PDA

View Full Version : H&K op Line6?



Ikaros
21 augustus 2006, 22:25
Beste kenners.

Halverwege mijn vakantiewerk, bijna mn EMG-81 in de brug van mn Cort M520.
Nu nog de nieuwe versterker.
Ik dacht aan een Hughes&Kettner matrix 100 head op een Spider II 412 cabinet MKII.
De H&K omdat de sound (internet samples) me aanstaat, en ik er goeie reviews over gelezen heb.
De Line6 omdat een kameraad me deze aanraadt.
Dit gekoppeld aan het feit dat deze combinatie zeker betaalbaar is maakt mijn voorkeur compleet.

Nu had ik graag de commentaar van de kenners gehad vooraleer ik ga testen in de winkel, tijdsbesparing. Passen deze head en cab wat bij elkaar? Alternatieven?

Misschien belangrijk om weten:
- Van amps ken ik niet zo heel erg veel, dus maak jullie fel gewaardeerde comments een beetje acceptabel voor mensen die er wat minder van kennen..
- Ik speel voornamelijk Metalcore/emocore/rock/sludge toestanden en durf dus ook wel eens wat toontjes lager stemmen. (daarmee ook dat ik aan de line6 dacht .. die zou goed met low-ends omkunnen) Hiervoor had ik dus graag een bone-crushing distortion. Buiten dat durf ik ook wel eens blues te spelen dus een mooi clean kanaal (ook voor technische oefeningen) is toch ook wel nodig.
- Beperk jullie niet tot een commentaar op deze combinatie, geef gerust andere mogelijkheden die ongeveer binnen dezelfde prijsklasse zitten.

Reacties worden erg op prijs gesteld.
Bedankt voor jullie tijd.
mvg, Ikaros

Erikt
22 augustus 2006, 11:07
je prijsklasse is ongeveer 500 euro?

kijk eens naar een Mesa Boogie Caliber 50+ of een Mesa Boogie Studio 22+. Die dingen hebben een heerlijke distortion. Bluesen kun je er ook mee!
Je ziet ze 2dehands op markplaats voor rond de €500

Swan
22 augustus 2006, 11:16
nee volgens mij zit er geen H&K model op de line 6

Erikt
22 augustus 2006, 11:28
nee volgens mij zit er geen H&K model op de line 6

:???:


..................

Mr.Bluesbreaker
22 augustus 2006, 11:36
Caliber 50+ is goed clean en licht overstuurd te doen, maar voor de "classic marshallsound" en aanverwanten zou ik snel wat anders kiezen....
Ik dacht dat de speaker kapot was toen ik een 50+ testte, maar het scheen zo te horen.

Ik lees net dat je er behoorlijk stevige muziek mee wilt gaan maken.
Wat de cab betreft, zoek er een met een flink strak laag. Dit heeft het meeste met speakers en constructie te maken. Ik zou kijken naar Classic lead 80 of V30 van Celestion. Liever een goed gebouwde 2*12 dan een waardeloze 4*12 moet ik zeggen.

andoni
22 augustus 2006, 11:48
Blijf weg van die Line6 cab, die is alleen gemaakt voor zo een Spidertje op te zetten (en dan klinkt het nog niet).
Met jouw budget zou ik zeker geen top + speakerkast kopen, maar een combootje. Dit om de eenvoudige reden dat je met jouw budget alleen tops en cabs vindt die in de Fisher Price-categorie vallen. Goedkope head op goedkope cab = slecht geluid. Een goede combo daarentegen...

interessander
22 augustus 2006, 12:00
Maar een combo is vaak open-back en dat is weer niet zo geschikt als je flink laag wil rocken.

Mr.Bluesbreaker
22 augustus 2006, 12:26
Of zoek naar een 8100 head plus een fatsoenlijke 1936. Krijg je makkelijk voor 500, je houdt zelf nog over. Als dat niet genoeg ballen en druk heeft.
Voor blues minder geschikt, maar je kan het clean kanaal er eventueel mee boosten met een leuk OD pedaaltje.