PDA

View Full Version : Prijs afstelbeurt



stefke_m
21 augustus 2006, 21:29
Hoi, ik vroeg me af hoeveel jullie moeten betalen voor een afstelbeurt van je gitaar. In de ene winkel is het 50 euro, en de andere 45 per UUR.

Hoeveel moeten jullie betalen?

nielsduursma
21 augustus 2006, 21:48
45 euro per uur..... eehhhhhh hoelang is die gozer bezig dan?!?!

ik was 35 euro kwijt incl. nieuw setje snaren. en de gemiddelde prijs ligt volgens mij tussen de 30 en 45 euro. al vind ik 45 euro wel duur.

strattie
21 augustus 2006, 21:56
en wat houd "afstellen" bij de meeste winkels in? zit daar frets vlakken ook bij in?

aart steekelenburg
21 augustus 2006, 22:09
frets polijsten ok maar vlakken das een heel ander verhaal.. dat hoort mijns inziens niet bij een afstelbeurt.

Plaag
21 augustus 2006, 22:18
Ik geloof dat ik 50 euro betaald heb. Misschien veel, maar ik had het er voor over dat alles niet meer kraakt en voornamelijk dat de Floyd Rose weer goed werkt op de goede hoogte.

Uiteraard nieuwe snaren erbij.

blademan
21 augustus 2006, 22:45
€42 inclusief Elixir strings bij Stockenhof Muziek in Beek-Ubbergen bij Nijmegen, waar ze een prima gitaar technicus hebben, die heeft mn Blade strat en mn Blade tele gedaan, zeer tevreden over.

Wizz
21 augustus 2006, 23:11
Ik werk in een winkel, voor wie dat nog niet wist...
Als de gitaar bij ons gekocht is, zal ik de meeste dingen, ook buiten de garantie om, voor (bijna)niks doen. Vaste klanten die me die ene gitaar die ze nìet bij me gekocht hebben willen laten afstellen, kunnen er ook op rekenen dat ze stevig gematst worden.
Mensen die echter nog nooit iets bij me gekocht hebben, of alleen "kruimelwerk", betalen 45 Euro per uur, exclusief Btw, en dan rond ik drie kwartier werk ook nog af tot een uur.
Duur ? Weet je wat een loodgieter kost ?
Het gekke is, die mensen zijn dan vaak nog beledigd óók, alsof het een soort "holy duty" voor me zou moeten zijn om andermans stront op te ruimen...

Wizz

blademan
21 augustus 2006, 23:35
lekker klantvriendelijk, zeg, waar werk je?

Veekeren
21 augustus 2006, 23:40
en dan rond ik drie kwartier werk ook nog af tot een uur.
Duur ? Weet je wat een loodgieter kost ?


Je maakt het soms ook niet makkelijk voor jezelf he Wizz :D ;)

Yapser
21 augustus 2006, 23:52
Bij de Feedback lekker gratis, mits daar gekocht. :) Wel zelf snaartjes erop gooien als ze erg doorroest zijn...

(Nu niet allemaal er heen rennen...)

zjanke
22 augustus 2006, 07:40
Ik werk in een winkel, voor wie dat nog niet wist...
Als de gitaar bij ons gekocht is, zal ik de meeste dingen, ook buiten de garantie om, voor (bijna)niks doen. Vaste klanten die me die ene gitaar die ze nìet bij me gekocht hebben willen laten afstellen, kunnen er ook op rekenen dat ze stevig gematst worden.
Mensen die echter nog nooit iets bij me gekocht hebben, of alleen "kruimelwerk", betalen 45 Euro per uur, exclusief Btw, en dan rond ik drie kwartier werk ook nog af tot een uur.


Deze manier valt bij mij onder goede service!

Als ik zo behandeld word dan betaal ik graag wat meer voor mijn spullen bij de aankoop, omdat ik weet dat er bij kleine probleempjes niet moeilijk gedaan wordt.

Mitch
22 augustus 2006, 08:35
Tja, ongelofelijk als je 't nu nog niet snapt en Wizz gaat afzeiken. Welcome to the real world guys !
Service krijg je pas als je je bewezen hebt als klant, da's nogal simpel. De liefde kan niet van één kant komen.

Back on topic: hoeveel geld wordt gevraagd voor een afstelbeurt heeft in principe alleen met arbeidsloon te maken. Als de tech zich netjes aan de tijd houdt zal een minimale afstelbeurt en half uurtje duren en een wat utgebreidere beurt een uur, waar dan dus evt. snaren e.d. nog bij komen.
Een tweede punt is dan: wordt er ook echt tijd ingestoken of niet ?
Ik ken zat gasten die even voelen aan de hals, misschien een beetje intoneren en daar dan een half uur werk voor rekenen. Dan is er niets aan de gitaar gebeurd en ja, dan is het duur. Als de hals wordt afgesteld, nut gecheckt, tem wordt gesteld, frets worden bijgewerkt etc. etc. en dat duurt een uur, dan is dat misschien duurder maar heb je wel waar voor je geld.
Voordat je nou gaat emmeren over 5 euro, kijk eerst eens of je erachter kunt komen of er vakwerk wordt geleverd of niet.

Kim Wilson
22 augustus 2006, 08:47
...
Duur ? Weet je wat een loodgieter kost ?
...
Wizz
Weet je wel wat een loodgieter allemaal bij zich heeft? Die bus moet ook afgeschreven worden.

€45 is wel wat aan de hoge kant, eerlijk gezegd. Mijn automonteur rekent 32,50 ex BTW. Goed, die heeft niet zo'n duur pand. Maar wel duur gereedschap, een computer waarmee hij autocomputers kan uitlezen...

Ik snap wel dat je gewoon moet betalen als je er voor het eerst komt. Het is erg netjes dat afstellen onder service valt als je de gitaar daar ook gekocht hebt. Daar heb je ook wel iets extra voor betaald bij aanschaf, maar toch... Echter vind ik €45 per uur éxclusief BTW nog steeds vrij duur...

Terence
22 augustus 2006, 09:00
Een keer heb ik 50 euro betaald om m'n gitaar met floyd rose af te laten stellen. Daarna heb ik het iedere keer maar zelf gedaan. Prima dat ze dat rekenen, maar persoonlijk vond ik het toch wel duur.

Lune-a-tic
22 augustus 2006, 09:07
Ik snap wel dat je gewoon moet betalen als je er voor het eerst komt. Het is erg netjes dat afstellen onder service valt als je de gitaar daar ook gekocht hebt. Daar heb je ook wel iets extra voor betaald bij aanschaf, maar toch... Echter vind ik €45 per uur éxclusief BTW nog steeds vrij duur...
Volgens mij snap je het nog niet helemaal, je betaalt voor wat je zelf niet kan of durft, en het risico dat daaraan verbonden is (de dure gitaar van iemand anders). Dat men toleranter of vrijgevig is tegenover vaste klanten is logisch, als klant kies je voor service of voor pakweg Musicstore Keulen (goedkoop maar ook geen service).

