PDA

View Full Version : Aan jullie de keuze!



Sonny
22 augustus 2006, 01:08
Hee beste gitarplayboyz,

Ik zit te kiezen tussen deze 4 gitaren, welke geven jullie de voorkeur?

- epiphone les paul standard

- richwood RE125L Launcher Pro Standard

- Vintage LV100 TS

- Vintage LV99 CS


Ik hoor het van jullie en alvast Thanx.

Sonny

The Underdog
22 augustus 2006, 01:52
Persoonlijk zou ik voor de epiphone les paul kiezen, want dit is 101 % mijn gitaar!

Gitaro
22 augustus 2006, 02:01
Persoonlijk... zou ik ze zelf uitproberen en kijken wat het beste speelt en klinkt :o.

Allemaal linkshandige LPs ofzo? Wat mij betreft de Epi, maarja.

frekie
22 augustus 2006, 11:00
Vintage heeft vaak net de verkeerde vorm qua cutaway, nix voor mij. Epi Lp 2dehands voor ca. 300 euri kan je weinig op verliezen, wel goed uitproberen. Epi vind ik nieuw iets te duur. RW RE-125, naar een winkel gaan waar ze meerdere exemplaren hebben, heel goed uitproberen, de beste eruit pakken qua fretwerk en hals. Als de elementen piepen bij scheuren op volume, vervangen door GFS oid. Heb je voor weinig een goede LP kloon, doet dan nix onder voor Epi.

brunodb
22 augustus 2006, 11:05
ik zou voor de epi gaan. het betreft toch allemaal gitaren die je misschien nog gaat doorverkopen als je een paar jaar later naar de duurdere gitaren gaat kijken, en dan ga je blij zijn dat je epi nog wa naverkoopwaarde heeft

X-Rated
22 augustus 2006, 11:11
Hee beste gitarplayboyz,

Ik zit te kiezen tussen deze 4 gitaren, welke geven jullie de voorkeur?

- epiphone les paul standard

- richwood RE125L Launcher Pro Standard

- Vintage LV100 TS

- Vintage LV99 CS


Ik hoor het van jullie en alvast Thanx.

Sonny

Je moet denk ik niet te snel vragen welke wij de voorkeur geven. Dat is allemaal een persoonlijke mening welke gitaar fijn speelt volgens die persoon. Duuuus wederom hier ook weer, probeer ze eens een keer en luister/voel zelf hoe hij klinkt/speelt.

Zelf weinig ervaring met andere gitaren, maar ik heb zelf een Epiphone LP Standard Plus en ik ben blij met die gitaar. Ik moet em wel een keer opnieuw laten afstellen want ik heb er een tijdje zelf aan lopen sleutelen en dat heeft volgens mij een weinig goed gedaan ;)

Mitch
22 augustus 2006, 12:25
Als je nieuw wil kopen en je hebt budget voor een Epi LP, kijk dan ook zeker naar het merk Indie. Ik heb ze een tijdje terug getest en gereviewd en vond ze qua klank een beduidend eind beter dan Epi LP's voor praktisch hetzelfde geld.
Ga je puur voor de looks en wil je er wat minder aan uitgeven dan is denk ik de Richwood de beste optie.

The Underdog
22 augustus 2006, 12:39
Vintage heeft vaak net de verkeerde vorm qua cutaway, nix voor mij. Epi Lp 2dehands voor ca. 300 euri kan je weinig op verliezen, wel goed uitproberen. Epi vind ik nieuw iets te duur. RW RE-125, naar een winkel gaan waar ze meerdere exemplaren hebben, heel goed uitproberen, de beste eruit pakken qua fretwerk en hals. Als de elementen piepen bij scheuren op volume, vervangen door GFS oid. Heb je voor weinig een goede LP kloon, doet dan nix onder voor Epi.
420 euro voor een epi les paul std is echt niet duur hoor. Ik heb eens zo'n richwood bespeeld en die was zeker ok, al vond ik de hals wat te dik in vergelijking met een epi. Een andere keer heb ik een andere richwood bespeeld, die woog nog geen 500 g, had vreseleijk scherpe frets en klonk akoestisch gewoon slecht.
Ik zou zeggen, ga voor een les paul studio, die kosten maar 350 €nieuw.

robert-gitarist
22 augustus 2006, 12:57
Ik zou ook voor de Epiphone LP gaan.Die zijn aardig waarde vast(mocht ie je niet bevallen en willen verkopen ofzo) en vind dat de beste model+body hebben op de Gibson LP.Vintige heeft inderdaad de cutaway verkeerd net als andere merken helaas.Richwood heeft ze wel aardig opzig maar toch de Epiphone zou ik nemen.Ik heb er 2(3de is op komst) en ben er echt super gelukkig mee..

Brammibal
22 augustus 2006, 13:04
Off topic: Wat zijn die indie gitaren gruwelijk geil zeg!

piezo
23 augustus 2006, 13:09
Als je nieuw wil kopen en je hebt budget voor een Epi LP, kijk dan ook zeker naar het merk Indie. Ik heb ze een tijdje terug getest en gereviewd en vond ze qua klank een beduidend eind beter dan Epi LP's voor praktisch hetzelfde geld.
Hee, Mitch, waar kan ik Indie LP's vinden om te proberen? Ik zou vooral de Goldtop LP wel eens in handen willen houden.
En waar kan ik je review lezen?

Nils Veen
28 augustus 2006, 19:17
probeer ze allemaal uit, waar mogelijk. Ik zou voor de epi gaan