PDA

View Full Version : Nieuwe Pedaaltjes



Michael Amott
22 augustus 2006, 10:55
Mensen.. Leen mij uw oor ;)

Ik wil de volgende effectenpedaaltjes aanschaffen:

Vox Wah
Digitech Digi delay
rocktron Hush the pedal
MXR Phase 90
en een boss Tu2 tuner

Wie heeft er ervaring met deze pedalen en past dit in een effecten loop?
Hoe doe ik dat met mijn top welke hang ik aan de top en welke aan de seriele loop?

wie wil/kan mij helpen.

BartL
22 augustus 2006, 10:59
Zelf zou ik zeggen: wahwah, compressor, boosters etc. allemaal VOOR de preamp (dus NIET in de fx=loop)

Delay, chorus, flanger, phaser etc. allemaal in de FX-loop.

Michael Amott
22 augustus 2006, 11:03
Maar waarom doe je dat kun je dat uitleggen??

BartL
22 augustus 2006, 11:18
Sommige "effecten" werken beter VOOR de distortion. Sommigen werken beter NA de distortion. Als je iets in de effect loop doet, zit het NA de distortion (bijvoorbeeld delay, phaser, chorus etc.).

Misschien heeft iemand een iets duidelijkere/logischere uitleg :)

phx
22 augustus 2006, 14:45
Wah in effectsloop????? :(

robert-gitarist
22 augustus 2006, 15:10
Wah in effectsloop????? :(

Sommige mensen zweren erbij ;)
Ik zelf vind het mega kut geluid dat in de verste verte niet op een wah lijkt maar goed.
Ligt natuurlijk ook aan je type en merk versterker ;)

Gear Slut
22 augustus 2006, 15:29
Een wah klinkt het lekkerst voor de pre-amp of overdrive, omdat je dan met de variabele frequentie piek extra vervorming in het betreffende bereik krijgt.
De phase 90 zou ik voor de ingang doen maar kan ook in de loop; kwestie van smaak dus experimenteer.
De rocktron moet in de loop omdat ie anders te weinig signaal krijgt (impedantie).
De delay zal het helderst klinken in de loop maar wil je een wat gruiziger geluid zet hem dan voor je pre-amp:experimenteer.
De delay voor de wah is ook een optie want dan kun je de echo'tjes sweepen
Leuk voor reggea dub effecten.

BartL
22 augustus 2006, 15:45
Wah in effectsloop????? :(
Lijkt mij niet lekker...zoals ik al zei.

Michael Amott
22 augustus 2006, 16:07
Een wah klinkt het lekkerst voor de pre-amp of overdrive, omdat je dan met de variabele frequentie piek extra vervorming in het betreffende bereik krijgt.
De phase 90 zou ik voor de ingang doen maar kan ook in de loop; kwestie van smaak dus experimenteer.
De rocktron moet in de loop omdat ie anders te weinig signaal krijgt (impedantie).
De delay zal het helderst klinken in de loop maar wil je een wat gruiziger geluid zet hem dan voor je pre-amp:experimenteer.
De delay voor de wah is ook een optie want dan kun je de echo'tjes sweepen
Leuk voor reggea dub effecten.

Kijk hier kan ik wat mee thanx :P maar euhm reggea hmmmz denk het niet speel death metal... :D

nielsduursma
22 augustus 2006, 16:13
voor death metal zou ik niet zo'n warme vox wah kopen. maar schreeuwende dunlop (zijn er zoveel....) of een morley.

Michael Amott
22 augustus 2006, 16:18
voor death metal zou ik niet zo'n warme vox wah kopen. maar schreeuwende dunlop (zijn er zoveel....) of een morley.

t wordt syphonische deathmetal en ik wil een arch enemy achtige wah sound dus daarom vox