Kim Wilson
22 augustus 2006, 09:13
Volgens mij snap je het nog niet helemaal, je betaalt voor wat je zelf niet kan of durft, en het risico dat daaraan verbonden is (de dure gitaar van iemand anders). Dat men toleranter of vrijgevig is tegenover vaste klanten is logisch, als klant kies je voor service of voor pakweg Musicstore Keulen (goedkoop maar ook geen service).
Ik snap het prima, maar ik vind €45 gewoon duur. Van de uurprijs wordt het mannetje betaald die aan mijn gitaar zit, het pand waarin het gebeurd, de computer waar de bon mee wordt opgemaakt... Alles bij elkaar vind ik het met €45 wel rijkelijk betaald, of ik het nu wel of niet zelf kan. De prijs wordt IMO niet vastgesteld door hoe goed ik het zelf zou kunnen.

almarvk
22 augustus 2006, 09:14
Weet je wel wat een loodgieter allemaal bij zich heeft? Die bus moet ook afgeschreven worden.

€45 is wel wat aan de hoge kant, eerlijk gezegd. Mijn automonteur rekent 32,50 ex BTW. Goed, die heeft niet zo'n duur pand. Maar wel duur gereedschap, een computer waarmee hij autocomputers kan uitlezen...

Ik snap wel dat je gewoon moet betalen als je er voor het eerst komt. Het is erg netjes dat afstellen onder service valt als je de gitaar daar ook gekocht hebt. Daar heb je ook wel iets extra voor betaald bij aanschaf, maar toch... Echter vind ik €45 per uur éxclusief BTW nog steeds vrij duur...

Ik vind het ook duur, maar kijk wat jij en ik kosten voor een klant. Daar kan ik een aantal afstelbeurtjes van laten doen...

petpas
22 augustus 2006, 09:18
Bij Kees Dee in Amersfoort is t volgens mij 40 euro incl nieuw setje snaren.

FruscianteFan
22 augustus 2006, 09:33
Ik heb tot nu toe niets uitgegeven aan onderhoudsbeurten:

één keer wou ik niewe snaren op m'n Jackson (Floyd) maar ik had geen idee hoe dat moest met die brug. Eerst kreeg ik te horen dat het een euro of 25 zou gaan kosten (had de gitaar niet daar gekocht) maar door een misverstandje hoefde ik alleen het setje snaren te betalen.

De andere keer was laatst, mijn Les Paul en dat viel onder de gratis servicebeurt, waarbij wederom wel het setje snaren betaald moest worden. De gitaar was weer prachtig schoon (incl. fretboard), de actie was hoger (nooit last gehad van fretbuzz maar de lage E was dunner dan bij het vorige setje) en een brugzadel gepolijst omdat ik had aangegeven dat die snaar vaak brak.
Echter, de G-snaar (omwonden ipv plain) bleef hangen in de topkam :D

Maar dat maakt me ook niet uit eigenlijk, want die snaar heb ik toch gebroken en vervangen door een plain one.

Veekeren
22 augustus 2006, 09:44
Tja, ongelofelijk als je 't nu nog niet snapt en Wizz gaat afzeiken. Welcome to the real world guys !
Service krijg je pas als je je bewezen hebt als klant, da's nogal simpel. De liefde kan niet van één kant komen.


Inderdaad, helemaal logisch, terecht, meer dan terecht. Maar vind het dan wel weer een beetje lullig om zo openlijk te vermelden dat hij dan 3 kwartier maar op een uur afrond. Moet hij weten, maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat als klantvriendelijk interpreteert.

brunodb
22 augustus 2006, 10:49
ola, ik heb mijn Dean met floyd rose binnengedaan in de guitarshop gent en ik ga 75 euro moeten betalen voor afstelbeurt en nieuwe snaren. ben ik dan afgezet?

Josdevos
22 augustus 2006, 10:52
ola, ik heb mijn Dean met floyd rose binnengedaan in de guitarshop gent en ik ga 75 euro moeten betalen voor afstelbeurt en nieuwe snaren. ben ik dan afgezet?

Dat vind ik toch aan de hoge kant... Paar maand terug heeft een luithier m'n Gibbie LP Custom en m'n Dean TCV samen volledig afgesteld voor 50 euro... (inclusief bijwerken nut, wat fretwerk op de lp en intoneren)

frekie
22 augustus 2006, 10:53
Ik vind dat je de simpele dingen zelf moet doen, kost nix en je stelt je gitaar af zoals JIJ dat wilt. Dus brug hoogte, intonatie, hoogte PUs, strat tremolo, stelpen vd hals, toets in de olie zetten, fretjes polijsten met Commandant oid, gewoon zelf doen. Topkam invijlen is heel precies werk, ben ik ook mee op mijn snufferd gegaan, kan me voorstellen dat je dat uitbesteedt. Frets vlakken is vakwerk, kan je beter uitbesteden.
De genoemde tarieven lijken me redelijk, het valt me op dat de prijzen vd heren gitaarbouwers voor dit soort karweitjes nogal uiteenlopen.

ponq
22 augustus 2006, 11:56
Dat men toleranter of vrijgevig is tegenover vaste klanten is logisch, als klant kies je voor service of voor pakweg Musicstore Keulen (goedkoop maar ook geen service).

Niet om ze een veer in de kont te steken, maar ere wie ere toekomt. Ik heb vorig jaar mijn gitaar online bij Musicstore gehaald. De afstelling was niet perfect, er was een lichte fretbuzz. Ik heb dat aangekaart en aangegeven dat ik van een nieuwe gitaar verwacht dat deze in orde is. Zonder problemen hebben zij een koerier gestuurd om mn gitaar op te halen. Hij is helemaal afgesteld en kreeg zelfs nieuwe snaren (010 ipv standaard 009). Kosten? Niks. Met een koerier terug bezorgd, alles binnen een week.

Met 1 woord: netjes!

Mitch
22 augustus 2006, 11:58
Inderdaad, helemaal logisch, terecht, meer dan terecht. Maar vind het dan wel weer een beetje lullig om zo openlijk te vermelden dat hij dan 3 kwartier maar op een uur afrond. Moet hij weten, maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat als klantvriendelijk interpreteert.

Daar vliegt monsieur Wizz een beetje uit de bocht, heb je gelijk in. Zijn verhaal daarvoor vind ik volstrekt logisch, maar de automatische bijtelling is inderdaad wat minder....

Kim Wilson
22 augustus 2006, 12:01
Ach, het is op zich wel logisch dat je het afrondt. Dat gebeurt overal. Je bent ook nog even bezig om een bon te maken, de troep opruimen, etc. Om dat echter hier zo keihard neer te zetten is weer niet zo handig...

Han S
22 augustus 2006, 12:03
Duur ? Weet je wat een loodgieter kost ?


Wizz

Tussen de 30 en 40 euro per uur voor een nederlander en tussen de 5 en 10 euro voor een poolse loodgieter en die werkt hard.

Een nederlandse zzp loodgieter moet het doen met iets tussen de 20 en 30 euro.

