PDA

View Full Version : WH-1 Whammy True Bypass maken



ruezzz
22 augustus 2006, 13:12
WH-1 Whammy True Bypass maken:
Ik weet dat Analogman deze mod aanbiedt.
Kan iemand dat hier ook? (zonder het risico dat het ding het begeeft of wat ook..)

robert-gitarist
22 augustus 2006, 13:13
Dirk_hendrik misschien?Die doet vanalles ook ;) Remco/Speeddemon doet voorlopig niks dacht ik op dit gebied.

Maare een WH-1? :o :o
GAAF!!!Zag laatst een staan op marktplaats voor serieus fucking 900 euro!!!!!!!!!!!!!!!1111111111!!
ZIEK!

Ik zou echt never nooit dik 900 euro voor z'n ding uitgeven.Hoe gaaf ze ook zijn.

ruezzz
22 augustus 2006, 13:23
Ik heb em voor de helft... en in zeer goede staat - is nog best veel natuurlijk.

Grappige is: ik heb er vroeger 1 gehad maar ooit ingeruild omdat ik hem destijds niet gebruikte. Nu heb ik al geruime tijd een WH-2. Maar ben altijd alert gebleven of ik een betaalbare WH-1 tegenkwam.
Ach, 't is ook wel een goeie investering denk ik, ze worden alleen maar meer waard.

Kun je een WH-1 na true bypass Mod ooit in originele staat terugbrengen?

robert-gitarist
22 augustus 2006, 13:36
400/500 euro is nog wel een hoop geld.Ik zelf zou het er niet voor uitgeven denk ik.Maar ja ze worden inderdaad wel meer waard.Ik heb de Whammy4 en die bevalt me wel.Maar het zijn echt van die pedalen voor erbij.Althans voor mij.Ik gebruik het ding echt amper.

True Bypass kon je dacht ik zo weer veranderen na het orgineel.

any
22 augustus 2006, 15:13
Modden naar true bypass kan, maar bedenk wel dat de "calibrate" functie dan niet meer werkt. Hiervoor zou je een extra switch moeten inbouwen wat dus wel een gaatje boren betekend. Of dus zonder calibrate functie, maar da's tricky aangezien je dan niet zo eenvoudig het pedaal opnieuw kan calibreren.

nielsduursma
22 augustus 2006, 15:21
ik zou zo'n historisch pedaal niet gaan modden. ik zou gewoon zo'n simpel true bypass doosje kopen. (zo'n loop pedaaltje).

robert-gitarist
22 augustus 2006, 15:26
Ach alsje TB weer om kan zetten na gewoon is er toch niks aan de hand? ;)
Ik dacht dat het wel kan maar goed even afwachten op andere reacties.

Lucluc
22 augustus 2006, 15:55
Je gaat in je pre-CBS Fender toch ook niet solderen? Als je hem dat ooit wilt doorverkopen, dan is hij meteen de helft minder waard, als iemand hem al wil kopen.

Wat is trouwens calibreren?

ruezzz
22 augustus 2006, 16:38
Nee, jullie hebben gelijk - ik zet er wel een loopertje tussen.

Callibreren zal wel te maken hebben met het 'stemmen' van de harmonizer.
Maar dat heb ik in mijn hele Whammy-tijdperk nog nooit gedaan/nodig gehad.
Hoe moet dat dan?

robert-gitarist
22 augustus 2006, 17:32
Hier is die ik bedoelde .Hij was eerst 900 euro nu 850 :o

marktplaats (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/effecten/47419657.html?return=eJwlxu0KgjAUgOF7EfTn1nRhTETsR mTZEcc%2BcUcyo3tvoz%2Fv%2B0jBxEeJSxcFu3JRPDb%2FitC tiEFQqn0AR6zcNAYjJUbiDLX7qUBP4CblIm67BYfgKCwLzBlzy zlZ0ZrhMD2rnrFHXzYjK5u7SRnb%2BpZZZ3KeiYmnCplHYv77f x9VQl2FnhXd9wfT9jbP&df=1&p=1&fta=&scroll_to_image=1#photo)

Dirk_Hendrik
22 augustus 2006, 18:31
Voor "pre-CBS" uitgevoerde TB mods, die dus zo extreem omkeerbaar zijn dat je een verdomd knappe elektronicus moet zijn dat je ziet dat er in het verleden geklooid is als het daarna weer werd teruggebouwd..... PM je me idd even.

Voor de rest gebruik je inderdaad een TB loopertje (wat je meer kost... dat wel ;) )

Lucluc
22 augustus 2006, 19:31
Voor "pre-CBS" uitgevoerde TB mods...

Je hebt echt van die zeikerds die met een vergrootglasje gaan zitten kijken of de schroefjes ed wel origineel zijn. En als er geen doosje bij zit, 500 euro van de prijs af.... Alsof je met doosjes muziek kan maken.

Maar wat zijn die dingen duur... zijn ze echt zo bijzonder? Heb er ooit een gehad en die kocht ik toen voor 125 gulden. Wat een k*tding was dat. Inderdaad hele slechte bypass.