PDA

View Full Version : Intellifex en boost



fhensen
22 augustus 2006, 14:53
Is het mogelijk om bij een Intellifex presets te creeren die je geluid boosten?. Ik heb de handleiding doorgespit en ik zie wel een master level staan, maar of dit werkt weet ik niet.

Ik heb geen intellifex tot mijn beschikking en wil eerst weten of e.e.a. mogelijk is voordat ik het apparaat aanschaf.

Op de midi controller zou het dan als volgt uitzien.

1. Clean + chorus
2. Crunch
3. Lead
4. Solo (Lead + delay + reverb en een hoger master level voor volume)

fhensen
22 augustus 2006, 14:55
Oh ja, versterker is een Koch KC-50 DLX waar je dus alleen maar kanalen kunt schakelen en niets anders

SimonS
22 augustus 2006, 15:15
als je een volume boost wilt, zou je ipv gewone lead, je intellifex een lager master volume te geven bij lead (en geen fx). en dan wanneer je solo selecteert, de mastervolume hoger instellen (+nodige fx)

fhensen
23 augustus 2006, 09:25
Simon, bedankt voor je antwoord. Hoe stel je master volume in bij een Intellifex? Ik lees er niets over in de manual (of ik moet het gigantisch over het hoofd zien)

Bedankt

Frank

fhensen
23 augustus 2006, 10:33
Ik denk dat ik het gevonden heb. Het level aanpassen via de direct level control en de master effects control ????

habberdoedas
23 augustus 2006, 15:48
Jo heb ik ook nog ff een vraagje m.b.t. de Rocktron Intellifex. Bezit de Intellifex ook een mogelijk om je kanalen te schakelen van je préamp. Voorzover ik heb kunnen nagaan kan de Replifex van Rocktron dit wel. Aangezien ik waarschijnlijk de G-Major in m'n gitaarrack wil gaan vervangen voor iets anders zijn jullie antwoorden en tips van harte welkom.

Ibanez RuleZ
23 augustus 2006, 16:11
1. ja, dat kan wel, je hebt inderdaad een volumeregeling in je patch zitten waarbij je volume kan weghalen of kan boosten (lukt bij mij in ieder geval wel)

2. nee, de intellifex kan geen kanalen schakelen. beetje jammer, maar waar

harrald

Dick Wolkendeck
29 augustus 2006, 14:27
als je een volume boost wilt, zou je ipv gewone lead, je intellifex een lager master volume te geven bij lead (en geen fx). en dan wanneer je solo selecteert, de mastervolume hoger instellen (+nodige fx)

Zo doe ik het ook ongeveer (Replifex, maar principe is gelijk): de presets waarmee ik naast slag ook solo speel, zijn geprogrammeerd met een mastervolume op ongeveer 80%. Met een simpel Boss expressiepedaal die ik in mijn Boss midipedaal (...50) prik, kan ik de preset naar 100% brengen: solo, zonder dat je een klik of vertraging hoort, en ook nog eens snel of langzaam, al naar gelang het gebruik van het pedaal. Echo, chorus en zo kan ook meegenomen worden: niet alleen volumeboost, maar ook echo erbij. Natuurlijk kan het ook andersom, je trap een solopreset aan en na de solo verlaag je met een expressiepedaal het volume om soepel verder te spelen.

Magic Bean
30 augustus 2006, 09:22
Je kan bij parameters level +6 of -6 kiezen. Zo kun je dus je slaggeluiden onder nul zetten en je lead boven, afhankelijk van hoeveel boost je wil hebben. Met 0 en +6 kom je iig overal bovenuit.

Ibanez RuleZ
30 augustus 2006, 11:12
Je kan bij parameters level +6 of -6 kiezen. Zo kun je dus je slaggeluiden onder nul zetten en je lead boven, afhankelijk van hoeveel boost je wil hebben. Met 0 en +6 kom je iig overal bovenuit.

precies zoals ik het ook doe

Harrald

paulusdeBKB
30 augustus 2006, 11:15
Gaat de Intellifex dan niet intern over zijn nek?

Ibanez RuleZ
1 september 2006, 11:28
wat denk je zelf? dat ze dat ingebouwd zouden hebben als dat het geval was? je kan het ingangsvolume ook aanpassen, waardoor je preampsignaal wordt aangepast qua niveau

harrald