Kim Wilson
22 augustus 2006, 12:06
En die jongens moeten ook een bus en gereedschap afschrijven...

guhlenn
22 augustus 2006, 15:49
dat het gebeurd wil nog niet zeggen dat het terecht is. en logisch is het al helemaal niet. ik betaal graag, maar je vertrouwensband met je klanten moet je OOK verdienen.

Robbert
22 augustus 2006, 16:00
En die jongens moeten ook een bus en gereedschap afschrijven...

Je hebt gelijk hoor. Een winkelpand huren kost in Nederland geen drol, laat staan de afschrijving op gitaren omdat ze aan de wand hangen.

:seriousf:

Robbert
22 augustus 2006, 16:02
Niet om ze een veer in de kont te steken, maar ere wie ere toekomt. Ik heb vorig jaar mijn gitaar online bij Musicstore gehaald. De afstelling was niet perfect, er was een lichte fretbuzz. Ik heb dat aangekaart en aangegeven dat ik van een nieuwe gitaar verwacht dat deze in orde is. Zonder problemen hebben zij een koerier gestuurd om mn gitaar op te halen. Hij is helemaal afgesteld en kreeg zelfs nieuwe snaren (010 ipv standaard 009). Kosten? Niks. Met een koerier terug bezorgd, alles binnen een week.

Met 1 woord: netjes!

Netjes, maar niet netjes.

Je hebt er voor moeten bellen, en je bent je gitaar kwijt geweest. Een goede shop had de gitaar direct afgesteld geleverd ipv direct vanuit de container in een doos.

40-45 Euro is een prima uitgangspunt. Hoeft slechts te gebeuren wanneer je van snaardikte verandert of kiest voor ander tremologebruik.

Kim Wilson
22 augustus 2006, 16:02
Je hebt gelijk hoor. Een winkelpand huren kost in Nederland geen drol, laat staan de afschrijving op gitaren omdat ze aan de wand hangen.

:seriousf:
Ja hallo, een loodgietersbedrijf heeft toch ook een bedrijfs- / winkelpand?

Robbert
22 augustus 2006, 16:04
Ja hallo, een loodgietersbedrijf heeft toch ook een bedrijfs- / winkelpand?

Ja, hallo! Je begint zelf over het afschrijven van gereedschappen en busjes :B

duckman
22 augustus 2006, 16:10
ik begrijp Wizz z'n reaktie/frustratie wel en wat hij voor zijn vaste klanten doet is erg netjes.

Maar... dan de hoofdprijs doorberekenen aan, misschien toekomste klanten, vind ik niet correct.

Han S
22 augustus 2006, 16:12
Ja hallo, een loodgietersbedrijf heeft toch ook een bedrijfs- / winkelpand?

En een werkplaats, een magazijn vol met dure spullen, machines, een autopark, een kantoor met veel apparatuur. En veel onproductieve uren waarbij je klussen moet berekenen, voorbereiden, offertes moet maken waarvan het merendeel niet in een opdracht uitmondt.

In een muziekzaak staat soms ook veel in consignatie, het is dus niet het eigendom van de winkelier. De loodgieter moet zijn voorraad zelf financiëren en als het ff tegenzit is dat voor een half miljoen aan spullen.

Daarmee wil ik niet beweren dat een gitaar afstellen voor 45 euro per uur duur is. Maar vergelijken met een loodgieter snijdt niet echt hout. Als je nou vergelijkt met een advocaat of een adviseur die de gemeenten helpt met het nemen van onjuiste beslissingen, dan komen we ergens. :D

Robbert
22 augustus 2006, 16:14
ik begrijp Wizz z'n reaktie/frustratie wel en wat hij voor zijn vaste klanten doet is erg netjes.

Maar... dan de hoofdprijs doorberekenen aan, misschien toekomste klanten, vind ik niet correct.

Standaard bedrijfskunde.

80 procent van de omzet komt van 20% van de (vaste) klanten.

Nickname
22 augustus 2006, 16:16
ik begrijp Wizz z'n reaktie/frustratie wel en wat hij voor zijn vaste klanten doet is erg netjes.

Maar... dan de hoofdprijs doorberekenen aan, misschien toekomste klanten, vind ik niet correct.

+1, Service is gewoon service en niet als je ooit eens een smak geld heb neergeteld. Juist bij nieuwe klanten moet je naar mijn mening goede service geven zodat ze denken 'zo, dat was een goede service, daar kom ik nog wel een keer' in plaats van 'dure toko zeg, ik ga de volgende keer wel naar de concurrent'

toch:???: zo denk ik iig...

Robbert
22 augustus 2006, 16:19
+1, Service is gewoon service en niet als je ooit eens een smak geld heb neergeteld. Juist bij nieuwe klanten moet je naar mijn mening goede service geven zodat ze denken 'zo, dat was een goede service, daar kom ik nog wel een keer' in plaats van 'dure toko zeg, ik ga de volgende keer wel naar de concurrent'

toch:???: zo denk ik iig...

Ik kan niet voor Wizz spreken, maar iedere normale shop geeft twee keer gratis onderhoud. Namelijk bij de koop (indien de gitaar niet goed is afgesteld) en vaak na een aantal maanden wanneer de koper zijn eigen smaak snaren erop heeft gezet en gewend is aan de nieuwe gitaar.

Ook dat zijn nieuwe klanten. En door díé service te verlenen creëer je een relatie.

Quink
22 augustus 2006, 16:20
Daarmee wil ik niet beweren dat een gitaar afstellen voor 45 euro per uur duur is. Maar vergelijken met een loodgieter snijdt niet echt hout. Als je nou vergelijkt met een advocaat of een adviseur die de gemeenten helpt met het nemen van onjuiste beslissingen, dan komen we ergens. :D

Een vergelijking tussen een handelsbedrijf en een bedrijf wat op uurbasis werkt snijdt sowieso geen hout. Een handelsbedrijf haalt de omzet uit de verkochte goederen en *kan* advies als service bieden. Voor een bedrijf wat "uren verkoopt" (accountant, loodgieter, etc.) ligt dat veel moeilijker.

Maar goed, Wizz heeft uiteraard groot gelijk als hij mensen die geen vaste klant zijn een uurtarief berekent. Voor vaste klanten zal het neem ik aan ook van de uit te voeren werkzaamheden afhangen.

