PDA

View Full Version : T-rex Alberta of Voodoo Lab SparkleDrive?



Angel
22 augustus 2006, 12:52
Ik ben, maar weer eens, op zoek naar een leuke overdrive/distortion.
Ik ben nu deze 2 tegengekomen en vroeg me af welke ik zou kiezen. Het nadeel is dat er in geen enkele winkel, in de buurt, beide pedalen zijn zodat ik ze naast elkaar kan testen. Afgaan op de soundsamples vind ik altijd lastig(andere gitaar/amp/...) en qua prijs zitten ze in elkaars buurt.

Graag jullie raad

ruezzz
22 augustus 2006, 13:08
Kun je ze niet bij Music Produktiv bestellen en er eentje terugsturen?
Als je daar met Jos Wentink (die spreekt NL) overlegd moet dat kunnen lijkt me.

Anders: V/d Haar voert ook beide merken.

Probeer ook eens de Maxon 808, die heb ik evenals de T-Rex Alberta.
De Maxon is net iets ranziger/buiziger. (Heeft V/d Haar ook)

Tristan
22 augustus 2006, 13:21
Ik zou gewoon naar Van De Haar gaan met je amp en wat overdrive pedalen testen, anders kijk je even op zijn site www.haarguitars.nl, want daar staan ook wel winkels in Belgie op aan wie hij spullen levert, misschien dat je daar ook het een en ander kan checken...

Ootsfield
22 augustus 2006, 16:36
als je dan toch naar van der Haar gaat, test dan ook de Barber Direct Drive!
Ik heb al heel wat overdrive pedaaltjes geprobeerd, maar deze is echt te gek!
Bezoek ook maar eens de website van Barber Electronics.
Handgemaakt en standaard true bypass. En betaalbaar!

succes!

Les Paul
22 augustus 2006, 20:17
Alberta en Sparkle Drive zijn 2 totaal verschillende pedaaltjes.
De Alberta geeft een mooie vintage sound. Hij kan echt hele mooie dingen doen met crunch kanalen. Alberta + Engl Tubetoner of Engl 530 geeft mooie warme overdrive. Ik gebruik hem zelf overwegend met een Marshall DSL100. Juist voor de warme vintage tone. De Alberta heb ik nu ruim 2 jaar en gaat waarschijnlijk nooit meer weg. Ik overweeg zelfs er nog 1 te kopen.
De Sparkle Drive is veel transparanter. Persoonlijk vond ik de Sparkle Drive wat karakterloos, maar het kan natuurlijk zijn dat dat juist is wat je zoekt.
Barber maakt ook erg mooie pedaaltjes en de OD808 is (zeker voor het geld) ook de moeite waard.

Jan Buurman
2 juni 2007, 16:40
Ik overweeg ook een Sparkle Drive. Gebruikt iemand hem ook in combinatie met humbuckers en een JCM800? Hoe klinkt dat? Alle soundclips worden met single coils gespeeld....

Jan Buurman
9 juli 2007, 22:31
Niemand????

Tristan
9 juli 2007, 23:34
Tsja, ik vind het een kutding dus ik kan je niet verder helpen...
Waarom koop je anders niet gewoon zo'n Maxon OD808 ofzo?

Jan Buurman
10 juli 2007, 10:59
Ik ben benieuwd naar die "clean" knop. In de TS richting heb ik een originele TS9 gehad en op dit moment de ZW-44. Ik heb het idee dat de Sparkle Drive ook een TS-achtige is waarmee je d.m.v. van de cleanknop meer "helderheid" en "openheid" kunt inregelen...

Tristan
10 juli 2007, 12:49
Dat is onzin, marketingbullshit...
Hij klonk gewoon als een beetje een gare TS9 met weinig drive...

Jan Buurman
10 juli 2007, 13:24
In welke set-up heb jij dit ervaren? Mijn idee was om hem te gebruiken over een reeds (buizen)overstuurd kanaal...
Ik zoek het niet in "veel drive" want ik gebruik al de Crunchbox, OCD en de ZW-44...
De ZW-44 heeft als stand-alone ook wat weinig gain maar hij doet wat met je buizen. Eigenlijk meer een soort booster. Die rol heb ik met de Sparkle-drive voor ogen:
Mijn (buizen)cleane kanaal een helder en open randje geven
Mijn overstuurde kanaal helderder en opener "kleuren"
Maar of dat werkt weet ik niet...
Misschien zou ik hem eerst ergens moeten lenen... Met mijn hele gear naar een winkel zie ik niet zo zitten

Tristan
10 juli 2007, 14:28
Op een oude Fender amp met een Strat, clean...
Tsja, hoe moet ik het zeggen, er zit niet veel sju in, hij maakt het geluid wat kaler, ik vond het in ieder geval niks...