen als je uit België moet komen :D

humbucker
25 november 2009, 22:41
Inderdaad!

da's kut, maar misschien dat ze hem in Eindhoven ook wel hebben. Toch maar even Apeldoorn bellen!

Pepe
25 november 2009, 22:54
Stel dat je een AC15 hebt, gelijk ik :D. En die stel je zo in dat ie net begint op te breken. Dan zou dit pedaaltje toch makkelijk zijn als basisdrive en solodrive. Heb je eigenlijk ipv eenkanaalsamp meteen een driekanaler. Ik zie er het nut van in, tenminste, als ie ook daadwerkelijk zo lekker klinkt natuurlijk!

edit: die big ben overdrive, is dat iets?

Ik had een Big Ben, het verschil -werkt op een buis- met een transistor overdrive hoor je zeker, meer amp.
Een treblebooster werkt gewoon magisch op een AC zoals een Ibanez TS prachtig met een Fender werkt maar alles kan natuurlijk, whatever floats your boat.

humbucker
26 november 2009, 00:00
Ik heb nog een SHO los liggen. Misschien dat die eigenlijk al m'n "problemen" de wereld uit helpt. Maar ondertussen speur ik nog wat verder rond :)