Wouter!
22 augustus 2006, 16:46
Bij de zaak waar ik mijn gitaar heb gekocht stellen ze hem me gratis af. ook word ik soms nogal eens gematst met kleine spullen zoals snaren en standaards;)

Wizz
22 augustus 2006, 21:37
Sorry dat ik niet eerder kon reageren.
En bedankt voor alle reakties, daar was het me een beetje om te doen, om diskussie...
En dan nu even wat nuancering. Wat dat "toekomstige klanten" betreft hebben jullie helemaal gelijk, en daar wringt hem nou net de schoen. Waarom heb ik nog niet eerder gereageerd ? Omdat het een typische dinsdag was voor mij en mijn personeel : Om de vijf minuten een telefoontje -is mijn bestelling binnen ? Is mijn reparatie klaar ? Wat kost bij U een Fender Deluxe strat HSS in Aged Cherry, is íe op voorraad, kan ik een Blade RR3 inruilen ?-
intussen tientallen klanten die uit Groningen, Vlissingen, Leeuwarden, Antwerpen zijn gekomen ; tientallen e-mailtjes, allerlei bestellingen die persé vandaag moeten... lunch is onder de ogen van die klant die al twee uur staat te wachten een broodje bal van de pomp, voor smeren is geen tijd, en om half vier is alles lekker...
Nee, ik ben zeker niet zielig, en ik kan iedereen aanraden per pm te solliciteren, we zoeken nog mensen, maar het is druk-druk-druk.
Intussen heb ik voor een aantal toekomstige klanten nog een paar snaren op klassieke gitaren gezet, een aantal basjes, een paar gitaren gedaan met wat probleempjes...
Jullie zullen begrijpen dat ik niet om werk verlegen zit.
Mijn eerste post was dan ook een beetje een waarschuwing voor al die "Junior Members" met één tot tien posts die hier op het forum te horen krijgen dat die-en-die gitaar bij ... het goedkoopst is.
Ik bedoel : Les Paul, Michael AE, Kim Wilson, Droffie, Veekeren, Anders Destium, Bert K, Han S, en iedereen die ik nu maar niet noem uit angst dat de post onleesbaar lang wordt, jullie zijn "maatjes" en dan is me wat service betreft niets te dol, zelfs op spullen die niet bij mij gekocht zijn : Ik geef zelfs nog garantie op spullen die ik tien jaar geleden bij een andere winkel waar ik toen werkte verkocht (niet standaard, maar het komt voor...)
Waarmee ik uiteindelijk wil zeggen : Goedkoop is duurkoop.
Een goede relatie met een vaste leverancier levert uiteindelijk veel meer op dan die paar tientjes die je kunt "winnen" door mijn gitaren uit te proberen (en te beschadigen, de snaren te verslijten, en ons poets-uurtjes te verschaffen), mijn advies te vragen", en ze vervolgens via www...... te bestellen... "Wie de schoen past trekke hem aan" zeggen ze dan.
Tot zondag, Melody Line.
Dan praten we er aan de bar verder over !

Wizz

Veekeren
23 augustus 2006, 09:10
Een ding moet ik je wel toegeven hoor Wizz. Ondanks dat je je wel eens wat ongelukkiger uitgedrukt hebt hier (en dan ook hebt mogen merken ;)), ben je in ieder geval geen schijnheilig verkopertje. Ik geloof wel dat je een gouden man ben als je jou achter je hebt staan.

Zo. Dat waren wel weer genoeg veren voor vandaag :D

brunodb
23 augustus 2006, 10:55
Sorry dat ik niet eerder kon reageren.
En bedankt voor alle reakties, daar was het me een beetje om te doen, om diskussie...
En dan nu even wat nuancering. Wat dat "toekomstige klanten" betreft hebben jullie helemaal gelijk, en daar wringt hem nou net de schoen. Waarom heb ik nog niet eerder gereageerd ? Omdat het een typische dinsdag was voor mij en mijn personeel : Om de vijf minuten een telefoontje -is mijn bestelling binnen ? Is mijn reparatie klaar ? Wat kost bij U een Fender Deluxe strat HSS in Aged Cherry, is íe op voorraad, kan ik een Blade RR3 inruilen ?-
intussen tientallen klanten die uit Groningen, Vlissingen, Leeuwarden, Antwerpen zijn gekomen ; tientallen e-mailtjes, allerlei bestellingen die persé vandaag moeten... lunch is onder de ogen van die klant die al twee uur staat te wachten een broodje bal van de pomp, voor smeren is geen tijd, en om half vier is alles lekker...
Nee, ik ben zeker niet zielig, en ik kan iedereen aanraden per pm te solliciteren, we zoeken nog mensen, maar het is druk-druk-druk.
Intussen heb ik voor een aantal toekomstige klanten nog een paar snaren op klassieke gitaren gezet, een aantal basjes, een paar gitaren gedaan met wat probleempjes...
Jullie zullen begrijpen dat ik niet om werk verlegen zit.
Mijn eerste post was dan ook een beetje een waarschuwing voor al die "Junior Members" met één tot tien posts die hier op het forum te horen krijgen dat die-en-die gitaar bij ... het goedkoopst is.
Ik bedoel : Les Paul, Michael AE, Kim Wilson, Droffie, Veekeren, Anders Destium, Bert K, Han S, en iedereen die ik nu maar niet noem uit angst dat de post onleesbaar lang wordt, jullie zijn "maatjes" en dan is me wat service betreft niets te dol, zelfs op spullen die niet bij mij gekocht zijn : Ik geef zelfs nog garantie op spullen die ik tien jaar geleden bij een andere winkel waar ik toen werkte verkocht (niet standaard, maar het komt voor...)
Waarmee ik uiteindelijk wil zeggen : Goedkoop is duurkoop.
Een goede relatie met een vaste leverancier levert uiteindelijk veel meer op dan die paar tientjes die je kunt "winnen" door mijn gitaren uit te proberen (en te beschadigen, de snaren te verslijten, en ons poets-uurtjes te verschaffen), mijn advies te vragen", en ze vervolgens via www...... te bestellen... "Wie de schoen past trekke hem aan" zeggen ze dan.
Tot zondag, Melody Line.
Dan praten we er aan de bar verder over !

Wizz

allemaal heel begrijpelijk. maar dat claimt elke gitaarwinkel. ik heb ook het merendeel van mijn spullen bij dezelfde gitaarwinkel gekocht, zijnde leo caerts in Leuven en mijn broer ook al veel. dus ze kennen ons daar goed. maar na de bijna 6000 euro die wij samen daar al uitgegeven hebben is de service die we krijgen nog steeds dezelfde als toen ik mijn eerste beginnersgitaartje daar kocht.

op zich vriendelijke mensen. maar bestel je iets, laten ze na om je op de hoogte te brengen dat het binnen is. of als er vertraging is laten ze je dat ook niet weten.mijn broer is zo al een half jaar aan het wachten op een bogner übershall cabinet. een tijdje geleden wou ik daar effe een mesa boogie f-5O testen. er was met moeite wat volk in de winkel, maar verder dan volume een halfje hebben we hem bij wijze van spreken niet mogen zetten. hoe kan je dan in godsnaam een lampenbak deftig testen. toen hebben we ook gezegd in ons eigen, sorry mannen, maar ik geef echt geen geld meer uit bij jullie tenzij jullie de enige dealer zouden zijn van iets. wij verwachten om na de vele centen die ik en mijn broer uitgeven dat we toch iets meer als goeie klant behandeld worden. en Leo Caerts is dan nog een van de betere in België. keymusic en Piens is nog een stuk erger(en duurder).

ik denk toch dat de gitaarwinkels als ze de concurrentie willen blijven aangaan met de verzendketens, ze echt moeten tonen aan hun clienteel dat ze meer service en aandacht krijgen. want zo voelt het helemaal niet momenteel en dus ben je sneller geneigd om gewoon online te bestellen. wat ik meestal niet doe omdat ik gruwel van grote bedrijfsketens. bestel liever in een klein gezellig winkeltje maar ja, dat kan nu eenmaal niet altijd. soit, tot hier mijn relaas

guhlenn
23 augustus 2006, 11:51
je had wel veel tijd nodig om erachter te komen dat de service *** was.

brunodb
23 augustus 2006, 14:22
de dingen die wij er gekocht hebben kon je nergens anders krijgen in België toen(duesenberg gitaren bijvoorbeeld, was leo caerts de eerste verdeler van in België, zowel mijn broer als ik hebben er toen een gekocht.Bogner had leo caerts ook als eerste in België en aan een veel betere prijs dan de grote winkels zoals Piens. mijn broer heeft er een Übershall gekocht. dus laat het sarcasme maar achterwege.

de service is niet slechter als ergens anders. Het is overal even slecht. ik wil alleen maar zeggen dat de gitaarwinkels tegenwoordig zich niet kunnen blijven versteken achter het argument: bij ons krijg je meer service. want dat is zo goed als nooit het geval. je moet constant achter die mannen hun veren zitten om ze tot wat actie te bewegen. een voorschot op elke bestelling moet natuurlijk betaald worden.maar hoe lang het dan duurt eer iets toekomt? dat blijft dan vaak een raadsel.

Ik weet niet hoe het in Nederland is. maar hier in België is het toch niet altijd zoals het hoort. mijn vader heeft ook een bedrijf(in de zuivelindustrie) en die zegt ook, moesten wij met onze klanten zo omgaan, we waren morgen faïlliet. maar blijkbaar nemen de gitaristen dat gewoon.

brunodb
23 augustus 2006, 14:35
ik koop nu trouwens als ik iets nodig heb bij the guitar shop gent. een klein winkeltje met enkel gitaren en versterkers. de prijzen zijn er ok, de service is er in orde.enige nadeel, het blijft een klein winkeltje dus er kan weinig in stock genomen worden van producten die niet aan de lopende band verkocht worden. effecten die je er kan testen zijn dan ook overwegend boss en line 6 enzo.Ook bestelt hij sommige merken niet omdat hij er niet graag mee handelt.electro harmonix bijvoorbeeld wil die gast van de guitar shop ni in huis halen. maar heb er uiteindelijk mijn marshall plexi reissue een pak goedkoper kunnen kopen dan in de andere Belgische winkels. ik ging normaal bij Leo Caerts kopen maar die mannen wilden mij zelfs na alles wat wij er al gekocht hebben, nog geen korting maken voor die 1987x. ja, dan was de keuze snel gemaakt.

Robbert
23 augustus 2006, 15:24
Het is voor de kleinere shops ook niet altijd mogelijk om meerdere merken in huis te halen. Voor zover ik weet hebben iedergeval Fender en Boss (Roland) minimum bestelaantallen en verkoopquota's.

Chris Winsemius
23 augustus 2006, 15:46
Ik kan de reactie van Wizz zeker begrijpen zelfs het wat minder genuanceerde gedeelte!

Ik mod en bouw zelf buizenamps voor m'n brood, ken wat anderen die in die wereld werken, wat winkeliers en ook 'n aantal gitaarbouwers. Uurprijzen zijn "niet gratis" maar alle waar naar z'n geld bij allen.

Tot zondag Wizz!

guhlenn
23 augustus 2006, 17:08
mijn vader heeft ook een bedrijf(in de zuivelindustrie) en die zegt ook, moesten wij met onze klanten zo omgaan, we waren morgen faïlliet. maar blijkbaar nemen de gitaristen dat gewoon.

gitaristen zoals jij ja. was niet sarcastisch maar realistisch.

hendrix2
23 augustus 2006, 17:37
ik koop nu trouwens als ik iets nodig heb bij the guitar shop gent. een klein winkeltje met enkel gitaren en versterkers. de prijzen zijn er ok, de service is er in orde.enige nadeel, het blijft een klein winkeltje dus er kan weinig in stock genomen worden van producten die niet aan de lopende band verkocht worden. effecten die je er kan testen zijn dan ook overwegend boss en line 6 enzo.Ook bestelt hij sommige merken niet omdat hij er niet graag mee handelt.electro harmonix bijvoorbeeld wil die gast van de guitar shop ni in huis halen. maar heb er uiteindelijk mijn marshall plexi reissue een pak goedkoper kunnen kopen dan in de andere Belgische winkels. ik ging normaal bij Leo Caerts kopen maar die mannen wilden mij zelfs na alles wat wij er al gekocht hebben, nog geen korting maken voor die 1987x. ja, dan was de keuze snel gemaakt.

Ook een voorstander van The guitarshop.
Goedkoper vind je bijna niet in belgie. Ik ga bijna nooit ergens anders. Ik kocht ooit een gitaar in Piens voor 27 000 Bef, twee dagen later ontdek ik de guitarshop en zie ik identiek dezelfde gitaar voor 22 000...(ik was nog een beginner dusja...)
Maar soms lange wachttijden als je iets besteld hebt. maar goed, dat neem ik er graag bij. (alhoewel ik al 2maand wacht en het al na 2 weken "ging" binnenzijn)

brunodb
23 augustus 2006, 18:33
ik heb net mijn marshall er binnen gedaan om te herstellen. hij is nog in garantie. ben eens benieuwd hoe lang het gaat duren. we zien wel. maar ik heb er wel vertrouwen in dat alles proper en op tijd gaat hersteld worden

hendrix2
23 augustus 2006, 19:35
ik heb net mijn marshall er binnen gedaan om te herstellen. hij is nog in garantie. ben eens benieuwd hoe lang het gaat duren. we zien wel. maar ik heb er wel vertrouwen in dat alles proper en op tijd gaat hersteld worden
Vertrouwen kan je er wel in hebben. Het werk wordt altijd zeer goed gedaan. Daar heb ik nog nooit te klagen over gehad.
Weet jij hoeveel hij vraag voor een onderhoudsbeurt voor een versterker?

brunodb
23 augustus 2006, 19:42
zal er een beetje van afhangen wat er allemaal moet aangedaan worden é. al dan niet lampen vervangen enzo.maar ik heb er geen idee van. heb eigenlijk nog geen ene keer onderhoud aan mijn versterkers laten doen omdat ik simpelweg nogal vaak van versterker verander.kopen en verkopen. ik ben een gearslut aja. mijn huidige marshall is de eerste versterker die ik moet binnensteken voor herstelling en is toch al mijn vijfde versterker die ik in mijn bezit heb. niet allemaal tegelijk natuurlijk. heb er nog twee.

afstelbeurt van een gitaar is er in ieder geval duur. heb mijn Dean die ik wil verkopen binnengedaan om volledig af te stellen en nieuwe snaartjes op te zetten en dergelijke, en dat grapje gaat me toch 75 euro kosten.

blademan
23 augustus 2006, 23:44
Mn Blade Telecaster (delta standard ) net opgehaald bij Stockenhof in Beek (bij nijmegen) en de gitaartech aldaar, Ricardo, heeft hem super afgesteld, echt een expert! Hij moest de hals nog ff nastellen na een eerdere beurt. Gratis dus he...., da's service.

Ik heb mijn gitaar weliswaar bij hun gekocht, maar ze doen het toch maar voor niks, en schrijven niet een uur als het slechts 45 minuten is. Stockenhof is een mooi zaakje! Goede service, mooi assortiment en kennis van zaken






te koop: Blade delta uit 2004 (wegens aanschaf Reverend Flatroc)

Robbert
24 augustus 2006, 01:28
en schrijven niet een uur als het slechts 45 minuten is.

Flapdrol van de week. Gefeliciteerd.

brunodb
24 augustus 2006, 04:38
Flapdrol van de week. Gefeliciteerd.

wat bedoel je daar in godsnaam mee?

blademan
24 augustus 2006, 06:36
de moeite niet waard omdat na te vragen lijkt me.

Wizz
24 augustus 2006, 10:26
mijn vader heeft ook een bedrijf(in de zuivelindustrie) en die zegt ook, moesten wij met onze klanten zo omgaan, we waren morgen faïlliet. maar blijkbaar nemen de gitaristen dat gewoon.

Dat is het ! Ik ga kaas verkopen ! Eindelijk echte lunchpauzes, geen roodgloeiende telefoons meer, gewoon aardige klanten die niet van me verwachten dat ik de loper voor ze uitleg omdat ze de oneindige goedheid hebben tegen mij, kutverkopertje, te praten...
Nee Bruno, volgens mij ben jij niet snel tevreden, en zul je nog heel wat keertjes gaan roepen dat je ergens voor het laatst geweest bent.

Wizz

Wizz
24 augustus 2006, 10:29
en schrijven niet een uur als het slechts 45 minuten is.

Zoiets heet "De klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt".
Ook mijn stem dus voor : De flapdrol van het jaar !

Wizz

guhlenn
24 augustus 2006, 10:31
volgens mij was de klant altijd koning.

Als ik jou was zou ik idd. angstvallig geheimhouden waar je werkt.

Robbert
24 augustus 2006, 11:52
Tjonge jonge. Nu zijn er zes pagina's volgeluld over hoe en wanneer Wizz zijn service wenst te verlenen. Ik heb al aangekaart dat het belangrijk is bestaande klanten vast te houden en nu gaan jullie (blademan) gewoon lekker verder.

Ik zou jullie niet eens in mijn winkel wíllen hebben. Ik had al gezegd dat een hoop shops gratis afstelbeurten geven bij nieuwe klanten en dan kom je met de suffe cynische opmerking "en schrijven niet een uur als het slechts 45 minuten is. "

Man. Denk eens.

Dolf
24 augustus 2006, 12:31
Ook een voorstander van The guitarshop.
Goedkoper vind je bijna niet in belgie. Ik ga bijna nooit ergens anders. Ik kocht ooit een gitaar in Piens voor 27 000 Bef, twee dagen later ontdek ik de guitarshop en zie ik identiek dezelfde gitaar voor 22 000...(ik was nog een beginner dusja...)
Maar soms lange wachttijden als je iets besteld hebt. maar goed, dat neem ik er graag bij. (alhoewel ik al 2maand wacht en het al na 2 weken "ging" binnenzijn)

Ja, das wel altijd zo bij die gast. Iedere week opnieuw zal het volgende week binnen zijn. Zo heb ik es een half jaar gewacht op een gitaarhaak voor aan de muur, iedere keer ik ging zouden ze de week daarop binnen zijn. Heb ze dan maar naar ThomaOkaze gaan halen...

De service is wel TOP!!! Zo heeft een maat van mij zijn p'up switch afgekraakt (in iets te veel enthousiasme 8) ). En heeft niets moeten betalen voor de herstelling. En als je daar je gitaar koopt krijg je er gratis een zeer goede kabel (Klotz dacht ik) bij en een riem (scheelt veel, heb voor mijn riem bij Caerts 36euro mogen neerleggen).

brunodb
24 augustus 2006, 12:43
volgens mij was de klant altijd koning.

Als ik jou was zou ik idd. angstvallig geheimhouden waar je werkt.

ben ik het mee eens.

En als de verkopers bij ons daar niet van uitgaan, werken ze er niet lang hoor.

En de telefoon staat vaak roodgloeiend. Op zo een momenten onderscheid een goeie verkoper zich van een slechte door zijn cool te bewaren en vriendelijk te blijven en rechtlijnigheid in service te bieden. of het nu een nieuwe of een oude of een potentiële klant is.

Dolf
24 augustus 2006, 12:44
volgens mij was de klant altijd koning.

Als ik jou was zou ik idd. angstvallig geheimhouden waar je werkt.

+1
Ook al is het iemand die je nog nooit in je winkel gezien hebt en die komt om een gitaar af te stellen die zeker niet van jou komt, dan nog vind ik dat je hem moet zien als een potentiele nieuwe klant en zo goed mogelijk moet proberen te behandelen. Oké, ik ken ook het 20/80 principe, maar als ik in een winkel ergens voor het eerst kom en ik word met open armen onthaald zal ik vlugger denken: 'Hmmm, hier is het fijn, hier zal ik nog komen'. Terwijl het omgekeerde ook geld.

Dolf
24 augustus 2006, 12:48
Dat is het ! Ik ga kaas verkopen ! Eindelijk echte lunchpauzes, geen roodgloeiende telefoons meer, gewoon aardige klanten die niet van me verwachten dat ik de loper voor ze uitleg omdat ze de oneindige goedheid hebben tegen mij, kutverkopertje, te praten...
Nee Bruno, volgens mij ben jij niet snel tevreden, en zul je nog heel wat keertjes gaan roepen dat je ergens voor het laatst geweest bent.

Wizz

Volgens mij is een bedrijf runnen niet echt een job waar je lekker in je luie stoel moet gaan zitten hoor.

Robbert
24 augustus 2006, 13:05
+1
Ook al is het iemand die je nog nooit in je winkel gezien hebt en die komt om een gitaar af te stellen die zeker niet van jou komt, dan nog vind ik dat je hem moet zien als een potentiele nieuwe klant..

Absoluut! Het hoeft toch ook niet te vloeken met elkaar, nieuwe klanten versus bestaande ;)
Het is wel waar je je eigen prioriteit legt, wat vind jij als winkeleigenaar belangrijk?

De uitspraak klant is koning roept bij mij per definitie weerstand op. Stamt nog uit de tijd dat mensen elkaar beleefd aanspraken en het gesprek begonnen met goedendag.
Ik weet niet hoe je als verkoper wordt aangesproken in een muziekwinkel, maar in de toko waar ik werk is beleefdheid (of respect) soms ver te zoeken. Het is dan de kunst van de verkoper om daar goed mee om te gaan. Duidelijk dus dat ik geen goede verkoper ben :)

/Edit: even nuanceren, wat ik bedoel te zeggen is dat het aantal moeilijke klanten ook wel meevalt, maar regelmatig zijn normale omgangsvormen ver te zoeken.

Nickname
24 augustus 2006, 13:27
Absoluut! Het hoeft toch ook niet te vloeken met elkaar, nieuwe klanten versus bestaande ;)
Het is wel waar je je eigen prioriteit legt, wat vind jij als winkeleigenaar belangrijk?

De uitspraak klant is koning roept bij mij per definitie weerstand op. Stamt nog uit de tijd dat mensen elkaar beleefd aanspraken en het gesprek begonnen met goedendag.
Ik weet niet hoe je als verkoper wordt aangesproken in een muziekwinkel, maar in de toko waar ik werk is beleefdheid (of respect) soms ver te zoeken. Het is dan de kunst van de verkoper om daar goed mee om te gaan. Duidelijk dus dat ik geen goede verkoper ben :)

/Edit: even nuanceren, wat ik bedoel te zeggen is dat het aantal moeilijke klanten ook wel meevalt, maar regelmatig zijn normale omgangsvormen ver te zoeken.

Klant hoort koning te zijn... Ik heb geld, en de winkeliers willen geld, zo zie ik het. Dus als ze uit de hoogte doen en mij niet goed behandelen op de een of andere manier ga ik even graag naar de concurrent. :satisfie:

Laatst ben ik ook de frituur buitengesnauwd omdat ik even een boekje stond te lezen en per ongeluk voor de airco stond. Nu moet ik 3 minuutjes langer fietsen naar de concurrent, maar voorlopig haal ik daar dus mooi niet mn frieten meer. :stop:

hendrix2
24 augustus 2006, 13:29
Wat ik raar vind is dat iedereen er zomaar vanuit gaat als je enkele malen in een winkel bent geweest dat je spontaan korting krijgt...
Waarom zou die logisch zijn?
1000 euro is 1000 euro, ik moet daar geen korting op krijgen. Krijg ik ze toch, des te beter, maar het is voor mij niet plots een slechte winkel als ik toch geen korting krijg.

Wat ik belangrijk vind aan een winkel:
-Geen verkoperspraatjes, ik heb graag een verkoper die eerlijk zegt waar het op staat.
-Nauwkeurigheid, als ik iets laat maken of laat vervangen wacht ik liever een dagje langer als het dan maar volledig goed is gedaan.
-Voor de rest enkel nog dat ik vrij mag rondlopen in de winkel zonder dat je constant achtervolgt word door een verkoper.

Waar ik niet tegen kan:
-Klanten die met een budget van 100 euro eerst een hoop gibsons en fenders over vette buizenamps gaan testen en uiteindelijk 3 plectrums en een hoge E snaar kopen! en ik denk dat de verkopers hier dit fenomeen zeker kennen.

Kim Wilson
24 augustus 2006, 13:36
Klant hoort koning te zijn... Ik heb geld, en de winkeliers willen geld, zo zie ik het. Dus als ze uit de hoogte doen en mij niet goed behandelen op de een of andere manier ga ik even graag naar de concurrent. :satisfie:

Laatst ben ik ook de frituur buitengesnauwd omdat ik even een boekje stond te lezen en per ongeluk voor de airco stond. Nu moet ik 3 minuutjes langer fietsen naar de concurrent, maar voorlopig haal ik daar dus mooi niet mn frieten meer. :stop:
De winkeliers hebben spullen, en jij wil die spullen hebben. ;)

Je kunt de boel ook omdraaien. Ze zijn wel voor jou aan het werk. Ze hoeven je niet te vereren, maar je mag ze wel met respect behandelen.

Dolf
24 augustus 2006, 13:40
Wat ik raar vind is dat iedereen er zomaar vanuit gaat als je enkele malen in een winkel bent geweest dat je spontaan korting krijgt...
Waarom zou die logisch zijn?
1000 euro is 1000 euro, ik moet daar geen korting op krijgen. Krijg ik ze toch, des te beter, maar het is voor mij niet plots een slechte winkel als ik toch geen korting krijg.

Ben ik het volledig mee eens, maar korting is klantenbinding. Als je er regelmatig gaat en je krijgt na een aantal keer korting krijg je het gevoel dat je in die winkel meer telt dan in een ander en ga je niet meer zo makkelijk overstappen op een ander.



Wat ik belangrijk vind aan een winkel:
-Geen verkoperspraatjes, ik heb graag een verkoper die eerlijk zegt waar het op staat.
-Nauwkeurigheid, als ik iets laat maken of laat vervangen wacht ik liever een dagje langer als het dan maar volledig goed is gedaan.
-Voor de rest enkel nog dat ik vrij mag rondlopen in de winkel zonder dat je constant achtervolgt word door een verkoper.

Heel erg juist, maar de prijs doet toch ook wat.

hendrix2
24 augustus 2006, 13:52
Heel erg juist, maar de prijs doet toch ook wat.

Uiteraard doet de prijs wat. Maar ik heb in het begin heel wat winkels afgedaan. En toevallig bood de goedkoopste winkel ook nog eens de beste service, dus dat kwam mooi uit voor mij.
Ik bedoel gewoon dat er hier nogal veel mensen redeneren: "hé, ik heb daar een gitaar gekocht, nu zal ik bij m'n volgende aankoop wel flinke korting krijgen..."
dat slaat nergens op gewoon..

brunodb
24 augustus 2006, 13:56
de prijs blijft inderdaad ook een groot argument. ik wil gerust ietsje meer betalen als het van een winkel in de buurt komt als dat ik het vanuit duitsland laat komen. maar een verschil van 200 euro op een gitaar is echt te veel. daar kan de beste service garantie niet tegenop. en dat zie je toch vaak gebeuren voor gitaren bij ons in België. zeker als je bij piens of keymusic koopt. maar ja, die zijn dan ook pokkeduur

brunodb
24 augustus 2006, 13:58
Uiteraard doet de prijs wat. Maar ik heb in het begin heel wat winkels afgedaan. En toevallig bood de goedkoopste winkel ook nog eens de beste service, dus dat kwam mooi uit voor mij.
Ik bedoel gewoon dat er hier nogal veel mensen redeneren: "hé, ik heb daar een gitaar gekocht, nu zal ik bij m'n volgende aankoop wel flinke korting krijgen..."
dat slaat nergens op gewoon..

je kan maar vragen é. wat je niet vraagt kan je niet krijgen. en als de verkoper geen korting wil geven kan hij dat op een beleefde manier zeggen. excuseer mijnheer maar ik kan deze gitaar onmogelijk goedkoper aanbieden, de prijs is al scherp maar ik zal ze zeker fijntjes en gratis voor jou afstellen. zoiets. is toch niet moeilijk dacht ik?

hendrix2
24 augustus 2006, 14:01
je kan maar vragen é. wat je niet vraagt kan je niet krijgen. en als de verkoper geen korting wil geven kan hij dat op een beleefde manier zeggen. excuseer mijnheer maar ik kan deze gitaar onmogelijk goedkoper aanbieden, de prijs is al scherp maar ik zal ze zeker fijntjes en gratis voor jou afstellen. zoiets. is toch niet moeilijk dacht ik?
Tja, ik vraag niet om korting. Zuiver principieel. Waarom moet je nu persé die korting hebben? Die verkoper doet ook maar z'n werk. In de supermarkt vraag je toch ook geen korting op je doos cornflakes omdat je daar iedere dag gaat.

Of als je een nieuwe tv/auto/;..koopt vraag je toch ook geen korting...
Wat is dat toch met gitaristen dat er overal korting op moet zitten.

brunodb
24 augustus 2006, 14:03
geen korting vragen op een auto? ben je gek?

wij vragen altijd korting op een auto en krijgen ze ook altijd. en minimum vijf percent dan nog. op een bedrag van 25.000 euro is vijf percent een aardig bedrag hoor.een paar jaar geleden op een alfa romeo zelfs eens twintig percent gehad

Kim Wilson
24 augustus 2006, 14:07
Ja, op een Alfa...

Maar idd, op sommige dingen zit ruimte om te onderhandelen. Auto's, elektrische apparaten... Bij de Scheer & Foppen en dat soort bedrijven kun je er zo 10% vanaf krijgen.

Maar het ligt er erg aan wat voor dingen het om gaat. Bij een spijkerbroek ga ik ook niet zeuren om korting. Maar andere dingen wel, en daar is ook ruimte voor.

brunodb
24 augustus 2006, 14:20
uiteraard hangt het ervan af maar op een gitaar geen korting vragen vind ik toch niet slim. een gitaar is een grote aankoop. en daar zijn weldegelijk ruimere marges op dan op pakweg een behringer distortion pedaaltje bij wijze van spreken.

en om korting vragen is niet onbeleefd é. en een korting weigeren is ook niet onbeleefd. dat is nu eenmaal de wet van vraag en aanbod en elkaar op de markt ergens tussenin ontmoeten en de hand schudden bij een bepaalde prijs. en voor de kleine dingen is er minder marge om af te wijken dan voor de grotere aankopen natuurlijk

Wimvdb
24 augustus 2006, 14:38
Even on topic . Laatst naar Keymusic Brussel gemaild. Zij zouden eender welke gitaar afstellen terwijl jij wacht ( lees : gitaren test enzo ) voor 25 € inclusief nieuwe snaren

Mitch
24 augustus 2006, 14:41
Ach, wat het volgens mij gewoon is: Wizz laat het van de andere kant zien. Da's een kijkje in de keuken dat de meesten hier niet gewend zijn. Er lijken hier wat mensen te 'schrikken' als het sprookje van de heilige winkelier wordt verstoord. Alsof een winkelier geen mens is die ook wel eens een slechte dag kan hebben :chicken:

brunodb
24 augustus 2006, 14:47
Even on topic . Laatst naar Keymusic Brussel gemaild. Zij zouden eender welke gitaar afstellen terwijl jij wacht ( lees : gitaren test enzo ) voor 25 € inclusief nieuwe snaren

amai, dat is goedkoop. dat verbaast mij eens van keymusic.

ik heb in keymusic nog 150 euro betaald voor de goedkoopste crybaby, de afzetters. maar ik wist toen nog van niet beter :-)

Nickname
24 augustus 2006, 15:03
De winkeliers hebben spullen, en jij wil die spullen hebben. ;)

Je kunt de boel ook omdraaien. Ze zijn wel voor jou aan het werk. Ze hoeven je niet te vereren, maar je mag ze wel met respect behandelen.

Spullen brengen geen brood op de plank...

En natuurlijk moet je ze met respect behandelen, maar moet je dat eigenlijk niet sowieso altijd tegenover iedereen doen? :satisfie:

Wizz
24 augustus 2006, 15:54
volgens mij was de klant altijd koning.

Als ik jou was zou ik idd. angstvallig geheimhouden waar je werkt.

Bij mij is de klant heel wat meer dan koning. Je bent echter pas klant als je wat koopt, of is dat een rare gedachte ?

Wizz

Nickname
24 augustus 2006, 15:57
Bij mij is de klant heel wat meer dan koning. Je bent echter pas klant als je wat koopt, of is dat een rare gedachte ?

Wizz

Je bent klant als je de winkel binnen komt met de bedoeling om eventueel wat te kopen. Je kan ook klanten hebben die zich willen oriënteren, en als je die vriendelijk helpt heb je meer kans dat ze uiteindelijk bij jou hun spulletjes gaan kopen. :)

blademan
24 augustus 2006, 16:04
waar werk je Wizz?

hendrix2
24 augustus 2006, 16:21
maar je hebt ook 'klanten' die spulletjes willen komen testen en dan via internet bestellen...
Ik heb niets tegen het kopen op internet, maar accepteer dan dat je niet kan testen ook...
En nogmaals, test geen spullen waarvan je zeker weet dat je ze toch niet kan betalen of wil betalen.

Ik ben het hier volledig eens met wizz, iedereen die inprincipe binnenkomt in een winkel is een 'klant' maar binnen het begrip klant zit er nog een ruime marge.

Robbert
24 augustus 2006, 16:39
Een maand geleden was ik bij Feedback Utrecht. Klanten hadden daar knopjes van mengpanelen gekregen. Is ook service!

llahsraM
24 augustus 2006, 16:42
Iemand enig idee waar ik in de buurt van gorinchem een gitaar kan laten afstellen?

Terence
24 augustus 2006, 16:47
"You get what you give."

En dat werkt beide kanten op. Alleen hebben klanten het gemak om ergens anders heen te gaan als dit bij een bepaalde winkel niet op gaat. Winkeliers kunnen, helaas voor hun, niet zo makkelijk hun klanten kiezen.

Wizz
24 augustus 2006, 17:46
Je bent klant als je de winkel binnen komt met de bedoeling om eventueel wat te kopen. Je kan ook klanten hebben die zich willen oriënteren, en als je die vriendelijk helpt heb je meer kans dat ze uiteindelijk bij jou hun spulletjes gaan kopen. :)

Zijn we het helemaal over eens !
Ik ben dus altijd uiterst vriendelijk, behulpzaam, geduldig...
Daar is onze winkel groot door geworden.

Wizz

Wizz
24 augustus 2006, 17:47
waar werk je Wizz?

Bij Nederland Muziek in Almere.
Kom je op de meeting, zondag ?

Wizz

Wizz
24 augustus 2006, 18:02
maar je hebt ook 'klanten' die spulletjes willen komen testen en dan via internet bestellen...
Ik heb niets tegen het kopen op internet, maar accepteer dan dat je niet kan testen ook...
En nogmaals, test geen spullen waarvan je zeker weet dat je ze toch niet kan betalen of wil betalen.

Ik ben het hier volledig eens met wizz, iedereen die inprincipe binnenkomt in een winkel is een 'klant' maar binnen het begrip klant zit er nog een ruime marge.

En je houdt ook nog van plantjes he... vriend !
Groetjes,

Wizz

hendrix2
24 augustus 2006, 18:24
En je houdt ook nog van plantjes he... vriend !
Groetjes,

Wizz
Volgens mijn vriendin hou ik té veel van plantjes :seriousf:
Ik ga trouwens op een hele goedkope tele een soort van plantentuin laten schilderen/tekenen, maar ben er nog niet helemaal uit hoe het juist moet worden, maar er komt hier ooit wel een verslagje van :)